bazi-psn.ir

منظور از دی‌ال‌سی بازی‌‌ چیست؟

منظور-از-دی‌ال‌سی-بازی‌‌ها-چیست؟

DLC یا محتوای دانلودی، افزونه رسمی برای یک بازی است که پس از عرضه توسط توسعه‌دهندگان ارائه می‌شود. دی‌ال‌سی بازی‌ جدیدترین راه برای ارائه گیم پلی، آیتم‌ها و محتوای اضافی است که در نسخه اصلی یافت نمی‌شوند. بازی‌­هایی که DLC دارند اغلب دارای محتوای قابل دانلود زیادی برای فروش در وب سایت رسمی خود هستند. دریافت دی‌ال‌سی بازی‌ بر تجربه گیمر تأثیر می­‌گذارد زیرا کارهای بیشتری برای انجام و تعامل با آن‌ها و همچنین گزینه‌های بیشتری برای یادگیری و کشف ارائه می‌دهد. در این آموزش به سراغ سوال DLC چیست؟ رفته‌ایم. راهنمای زیر ما را بخوانید تا بیشتر در مورد آن‌ها بدانید.

DLC چیست و چه زمانی معرفی شد؟

ردپای DLC‌ها را می‌توان در دهه 1990 پیدا کرد. زمانی که بازی‌­ها هنوز روی دیسک ذخیره و از طریق دیسک‌­ها پخش می­‌شدند. اگر یک توسعه‌دهنده مجموعه‌ای از مناطق، آیتم‌ها، ماموریت‌ها و داستان‌های جدیدی داشت که می‌خواست آن‌ها را با بازیکنان خود به اشتراک بگذارد، باید آن را از طریق یک دیسک جداگانه از دی‌ال‌سی برای نصب روی کنسول توزیع می‌کرد. امروزه، با دسترسی بیشتر مردم به اینترنت، برای توسعه دهندگان بسیار رایج است که دی‌ال‌سی بازی‌ خود را به صورت دیجیتالی منتشر کنند، جایی که بازیکن می‌­تواند فایل‌های اضافی بازی را مستقیماً روی دستگاه خود دانلود کند. اما در ابتدا فقط از طریق انتشار جداگانه یک دیسک جدید امکان‌پذیر بود.

انواع DLC

دی‌ال‌سی بازی‌­ها می­‌توانند در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف باشند. برخی از آن‌ها رایگان هستند و برخی دیگر پولی هستند. توسعه‌های عمده ده‌ها ساعت گیم‌پلی اضافی را ارائه می‌کنند.

انواع-DLC-bazi-psn.ir

نظر جامعه در مورد DLC ها چیست؟

در طول سال‌ها، نارضایتی در جامعه بازی‌ها نسبت به سرعت انتشار DLC‌های توسعه‌دهندگان پس از انتشار بازی اصلی خود افزایش یافته است. برخی از افراد احساس می‌کنند که توسعه‌دهندگان عمداً بخش‌های خاصی از بازی را از انتشار حذف می‌کنند تا به عنوان محتوای قابل دانلود، عرضه کنند. این احساس در میان بسیاری از جامعه این است که دی‌ال‌سی بازی‌­ها باید به عنوان افزودنی به بازی پایه استفاده شوند، نه راهی برای افزایش سود شرکت. به این ترتیب، اگر مردم احساس کنند که محتوا باید در خرید اولیه‌شان گنجانده می‌شد، نه اینکه بعداً به عنوان یک افزونه فروخته شود با واکنش منفی مواجه می‌شود. 

مزایای DLC

همانطور که در مورد DLC صحبت کردیم، واکنش­‌های متفاوتی از طرفداران دریافت کرد. دی‌ال‌سی بازی‌ در ابتدا برای بهبود بازی و افزودن ابعاد بیشتر معرفی شد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید رونالدو یا مسی را در فیفا بخرید، لازم نیست سال‌ها برای دریافت آن‌ها کارت جمع کنید. این کاملا شگفت انگیز است. حامیان DLC استدلال می‌کنند که خرید آن یک گزینه است و نه یک الزام. به یاد داشته باشید، تعداد زیادی بدون پرداخت وجود دارد.

