bazi-psn.ir

معیارهای خرید کامپیوتر گیمینگ

معیارهای-خرید-کامپیوتر-گیمینگ-bazi-psn.ir

درک این نکته ضروری است که خرید یا ساخت یک کامپیوتر گیمینگ یک فرآیند چالش برانگیز است. در نتیجه، درک ویژگی‌های یک رایانه مخصوص بازی مناسب بسیار مهم به نظر می‌رسد. هنگام بررسی ویژگی‌های رایانه شخصی گیمینگ، آشنایی با تکنولوژی‌ها و سیستم‌های مختلف بازی نیز ضروری است. اگر اطلاعات زیادی در مورد فناوری بازی ندارید، باید کمی مطالعه کنید و در مورد آن بیاموزید. اگر بتوانید برخی از ویژگی‌ها را بشناسید، احتمالاً بهترین کامپیوتر گیمینگ را انتخاب می‌کنید. زیرا بسته به ترجیحات خود می‌دانید کدام بازی برای شما ایده‌آل است. در ادامه تمام اطلاعات و دانشی که برای انتخاب یک رایانه مخصوص بازی نیاز دارید بیان کرده‌ایم.

کامپیوتر گیمینگ چیست و چگونه کار می‌کند؟

این دستگاه‌های الکترونیکی دارای مشخصات فنی هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بهترین عملکرد را برای جدیدترین بازی‌های ویدیویی ارائه دهند. در این رابطه، سه جزء اساسی یک کامپیوتر عبارتند از پردازنده، رم و کارت گرافیک. طراحی آن‌ها اغلب جذاب است، با ویژگی‌های نور متفاوت که زیبایی چشم نوازی به آن‌ها می‌دهد. از آنجایی که کامپیوتر گیمینگ بسیار پرکاربرد هستند، معمولاً نیاز به سیستم‌های خنک‌کننده قدرتمند دارند. در نهایت، هیچ کامپیوتر بازی خوبی نمی‌تواند بدون منبع تغذیه‌ای که بتواند نیازهای این نوع تجهیزات را پشتیبانی کند، وجود داشته باشد.

مزایا و معایب رایانه‌های شخصی بازی

کامپیوتر گیمینگ نسبت به سایر پلتفرم‌های بازی‌های ویدیویی مزایای زیادی دارد، به همین دلیل است که از نظر بسیاری از بازیکنان بهترین و جذاب‌ترین گزینه خواهد بود. در لیست زیر، می‌توانید مزایا و معایب رایانه مخصوص بازی را با هم مقایسه کنید تا متوجه شوید چقدر ارزشمند هستند.

مزایا

  • آن‌ها ویژگی‌های بهتری نسبت به کنسول‌های بازی ویدیویی ارائه می‌دهند.
  • آن‌ها به شما امکان می‌دهند از گرافیک پیشرفته لذت ببرید.
  • برای انجام خدمات بازی آنلاین نیازی به اشتراک ماهانه ندارید.
  • بازی های بسیار متنوعی وجود دارد که برخی از آن‌ها رایگان هستند.
  • برای بهبود عملکرد می‌توانید آن‌ها را ارتقا دهید.
  • می‌توانید از آن‌ها برای کارهای دیگری مانند IT اداری یا مطالعه استفاده کنید.
  • طرح‌های بسیار جذابی دارند.

معایب

  • آن‌ها معمولاً گران‌تر از کنسول‌های بازی ویدیویی هستند.
  • مصرف انرژی آن‌ها بیشتر است.
  • آن‌ها می‌توانند دستگاه‌های حجیمی باشند.

معیارهای خرید رایانه مخصوص بازی

خرید-رایانه-مخصوص-بازی-bazi-psn.ir

برای خرید بهترین کامپیوتر گیمینگ، باید چندین معیار خرید مختلف را ارزیابی کنید. ما می‌خواهیم زندگی شما را آسان‌تر کنیم تا بتوانید در اسرع وقت بازی را شروع کنید. به همین دلیل است که در بخش زیر به جنبه‌های اصلی آن پرداخته‌ایم.

