bazi-psn.ir

کنترلر DualSense Edge در دستگاه‌های اپل

کنترلر-DualSense-Edge-در-دستگاه‌های-اپل-bazi-psn.ir

می‌توانید از DualSense و DualSense Edge در دستگاه‌های اپل برای اجرای بازی‌های PS5 و PS4 خود از طریق قابلیت Remote Play یا برای اجرای بازی‌های سازگار در iPhone، iPad یا Mac خود استفاده کنید. پس از یک سری به‌روز‌رسانی نرم افزاری در طیف وسیعی از دستگاه‌های اپل، کنترلر DualSense Edge PS5 اکنون با آن‌ها کار می‌کند. DualSense معمولی با آیفون و سایر دستگاه‌ها سازگار بود. پشتیبانی از DualSense Edge تنها یک نکته در آخرین به‌روزرسانی‌های دستگاه‌های اپل است. به نسخه macOS Ventura 13.3 و نسخه iPadOS 16.4، iOS و tvOS به‌روزرسانی کنید تا پد شیک خود را از طریق اتصال بلوتوث به آن‌ها وصل کنید.

سازگاری کنترلر DualSense Edge با اپل

iOS 16.4 و سایر به‌روزرسانی‌های اپل به شما امکان می‌دهند از جدیدترین و بهترین دسته بازی یعنی DualSense Edge در دستگاه‌های اپل مانند iPhone ،iPad ،Apple TV و Mac استفاده و آن‌ها را جفت کنید.

  • چه اتفاقی می‌افتد؟ iOS 16.4 و به‌روزرسانی‌های مرتبط به شما این امکان را می‌دهند که کنترلر DualSense Edge سونی را با دستگاه‌های اپل خود، برای بازی کردن جفت کنید.
  • چرا مراقبت؟ دستگاه‌های اپل تاکنون از کنترلر جدید سونی پشتیبانی نکرده‌اند.
  • چه باید کرد؟ سخت افزار اپل خود را به آخرین نسخه‌های سیستم عامل به‌روز کنید.

iOS 16.4 پشتیبانی از کنترلر DualSense Edge سونی را اضافه می‌کند

اگر صاحب DualSense Edge هستید و بازی‌های App Store بازی می‌کنید یا مشترک Apple Arcade هستید،سازگاری کنترلر DualSense Edge با اپل خبر بسیار مسرت بخشی برای شما خواهد بود. آیفون‌ها، آی‌پدها و سایر دستگاه‌های اپل از دسته‌های بازی سونی و مایکروسافت پشتیبانی می‌کنند. اما از کنترلر جدید DualSense Edge که در ژانویه 2023 عرضه شد، پشتیبانی نمی‌کردند. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید اپل، سازگاری کنترل‌کننده بی‌سیم DualSense Edge صد و نود و نه دلاری PlayStation 5 برای iPhone ،iPad ،Apple TV و Mac به ارمغان آورد.

استفاده از کنترلرهای بازی در دستگاه‌های اپل

در طول سال‌ها، اپل پشتیبانی بسیار قوی برای کنترلرهای بازی ایجاد کرده است. می‌توانید به راحتی از DualSense Edge در دستگاه‌های اپل استفاده کنید. برای این کار کافی است دو دستگاه را جفت کرده و چیدمان دکمه‌ها و عملکردهای دیگر را مطابق میل خود پیکربندی کنید.

  • iOS/iPadOS: تنظیمات → عمومی → کنترلر بازی
  • macOS: تنظیمات → کنترلر بازی
  • tvOS: تنظیمات → کنترل از راه دور و دستگاه‌ها → بلوتوث
  • macOS Ventura: تنظیمات سیستم → کنترلرهای بازی
  • با این حال، پلتفرم‌های اپل از ویژگی‌های rumble و motion پشتیبانی نمی‌کنند.

استفاده-از-کنترلرهای-بازی-در-دستگاه-های-اپل-bazi-psn.ir

اتصال شش کنترلر بازی به یک دستگاه

با توجه به سازگاری کنترلر DualSense Edge با اپل، این شرکت به شما اجازه می‌دهد تا از چهار کنترلر بازی در یک دستگاه استفاده کنید. هر دو اتصال بی‌سیم و سیمی پشتیبانی می‌شوند. اتصال سیمی از طریق USB فقط برای iPad و مک‌های دارای پورت USB-C در دسترس است. به غیر از کنترلرهای سونی و مایکروسافت، هر کنترلر سازگار با MFi (مانند Nimbus و Stratus SteelSeries) باید با دستگاه اپل شما کار کند. علاوه بر این، 8BitDo اخیراً به‌روزرسانی سیستم‌افزاری را منتشر کرده است که پشتیبانی اپل را از شش کنترل‌کننده بازی خود فعال می‌کند.

 کنترلر و بازی‌های آیفون

اگر روی دستگاه‌های اپل خود بازی می‌کنید، احتمالاً نمی‌خواهید به استفاده از ماوس و صفحه کلید یا ترک پد محدود شوید. برخی از بازی‌ها فقط با یک کنترلر بازی بهتر کار می‌کنند و خیلی خاص‌تر از DualSense Edge نیستند. مطمئناً این دسته ارزان نیست، اما همچنان بهترین کنترلری است که می‌توانید برای PS5 تهیه کنید. اکنون توجیه  خرید آن ساده‌تر است، زیرا می‌توانید آن را با دستگاه‌های دیگر خود، جفت و استفاده کنید. اپل تعدادی به‌روزرسانی نرم‌افزاری را برای آیفون، آی‌پد، مک و اپل تی‌وی منتشر کرده است. این به‌روزرسانی‌ها از DualSense Edge در دستگاه‌های اپل پشتیبانی می‌کنند. اکنون می‌توانید برای اولین بار از کنترلر بی‌سیم DualSense Edge با تمام تجهیزات اپل خود استفاده کنید.

ویژگی‌های بروزرسانی جدید

هنگامی که DualSense Edge در دستگاه‌های اپل جفت شد، می‌توانید بازی‌های خود را راحت انجام دهید. البته به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری فوق‌الذکر شامل ویژگی‌های زیادی فراتر از کارکرد کنترلر فانتزی کنسول PS5 شما هستند. بیش از 20 ایموجی جدید اضافه شده است، در حالی که رفع اشکال و بهبودهایی در سراسر صفحه وجود دارد. کسانی که از سخت‌افزار آی‌پد پرو M2 با قلم اپل استفاده می‌کنند، قابلیت‌های شناور برایشان بهبود یافته است.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن سازگاری DualSense Edge در دستگاه‌های اپل، پیشنهاد می‌کنیم که نرم‌افزارتان را به‌روزرسانی کنید، چه قصد استفاده از کنترلر DualSense Edge را دارید و چه ندارید. بروید و کنترلر را گرم کنید، بازی باید شروع شود.