bazi-psn.ir

بازی‌های موبایلی

بازی‌های-موبایلی-bazi-psn.ir

آیا تا به حال خاطره‌ای از روزهای قدیم که در گوشه‌ای دنج از خانه هستید را به یاد دارید؟ آن لحظات در قلب ما جایگاه ویژه‌ای دارند. با پیشرفت تکنولوژی، ساخت بازی‌ها هنوز هم آسان نیست. اما اکنون به لطف رقابت شدید بین سازندگان چندین موتور بازی، ایجاد بازی‌های موبایلی بر روی موتور مورد نظر شما تقریباً رایگان است. بدون هیچ هزینه‌ای، بهترین فناوری را در اختیار دارید.

درآمد بازی‌های موبایلی

در سال‌های اخیر، بازی‌های موبایلی از نظر درآمد ناخالص از هر نوع سرگرمی دیگری پیشی گرفته‌اند و در سال‌های آینده نیز به سرعت رشد خواهند کرد. روز به روز بازیکنان بیشتری از دستگاه‌های تلفن همراه برای بازی استفاده می‌کنند. این یک نوع سرگرمی در حال حرکت است که در میان انواع جمعیت‌شناسی بسیار محبوب به شمار می‌رود. زیرا به توسعه‌دهندگان طیف گسترده‌ای از کاربر را می‌دهد تا عنوان خود را مورد هدف قرار دهند. البته هر توسعه‌دهنده باید بداند که از نظر اعداد با چه چیزی سروکار دارد. بنابراین در اینجا چند آمار شگفت انگیز وجود دارد:

  • 9 میلیارد کاربر گوشی هوشمند در سراسر جهان وجود دارد.
  • هزینه مصرف کنندگان، در سال 2021 به حدود 120 میلیارد دلار رسید.
  • انتظار می‌رود این رقم تا سال 2025 به 138 میلیارد دلار برسد.
  • چین، ایالات متحده و ژاپن بازارهای برتر در سال 2021 از نظر درآمد بازی بودند.
  • تخمین زده می‌شود که 71 درصد از درآمد گوگل پلی تا سال 2025 از بازی‌های موبایلی حاصل شود.

بازی‌های موبایلی برتر

بازی‌های موبایلی برتر وابستگی شدیدی به بازیکنان جدید دارد. باید افراد جدیدی را اضافه کند وگرنه به آرامی از بین می‌رود. علاوه بر این، باید بازیکنان موجود را حداقل برای ماه‌ها و ترجیحاً سال‌ها درگیر، علاقمند و سرگرم نگه دارد. این باعث می‌شود آن‌ها را به اندازه کافی جذاب برای تازه کارها و حتی حرفه‌ای‌ها جالب کند. واقعیت این است که Subway Surfers تنها بازی بسیار غیرمعمول و خارق‌العاده‌ای است که سال‌ها پیش منتشر شد. حتی یک دهه پیش، اما هنوز هم بزرگ است. مانند کلش آف کلنز، روبلوکس یا… که سال‌ها و سال‌ها پس از انتشار اولیه هنوز در صدر جدول درآمد قرار دارند یا نزدیک به آن هستند. به طور شگفت انگیزی، کلش آف کلنز به موفقیت گسترده و طولانی خود ادامه می‌دهد. این یک بازی است که به تولید کاربران جدید ادامه می‌دهد. اما مهم‌تر از آن است که بازیکنان را برای سال‌ها و سال‌ها و سال‌ها نگه می‌دارد.

بازی‌های-موبایلی-برتر-bazi-psn.ir

بازی موبایل iOS

iOS ممکن است کوچک به نظر برسد اما به هر حال، حدود 20 درصد از دانلودهای جهانی را به خود اختصاص داده است. iOS نیمی از درآمد درون برنامه‌ای موبایل را به خود اختصاص می‌دهد. عمدتاً به لطف جغرافیایی که اپل دارد. اگر به اندروید نیز نگاه کنیم، اکثریت قریب به اتفاق برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی در کشورهای عظیم اندروید محور مانند هند نصب می‌شوند.

