bazi-psn.ir

کنترلرهای PS5 و Xbox Series X – کدام دسته برای رایانه شخصی بهتر است؟

کنترلر-PS5-و-Xbox-Series-X-bazi-psn.ir

نبرد کنترلرهای PS5 و Xbox Series X هیچگاه به این شدت نبوده است. بازی‌های انحصاری، خدمات با ارزش و مشخصات کنسول هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب کنسول، توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند. اما مهم است که اهمیت کنترلر هر کنسول را دست کم نگیرید. یک کنترلر می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تجربه بازی شما داشته باشد، بنابراین ارزش دارد به این نکته توجه کنید که آیا کنسول انتخابی شما مناسب شماست یا خیر. جالب اینجاست که هم مایکروسافت و هم سونی با کنسول‌های نسل جدید خود به طور متفاوتی با مشکل کنترلر مقابله کرده‌اند. در این مقاله سعی داریم کنترلر دوال سنس و ایکس باکس سری ایکس را به طور دقیق مقایسه کنیم. همراه ما باشید.

کنترلر دوال سنس و ایکس باکس سری ایکس

پس عرضه، نبرد بین کنترلرهای PS5 و Xbox Series X به جریان افتاد. در حالی که مایکروسافت طراحی موجود خود را اصلاح کرده است، سونی با حذف نام DualShock برای DualSense که ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیزی مانند بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی ​​را معرفی می‌کند، کمی فراتر رفت. در هر صورت، همه اینها به ایجاد بهترین بازی‌های PS5 و Xbox Series X کمک می‌کند. آیا می‌خواهید بدانید که چگونه کنترلرهای PS5 و Xbox Series X در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند؟ اگر کنجکاو هستید بدانید کنسول‌ها چگونه به طور خاص در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، راهنمای PS5 در مقابل Xbox Series X ما را بررسی کنید.

 

کنترلر-دوال-سنس-و-ایکس-باکس-سری-ایکس-bazi-psn.ir

Dualsense

Dualsense تفاوت قابل توجهی با نسل قبلی Dual Shock 4 دارد. در حالی که محل قرارگیری هسته اصلی و دکمه‌ها ثابت مانده است، Dualsense بسیاری از فناوری‌های جدید را معرفی کرده است. تریگرهای تطبیقی ​​مقاومت دینامیکی را به محرک‌های اولیه اضافه و غوطه‌وری بیشتری در بازی‌ها ایجاد می‌کنند. ماشه‌ها می‌توانند مقاومت و لمس در برابر اقدامات درون بازی مانند کشیدن طناب یا شلیک تفنگ ایجاد کنند. بازخورد لمسی ویژگی مهم دیگری است که به Dualsense اضافه شده است. سر و صدا و لرزش به طور قابل توجهی از کنترلر قبلی ظریف‌تر است.

در حال حاضر یک میکروفون داخلی در Dualsense وجود دارد که اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به میکروفون افزونه، با دوستان خود صحبت کنید. بازی‌هایی مانند Spiderman و Astro’s Playroom به خوبی از این فناوری استفاده می‌کنند و من نمی‌توانم منتظر بمانم تا ببینم توسعه‌دهندگان دیگر چه می‌کنند.

Dualsense و Dualshock 4

Dualsense به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از کنترلر کنسول ps4 است. کنترلر پهن‎‌تر و بلندتر است و وزن بیشتری در دست دارد. دسته‌های بزرگ‌تر با شکل منحنی‌تر، بهتر از Dualshock 4 به دست می‌خورد. صفحه لمسی به جای اینکه مانند DS4 مستقیماً به سمت جلو بچرخد، با نوار نوری که اکنون در اطراف آن در Dualsense ظاهر می‌شود، جلوه بیشتری پیدا کرده است. آنالوگ‌ها تا حد زیادی بدون تغییر هستند. d-pad نیز تا حد زیادی یکسان است. DS4 d-pad ممکن است کمی لمسی‌تر باشد. دکمه‌های سپر R1 و L1 اکنون در مقایسه با دکمه‌های سپر DS4 کمی بزرگ‌تر هستند. مکان‌یابی و ضربه زدن به آن‌ها آسان است، بدون اینکه ارگونومی را به خطر بیندازند. پورت شارژ در حال حاضر USB-C است. یک ارتقاء بسیار خوشایند از میکرو USB Dualshock 4.

