bazi-psn.ir

مقایسه کنسول PS5 و Nintendo Switch

با ورود نینتندو سوییچ و PS5، گیمرها اخیراً وسواس زیادی نسبت به بازی‌های ویدیویی آنلاین پیدا کرده‌اند. از ارائه تجربه فعال گرفته تا حافظه داخلی و خارجی فراوان و کنترل آسان، گیمران را برای خرید یکی از این دو کنسول مردد کرده است. در مجموع مقایسه پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ به این نتیجه می‌رسیم که هم نینتندو سوییچ و هم PS5 سونی از دیگر شرکت‌های فروش کنسول پیشی گرفته‌اند. قضاوت بین PS5 و Nintendo Switch در واقع بسیار شبیه به قضاوتی است که پنج سال پیش بین پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان انجام می‌دادید. مقایسه دقیق کنسول PS5 و Nintendo Switch را در ادامه مشاهده می‌کنید.

پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ

تفاوت بین PS5 و Nintendo Switch در این است که Nintendo Switch را می‌توان با اتصال به تلویزیون یا از هر جایی با ویژگی دستی پخش کرد. از طرف دیگر PS5 یک کنسول رسانه مرکزی است. علاوه بر آن، Nintendo Switch توسط Nintendo توسعه داده شده است در حالی که PS5 توسط سونی نتورک. Docked، Handheld و Tabletop سه حالتی هستند که یک Nintendo Switch می‌تواند بین آن‌ها جابجا شود. برای اجرای بازی‌ها در تلویزیون، می‌توانید به حالت Docked بروید. از طرف دیگر، تبلت سوییچ را می‌توان مانند یک دستگاه دستی با کنترلرهای Joy-Con نگه داشت. در نهایت، Tabletop، جایی که Joy-Con خاموش است اما ویژگی صفحه نمایش لمسی فعال است.

از سوی دیگر، PS5 که با نام Play Station 5 نیز شناخته می‌شود، کنسولی است که توسط Sony Interactive Entertainment توسعه و تولید شده است. این کنسول جانشین پلی استیشن 4 بود. تولید خود را در اواخر سال 2020 آغاز کرد و به زودی از هر گوشه و کنار بازار جهانی کنسول‌ها محبوبیت پیدا کرد.

پارامترهای مقایسه PS5 و Nintendo Switch

ما عاشق جنگ کنسول‌های قدیمی هستیم. نینتندو سوییچ مدت زیادی است که عرضه شده، اگرچه مدل OLED آن جدیدتر است. پلی استیشن 5 نیز چندین سال است که سری کنسول های مربوطه خود را عرضه می‌کند. بنابراین ممکن است بپرسید کدام یک برای شما بهترین است. در اینجا تمام جزئیات PS5 و Nintendo Switch وجود دارد که باید در مورد آن‌ها بدانید.

 

 نینتندو سوییچپلی استیشن 5
شرکتتوسط یک شرکت چندملیتی ژاپنی بازی‌های ویدئویی ساخته شده استتوسط Sony Interactive Entertainment ساخته شده است
حافظه و فضای ذخیره سازیحافظه داخلی 32 گیگابایتی به اضافه یک کارت MicroSD برای ذخیره سازی16 گیگابایت GDDR6 و 825 ​​گیگابایت حافظه SSD
کنترلرJoy-Cons / Pro ControllerDualSense
پورت های USBدارای چهار پورت USB، دو درگاه جلو و دو درگاه پشتدارای دو درگاه USB-C برای شارژ و USB 3.0 برای درگاه داک

 

نینتندو سوییچ

پلی-استیشن-5-و-نینتندو-سوییچ-bazi-psn.ir

برای مقایسه بهتر پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ تک‌تک کنسول‌ها را به طور مجزا بررسی می‌کنیم. نینتندو سوییچ یک کنسول بازی ویدئویی ترکیبی است که توسط یک شرکت ژاپنی به نام نینتندو ساخته شده است. این محصول در سال 2017 تولید شد. به نظر می‌رسد تبلتی است که می‌تواند به عنوان یک کنسول خانگی و همچنین به عنوان یک دستگاه قابل حمل استفاده شود. 6.2 اینچ و 1280×720 (یا 720p) وضوح صفحه نمایش تبلت سوییچ است. این دستگاه از کنترلری به نام Joy-cons استفاده می‌کند که در حین انجام بازی‌های دستی به دو طرف کنسول متصل می‌شود.

انرژی آن توسط یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 4310 میلی آمپر ساعت تامین می‌شود. به این معنی که می‌تواند 5 تا 6 ساعت بدون شارژ کار کند. در همین حال، دارای چهار پورت USB است. یک USB-C (برای شارژ کنسول) و سه USB 2.0 برای اتصال به تلویزیون. علاوه بر این، از حافظه داخلی 32 گیگابایتی به همراه کارت microSD پشتیبانی می‌کند. Nintendo Switch در اصل از پردازنده NVIDIA Custom Tegra برای هسته‌های CPU و GPU خود استفاده می‌کند.

