bazi-psn.ir

نحوه غیرفعال کردن میکروفون کنترلر DualSense

DualSense-نحوه-غیرفعال-کردن-میکروفون-کنترلر-bazi-psn.ir

کنترلر PlayStation 5 DualSense نسبت به نسل قبلی خود یعنی DualShock 4 با یک میکروفون بهبود یافته است. این میکروفن برای بازی‌های چند نفره بسیار مفید خواهد بود زیرا نیاز به اتصال هدست سیمی به کنترلر را از بین می‌برد. بی توجهی به غیرفعال کردن میکروفون کنترلر DualSense ممکن است باعث شود که مکالمات خصوصی خود را به اشتراک بگذارید.

خاموش کردن میکروفون کنترلر PS5

به غیر از حریم خصوصی، میکروفون داخلی کنترلر PS5 چندان مفید نیست. برخی کاربران از اینکه با طریق میکروفون کنترلر با آن‌ها صحبت کنید متنفرند زیرا کیفیت صدا خوب نیست و به نظر می‌رسد که از فاصله دور صحبت می‌کنیم. حتی میکروفون‌های ارزان‌ترین هدست‌های موجود در بازار‌ نتایج بسیار بهتری ارائه می‌کنند. وقتی بازی را تمام کردید یا از کنترلر استفاده نمی‌کنید، باید مطمئن شوید که دکمه بی‌صدا را فشار دهید. درست است، فشار دادن دکمه بسیار ساده است، اما دائماً فراموش می‌کنید، بهتر است میکروفون کنترلر PS5 خود را برای همیشه غیرفعال کنید. خوشبختانه، غیرفعال کردن میکروفون کنترلر DualSense بسیار آسان است. این راهنما مراحل آن را به شما نشان می‌دهد.

چگونه میکروفون کنترلر PS5 DualSense را غیرفعال کنیم؟

چند راه برای خاموش کردن میکروفون کنترلر PS5 وجود دارد. همراه ما باشید تا مراحل غیرفعال کردن میکروفون کنترلر DualSense را به طور دقیق بیاموزید.

روش 1: دکمه Mute را فشار دهید تا میکروفون کنترلر PS5 غیرفعال شود.

اگر قصد دارید هر‌از‌گاهی از میکروفون کنترلر بی‌سیم استفاده کنید و نمی‌خواهید آن را برای همیشه غیرفعال کنید، خاموش کردن میکروفون کنترلر PS5 از طریق  فشار دادن دکمه Mute انجام می‌شود. این دکمه بین دو آنالوگ، دقیقاً زیر دکمه PS قرار دارد. دکمه یک نور نارنجی نشان می‌دهد تا وضعیت میکروفون خاموش را نشان دهد. فشار دادن دکمه بی‌صدا یک راه ایده‌آل برای غیرفعال کردن میکروفون کنترلر DualSense  به طور موقت است.

غیرفعال-کردن-میکروفون-کنترلر-DualSense-bazi-psn.ir

روش 2: میکروفون کنترلر PS5 را در منوی تنظیمات به طور دائم غیرفعال کنید.

اگر اصلاً قصد استفاده از میکروفون PS5 DualSense را ندارید و به دنبال غیرفعال کردن میکروفون کنترلر DualSense به طور دائم هستید، می‌توانید به منوی تنظیمات بروید و آن را از آنجا خاموش کنید. مراحل را دنبال کنید.

  • به صفحه اصلی PS5 خود بروید.
  • به تنظیمات بروید.
  • صدا را انتخاب کنید.
  • Microphone را انتخاب کنید.
  • هنگام ورود به سیستم به وضعیت میکروفون بروید و سوئیچ را روی MUTE قرار دهید.

به خاطر داشته باشید که اگر در آینده نظر خود را تغییر دهید، با فشار دادن دکمه میکروفون روی کنترلر PS5، همچنان می‌توانید این گزینه را لغو کنید.