کنترلر Xbox Series X

کنترلر Xbox Series X بیشتر یک تکامل ظریف از کنترلر Xbox One است. با اکثر ویژگی ها، طراحی و فناوری تا حد زیادی یکسان باقی مانده است. کنترلرهای قدیمی Xbox One با بازی‌های جدید Xbox Series X و همه بازی‌های سازگار با نسخه قبلی مشکلی ندارند.

سری X – D Pad

d-pad بزرگ‌ترین تغییر قابل توجه در کنترلر Xbox Series X است که d-pad قدیمی را با یک دیسک منحنی عوض می‌کند. d-pad جدید به طور قابل توجه قابل لمس‌تر از نسخه قدیمی با کلیک‌های واضح بر روی هر یک از 8 جهت است. این یک پیشرفت چشمگیر است. اکنون یک دکمه اشتراک‌گذاری در کنترلر XSX وجود دارد که صف‌هایی را از سونی و نینتندو می‌گیرد، این دکمه اسکرین‌شات‌هایی از گیم‌پلی می‌گیرد. پورت شارژ کنترلر اکنون USB-C است، که مطمئناً بهبود یافته است. اما توجه داشته باشید که نمی‌توانید باتری‌های AA استاندارد را از طریق کابل شارژ کنید. خارج از این تغییرات اصلی، کنترل‌کننده Xbox تا حد زیادی یکسان باقی می‌ماند و همچنان عالی است. اگر به کنترل‌کننده‌های Xbox قبلی عادت دارید، به خوبی در دست با منحنی یادگیری صفر قرار می‌گیرد.

کدام کنترلر روی کامپیوتر بهتر کار می‌کند؟

کدام-کنترلر-روی-کامپیوتر-بهتر-کار-می‌کند؟-bazi-psn.ir

نسل جدید کنسول به گیمرهای رایانه شخصی چند گزینه جدید برای کنترلرها داده است. کنترلرهای PS5 و Xbox Series X قطعاً خوب هستند، یک پله بالاتر از تکرارهای قبلی خود، اما کدام یک برای گیمرهای رایانه شخصی بهتر است؟

  • سری X – گریپ

از دیدگاه رایانه شخصی، Xbox Series X در حالت بی‌سیم و سیمی بسیار بیشتر از بازی‌ها از پوشش کنترلر Xbox پشتیبانی می‌کنند. در حالی که Dualsense از برخی نرم افزارها پشتیبانی می‌کند، به شدت به Steam برای اتصال نقاط در پشتیبانی نرم افزار متکی است. بدون استیم، پشتیبانی به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد، برای مثال، در راه اندازی Rocket League در فروشگاه Epic، کنترلر PS5 متصل به بلوتوث را شناسایی نکرد، برای پشتیبانی از Dualsense نیاز به وصله داشت. ویژگی‌های خاص Dualsense، بازخورد لمسی و محرک‌های مقاومتی در اکثر بازی‌های رایانه شخصی وجود ندارد.

برنده: Xbox Series X Controller

  • دی-پد

کدامیک از کنترلرهای PS5 و Xbox Series X دی‌پد بهتری برای بازی‌های مبارزه‌ای و پلتفرمرها دارد؟ کنترل‌کننده‌های Xbox مدت‌هاست که به دلیل داشتن d-pad بد، مورد انتقاد قرار می‌گیرند. به نظر می‌رسد کنترلر Xbox Series X جهشی قابل توجه در این بخش باشد. اما، فکر نمی‌کنیم که بهتر از Dualsense d-pad باشد. قرار دادن d-pad در Dualsense فقط برای پلتفرم‌ها و بازی‌های مبارزه‌ای ارگونومیک‌تر است. Dualsense d-pad با پلاستیک شفاف و یک انحنای جزئی در مرکز کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد.

