bazi-psn.ir

هدست واقعیت مجازی Valve Index: اوج فناوری VR

هدست-واقعیت-مجازی-Valve-Index-bazi-psn.ir

آیا تا به حال خواسته‌اید در یک سفینه بین کهکشانی باشید؟ پس از تهاجم بیگانگان، خرابه‌های یک شهر را کاوش کنید و در سطح سیاره‌ای دوردست قدم بگذارید؟ از طریق یک هدست VR می‌توانید همه این چیزها را تجربه کنید و بی شک هدست واقعیت مجازی Valve Index بهترین دستگاه برای انجام آن است. اگر پول و فضای لازم برای استفاده کامل از هدست ولو ایندکس را دارید، این بهترین هدست واقعیت مجازی است که می‌توانید خریداری کنید. ادامه مقاله را دنبال کنید تا دلیل آن را بفهمید.

مشخصات هدست واقعیت مجازی Valve Index

هدست ولو ایندکس نشان‌ دهنده نقطه اوج فناوری واقعیت مجازی است. اما برای شما هزینه بالایی دارد. علیرغم قدمت بالا، هدست واقعیت مجازی Valve Index هنوز هم کامل‌ترین بسته واقعیت مجازی موجود است که تجربه فوق‌العاده و همه‌جانبه‌ای را برای کسانی که یک رایانه شخصی پرقدرت دارند ارائه می‌دهد.

  • پلتفرم: SteamVR (PC)
  • قیمت: 999 دلار / 919 پوند
  • وضوح: 1440 × 1600 در هر چشم
  • میدان دید: 130 درجه
  • نرخ به روز رسانی: 144 هرتز
  • کنترل‌کننده‌ها: کنترل‌کننده‌های شاخص Valve (با نام مستعار «Knuckles»)، کنترل‌کننده‌های HTC Vive و Vive Pro

مزایا

  • صفحه نمایش و میدان دید عالی
  • کنترلرهای بصری “Knuckle”.
  • صدای فوق‌العاده

معایب

  • راه اندازی کمی سخت است
  • با وجود سنش گران است
  • نیاز به کامپیوتر قدرتمند دارید

قیمت و تاریخ انتشار

هدست واقعیت مجازی Valve Index که در 28 ژوئن 2019 منتشر شد، 999 دلار / 919 پوند قیمت دارد. این مجموعه نه تنها یک هدست، بلکه شامل کنترلرهای پیشرفته و ردیابی حرکت “ایستگاه‌های پایه” است. با وجود چندین سال قدمت، شاخص Valve کم و بیش ارزش خود را حفظ کرده است (در ابتدا به دلیل کمبود نسبی موجودی). در حالی که رقابت جدید پلی استیشن VR2 آینده و سخت افزار توسعه متا (معروف به فیس بوک) می‌تواند قیمت را کاهش دهد.

Valve Index برای اجرا به رایانه نیاز دارد

برای استفاده حداکثری از هدست، رایانه شما باید دارای مشخصات نسبتاً بالایی باشد. اگر از صفر شروع می‌کنید، انتظار داشته باشید که چند صد دلار یا پوند بپردازید تا واقعاً شاخص Valve را در حالت بهینه خود ببینید. اگر به چیزی ارزان‌تر علاقه دارید، Meta Quest 2 (Née Oculus Quest 2) معمولاً با قیمتی در حدود 299 دلار به فروش می‌رسد. همچنین یک نقطه ورود بی‌سیم عالی به قلمرو واقعیت مجازی است.

کابل‌های هدست

هدست واقعیت مجازی Valve Index یک هدست سیمی است، به این معنی که باید آن را به پشت رایانه شخصی خود وصل کنید تا بتواند کار کند. همچنین برای ردیابی بازی باید چند لوازم جانبی خارجی در حال اجرا داشته باشید. دو دوربین در جلوی Valve Index قرار دارند که در پشت با یک جفت کوچک (شامل) ایستگاه پایه مکعبی شکل استفاده می‌شوند. این‌ها به ردیابی و جهت دهی شما در دنیای واقعی کمک خواهند کرد.

