bazi-psn.ir

راهنمای خرید تبلت گیمینگ

-تبلت-گیمینگbazi-psn.ir

اگر از بازی در حال حرکت یا از مشغول شدن فرزندانتان در سفرهای ماشینی لذت می‌برید و یک دستگاه همه کاره را به یک کنسول بازی اختصاصی دستی مانند نینتندو سوییچ ترجیح می‌دهید؟ تبلت گزینه خوبی است. نه تنها بازی‌های زیادی وجود دارد که به طور خاص برای دستگاه‌های تلفن همراه طراحی شده‌اند، بلکه مزیت اضافی نمایشگرهای بزرگ‌تر و همه جانبه‌تر را ارائه می‌دهند. به این ترتیب، ما فاکتور‌های انتخاب بهترین تبلت گیمینگ را جمع آوری کرده‌ایم.

ویژگی‌های بهترین تبلت گیمینگ

بیشتر تبلت‌ها برای چندین مصارف طراحی شده‌اند، نه فقط برای بازی، بنابراین بهترین تبلت‌ها برای بیشتر مصارف نیز برای بازی بهترین هستند. (اگر یک دستگاه مخصوص بازی می‌خواهید، بهترین کنسول‌ها را بررسی کنید.) سه ویژگی اصلی در خرید تبلت‌های مخصوص بازی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: صفحه نمایش، پردازنده و ذخیره سازی.

صفحه نمایش

یک صفحه نمایش با کیفیت، تجربه بازی شما را بهبود می‌بخشد. نرخ تازه‌سازی نیز باید در نظر گرفته شود، زیرا بر توانایی تبلت گیمینگ شما برای کنترل گرافیک‌های شدید تأثیر می‌گذارد.

کنترل‌ها

تبلت گیمینگ دارای عملکرد بلوتوث است که به کاربران امکان می‌دهد دستگاه‌هایی مانند قلم، صفحه کلید یا کنترلرهای بازی را متصل کنند. اگر قصد دارید بازی‌هایی انجام دهید که به کنترل‌های لمسی ترجمه نمی‌شوند. مانند تیراندازی اول شخص، گزینه‌ای را انتخاب کنید که با کنترلر یا صفحه کلید سازگار باشد.

سیستم عامل

سیستم عامل تبلت گیمینگ شما و همچنین بازار همزمان تعیین می‌کند که چه بازی‌هایی را می‌توانید دانلود کنید. به عنوان مثال، برخی از بازی‌ها در فروشگاه‌ Apple در دسترس هستند، اما در Google Play در دسترس نیستند یا برعکس. تبلت‌های دارای App Store، Google Play و Steam Link باید بازی‌های زیادی برای انتخاب داشته باشند، در حالی که تبلت‌های Amazon Fire انتخاب‌های بازی محدودی دارند.

پردازنده

پردازنده‌های قوی‌تر به کامپیوتری سریع‌تر تبدیل می‌شوند. زمان تاخیر کمتر، گرافیک بهتر و انجام چند کار آسان‌تر. اگر قصد دارید بازی‌های بزرگ و گرافیکی سنگینی مانند Destiny 2 انجام دهید، از جدیدترین و قدرتمندترین تراشه پردازشی برای تبلت گیمینگ استفاده کنید.

ذخیره سازی

با رواج بازی‌های مبتنی بر ابر، ذخیره‌سازی ممکن است یک ملاحظه غیر ضروری به نظر برسد. با این حال، اگر قصد دارید به صورت آفلاین بازی کنید یا از رایانه لوحی خود برای سایر کارهایی که فضای ذخیره سازی زیادی دارند استفاده کنید، بهتر است تبلتی با حداقل 128 گیگابایت فضا (در حالت ایده آل 1 ترابایت، بسته به تعداد بازی‌هایی که انجام می‌دهید) پیدا کنید.