برنده: Playstation Dualsense

  • دکمه‌ها

دکمه‌ها روی دو کنترلر دوال سنس و ایکس باکس سری ایکس تا حد زیادی یکسان باقی مانده‌اند. با کنترل‌کننده Xbox از دکمه‌های صورت گرد استفاده می‌کند، در حالی که Dualsense از یک دکمه پروفایل صاف‌تر استفاده می‌کند. بسیاری از افراد دکمه‌های صاف‌تر را ترجیح می‌دهند.

برنده: قرعه کشی

  • محرک‌ها

Dualsense Adaptive Triggers در اینجا مزیت بزرگی خواهد داشت. اگر به دنبال خرید یکی از کنترلرهای PS5 و Xbox Series X برای رایانه شخصی هستید، بسیاری از فناوری‌های Dualsense به هدر می‌رود. حتی بدون مقاومت تطبیقی، تریگرهای Dualsense جامد، با شکل محدب، حرکت صاف و پایین نرم هستند. محرک‌های Xbox Series X آزمایش شده، واقعی و آشنا هستند. در طول یک دوره طولانی بازی، گمان نمی‌کنیم که تریگرهای XSX خسته کننده باشند.

برنده: Xbox Series X Controller

محرک‌های-کنترلر-PS5-و-Xbox-Series-X-bazi-psn.ir

  • ارگونومی

کنترلرهای PS5 و Xbox Series X احساس خوبی در دست دارند، کنترلر Dualsense بزرگتر است. برنده مشخصی بین این دو کنترلر دوال سنس و ایکس باکس سری ایکس وجود ندارد و تا حد زیادی به اولویت‌ها مربوط می‌شود.

برنده: قرعه کشی

  • تأخیر ورودی

در حالی که هنوز قطعی نیست، اما به نظر می‌رسد Dualsense در مقایسه با کنترلر Xbox Series X از طریق بلوتوث، تاخیر ورودی کمتری دارد. این خیلی تعجب آور نیست، کنترلر Dual Shock 4 دارای کمترین تاخیری است که برای یک کنترلر رایانه شخصی پیدا می‌کنید. تفاوت در تاخیر ورودی بسیار کم است. با این حال، به احتمال زیاد، تفاوت عمده‌ای بین کنترلرهای PS5 و Xbox Series X مشاهده نخواهید کرد.

برنده: Playstation Dualsense

  • طرح

طراحی کاملاً ذهنی است و هر دو کنترلر دوال سنس و ایکس باکس سری ایکس چیزهای خوبی در طراحی دارند. اگر می‌خواهید کنترلر خود را با زیبایی رایانه شخصی خود مطابقت دهید، دسته بازی XSX احتمالاً گزینه‌ای خواهد داشت که با آن مطابقت دارد.

برنده: Xbox Series X Controller

  • قیمت

کنترلر Xbox Series X با قیمت 60 دلار آمریکا در مقابل قیمت درخواستی Dualsense 70 دلار به فروش می‌رسد. اگر در نظر بگیرید که بیشتر ویژگی‌های جدید Dualsense برای رایانه شخصی استفاده نمی‌شوند، کنترل‌کننده Xbox معامله بهتری است.

برنده: Xbox Series X Controller

نتیجه گیری

اگر بخواهیم یکی از کنترلرهای PS5 و Xbox Series X را برای استفاده برای بازی های رایانه شخصی انتخاب کنیم، کنترلر Xbox Series X بهترین گزینه است. فناوری جدیدی که در Dualsense به کار رفته در بازی‌های رایانه‌ای که از بازخورد لمسی، محرک‌های تطبیقی ​​یا حتی پد لمسی استفاده نمی‌کنند، تلف می‌شود.