Valve-Index-معرفی-bazi-psn.irبه این ترتیب، راه‌اندازی می‌تواند با سیم‌های به هم ریخته همراه باشد. شما سه کابل از خود هدست (تقویت برق، USB 3.0 و یک کابل DisplayPort) به رایانه خود دارید. فضای بازی شما باید کمی زاویه دار به سمت زمین باشد. هر کدام به منبع تغذیه نیز نیاز دارند. در حالی که گزینه‌های بازی ایستاده و نشسته در دسترس هستند، این سبک رومینگ آزاد «مقیاس اتاق» که جذاب‌ترین است و به شما امکان می‌دهد آزادانه در دنیای واقعیت مجازی در محدوده خانه خود بچرخید. فضای مورد نیاز مقیاس اتاق Valve Index برای کارکرد صحیح به حداقل 2 متر در 1.5 متر (6.5 فوت در 5 فوت) نیاز دارد.

راه‌اندازی

فرآیند راه‌اندازی، پس از اتصال همه کابل‌ها و قرار دادن ایستگاه‌های پایه، کاملاً شهودی است. شما باید برنامه SteamVR را بر روی رایانه شخصی خود دانلود کنید. پس از نصب، کار فوق‌العاده‌ای را انجام می‌دهد و شما را در تنظیم مرزهای فضای بازی، تنظیم ارتفاع، جهت دهی و همچنین نحوه کار VR کمک می‌کند. فضای بازی شما همچنین از طریق یک سیستم «Chaperone» شناسایی می‌شود، که شبکه‌ای از دیوارهای مجازی را با نزدیک شدن به مرزهای فضای خود ایجاد می‌کند. برای جلوگیری از ورود شما به دیوارهای دنیای واقعی یا قرار دادن دستتان از روی صفحه تلویزیون مفید است. اما فرآیند راه‌اندازی زمان‌بر است. هرچه فضای بیشتری داشته باشید، بهتر است. ما هر کسی را که والو ایندکس را راه‌اندازی می‌کند تشویق می‌کنیم که یک فضای بازی اختصاصی برای هدست واقعیت مجازی در نظر بگیرد.

طراحی و نمایش

اگر قبلا هدست واقعیت مجازی را دیده باشید، ظاهر کلی هدست واقعیت مجازی Valve Index برای شما آشنا خواهد بود. با یک ماژول صفحه نمایش که در جلوی چشمان شما قرار می‌گیرد، یک بند بالای سر که به یک نوار پشتی متصل می‌شود و دستگاه را در موقعیت خود با یک صفحه در پشت سر شما محکم می‌کند و در جای خود قرار می‌گیرد. علیرغم حجم نسبی هدست، Valve به خوبی وزن دستگاه را توزیع کرده است تا در جلسات بازی طولانی به راحتی بنشیند. همچنین، در حالی که عینک‌ها در واشر جلویی فشار می‌آورند، می‌توان آن‌ها را بدون ناراحتی زیاد جای داد.

چیزی که در هدست واقعیت مجازی Valve Index گنجانده شده است چیزی است که آن را خاص می‌کند. در پشت صفحه نمایش براق جلو، نمایشگرهای LCD دوگانه با وضوح 1440 در 1600 در هر چشم را خواهید دید. نمایشگر همچنان به اندازه‌ای واضح است که بتوان جزئیات دقیق را در دنیای واقعیت مجازی درک کرد.

