bazi-psn.ir

راهنمای خرید کپچر کارت

کپچر-کارت-bazi-psn.ir

استریم نسبت به قبل بسیار محبوب­‌تر شده است. سایت‌های پخش زنده پرطرفدار مانند Twitch در سال ۲۰۲۱ شاهد ۲۴ میلیارد ساعت تماشای تاریخی بود. استریمرهای معروف از تجهیزاتی مانند دوربین‌­های حرفه‌­ای، نورپردازی، میکسرهای صوتی و صفحه نمایش سبز برای بالا بردن ارزش تولید خود استفاده می­‌کنند. اگر شما علاقه­‌مند به راه اندازی یک صفحه شخصی برای خود هستید، از همان ابتدا نیازی به تجهیزات گران قیمت ندارید. به خصوص اگر قصد پخش بازی­‌های ویدیویی را دارید. اولین وسیله‌­ای که برای شروع نیاز دارید یک کارت ضبط ساده است. کپچر کارت ضبط و پخش بهترین لحظات بازی را از رایانه و کنسول‌های خانگی آسان می‌کنند.

در هنگام خرید Capture card چه ویژگی‌هایی را باید در نظر گرفت؟

هنگام انتخاب کپچر کارت برای ضبط و پخش محتوای خود، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. ابتدا، به این فکر کنید که می‌خواهید وضوح ضبط و پخش شما چقدر باشد. اکثر کارت‌های کپچر دارای حداکثر وضوح تصویر 1080p یا 4K هستند. اگر در حال حاضر تجهیزات پیشرفته زیادی دارید، یک کارت ضبط با قابلیت 4K را توصیه می‌کنیم. در غیر این صورت، کارت ضبط 1080p برای اکثر افراد کافی است.

اگر از دسکتاپ برای پخش بازی استفاده می­‌کنید، ممکن است بخواهید یک کارت ضبط داخلی را تهیه کنید. در حالی که اکثر کارت‌های کپچر از طریق USB وصل می‌­شوند، برخی دیگر مستقیماً به مادربرد دسکتاپ شما وصل می­‌شوند. این اتصال مستقیم منجر به فیلمبرداری روان‌­تر و با کیفیت بالا می‌­شود. در حالی که بسیاری از کارت‌های ضبط با نرم‌افزار داخلی عرضه می‌شوند، اکثر پخش‌کننده‌ها به نرم‌افزار پخش اختصاصی مانند Open Broadcast Software (OBS) یا XSplit روی می‌آورند.

چگونه انتخاب کنیم؟

بسیاری از این توصیه­‌ها برای خرید، ناشی از استفاده شخصی است. آن­‌ها را از نظر عملکرد، سازگاری، کیفیت ساخت و قیمت ارزیابی کنید. اگر یک کارت گرافیک انویدیا دارید که در چند سال گذشته منتشر شده است، می‌توانید از Nvidia Shadowplay برای ضبط گیم‌پلی و استریم Twitch و YouTube نیز استفاده کنید. در کنسول‌ها، می‌توانید در حین بازی، فیلم ضبط و پخش کنید.

آیا برای رایانه شخصی به کپچر کارت نیاز دارید؟

پاسخ این سوال منفی است. در رایانه شخصی، نرم افزارهایی مانند OBS و OBS Streamlabs می‌­توانند فیلم برای شما ضبط کنند. با این حال، فقط استفاده از نرم افزار می­‌تواند به اجزای سخت افزاری شما فشار وارد کند و منجر به کاهش نرخ فریم و فیلم­‍‌های متزلزل شود. کارت‌های کپچر فشار زیادی را از سخت‌افزار شما کم می‌کند و شما را از خرید یک کامپیوتر دوم صرفاً برای استریم کردن باز می‌دارند. بسیاری از کارت‌های کپچر از passthrough استفاده می‌کنند، که در سال‌های اخیر بسیار کارآمدتر شده است تا در حین ضبط یا استریم باعث تاخیر در گیم‌پلی شما نشود.

استریمرها از کدام کپچر کارت استفاده می­‌کنند؟

استریمرها-از-کدام-کپچر-کارت-استفاده-می¬کنند؟-bazi-psn.ir

کارت‌های کپچر، روشی ایده‌آل برای ضبط و پخش فیلم­‌ها، بدون تأثیرگذاری بر گیم پلی شما است. بسته به سرعت اینترنت و راه‌اندازی سخت‌افزار شما، استریم از یک رایانه شخصی که بازی‌های خود را نیز روی آن اجرا می‌کنید، می‌تواند باعث ایجاد فیلم‌های متزلزل، کاهش نرخ فریم و تعداد زیادی ناسازگاری شود. یکی از محبوب‌ترین برندها برای استریمرها در تولید محتوای بازی‌های ویدئویی و استریم Elgato است. Razer و EVGA نیز برندهای معتبری هستند.

آیا کپچر کارت 4K ارزش خرید دارد؟

کپچر کارت 4K تا حدودی جز گران‌ترین گزینه‌ها­یی هستند که می‌­توانید انتخاب کنید. همانطور که 4K عالی است، شاید به فکر تدارک آن در برنامه محتوای خود باشید. فیلم‌های 4K حتی توسط Twitch پشتیبانی نمی‌شوند. اگر شما یک تولیدگر محتوا هستید، ارائه گزینه‌های 4K به مخاطبان خود می‌تواند تفاوت ایجاد کند. با این حال، اگر به تازگی شروع به کار کرده‌اید یا به دنبال ستاره شدن در توییچ یا یوتیوب نیستید، گزینه مقرون به صرفه تری را انتخاب کنید.