bazi-psn.ir

آیا Smart Delivery در PS5 همانند Xbox Series X است؟

آیا-Smart-Delivery-در-PS5-همانند-Xbox-Series-X-است؟-bazi-psn.ir

مایکروسافت مدتی است که به شدت بر کاربران خود متمرکز شده و Smart Delivery یکی از ویژگی­‌های کلیدی نسل بعدی می‌­باشد که برای راضی نگه داشتن گیمرهای Xbox طراحی شده است. بدیهی به نظر می‌رسد که مایکروسافت به کسب درآمد علاقمند باشد. اما چیزهایی مانند Xbox Game Pass مدت‌هاست که ثابت کرده‌اند این شرکت همچنین به سرگرمی و لذت بردن کاربران خود نیز اهمیت می‌دهد. مایکروسافت طرحی را معرفی کرده که به کاربران امکان می‌دهد بازی‌­های خریداری شده برای ایکس‌باکس وان را برای ایکس‌باکس سری ایکس بدون هیچ هزینه‌ی اضافه‌ای استفاده کنند. این ویژگی به این معنی است که برای اجرای آن در نسل‌های ایکس‌باکس، لازم نیست یک بازی را دو بار بخرید. به نظر شما سونی نیز از قابلیت Smart Delivery برای PS5 استفاده کرده است؟ در ادامه قصد داریم بررسی کنیم که آیا سونی برنامه‌های مشابهی دارد یا خیر.

آیا Smart Delivery در PS5 وجود دارد؟

Smart Delivery یک ابتکار جدید از مایکروسافت است که می‌توانید یک بازی برای ایکس باکس وان خود بخرید سپس، اگر آن بازی روی ایکس باکس سری ایکس نیز منتشر شود، می‌توانید آن را به عنوان نسخه ایکس باکس سری ایکس نیز بازی کنید. این یک وعده قابل توجه است و به این معنی است که هر کسی که روی ایکس باکس وان را خریداری کند، از قبل بازی‌هایی برای Xbox Series X خواهد داشت.

آیا-Smart-Delivery-در-PS5-وجود دارد؟-bazi-psn.ir

چرا سونی Smart Delivery در PS5 را به یک نقطه فروش کلیدی برای پلی استیشن 5 تبدیل نمی‌کند؟

در حالی که ممکن است سونی اصطلاح فانتزی در مورد Smart Delivery برای PS5 ارائه نکرده باشد. اما پلی استیشن 5 از ارتقاء بازی‌های پلی استیشن 4 به PS5 پشتیبانی می‌کند. دلیل دیگری که چرا سونی Smart Delivery در PS5 را به یک نقطه فروش کلیدی برای پلی استیشن 5 تبدیل نمی‌کند، انحصاری­‌های PS5 است. ایکس‌باکس تایید کرده که چیزی به نام انحصاری Xbox Series X در زمان عرضه وجود نخواهد داشت. بازی‌هایی مانند Halo Infinite نیز پس از عرضه برای Xbox One نیز استفاده می‌شوند. این بدان معناست که کاربران ایکس‌باکس وان اگر مجبور باشند دوباره بازی‌هایی که قبلاً روی ایکس‌باکس وان بازی کرده بودند، مجدد خریداری کنند، نسبت به ارتقا به سری X دلسرد می‌شدند.

این مشکلات برای سونی وجود ندارد، زیرا آن‌ها تایید کردند که عناوین PS5 به عنوان بازی‌های پلی استیشن 5 باقی خواهند ماند. این بازی‌ها در زمان عرضه روی PS4 در دسترس نخواهند بود. البته، کاربران پلی استیشن همچنان علاقمندند تمام بازی‌های PS4 از جمله Ghost of Tsushima و The Last of Us Part II را روی PS5 بازی کنند. خوشبختانه، به نظر می‌رسد که PS5 قابلیت سازگاری برای اکثر بازی‌های PS4 پشتیبانی می‌کند!

Smart Delivery در کنسول‌های دیجیتال

EA Sports ابتکاری را اعلام کرده است که به دارندگان Madden NFL 21 اجازه می‌دهد تا نسخه PS4 خود را به صورت رایگان به نسخه PS5 ارتقا دهند. عناوینی مانند Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، و دیگر بازی‌ها که هر زمان بخواهید، قابل استفاده هستند.