نرخ تازه سازی آن نیز بسیار چشمگیرتر است. در 120 هرتز (و می‌تواند تا 144 هرتز را افزایش دهد) اجازه می‌دهد تا حرکتی نرم در بازی‌ها و تجربه‌ها داشته باشید که به جلوگیری از بیماری حرکتی وحشتناکی که گاهی اوقات VR می‌تواند ایجاد کند کمک می‌کند. میدان دید حتی بهتر از آن است. در 130 درجه، تصور بسیار خوبی از حضور دنیای مجازی در اطراف شما ایجاد می‌کند. با دو نوار لغزنده اضافی، یکی برای تنظیم فاصله بین هر چشم برای مطابقت با مردمک‌های شما و دیگری برای نزدیک‌تر یا دورتر کردن صفحه‌نمایش از چشم‌ها. هدست ولو ایندکس به شما امکان می‌دهد نقطه‌ای پیدا کنید که نمای آن را بسیار طبیعی می‌کند.

بهترین نوآوری Valve Index

طراحی-Valve-Index-bazi-psn.irصدا توسط دو بلندگو ارائه می‌شود که از نوارهای هدست جلوی گوش شما شناور می‌شوند. آن‌ها فوق‌العاده هستند. با بوم و بیس بیشتری نسبت به گوشی‌های داخل گوش. از مزایای صوتی غنی و جهت‌دار برخوردار می‌شوید در حالی که آگاهی موقعیتی را در دنیای واقعی به طور کامل از دست نمی‌دهید. این یک سازش عالی است.

شاید بهترین نوآوری هدست ولو ایندکس در کنترلرهای آن باشد که در اصطلاح عامیانه به آن “Knuckles” می‌گویند. با دور شدن از کنترلرهای گرز مانند PSVR یا دستگیره‌های ماشه Oculus، کنترل کننده‌های Valve Index دور دستان شما محکم می‌شوند. یک بند انگشتان شما را آزاد می‌گذارد تا توسط حسگرهای کنترل‌کننده ردیابی شوند. بند انگشتان همراه با یک جفت انگشت شست، پد لمسی و دکمه‌های صورت که در جایی قرار می‌گیرند که شست‌ها به طور طبیعی قرار گیرند. Knuckles به شما امکان طبیعی‌ترین تجربه ردیابی انگشت را در VR می‌دهد.

آن‌ها به شما اجازه می‌دهند با استفاده از چنگ‌ها، نقاط، تکان‌ها، هل‌ها و عملاً هر شکل دیگری از تعامل که دستتان می‌تواند به آن دست پیدا کند، با دنیای مجازی ارتباط برقرار کنید. این یک میلیون برابر پیشرفته‌تر از چیزی است که کنترل‌کننده‌های رقابت ارائه می‌دهند. در حالی که Oculus در ردیابی حرکات بدون کنترلر و فقط با دست پیشرفت‌های زیادی می‌کند، Knuckles دقیق‌ترین روش ورودی در VR تا به امروز باقی مانده است.

ویژگی‌ها، بازی‌ها و برنامه‌ها

همانطور که گفته شد، برنامه SteamVR شما را در فرآیند راه اندازی راهنمایی می‌کند. همچنین به عنوان پورتال شما برای تجربه‌ها و بازی‌هایی که هدست Valve Index ارائه می‌دهد عمل می‌کند. پلتفرم Steam Valve در حال حاضر بهترین مقصد برای گیمرهای رایانه شخصی و SteamVR یک همراهی عالی متمرکز بر واقعیت مجازی برای آن است.

کاتالوگ غول پیکر بازی

یک کاتالوگ غول پیکر از بازی‌ها در دسترس بازیکنان Valve Index از طریق فروشگاه وجود دارد. شما می‌توانید در Star Wars: Squadrons با یک X-Wing پرواز کنید، در Star Trek: Bridge Crew به عرشه فرماندهی Starship Enterprise بروید، یک جهان تقریباً بی‌نهایت را در No Man’s Sky کاوش کرده و مستعمره کنید یا غیره. فرنچایزهای محبوبی مانند The Elder Scrolls، Fallout و Doom به واقعیت مجازی تبدیل شده‌اند. در حالی که به معنای واقعی کلمه، هزاران بازی از پایه برای VR نیز ساخته شده‌اند.

