bazi-psn.ir

آیا خرید PS4 در سال 2023 مقرون به صرفه است؟

آیا-خرید-PS4-در-سال-2023-مقرون-به-صرفه-است؟-bazi-psn.ir

PS4 از سال 2013 عرضه شده و کنترلر معروف DualShock 4 آن بدون شک یکی از بهترین کنترلرهایی است که سونی تا به حال ساخته است. پس از انجام بازی‌ها بر روی PS5 ،PS4 و PS3 قدیمی، می‌توانیم بینش و راهنمایی خوبی در مورد اینکه چه کاری انجام دهید و کجا می‌توانید بیشترین ارزش را برای پول خود پیدا کنید، به شما بدهیم. بدون اتلاف وقت، بیایید به این موضوع بپردازیم که چرا خرید PS4 در سال 2023 هنوز هم ممکن است برای شما ارزشمند باشد و یا شاید نباشد.

آیا خرید PS4 در سال 2023 منطقی است؟

PS4 در سال 2013 عرضه و بلافاصله به یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی تبدیل شد. پلی استیشن 4 یک ارتش وفادار از طرفداران دارد، که با توجه به مشکل در دسترس بودن پلی استیشن 5، حتی بیشتر از آن مورد استقبال قرار گرفت. با این حال، سال‌ها می‌گذرد و PS5 اکنون به طور کلی در دسترس است. اما آیا این یک جهش بزرگ از نظر فناوری است؟ آیا تعداد بازی‌های پلی استیشن 5 کافی برای کنار گذاشتن کنسول قدیمی وجود دارد؟ آیا خرید PS4 در سال 2023 یک انتخاب ارزشمند است؟ بیایید با هم در مورد آن فکر کنیم.

بهترین بازی‌ها

اگر در حال حاضر رایانه شخصی ندارید و در حال بررسی ارزش خرید PS4 هستید تا ببینید می‌تواند اولین کنسول بازی شما باشد بدانید که برخی از بهترین بازی‌ها مانند God of War و Ratchet & Clank و… را در اختیار خواهید داشت. شما می‌توانید بازی‌ها را روی PS4 با کیفیت Full HD بازی کنید و اگر می‌خواهید بازی‌ها را با کیفیت 4K انجام دهید، PS4 pro یکی دیگر از گزینه‌ها است. علاوه بر این، رابط کاربری در اکثر موارد روان و پاسخگو است.

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار PS4

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار PS4 به طور مرتب ارائه می‌شوند. پس لازم نیست نگران باشید با خرید PS4 در سال 2023 به دلیل وجود PS5 نمی‌توانید به به‌روزرسانی‌ها دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، به‌روزرسانی‌های اخیر با جدیدترین ویژگی‌ها مانند به‌روزرسانی نسخه 9.50 ارائه می‌شوند که به شما امکان می‌دهد بدون دعوت به دوستان خود بپیوندید و یا صدای چت صوتی هر بازیکن را تنظیم کنید. آخرین نسخه‌ای که به تازگی وارد شده است نسخه 10.0 و 10.1 است.

آیا PS4 قدرتمندتر است؟

PS4 این روزها قوی‌ترین کنسول نیست، زیرا PS5 در بازار است و ما گاهی بی‌دلیل با خطاهایی مانند خطاهای شبکه PS4 مواجه می‌شویم و یا سرعت دانلود بازی و آپدیت‌ها کند می‌شود اما هنوز با هیچ مشکلی روبرو نشده‌ایم. مشکلات مهم با کاهش نرخ فریم برای یک بازی متوسط ​​مانند Tekken 7 شروع می‌شود. زمان لود آنقدر نیست و باید کمتر از یک دقیقه یا بیشتر صبر کنید تا وارد کمپین اصلی شوید. اما اگر به دنبال بازی Final Fantasy 7 Remake هستید که یک بازی کاملاً سنگین است، باید در سکانس‌های بارگذاری بسیار صبر کنید.

آیا-PS4-قدرتمندتر-است؟-bazi-psn.ir

بسیاری از کاربران نگران صدای فن هستند زیرا PS5 این مشکل را دارد اما در مورد PS4 چطور؟

تا زمانی که PS4 شما عاری از گرد و غبار است و دریچه‌های آن به موقع سرویس می‌شوند، صدای فن در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد که کاملا بی‌صدا است. اما با کمی گرمای بیش از حد در قسمت پشتی کنسول، به خصوص زمانی که بازی‌های سخت‌تری مانند GTA 5 یا Modern Warfare را اجرا می‌کنید، کنسول شما شروع به سروصدا می‌کند.

بسته سرگرمی PS4

PS4 همچنین یک بسته کامل سرگرمی است زیرا وقتی از بازی خسته می‌شویم کاری که معمولا انجام می‌دهیم این است که به نتفلیکس سوئیچ کنیم. می‌توانید نمایش‌ها یا ویدیوهای مورد علاقه خود را در Crunchyroll ،YouTube ،Prime Video ،Disney Plus و… تماشا کنید. بنابراین، بهترین بخش این است که با خرید PS4 در سال 2023 نیازی نیست برای تماشای Netflix یا هر چیز دیگری به لپ‌تاپ مراجعه کنید.