شایان ذکر است که اگر قصد دارید از ارتقای PS4 به PS5 استفاده کنید و کنسول PS5 شما دیجیتال است، باید یک نسخه دیجیتال خریداری کنید. زیرا در نسخه دیجیتال PS5 هیچ درایو دیسکی برای تأیید اینکه شما یک نسخه فیزیکی دارید، وجود ندارد. تمام عناوین که در حال حاضر تأیید شده‌اند از Smart Delivery پشتیبانی می‌کنند، همچنین شامل ارتقاء رایگان PS4 به PS5 هستند.

Smart-Delivery-در-کنسول‌های-دیجیتال-bazi-psn.ir

انتقال پیشرفت بازی از PS4 به PS5

سونی به‌روزرسانی‌های رایگان PS4 به PS5 را به توسعه‌دهندگان مجزا واگذار می‌کند و به این ترتیب فرآیند ذخیره‌سازی متقاطع اجباری ندارد. این بدان معنی است که عناوینی مانند DIRT 5 به شما اجازه نمی‌دهند پیشرفت خود را از PS4 به PS5 انتقال دهید، در حالی که عناوینی مانند FIFA 21 برخی از داده‌ها را منتقل می‌کنند. اگر می‌خواهید پیشرفت بازی خود را از PS4 به PS5 منتقل کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که نسخه PS4 بازی را دانلود و به‌روز کرده‌اید. سپس باید نسخه PS5 بازی بارگذاری شود. تنها در این صورت امکان وارد کردن ذخیره PS4 به PS5 وجود دارد و پس از آن می‌توانید نسخه PS4 بازی Marvel’s Avengers را حذف کنید.

در Xbox Series X و Series S،کاملا ساده و به‌طور معمول بدون هیچ گونه دردسر و مقایسه نسخه‌ها کار می‌کند. بلافاصله پس از شروع بازی، به‌روز‌رسانی انجام شده است! بنابراین، دارندگان مارول Avengers Xbox در کنسول نسل بعدی خود مطلع شده‌اند که بازی آن‌ها برای دانلود در دسترس است. پس از آپدیت بازی، ذخیره اطلاعات و پیشرفت بازی به صورت خودکار سینک شده است.

چرا مایکروسافت به طور خاص این سرویس را با “Smart Delivery” را معرفی کرده است؟

چرا مایکروسافت به طور خاص این سرویس را با “Smart Delivery” علامت گذاری کرده است؟ زیرا عملکرد بیشتر از یک “ارتقا” به نظر می‌رسد. این بدان معنا است که نیازی به دانلود مجدد کل بازی وجود ندارد. این کنسول تشخیص می‌دهد که کدام نسخه بهترین نسخه ممکن است و علاوه بر این، پیشرفت بازی به‌طور کاملاً خودکار، همیشه در هر دستگاه همگام‌سازی می‌شود. همچنین در صورت تغییر از Xbox Series X|S به ایکس‌باکس وان، به‌روز باقی می‌ماند و دوباره می‌توان از طریق xCloud بازی کرد.

چرا-مایکروسافت-به-طور-خاص-این-سرویس-را-با-Smart-Delivery-را-معرفی-کرده-است؟-bazi-psn.ir

ارتقای رایگان

Josh Munsee از مایکروسافت می‌گوید: زمانی که “Smart Delivery” را معرفی کردیم به ما گفتند که این فقط یک زبان بازاریابی است و باید آن را “ارتقای رایگان” بنامیم. ما این کار را نکردیم زیرا این فناوری بسیار بیشتر از یک ارتقاء رایگان بود. هیچ جنبه منفی وجود ندارد. فقط می‌توان گفت که مهندسان ایکس باکس شگفت انگیز هستند و کارهای دیوانه کننده‌ای انجام می‌دهند.

سخن پایانی

خریداران نسخه PS4 یا Xbox One بازی می‌توانند به سادگی ارتقاء نسل بعدی پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری X و سری S را به‌طور رایگان (در پلتفرم‌های خودشان) دریافت کنند. اگر فکر می‌کنید که Smart Delivery چیزی بیش از یک به‌روزرسانی نیست، آن را با ارتقاء رایگان پلی‌استیشن 5 مقایسه کنید. Smart Delivery در PS5 یک ویژگی منحصر به فرد نامگذاری نشده است اما سازگاری بازی‌های PS4 با پلی استیشن 5 چیزی شبیه به این قابلیت می‌باشد. از اینکه همراه ما بودید متشکریم.