همپوشانی بازی‌های موبایلی برتر iOS و اندروید

شاید همپوشانی بین بازی‌های موبایلی برتر iOS و اندروید جالب باشد. بیش از نیمی از فهرست بازی‌های iOS و اندروید، بالاترین درآمد را دارند، به این معنی که 60 درصد از 60 بازی برتر در هر دو پلتفرم اصلی موبایل مشترک هستند. این در بسیاری از سطوح منطقی است. بازی‌های خوب به اوج می‌رسند، بودجه‌های بازاریابی کلان به محبوبیت هر دو نسخه iOS و اندروید یک بازی کمک می‌کند پس همه‌ی شرکت‌ها بازی‌ها را برای هر دو پلتفرم اصلی منتشر می‌کنند. بزرگ بودن در یک پلتفرم به بزرگ‌تر شدن بازی در پلتفرم دیگر کمک می‌کند. به علاوه، زمانی که یک بازی محبوب می‌شود، شروع به ایجاد یک طوفان می‌کند که هم مردم و هم پلتفرم‌ها تمایل به تبلیغ آن دارند.

شرکت‌های بازی سازی

صنعت بازی‌های الکترونیکی به سرعت در حال رشد است. در سال 2021، بازار جهانی بازی‌های الکترونیکی حدود 193 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. این شامل بازی‌های رایانه‌ای، کنسول‌ها و بازی‌های روی دستگاه‌های تلفن همراه می‌شود که رشد سریع‌تر در بخش بازی‌های موبایلی است. درآمد بازی‌های موبایلی در سال 2022 حدود 98.22 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. بازی‌های موبایلی اکنون بیش از نیمی از کل درآمد صنعت را تشکیل می‌دهند. فقط 10 شرکت، 57 درصد یا 55.801 میلیارد دلار از کل درآمد بازی‌های موبایل را به دست می‌آورند. دو شرکت بزرگ در چین مستقر هستند.

این تعجب آور نیست زیرا اکثر مصرف کنندگان چینی با استفاده از تلفن همراه به جای رایانه‌های رومیزی یا لپ تاپ به اینترنت دسترسی دارند. شرکت‌های بزرگ ژاپنی و آمریکایی بازی‌های الکترونیکی، مانند سونی و الکترونیک آرتز، در توسعه کنسول‌ها و بازی‌های دسکتاپ محبوب خود بر روی پلتفرم‌های موبایل کندتر عمل کرده‌اند. در نتیجه، درآمد آن‌ها از بازی‌های موبایلی بسیار کمتر است.

شرکت‌های-بازی-سازی-bazi-psn.ir

بزرگ‌ترین شرکت بازی سازی موبایل در جهان کدام است؟

شرکت بزرگ چینی Tencent، بیش از هر شرکت دیگری از بازی‌های موبایل درآمد کسب می‌کند. در سال 2021، تنها از بازی موبایل، نزدیک به 28 میلیارد دلار به دست آورد.

دانلود شده‌ترین بازی موبایل در تمام دوران چیست؟

Subway Surfers که توسط SYBO Games دانمارک ساخته شده است. از زمان انتشار در سال 2012 تاکنون از 1 میلیارد دانلود عبور کرده و تنها در سال 2021 بیش از 82 میلیون بار دانلود شده است.

کدام کشور بیشترین شرکت بازی موبایل را دارد؟

اگرچه شرکت‌های آن به بزرگی چین نیستند،اما ایالات متحده خانه 4 شرکت از 10 شرکت بزرگ بازی‌های موبایلی در جهان است.

کدام شرکت بازی‌های موبایلی، بیشترین سابقه فعالیت را دارد؟

از میان 50 شرکت‌های بزرگ بازی موبایل در جهان امروز، الکترونیک آرتز اولین شرکتی بود که تاسیس شد. تریپ هاوکینز EA را در سال 1982 در سن ماتئو کالیفرنیا راه اندازی کرد، مدت‌ها قبل از اینکه دستگاه‌های تلفن همراه مورد استفاده گسترده قرار گیرند.

آیا بازی‌های موبایلی که بیشترین دانلود را دارند، برترین هستند؟

هر کدام از بازی‌های موبایلی دانلودهای زیادی دارند، اما تعداد نصب‌ها به تنهایی نمی‌توانند برای قرار گرفتن در لیست برتر، کافی باشند. مطمئناً تعداد نصب‌های یک بازی مقیاس جالبی است، اما تعامل، بازیکنان فعال و استفاده واقعی، بسیار مهم‌تر است. یکی دیگر از راه‌های اندازه‌گیری، درآمد است. آیا گیمرانی که این بازی موبایل را انجام می‌دهند، می‌توانند از آن پول نقدی به دست آورند؟ و آیا این بازی‌ها برای بیرون کشیدن کارت اعتباری شما به اندازه کافی خوب هستند؟