معایب DLC

DLC معایب خود را نیز دارد. برخی از آن‌ها بسیار پرهزینه و به نفع ثروتمندان است. برای باز کردن قفل بازیکنان کلیدی یا پیشرفت در بازی، باید مدتی بازی را انجام داده باشید. برای دریافت DLC مورد نظر نیازی نیست پول زیادی خرج کنید. اگر گیمری دو بازیکن فیفا وجود داشته باشد و دیگری تمام بازیکنان برتر مانند مسی، رونالدو و… را خریداری کرده باشد و بازیکن دیگر رتبه بالاتری نداشته باشد، به نظر شما چه کسی برنده خواهد شد؟

کسب درآمد با دی‌ال‌سی بازی‌

در حالی که برخی از DLC‌ها را می­‌توان به صورت رایگان دانلود کرد، برخی دیگر ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند. بسیاری از توسعه دهندگان بازی از DLC برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. در حالی که برخی از آن‌ها فقط چند دلار هستند، برخی دیگر به اندازه بازی پایه یا بیشتر هزینه دارند. برخی از توسعه دهندگان بازی ممکن است DLC را به خریدهای کوچک‌تر به نام microtransaction برای خرید اقلام، لباس و… استفاده کرد تقسیم کنند. این‌ها بهترین راه برای کسب درآمد از بازی های رایگان هستند.

عمل درآمدزایی از DLC انتقادات زیادی را به همراه داشته است، به ویژه مفهوم پاس‌های فصلی. برخی افراد ادعا می‌کنند که بلیط‌های فصلی بسیار گران هستند، اما توسعه‌دهندگان صادق نیستند. بسیاری از گیمرها در مورد ارزش واقعی چیزی که خریداری می‌کنند تردید دارند زیرا تا ماه‌ها بعد چیزی را که برای آن پرداخت کرده‌اند دریافت نمی‌کنند. بسیاری از توسعه دهندگان DLC‌های گران قیمت را به سیزن پس‌های خود اضافه نمی‌کنند بلکه آن‌ها را جداگانه می‌فروشند.

 DLC خوب است یا بد؟

دی‌ال‌سی بازی‌ راهی برای کسب درآمد بیشتر توسعه دهندگان است تا با فروش محتوای اضافی به بازیکنانی که به دنبال مزایای بیشتری از بازی‌ها به دست آورند. برخی از مردم از اینکه DLC هزینه زیادی دارد ناامید هستند، در حالی که برخی دیگر خوشحال هستند که می‌توانند بیشتر خرید کنند تا برای مدت طولانی سرگرم باشند. خوب یا بد بودن DLC بستگی به نظر شما در مورد آن دارد. از یک طرف، توسعه دهندگان می‌توانند از این به عنوان راهی برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنند.

آیا DLC رایگان است؟

دی‌ال‌سی بازی‌، یک محتوای اضافی است که می‌توان آن را برای یک بازی خریداری کرد. گاهی اوقات به صورت رایگان ارائه می‌شود، اما اغلب در ازای پرداخت مبلغی به فروش می‌رسد.

قیمت دی ال سی

قیمت-دی-ال-سی-bazi-psn.ir

گاهی اوقات DLC هزینه دارد. یکی از نمونه‌ها، کارت نقشه Halo 5 است که 25 دلار قیمت دارد. بازی‌های دیگر بسته‌های DLC را به صورت رایگان یا با قیمتی با تخفیف ارائه می‌دهند.

آیا محدودیتی برای میزان محتوایی که می‌توانم دریافت کنم وجود دارد؟

نه، هیچ محدودیتی برای مقدار DLC وجود ندارد. قانون اجازه دانلود نامحدود را می‌دهد تا زمانی که کنسول کار را متوقف نکند.

محتوای قابل دانلود (DLC) و بسته‌های توسعه یکسان هستند؟

این اصطلاحات اغلب توسط اکثر مردم به جای هم استفاده می‌شوند اما اساسا متفاوت هستند. یک DLC بزرگتر از بسته توسعه است. همچنین نمی‌توانید DLC را از منبع دیگری دانلود کنید. سازنده رسمی بازی باید آن را منتشر کند. یک بسته توسعه قابل دانلود است، اما ممکن است در دسترس نباشد. شما همچنین می‌توانید آن را بر روی یک سی‌دی دریافت کنید و سپس آن را در بازی موجود نصب کنید. در نهایت، DLC می‌تواند تغییرات قابل توجهی را در بازی ایجاد کند، در حالی که بسته‌های توسعه دهنده نمی‌توانند چنین تغییرات شدیدی ایجاد کنند.

سخن پایانی

عوامل زیادی در کیفیت دی‌ال‌سی بازی‌ نقش دارند. بسیاری از مردم بر این باورند که یک DLC خوب محتوای جدیدی را ارائه می‌دهد و به بازی اصلی اضافه می‌کند. راه دیگر برای ارتقای کیفیت یک DLC، گوش دادن به گیمرها و گنجاندن بازخوردها در الحاقیه‌ها است. در نهایت، برخی می‌گویند که اگر یک DLC خیلی گران باشد، ارزش آن را نخواهد داشت. اکنون می‌دانید DLC چیست. آیا شما هم به آن‌ها علاقمند شدید؟ از همراهیتان بی‌نهایت متشکریم.