تبلت‌های بازی در سال 2022

تبلت‌های-بازی-bazi-psn.ir

تبلت‌ها به اندازه 5 تا 7 سال قبل محبوب نیستند و بسیاری از مردم معتقدند که ارزش خود را در بازار از دست خواهند داد. همانطور که تحلیلگران بازار به شما خواهند گفت، اما این موضوع کاملا درست نیست. در حالی که این یک واقعیت غیرقابل انکار است که ارقام فروش به طور خاص برای تبلت گیمینگ اندرویدی کاهش یافته است، در واقع به طور کلی برای این بخش نوید خوبی دارد. اگر این شما را متحیر می‌کند، به پاسخ بهتری نیاز خواهید داشت که چیزی بیش از یک بیانیه باشد. برای اینکه توضیح بهتری در مورد آنچه در بازار می‌گذرد و نحوه انتخاب تبلت بازی بعدی خود را به شما ارائه دهیم، پاسخ باید به چندین بخش کوچک‌تر تقسیم شود.

چه چیزی بازار تبلت‌های مخصوص بازی اندرویدی را خراب کرد؟

تا چند سال پیش، بازار مملو از تبلت‌های مخصوص بازی ارزان قیمت از تولیدکنندگان معتبر و ناشناخته بود. علیرغم اینکه سامسونگ‌ شرکت مشهوری است، در واقع تولید کننده پیشرو تبلت در تمام بخش‌ها بود. ایده‌ای که اکثر OEM‌های تبلت اندرویدی داشتند این بود که بازارهای رده پایین و میان رده را تصاحب کنند، زیرا آی‌پدهای اپل از همان روز اول تسلط محکمی بر بازار رده بالا داشتند. خریدار معمولی در ابتدا با چشم انداز داشتن صفحه نمایش بزرگ‌تر که گاهی قیمت پایین‌تری از گوشی‌های هوشمند میان رده داشت، جذب می‌شد. همانطور که انتظار می‌رفت، لیست طولانی تبلت‌های ارزان قیمت دقیقاً همین بود.

آن‌ها عمدتاً محصولات ارزان‌ قیمت با داخلی ارزان بودند که اغلب در حالی که سعی می‌کردند هر بازی سختی را روی صفحه‌نمایش کم‌نور و با وضوح پایین ارائه کنند، دچار مشکل می‌شدند. مصرف‌کننده سریعا متوجه شد که بهتر است پول بیشتری را حتی برای یک آی‌پد مینی قدیمی سرمایه‌گذاری کنند تا اینکه یکی از تبلت‌های اندرویدی را که بازار را پر کرده‌اند، بخرند. همه OEM‌ها درس خود را به سختی آموختند زیرا بازار تبلت‌های اندرویدی به دلیل کمبود تقاضا تقریباً به زودی منقرض شد.

IPAD چگونه زنده ماند؟

آی‌پد به این دلیل زنده ماند که اپل تقریباً همه چیز را درست انجام داد. در حالی که شرکت‌های سازنده تبلت‌های اندرویدی و گوگل موفق شدند تمام اشتباهات را برطرف کنند! برای درک بهتر، به سادگی موارد زیر را در نظر بگیرید. حتی سیستم‌عامل آزمایشی Android 12L هنوز برای پشتیبانی درست از تبلت‌ها مناسب نیست. در حالی که اپل در راه کامل کردن iPadOS اختصاصی خود است. اکثر توسعه دهندگان برنامه هنوز هم برنامه‌های اندروید را منحصراً برای تلفن های هوشمند اندرویدی بدون توجه به تبلت‌های اندرویدی تولید می‌کنند.

چندین برنامه iPadOS به ویژه با در نظر گرفتن مدل خاصی از iPad توسط توسعه دهندگان طراحی شده‌اند. اپل به‌روزرسانی‌ها را برای مدت زمان قابل‌توجهی طولانی‌تر از هر OEM تبلت اندرویدی ارسال می‌کند. حتی آی‌پدهای سطح ابتدایی اپل نیز از یک سری تراشه‌های بیونیک استفاده می‌کنند که حداقل دو نسل از چیپ‌های پرچمدار اندروید در زمان عرضه جلوتر هستند. انتخاب بزرگتری از بازی‌ها در آی‌پد نسبت به هر تبلت اندرویدی وجود دارد و همه آن‌ها حتی روی آی‌پدهای قدیمی‌تر نیز به خوبی اجرا می‌شوند.