PS5 چیست؟

PS5 دارای دو نسخه است، یعنی PS5 با درایو Blu-ray 4K و نسخه دیگر بدون درایو با عنوان نسخه دیجیتال PS5. علاوه بر پردازنده AMD Zen 2 که دارای هشت هسته است، پلی استیشن 5 از یک پردازنده گرافیکی سفارشی AMD Radeon RDNA 2 استفاده می‌کند. به همین دلیل PS5 به عنوان بهترین و سریع‌ترین کنسول سرعت لود شناخته می‌شود. جدای از بازی‌هایی که در حال حاضر روی PS4 وجود دارند، Horizon Forbidden West و God of War: Ragnarok جدیدترین بازی‌هایی هستند که PS5 برای بازی‌های خود منتشر کرده است. PS5 همچنین دارای یک درایو حالت جامد 825 گیگابایتی برای ذخیره سازی حافظه خود است.

پلی استیشن 5، از DualSense به عنوان کنترلر خود استفاده می‌کند که تجربه‌های تقریبا واقعی را در حین انجام بازی‌ها ارائه می‌دهد. دقیقاً مانند یک کنسول اصلی، PS5 دارای نسخه‌هایی از چهار نماد دکمه پلی‌استیشن معمولاً متقاطع، دایره، مربع و مثلث است. در مجموع دارای چهار پورت USB، به طوری که دو درگاه USB Type-A Super-Speed ​​در پشت، یک USB Type-C SuperSpeed ​​و یک USB Type-A Hi-Speed ​​در جلو قرار دارد. از آنجایی که توسط سونی حمایت می‌شود، موارد انحصاری سونی از جمله جلوه صوتی و بسیاری موارد دیگر را نمایش می‌دهد. علاوه بر این، PS5 بازی را تا رزولوشن 4K به نمایش می‌گذارد، جایی که در کسری از ثانیه 2 گیگابایت بارگیری می‌کند.

تفاوت‌های اصلی بین PS5 و Nintendo Switch

تفاوت-های-اصلی-بین-PS5-و-Nintendo-Switch-bazi-psn.ir

به طور کلی تفاوت‌های اصلی PS5 و Nintendo Switch عبارتند از اینکه نینتندو سوییچ توسط یک شرکت ژاپنی به نام نینتندو ساخته شده است. در حالی که سونی اینتراکتیو اینترتینمنت توسعه دهنده PS5 است. نینتندو سوییچ کنسولی است که می‌توان آن را با اتصال به تلویزیون یا عدم کنترل آن کنترل کرد، زیرا حالت دستی دارد. در همین حال، PS5 تنها در صورتی قابل استفاده است که به تلویزیون یا یک بازی ویدیویی متصل باشد.

PS5 به خاطر سریع‌ترین سرعت بارگذاری خود شناخته شده است، زیرا بازی را تا 4K در 120 هرتز یا 8K در 60 هرتز ارائه می‌دهد. در مورد نینتندو سوییچ، قدرت پردازش 720p در حالت دستی و 1080p هنگامی که به تلویزیون متصل است، دارد. PS5 می‌تواند تنها از 8 تا 15 گیگابایت رم را برای ذخیره‌سازی خود ارائه کند، در حالی که Nintendo Switch می‌تواند تا 32 گیگابایت بازی را در کنار کارت میکرو اس‌دی انجام دهد. در مورد کنترلر آن، PS5 دارای یک کنترلر DualSence است، در حالی که Nintendo Switch دارای Joy-Con است.

استقبال گیمران از PS5 و Nintendo Switch

در مقایسه PS5 و Nintendo Switch نگاهی به استقبال گیمران از این دو کنسول می‌اندازیم. نوامبر 2022 بیست و پنجمین ماهی است که پلی استیشن 5 در دسترس است. در ماه اخیر، فروش پلی استیشن 5 در مقایسه با عرضه همتراز نینتندو سوییچ به میزان 1.11 میلیون واحد افزایش یافت. پلی استیشن 5 در 25 ماه 27.56 میلیون دستگاه فروخته است، در حالی که Nintendo Switch 32.73 میلیون واحد فروش داشت. Nintendo Switch تا نوامبر 2022 117.27 میلیون دستگاه فروخته است.

  • فروش کل پلی استیشن 5: 27,556,306
  • کل فروش سوییچ: 32,733,182

سخن پایانی

اگر بازی‌های خانوادگی و فهرستی عظیم از عناوین شخص اول شگفت‌انگیز که در هیچ جای دیگری نتوانید بازی کنید، می‌خواهید، ما فکر می‌کنیم Switch OLED یک انتخاب عالی است. همچنین همراهی با co-op نیز یک نقطه قوت به شمار می‌آید. با این حال، اگر مشتاق تماشای فیلم نیز هستید یا گرافیک مدرن و چشمگیر می‌خواهید، این گزینه مناسب شما نیست. اگر این موارد اولویت شماست و برایتان مهم نیست که چه مقدار هزینه کنید، ما قاطعانه پلی استیشن 5 را پیشنهاد می‌کنیم تا سری قوی‌تر بازی‌های انحصاری آن را داشته باشید. هر دو کنسول PS5 و Nintendo Switch در موقعیت بسیار خوبی قرار دارند، بنابراین احتمالاً هر کدام را که انتخاب کنید خوشحال خواهید شد.