bazi-psn.ir

بررسی بهبود بازی­‌های PS4 در PS5 با Game Boost

بررسی-بهبود-بازی­‌های-PS4-در-PS5-با-Game Boost-bazi-psn.ir

بهبود بازی­‌های PS4 در PS5

یکی از بهترین قابلیت‌­هایی که در پلی استیشن 5 وجود دارد امکان استفاده از بازی‌­های قدیمی PS4 بر روی آن است. اکثر بازی‌های پلی استیشن 4 روی PS5 قابل اجرا هستند و به لطف Game Boost حتی بهتر روی سیستم جدید سونی اجرا می‌شوند. به این معنی که ظاهر و عملکرد بهتری نسبت به قبل خواهند داشت. سازگاری PS5 به شما امکان می­‌دهد تا علاوه بر استفاده از کاتالوگ عظیم و جذاب کنسول PS4، عملکرد بهتری نیز داشته باشید. اما Game Boost چگونه کار می‌کند و بهبود بازی­‌های PS4 در PS5 شامل چه عناوینی بوده است؟ در ادامه به بررسی و معرفی این بازی‌ها پرداخته‌ایم.

Game Boost پلی استیشن 5 چیست؟

Game-Boost-پلی-استیشن-5-چیست-bazi-psn.ir

از آنجایی که PS5 در مقایسه با نسخه­‌های قبلی خود دستگاه بسیار قدرتمندتری است، می‌­تواند برخی از بازی‌­های PS4 را بهتر از قبل اجرا کند. بازی‌ها برای استفاده از قدرت کنسول جدید باید توسط توسعه‌دهندگان به‌روزرسانی شوند تا نرخ فریم بالاتر و وضوح بیشتری را ارائه دهند.

لیست بررسی بهبود بازی­‌های PS4 با Game Boost در کنسول PS5

در این مقاله، تمام بهبود بازی­‌های PS4 در PS5 را با Game Boost پلی استیشن 5 لیست کرده‌ایم. لطفاً توجه داشته باشید که در صورت فعال بودن Game Boost، کنسول شما باید بهترین عملکرد را برای اکثریت بازی‌های سازگار ارائه کند.

بازی

بهبود یا پیشرفت

Assassin’s Creed Odysseyبا سرعت 60 فریم بر ثانیه در PS5 اجرا می‌شود، در حالی که این سرعت در پای استیشن 4، 30 فریم بر ثانیه بود.
Blood & Truthبهبود بازی­‌های PS4 در PS5 با افزایش نرخ فریم، وضوح و همچنین با نمایش جزئیات بیشتر در طول بازی، همراه است.
Crysis Remasteredبا سرعت 60 فریم بر ثانیه در 1880p و با سرعت 60 فریم بر ثانیه در 1440p با ردیابی اشعه مبتنی بر نرم افزار Crytek اجرا می‌­شود.

Days Gone

با سرعت 60 فریم بر ثانیه در 4K در PS5 اجرا می‌شود، در حالی که PS4 Pro در 4K به 30 فریم در ثانیه محدود می‌شود.
Dying Lightبا حالت‌های گرافیکی متعدد به‌روزرسانی شده است که 60 فریم بر ثانیه، 4K یا ترکیبی از این دو می‌باشد.
Firewall Zero Hourبهبود وضعیت بصری از طریق نمونه برداری فوق‌العاده در هدست PSVR به دلیل رندر در وضوح پایه بالاتر.
God of Warبا سرعت 60 فریم بر ثانیه در 4K اجرا می‌شود، اما در حالت Performance برای PS4 Pro حدود 40-50 فریم بر ثانیه است.
Ghost of Tsushimaبا بهبود بازی­‌های PS4 در PS5 بازی Ghost of Tsushima را می‌توان با سرعت 60 فریم بر ثانیه روی PS5 با وضوح 4K بازی کرد. در PS4 و PS4 Pro، بازی با سرعت 30 فریم بر ثانیه در هر دو حالت 1080p و 4K محدود شده است.