IPAD-چگونه-زنده-ماند-bazi-psn.ir

آیا اوضاع در سال 2022 تغییر کرد؟

انحصار در هیچ بازاری برای مصرف کنندگان خوب نیست، بنابراین زمانی که اوضاع از اواخر سال 2019 به بعد شروع به تغییر کرد، خوب بود. توجه داشته باشید که آیپدها از محبوبیت کمی برخوردار نیستند، اما حداقل اکنون گیمرها تبلت‌های مخصوص بازی مناسب و قابل قبولی برای انتخاب دارند. زمانی که روند عرضه محصولات پایین‌تر به قیمت ارزان به طور کامل از بین رفت، برخی از OEM‌های اندرویدی باقی مانده متوجه این واقعیت شدند که باید نرم‌افزار، سخت‌افزار و تمرکز خود را بهبود بخشند.

از سال 2021 به بعد، ما شاهد بهبود در تبلت‌های جایگزین برای iPad هستیم زیرا چندین شرکت فناوری به طور کامل تولید تبلت گیمینگ را متوقف کرده‌اند. در نتیجه، بخش تبلت‌ها اکنون به یک بازار تصفیه شده تبدیل شده است که در درجه اول به گیمرها و هنرمندان دیجیتال با تعدادی از دستگاه‌های خوش ساخت پاسخ می‌دهد. همچنین، مایکروسافت اکنون با برخی تبلت‌های قدرتمند ویندوز 11 وارد بازار می‌شود که برخی از آن‌ها حتی از جدیدترین iPad Proها نیز پیشی گرفته‌اند. با جلوتر رفتن سال، انتظار داریم در سال 2022 تبلت‌های بازی الهام بخش مایکروسافت و اپل را شاهد باشیم.

بهترین تبلت گیمینگ در حال حاضر کدامند و آیا باید یکی بخرید؟

اگر بودجه کافی دارید، می‌توانید از برخی تجارب بصری و بازی شگفت‌انگیز بر روی صفحه نمایش نسبتاً بزرگ‌تر تبلت گیمینگ آگاه باشید، که گوشی‌های هوشمند به سادگی نمی‌توانند آن را ارائه دهند. این برای تعدادی از دستگاه ها در سال 2022 صادق است که به زودی به آن‌ها خواهیم رسید. هر چند قبل از سرمایه‌گذاری روی یک آی‌پد، تبلت سرفیس مایکروسافت یا تبلت گلکسی سامسونگ، حداقل ابتدا چند واقعیت را در نظر بگیرید.

گیمرهای رایانه شخصی

اگر شما یک گیمر رایانه شخصی هستید که قصد دارید بازی های AAA را با وضوح بالا اجرا کنید، هیچ تبلت گیمینگ ویندوزی وجود ندارد که بتواند روی دسکتاپ بایستد و قیمت آن نصف آخرین تبلت سرفیس پرو مایکروسافت باشد. گیمرهای رایانه شخصی باید منتظر بمانند تا Steam Deck یک نسخه مناسب دریافت کند.

گیمرهای اندروید

گیمرهای اندرویدی در حال حاضر فقط باید از میان Galaxy Tab S7 و Galaxy Tab S7 Plus یکی را انتخاب کنند، اما ممکن است بخواهید پول خود را برای Galaxy S8 Ultra ذخیره کنید. همانطور که می‌توانید تصور کنید، سامسونگ تنها شرکت OEM است که در حال حاضر به بازار تبلت‌های مخصوص بازی اندرویدی پیشرفته با تمرکز ویژه بر گیمرها و هنرمندان عرضه می‌کند.