هدست واقعیت مجازی Valve Index از آنجایی که یک هدست مبتنی بر رایانه شخصی است، برای انواع برنامه‌ها و بازی‌ها نیز باز است. با رایانه شخصی، می‌توانید عملکردهای بیشتری را از Valve Index داشته باشید، به گونه‌ای که هدست‌های مستقل مانند Oculus Quest 2 نمی‌تواند. اگرچه باید کمی درباره نحوه کارکرد آن تحقیق کنید. Valve Index همچنین می‌تواند با استفاده از برنامه Revive به فروشگاه بازی‌های Oculus/Meta VR رقیب نفوذ کند و بازی‌های انحصاری دیگری را نیز در آن جا باز کند.

کپی رایگان از بهترین بازی واقعیت مجازی

بازی‌ها-Valve-Index-bazi-psn.irشایان ذکر است که با هر خرید هدست واقعیت مجازی Valve Index یک کپی رایگان از بهترین بازی واقعیت مجازی ارائه می‌شود. Half-Life: Alyx، ادامه سری پرطرفدار تیراندازی اول شخص بر روی رایانه شخصی، از مزایای کامل Knuckles بهره می‌برد و دنیای علمی تخیلی جذاب و فراگیر را برای کاوش ارائه می‌دهد. این کاملاً بر خلاف هر چیز دیگری است که تا به حال در بازی تجربه کرده‌اید و چه طرفدار این سری باشید چه نباشید، نباید آن را از دست داد.

به جز بازی تجربیات جالب دیگری وجود دارد که می‌توانید در هدست ولو ایندکس مشاهده کنید. از جمله برنامه‌های تناسب اندام و مدیتیشن، همراه با تجربیات آموزشی که علم، طبیعت و موارد دیگر را کشف می‌کنند. اگر قرار نیست با Index بازی کنید، ممکن است از نظر قدرت و هزینه گران باشد.

عملکرد

شاخص Valve در عمل یک منظره قابل توجه است و بیان آن در کلمات دشوار است. گذاشتن هدست روی چشمان شما احساسی متحول کننده است که به شما امکان می‌دهد واقعاً در دنیای مجازی که توسعه دهندگان بازی و سازندگان تجربه برای این پلتفرم ایجاد کرده‌اند زندگی کنید. یکی از چیزهایی که بیشتر در مورد شاخص هدست واقعیت مجازی Valve Index در مقایسه با اکثر رقبا متمایز است، دامنه دید آن است. در جایی که برخی از هدست‌ها دید تونلی را به شما می‌دهند و دید شما را به مخروط‌های باریک وادار می‌کنند. لنزهای Valve Index هم بلند و هم عریض هستند. در حالی که تمرکز هنوز به این بستگی دارد که نگاه خود را به جای حرکت چشمان خود بچرخانید.

کنترلرهای Knuckle

این تعامل طبیعی با دنیای دیجیتال با شهودی بودن کنترلرهای Knuckle بیشتر می‌شود. در Half-Life: Alyx، جایی که تقریباً فراموش می‌کنید از دستان واقعی خود استفاده نمی‌کنید. پس از استفاده از Knuckles، بازگشت به سایر روش‌های ورودی VR دشوار است. رایانه پیشرفته ما که در آزمایش استفاده می‌شود، شامل پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 3080 و پردازنده گرافیکی Intel i7 است، به این معنی است که Valve Index می‌تواند با نرخ فریم بالا با برنامه‌ها و بازی‌هایی که در سخت‌ترین تنظیمات بصری اجرا می‌شوند، اجرا شود.

برای استفاده از Valve Index لزوماً به ماشینی به آن قدرتمندی نیاز ندارید. اما توجه داشته باشید که عملکرد تا حدی با اجزای رایانه شخصی شما کاهش می‌یابد. همچنین ممکن است یک ماشین ارزان قیمت برای ارائه واقعیت مجازی روان با مشکل مواجه شود. ممکن است هدست واقعیت مجازی Valve Index در حین استفاده کمی داغ شود، به خصوص در اطراف جایی که صفحه نمایش آن کار می‌کند. با این حال، ناراحت کننده نیست و تهویه کافی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد در بازی وجود دارد.