Horizon Zero Dawn

در PS5 با کیفیت 4K، شصت فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. در PS4 Pro 30 فریم بر ثانیه است.
Hunt Showdownبا سرعت 60 فریم بر ثانیه در PS5 و 30 فریم بر ثانیه در PS4 اجرا می­‌شود.
Ratchet & Clankبا سرعت 60 فریم بر ثانیه در PS5 و 30 فریم بر ثانیه در PS4 اجرا می‌­شود.
Remnant: From the Ashesبا سرعت 60 فریم بر ثانیه با وضوح 4K اجرا می­‌شود.
Rocket Leagueبا سرعت 60 فریم بر ثانیه روی PS5 با HDR اجرا شود.

Shadow of the Tomb Raider

بهینه‌سازی شده برای اجرا با سرعت 60 فریم بر ثانیه با کیفیت 4K در PS5.
Star Wars Jedi: Fallen Orderبرای اجرا با سرعت 60 فریم بر ثانیه در 1200p بهینه شده است، در حالی که برای PS4 Pro بین 45 تا 50 فریم بر ثانیه با رزولوشن کمتر در نوسان است.
The Division 2برای اجرا با سرعت 60 فریم بر ثانیه با کیفیت 4K در PS5 بهینه شده است.
The Last of Us: Part 2نرخ فریم را دو برابر می­‌کند و به 60 فریم بر ثانیه می‌­رساند و در عین حال وضوح 1440p PS4 Pro  را نیز حفظ می‌کند.

Vampyr

با سرعت 60 فریم بر ثانیه و خروجی با کیفیت 1440p در PS5 اجرا می­‌شود.
Warhammer: Vermintide 2بازی در PS5 با پچ 1.23 نرخ فریم را دو برابر کرده و به 60 فریم در ثانیه می­‌رساند، وضوح تصویر را از 1080p به 1440p افزایش می‌دهد و کیفیت گرافیک را نیز بهبود بخشیده است.
World War Z: Aftermathبهینه‌سازی شده برای اجرا با سرعت 60 فریم بر ثانیه با کیفیت 4K در PS5.
Zombie Army 4: Dead Warبا سرعت 60 فریم بر ثانیه با کیفیت 4K در PS5 اجرا می­شود، در حالی که وضوح آن در PS4 Pro کمتر و تنها 30 فریم بر ثانیه است.

 

چگونه PS5 Game Boost را فعال کنیم؟

با بهبود بازی­‌های PS4 در PS5 مشتاق می‌شویم تا آن را بر روی کنسول خود فعال کنیم اما چگونه این کار را انجام دهیم؟ در پلی استیشن 5، برای فعال کردن Game Boost نیازی به انجام کاری نیست. این ویژگی به طور خودکار برای هر بازی سازگار اعمال می‌شود، بنابراین به سادگی شروع به بازی هر عنوان Game Boost کنید و از عملکرد بهتر لذت ببرید.

نحوه عملکرد Game Boost پلی استیشن 5

نحوه-عملکرد-Game-Boost-پلی-استیشن-5-bazi-psn.ir

Game Boost پلی استیشن 5 در کنسول نسل نه سونی برای بهبود عملکرد آن در نظر گرفته شده است. با وجود این قابلیت، برخی از عناوین بر اساس نحوه برنامه‌ریزی‌شان، بهبود بازی­‌های PS4 در PS5 را مشاهده می‌کنند. به عنوان مثال، اگر یک بازی دارای نرخ فریم آنلاک شده با سقف تئوری 60 فریم بر ثانیه در PS4 Pro باشد، ممکن است بین 40 و 60 فریم بر ثانیه در نوسان باشد. با این حال، در PS5، همین عنوان با 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود.

آیا تمام بازی­‌ها با سرعت 60 فریم بر ثانیه در پلی استیشن 5 اجرا می­‌شوند؟

توجه داشته باشید که فقط بر اساس نحوه برنامه‌ریزی بازی شاهد بهبود بازی­‌های PS4 در PS5 خواهید بود. اگر عنوانی دارای سرعت 30 فریم بر ثانیه باشد، تنها مزیتی که در PS5 خواهید دید این است که هرگز به زیر 30 فریم در ثانیه نمی‌رسد. همین امر در مورد رزولوشن نیز صادق است.

سخن پایانی

در این مقاله، لیستی از بهبود بازی­‌های PS4 در PS5 را گردآوری کرده‌ایم. همچنین  در مورد قابلیت جذاب و هیجان انگیز Game Boost نیز صحبت کردیم. شما به دنبال چه بهبودهای در بازی‌های PS4 برای پلی استیشن 5 هستید؟