غیرفعال کردن میکروفون کنترلر DualSense در رایانه شخصی

اگر از میکروفون کنترلر PS5 خود هنگام بازی با رایانه استفاده می‌کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

  • به سمت راست پایین نوار وظیفه بروید و روی نماد Speaker کلیک راست کنید.
  • تنظیمات صدا را باز کنید.
  • کنترل پنل صدا را انتخاب کنید.
  • به تب Recording بروید.
  • کنترلر بی‌سیم خود را پیدا کنید. اگر نمی‌تواند آن را شناسایی کند، در میکروفون کنترلر PS5 خود صحبت کنید.
  • روی آن دوبار کلیک کنید تا پنجره جدیدی باز شود.
  • در زیر تب General، روی نماد بلندگو کلیک کنید تا آن را به طور کامل بی‌صدا کنید.
  • روی Apply کلیک کنید.
  • OK را انتخاب تا میکروفون کنترلر PS5 را در رایانه شخصی بی‌صدا شود.

چگونه صدا را از Party Chat روی میکروفون کنترلر PS5 خود بی‌صدا کنیم؟

به غیر از میکروفون DualSense، کنترلر شما یک بلندگو نیز دارد. گاهی اوقات، دریافت پچ‌پچ‌های غیر ضروری از چت می‌تواند آزاردهنده باشد. اگر علاوه بر خاموش کردن میکروفون کنترلر PS5 می‌خواهید بلندگوی کنترلر PS5 خود را خاموش کنید، به صورت زیر عمل کنید:

  • به صفحه اصلی PS5 خود بروید.
  • به تنظیمات بروید.
  • صدا را انتخاب کنید.
  • حجم را انتخاب کنید.
  • به Controller Speaker رفته و صدا را تا انتها به صفر برسانید تا خاموش شود.

نحوه روشن کردن میکروفون در کنترلر PS5

با فشار دادن دکمه PS روی کنترلر PS5 خود می‌توانید منوی تنظیمات سریع را باز کنید. به پایین، سمت راست بروید و منوی تنظیمات میکروفون را انتخاب کنید. یک پنجره کوچک از پایین ظاهر می‌شود. مطمئن شوید که Wireless Controller روی میکروفون تنظیم شده است. برای تنظیم سطح میکروفون روی دکمه پایین پنجره کوچک کلیک کنید. اگر سطح میکروفون کنترلر را روی مقدار کم ذخیره کنید، کار خواهد کرد. پس از کلیک بر روی آن، پنجره تنظیم منوی صدای میکروفون ظاهر می‌شود. برای اطمینان از بالا بودن صدای ورودی، از لغزنده‌های میکروفون در پایین استفاده کنید. این کار باعث می‌شود دیگران به راحتی به شما گوش دهند.

خاموش-کردن-میکروفون-کنترلر-PS5-bazi-psn.ir

آیا وضعیت میکروفون کنترلر dualsense شما بی‌صدا است یا خیر؟

اکنون کنترلر شما برای استفاده به عنوان میکروفون آماده است. اگر میکروفون کنترلر dualsense شما کار نمی‌کند یا بی‌صدا می‌شود، باید وضعیت میکروفون را هنگام ورود بررسی کنید. در گزینه Game Base، یکی از چت‌های خود را انتخاب کنید. به پایین بروید و روی گزینه Headphone کلیک کنید تا به چت بپیوندید. اگر اکنون صحبت می‌کنید، باید سطح میکروفون را با نام خود پیدا کنید. اگر هنوز با مشکل مواجه هستید، نحوه تنظیم مجدد کنترلر ps5 را بررسی کنید.

آیا کنترلر PS5 میکروفون دارد؟

بله. میکروفون داخلی یکی از بهترین ویژگی‌های کنترلر PS5 DualSense است. اگر یک هدست برای استفاده در یک بازی آنلاین چند نفره ندارید، واضح است که این یک ویژگی بسیار مفید است. سیستم PS5 می‌تواند صدا را از بازی‌های شما، بلندگوی کنترلر و میکروفون ضبط کند. همچنین شما امکان خاموش کردن میکروفون کنترلر PS5 را نیز خواهید داشت.

چگونه میکروفون کنترلر PS5 را خاموش کنیم؟

دو راه برای غیرفعال کردن میکروفون کنترلر DualSense وجود دارد. یکی با فشار دادن دکمه Mute روی خود کنترلر و دیگری رفتن به منوی تنظیمات. از اینکه همراه ما بودید بسیار ممنونیم.