آیا ارزش خرید دارد؟

اگر مایلید از هیچ هزینه‌ای برای ماجراجویی‌های واقعیت مجازی خود دریغ نکنید، به سختی می‌توانید یک VR بهتر از آنچه توسط Valve Index ارائه شده پیدا کنید. از ارگونومی هدست گرفته تا بصری بودن کنترلرها. هدست ولو ایندکس فراگیرترین تجربه واقعیت مجازی است که در حال حاضر می‌توانید در خانه خود داشته باشید.

مشکلات Valve Index

مشکلات-Valve-Index-bazi-psn.irچند اشکال وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. گران، فرآیند راه اندازی پر زحمت و یک دستگاه سیمی است. با توجه به بالا رفتن سن شاخص Valveا، ممکن است تردیدی در انتخاب ایندکس وجود داشته باشد. اما در حال حاضر، هدست واقعیت مجازی Valve Index پریمیوم‌ترین بسته واقعیت مجازی است که می‌توانید در خانه خود قرار دهید. اگر آماده سرمایه گذاری کامل روی وعده واقعیت مجازی هستید، شاخص Valve همان وعده محقق شده است.

در مورد هدست واقعیت مجازی Valve Index سر و صداهای زیادی وجود دارد. همچنین اگر برای شروع یک کامپیوتر پرقدرت نداشته باشید، که این هزینه ورود را بالاتر می‌برد. اگر اینطور است، توصیه می‌کنیم نگاهی به هدست مستقل Meta/Oculus Quest 2 بیندازید. این هدست کاملاً بی‌سیم و مستقل است. همچنین به شما امکان می‌دهد با کسری از هزینه به یک کتابخانه عالی از بازی‌ها و تجربیات واقعیت مجازی دسترسی داشته باشید. در حالی که کنترل‌کننده‌ها و نمایشگر آن به اندازه Index پیشرفته نیستند، می‌توان آن را نیز به‌صورت اختیاری به رایانه شخصی متصل کرد تا از تمام بازی‌های رایانه‌های مجازی VR استفاده کند.

جایگزین هدست واقعیت مجازی Valve Index برای پلی استیشن

اگر پلی استیشن 4 یا PS5 دارید، کیت پلی استیشن VR نیز یک جایگزین عالی برای شما محسوب می‌شود. همچنین دارای یک کاتالوگ عالی از بازی‌های واقعیت مجازی مختص دارندگان پلی‌استیشن است.

HTC Vive Pro 2

در نهایت، اگر وضوح صفحه‌نمایش بالاترین اولویت شماست، پول نقد و رایانه‌ای گران‌قیمت برای همراهی با آن دارید، ارزش آن را دارد که HTC Vive Pro 2 را در نظر بگیرید. این صفحه‌نمایش بهترین صفحه‌نمایش را در میان هدست‌های VR تجاری را دارد. اگرچه کنترل‌کننده‌های آن به خوبی Knuckles Valve نیستند (که می‌توان آن‌ها را برای کار با Pro 2 پیکربندی کرد) و همچنین هدست به طور کلی راحت نیست.

سخن پایانی

به لطف فناوری پیشرفته صفحه نمایش، کنترلرهای ردیابی انگشت و ایستگاه‌های دقیق ردیابی حرکت. هدست واقعیت مجازی Valve Index جامع‌ترین بسته واقعیت مجازی است که در حال حاضر می‌توانید در خانه خود داشته باشید. گران است، نیاز به صبر و حوصله در حین راه اندازی دارد. همچنین برای استفاده کامل از پیشرفته‌ترین برنامه‌هایی که می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد، به یک کامپیوتر رده بالا نیاز دارید. اما با این موانع، شما را به یک تجربه VR فراگیر دعوت می‌کند که شبیه هیچ چیز دیگری نیست.