  • ژانرهای بازی
  • کیس کامپیوتر
  • مادربرد
  • پردازنده
  • رم
  • کارت گرافیک
  • ذخیره سازی

قبل از اینکه بتوانید مدل مناسب خود را انتخاب کنید، ضروری است ترجیحات خود را آزمایش و نوع بازی‌هایی را که دوست دارید و نیازهای سخت افزاری آن‌ها را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید بازی‌هایی مانند Metro Exodus ،Crysis 3 یا The Witcher III: Wild Hunt را با بالاترین کیفیت انجام دهید، به یک کامپیوتر گیمینگ قدرتمند نیاز دارید. رایانه مخصوص بازی ماشین‌های فوق‌العاده قدرتمندی هستند. اگر از طرفداران فوتبال هستید و از رئالیسم eFootball PES 2020 یا FIFA 20 لذت می‌برید، خوشحال خواهید شد که بدانید الزامات آن‌ها بسیار ساده است. همین امر در مورد استراتژیست‌های خانه نشین نیز صدق می‌کند که ترجیح می‌دهند بازی‌هایی مانند Hearts of Iron IV را انجام دهند. در این راستا، بهتر است همیشه حداقل و الزامات توصیه شده بازی‌های مورد علاقه خود را از قبل بررسی کنید.

مادربرد و کیس

این‌ها برخی از ویژگی‌هایی است که باید هنگام خرید یک کامپیوتر گیمینگ به دنبال آن باشید. در نتیجه، قبل از هر تصمیمی، موارد رایانه شخصی خود را مجدداً بررسی کنید. بهترین کامپیوتر بازی را با به روزترین مادربردها انتخاب کنید. پورت‌های USB را نیز بررسی کنید. همچنین اطمینان از اینکه رایانه بازی شما دارای به‌روزترین مادربردهایی است که می‌توانند از سرعت RAM و CPU پشتیبانی کنند بسیار مهم است. مادربرد یک عنصر اساسی است که بقیه قطعات الکترونیکی به آن بستگی دارند. از این نظر، باید مطمئن شوید که کانکتورهای PCIe x16 کافی دارد. این به شما این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز یک کارت گرافیک دوم را به رایانه ادغام کنید. اگر رایانه بازی انتخابی شما دارای SSD نیست، ممکن است بخواهید مدلی با کانکتور ذخیره سازی M.2 روی مادربرد انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید در آینده خودتان یک SSD نصب کنید.

این قسمت از رایانه مخصوص بازی گاهی اوقات می‌تواند مانند بسته بندی هدیه باشد. برخی از مدل‌ها جذاب نیستند. اما، به غیر از چراغ‌ها و دیگر ویژگی‌های طراحی جذاب، باید به گزینه‌های توسعه که کیس ارائه می‌دهد نیز توجه کنید. آیا به شما امکان می‌دهد واحدهای ذخیره سازی، سیستم‌های خنک کننده یا کارت گرافیک های جدید اضافه کنید؟

رایانه-مخصوص-بازی-bazi-psn.ir

پردازنده

این مورد یکی دیگر از ویژگی‌های ضروری است که هنگام خرید یک کامپیوتر گیمینگ خوب باید در نظر بگیرید. هنگام خرید کامپیوتر مخصوص بازی، باید به CPU توجه کنید. در نتیجه، باید از رایانه‌های شخصی بازی با CPU پایین اجتناب شود. در کنار کارت گرافیک، از نظر کارشناسان، پردازنده شاید مهم‌ترین قطعه سخت‌افزاری در رایانه مخصوص بازی باشد. کاملاً ساده است: آزمایش‌ها نشان می‌دهند که هرچه قدرتمندتر باشد، تجربه شما بهتر خواهد بود. به یاد داشته باشید که بیشتر بازی‌های ویدیویی امروزی به ظرفیت پردازش بالایی نیاز دارند. انتخاب مدلی با پردازنده پیشرفته همیشه بهترین تصمیم است. وقتی صحبت از بازی می‌شود، بسیاری بر این باورند که تراشه‌های اینتل عملکرد بهتری را نسبت به پردازنده‌های AMD تضمین می‌کنند. البته به این واقعیت اشاره نکنیم که ریزمعماری Zen برند در حال کم کردن فاصله با اینتل است.