رابط کاربری آسان

با خرید PS4 در سال 2023 بازی‌های اخیراً بازی‌ شده به راحتی در دسترس هستند. اگر کتابخانه بزرگی از بازی‌ها دارید، اما حداقل یک ماه پیش بازی‌ای را دانلود کرده‌اید، پیدا کردن آن دشوار است و کمی زمان می‌برد. اگر از طرفداران Uncharted 4 و Call of Duty: Modern Warfare Remastered آنلاین چند نفره هستید، باید PS Plus را خریداری کنید که ماهیانه 9.99 دلار هزینه دارد.

PS plus

مزیت PS plus این است که می‌توانید به میلیون‌ها بازیکن در بازی‌های رقابتی و مشارکتی بپیوندید. همچنین PS Plus هر ماه بازی‌های رایگان PS4 و PlayStation VR را در اختیار شما قرار می‌دهد و تخفیف‌ها و محتواهای انحصاری ارائه می‌دهد. همچنین 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری به همراه ویژگی Share Play وجود دارد. بهترین بخش این است که می‌توانید زودتر به بازی‌ها دسترسی داشته باشید.

بازی VR و عملکرد

اگر قصد خرید PS4 در سال 2023 را دارید و از طرفداران بازی‌های VR هستید، بدون شک بازی‌های واقعیت مجازی زیادی روی PS4 وجود دارد، اما تجربه واقعیت مجازی بسیار بهتری را از کنسول نسل بعدی دریافت خواهید کرد. اجرای بازی‌های PS4 با کیفیت 1080p و 30 FPS هر از چند گاهی برای برخی از کاربران مشکل‌ساز بوده است. با انجام بازی‌هایی مانند Days Gone ،Horizon Zero Dawn یا God of روی PS4، فقط توانستیم Days Gone را با حوصله زیاد به پایان برسانیم زیرا در دو بازی دیگر افت FPS و مشکلات تاخیر تجربه را بدتر کرده است.

بازی-VR-و-عملکرد-PS4-در-سال-2023-bazi-psn.ir

قیمت PS4 در سال 2023

بدون شک برای خرید PS4 در سال 2023 قیمت کمتری از کنسول نسل بعدی پرداخت خواهید کرد. اما صرف هزینه برای کنسولی که طول عمر یک کنسول معمولی را ندارد معقول نیست. اینطور نیست که بعد از سال 2024 برای شما کار نکند، اما مطمئناً با کاهش عملکرد و خطاهای سخت افزاری PS4 همراه است.

خرید و فروش PS4

اگر فکر می‌کنید که اکنون با خرید PS4 در سال 2023 و فروش آن بعد از یک سال یا بیشتر، ضرر نمی‌کنید، بسیار در اشتباهید. زیرا بعد از 1 تا 2 سال همه به دلایل بالا سعی می‌کنند از شر PS4 خلاص شوند. بازی‌ها و عملکرد فوق‌العاده PS5، در نهایت گیمران را مجاب می‌کند کنسول خود را با قیمت بسیار پایین به فروش برساند.

شما نباید PS4 بخرید زیرا

اگر شما جز آن دسته از کاربرانی هستید که بازی‌ها را روی رایانه شخصی بازی کرده‌اید و اکنون به فکر خرید PS4 در سال 2023 افتاده‌اید، پس این خرید مناسب شما نیست زیرا در آینده آخرین بازی‌ها بر روی PS5 و PC منتشر خواهند شد، اما شما آن بازی‌ها را بر روی آن‌ها دریافت نخواهید کرد. دلیل دیگری که ارزش خرید PS4 پایین می‌آورد این است که، تولید PS4 متوقف شده است و اگر PS4 کاملاً جدید موجود باشد به سختی می‌توانید آن را پیدا کنید و یا ممکن است یک نسخه بازسازی شده خریداری کنید. بنابراین، پیدا کردن یک PSS4 جدید کار سختی است و شما واقعاً نمی‌خواهید برای اولین کنسول خود که قبلاً بازسازی شده است پول خرج کنید.

آیا PS4 در سال 2022 بازی دریافت کرد؟

بله، PS4 در سال 2022 بازی‌هایی مانند Insomniac Games و God of War Ragnarok را در اختیار کنسول قرار داد.

PS4 چند سال دوام خواهد آورد؟

عمر متوسط ​​PS4 پنج سال است. اما اگر PS4 خود را به خوبی حفظ کنید، مانند تمیز کردن دریچه‎‌ها و اطمینان از کثیف نشدن دیسک در حین قرار دادن آن یا خاموش کردن صحیح آن، PS4 شما می‌تواند بیشتر دوام بیاورد.

PS4 چه مدت پشتیبانی می‌شود؟

سونی اخیرا اعلام کرده است که پلی استیشن 4 تا چهار سال پس از عرضه پلی استیشن 5 همچنان پشتیبانی خواهد شد.

سخن پایانی

با توجه به شرایط و سلیقه‌تان می‌توانید در مورد ارزش خرید PS4 تصمیم گیری کنید اما اگر قصد دارید همیشه بازی‌های قدیمی‌تر را انجام دهید، با خرید PS4 در سال 2023 مجموعه قابل توجهی از آن‌ها خواهید داشت. در غیر این صورت، بهتر است کمی صبر کنید و برای خرید یک کنسول نسل بعدی پس‌انداز کنید تا از امکانات کامل سونی لذت ببرید.