گیمرهای اپل

خوب، شما می‌توانید هر بازی iPadOS را از هر یک از iPad های منتشر شده بین 2020-2022 بازی کنید. این تبلت‌ها در واقع بهترین تبلت‌های مخصوص بازی در بازار با فاصله یک مایل کشور هستند. با این حال، اگر می‌خواهید بهترین تجربه و بالاترین FPS را داشته باشید، موارد زیر توصیه می‌شود. در حال حاضر، شما باید یک ایده روشن در مورد اینکه دقیقا چه چیزی بخرید داشته باشید. بودجه خود را تنظیم کنید. تصمیم بگیرید که چه نوع بازی‌هایی را دوست دارید و فقط در صورتی که هنوز بودجه خرید تبلت مورد نظر خود را ندارید، صبر کنید تا بیشتر پس انداز کنید. تا آن زمان، احتمالاً تبلت گیمینگ بهتری برای خرید در همان رده قیمتی وجود خواهد داشت.

چگونه تبلت‌های صفحه بزرگ را انتخاب کنیم؟

چگونه-تبلت‌-انتخاب-کنیم-bazi-psn.ir

وقتی صحبت از تبلت‌های مخصوص بازی با نمایشگر بزرگ می‌شود، گزینه‌های زیادی وجود ندارد، بنابراین ما به تبلت‌هایی که صفحه‌نمایش 12 اینچی یا بالاتر دارند گیر دادیم. هنگام انتخاب نهایی، مارک‌های معروف، نظرات (هم خوب و هم بد) و قیمت‌گذاری را در نظر بگیرید.

اندازه‌های مختلف تبلت چیست؟

اندازه تبلت‌ها از کوچک تا بزرگ متغیر است. تبلت‌های کوچک معمولاً پنج تا هفت اینچ هستند. تبلت‌های سایز متوسط ​​دارای صفحه نمایش 9 تا 11 اینچی هستند. سپس تبلت‌های بزرگ با اندازه صفحه نمایش 12-14 اینچ وجود دارد. به خاطر داشته باشید که هر چه تبلت بزرگ‌تر باشد، معمولاً وزن آن بیشتر است.

آیا برای تبلت گیمینگ با صفحه نمایش بزرگ به صفحه کلید و قلم نیاز دارم؟

هیچ یک از لوازم جانبی الزامی نیست. همه چیز به نحوه استفاده از تبلت گیمینگ بستگی دارد. اگر می‌خواهید از آن برای تماشای فیلم، بازی یا خواندن کتاب استفاده کنید، به صفحه کلید نیاز نیست. با این حال، اگر قصد دارید از آن به عنوان جایگزین آخر هفته برای لپ تاپ یا مدرسه خود استفاده کنید، بله، باید پول اضافی را برای یک لپ تاپ خرج کنید.

آیا واقعاً تفاوت زیادی بین Android و iPadOS وجود دارد؟

تفاوت زیادی از نظر کمیت و کیفیت برنامه‌های موجود برای iPadOS نسبت به اندروید وجود دارد. اپل و توسعه دهندگان شخص ثالث سال‌ها را صرف تنظیم دقیق تجربه روی دستگاه نمایشگر بزرگتر کرده‌اند. در تمام این مدت گوگل اعتراف کرده است که از ساخت تبلت‌های اندرویدی منصرف شده است و توسعه دهندگان رهبری این شرکت را بر عهده گرفته‌اند. برنامه‌های زیادی را خواهید یافت که می‌توانید نصب و استفاده کنید.

چه مارکی برای تبلت مناسب است؟

می‌توانید به تبلت‌های برندهایی مانند اپل، سامسونگ، مایکروسافت، آمازون و دیگران اعتماد کنید.

سخن پایانی

بهترین تبلت‌های مخصوص بازی جایگزینی با صفحه نمایش بزرگ برای گوشی‌های هوشمند بوده‌اند. اما همانطور که اندازه صفحه نمایش گوشی‌ها همچنان در حال رشد است، تبلت‌ها نیز شاهد افزایش اندازه صفحه نمایش بوده‌اند. این یک روند خوشایند برای کسانی است که کارهای زیادی روی تبلت گیمینگ انجام می‌دهند. از جمله دانش آموزان یا کسانی که از راه دور کار می‌کنند و تبلتی نازک و سبک، اما با صفحه نمایش بزرگ می‌خواهند. برای تعیین بهترین تبلت گیمینگ بازی موجود در بازار، مشخصات تبلت را به طور دقیق مطالعه کنید. همچنین می‌توانید سوالات خود را از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.