رم

اگر قصد ندارید جلسات بازی آنلاین خود را با وضوح 4K پخش کنید، در حال حاضر 8 تا 16 گیگابایت رم کافی است. وقتی صحبت از این قطعه سخت افزاری به میان می‌آید، آزمایش‌ها نشان داده‌اند که کیفیت اغلب مهم‌تر از کمیت است. برای اندازه‌گیری کیفیت رم باید به فرکانس و تأخیر رم توجه کنید. این یک نظر متخصص است که هرچه فرکانس بالاتر باشد، حافظه سریع‌تر و در نتیجه عملکرد بهتری دارد. 2400 مگاهرتز یک مقدار مرجع خوب است. در مورد تأخیر، هر‌چه تأخیر کمتر باشد، بهتر است.

کارت گرافیک

هنگام خرید بهترین کامپیوتر گیمینگ، باید به تصاویر بصری فکر کنید. اکثر افراد به فکر دستیابی به جدیدترین گرافیک هستند. قبل از خرید، مطمئن شوید رایانه بازی شما دارای ویژگی‌های به‌روزتری است. هیچ رایانه مخصوص بازی با کیفیتی بدون کارت گرافیک خوب وجود ندارد. برای سال‌ها، NVIDIA در خط مقدم صنعت بوده و بهترین گرافیک‌های بازی را ارائه می‌کند. با این حال، AMD اکنون مدل‌هایی را ارائه می‌کند که عملکردی با کیفیت بالا برای مطابقت با رقبای اصلی خود ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید بازی‌هایی مانند Metro Exodus، Crysis 3 یا The Witcher III: Wild Hunt را با بالاترین کیفیت انجام دهید، به یک کامپیوتر واقعا قدرتمند نیاز دارید. یک بار دیگر، باید بازی‌هایی را که می‌خواهید بازی کنید و وضوحی که انتظار دارید از آن لذت ببرید را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید Battlefield V را با فرکانس‌های 4K و 144 هرتز بازی کنید، هر چیزی که کمتر از NVIDIA RTX 2080 یا AMD Radeon Vega VII باشد، انجام نمی‌شود.

ذخیره سازی

ذخیره-سازی-کامپیوتر-گیمینگ-bazi-psn.ir

تا جایی که به فضای ذخیره سازی مربوط می‌شود، سه گزینه در دسترس شماست. از یک طرف، می‌توانید یک هارد دیسک را انتخاب کنید. از طرف دیگر نیز می‌توانید تصمیم بگیرید که یک SSD در رایانه بازی خود نصب کنید. با توجه به نظر گیمرها، سومین و بهترین گزینه، ترکیب هر دو است. روی SSD می‌توانید سیستم عامل و بازی‌هایی را که انجام می‌دهید، نصب کنید. سپس HDD به ذخیره تمام داده‌های شما اختصاص داده می‌شود. مزیت SSD‌ها این است که بسیار سریع‌تر هستند و به شما امکان می‌دهند بازی‌ها را در زمان کمتری بارگذاری کنید. بنابراین ممکن است بخواهید یک SSD 256 یا 512 گیگابایتی با هارد دیسک 1 ترابایتی یا بیشتر داشته باشید.

سرعت

پردازنده به عنوان قلب سیستم، عمل می‌کند. در نتیجه سرعت کامپیوتر گیمینگ شما باید بالا باشد. پس باید مطمئن شوید که رایانه بازی شما یک CPU سریع دارد.

ورودی و کنترل

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در کامپیوتر گیمینگ خود باید به دنبال آن باشید، این گزینه است. شما این امکان را دارید که دستگاه بهینه را بر اساس ورودی سیمی و بی‌سیم انتخاب کنید. در نتیجه، بهترین رایانه بازی را که می‌توانید بر اساس ترجیحات خود به آن متصل نمایید، انتخاب کنید. این‌ها برخی از ویژگی‌های یک کامپیوتر بازی است که باید از آن آگاه بود.

برای بازی با رزولوشن 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه به چه کامپیوتر گیمینگ نیاز دارم؟

تفاوت بین بازی با وضوح 4K و بازی با کیفیت Full HD واقعاً قابل توجه است. با این حال، سطح جزئیات در تصاویر تنها جنبه مهم نیست. همچنین باید در نظر داشته باشید که نرخ تازه سازی بالاتر چگونه می تواند تجربه بازی شما را متحول کند. این همان جایی است که علاقه بیشتر و بیشتر بازیکنان به بازی در 4K و 60 FPS از آنجا ناشی می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی در مورد حداقل نیازها وجود دارد: یک پردازنده 3.6 گیگاهرتزی i7 3820 یا معادل آن، یک کارت گرافیک NVIDIA GTX 1060 یا AMD RX 480 و 8 گیگابایت رم. به خاطر داشته باشید که این موضوع می‌تواند به طور قابل توجهی از یک بازی به بازی دیگر متفاوت باشد. در هر صورت شما به یک مانیتور 4K نیاز دارید.

چرا خنک کننده در کامپیوتر گیمینگ بسیار مهم است؟

گاهی اوقات گیمرها آنقدر محو جذابت بازی می‌شوند که اجزای آن بیش از حد معمول بیش از حد گرم می‌شوند. بنابراین ضروری است که تجهیزات باید یک سیستم خنک کننده با کیفیت را داشته باشند. همانطور که گفته شد، باید بدانید که این قطعات ممکن است به وظایف تعمیر و نگهداری خاصی نیاز داشته باشند که همه کاربران نمی‌توانند انجام دهند. سیستم‌های خنک کننده هوا جایگزین دیگر هستند. آن‌ها از مزیت مقرون به صرفه‌تر بودن و نگهداری بسیار ساده برخوردار هستند. اما مراقب گرد و غبار باشید!

چرا-خنک-کننده-در-کامپیوتر-گیمینگ-بسیار-مهم-است؟-bazi-psn.ir

آیا می‌توانم کامپیوتر گیمینگ خود را تکه تکه جمع کنم؟

کاربران پیشرفته اغلب طراحی اجزای کامپیوتر گیمینگ خود را به کار جذابی می‌دانند. این امر به صرفه‌تر است و به شما امکان می‌دهد واقعاً دستگاه خود را سفارشی کنید. برای جمع آوری آن به دانش کامپیوتری نیاز دارید. در غیر این صورت، باید یک تکنسین استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. ایجاد رایانه شخصی بازی خود لزوماً گزینه بهتری نیست.

سخن پایانی

امروزه، افراد کمی هنوز با این واقعیت مخالف هستند که برخی کنسول‌های بازی ویدیویی نمی‌توانند با یک کامپیوتر گیمینگ با کیفیت رقابت کنند. آن‌ها در قدرت خام، کیفیت گرافیکی و حتی بازی‌های موجود پیشی گرفته‌اند. علاوه بر این، رایانه شخصی همیشه این امکان را می‌دهد که اجزای خاصی را تغییر یا ارتقا دهید. همچنین برای بازی آنلاین نیازی به پرداخت اشتراک ماهانه ندارید. ناگفته نماند که هنوز هم می‌توانید کارهای دیگری را که معمولاً با رایانه انجام می‌دهید، انجام دهید. از کار گرفته تا مطالعه یا سرگرمی. کامپیوتر‌ها برخی از همه کاره‌ترین دستگاه‌های الکترونیکی هستند. به همین دلیل تعجب آور نیست که بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی اکنون به رایانه مخصوص بازی روی آورده‌اند.