bazi-psn.ir

چگونه تصویر زمینه و تم پلی استیشن 5 را تغییر دهیم؟

تصویر-زمینه-و-تم-پلی-استیشن-5-bazi-psn.ir

آیا شما مالک کنسول جدید سونی هستید و برای تعویض تم پلی استیشن 5 هیجان زده‌اید؟ آیا مجموعه بزرگی از پس‌زمینه‌ها و والپیپرهای جالب را برای PS4 خود جمع‌آوری کرده‌اید و نمی‌توانید صبر کنید تا آن‌ها را روی جدیدترین کنسول سونی امتحان کنید؟ و یا گالری بزرگی از اسکرین شات‌ها جمع کرده‌اید که دوست دارید با استفاده از آن‌ها، تصویر زمینه سفارشی برای جدیدترین پلی استیشن خود ایجاد کنید. همراه ما باشید تا در مورد تم PS5 اطلاعات جدیدی کسب کنید.

سفارشی کردن صفحه اصلی پلی استیشن 5

یکی از موارد مهمی که برای کاربران مهم است، سفارشی کردن صفحه اصلی با اعمال تصاویر پس‌زمینه و تم‌های جدید در پلی استیشن است. PS4 دارای این ویژگی است، کاربران می‌توانند تم‌ها را از PS Store دانلود کرده و بلافاصله آن‌ها را اعمال کنند. همچنین می‌توانند تم سفارشی خود را اعمال کرده یا یک تصویر زمینه سفارشی تنظیم کنند. اما در مورد کنسول جدید، چگونه تم پلی استیشن 5 تغییر دهیم؟ در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به این ویژگی‌ها بپردازیم.

پس‌زمینه و تم PS4

PS4 به شما اجازه می‌دهد پس‌زمینه PS4 را تغییر دهید و پوشه‌ها را ایجاد کنید، بنابراین ممکن است انتظار داشته باشید که همان سطح کنترل را در PS5 خود داشته باشید. بسیار منطقی است که فرض کنیم PS5 مانند نسخه قبلی خود دارای تم‌ها، پوشه‌ها و سفارشی سازی رابط کاربری خواهد بود. Xbox Series X نیز از تم‌ها پشتیبانی کامل دارد. تغییر پس‌زمینه در صفحه اصلی کنسول شما می‌تواند راهی سرگرم‌کننده و معنادار برای شخصی‌سازی تجربه بازی شما باشد. اما متاسفانه بازیکنان قادر به تغییر پس‌زمینه کنسول نیستند. بدون هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه سونی قصد دارد این ویژگی را به زودی معرفی کند، دارندگان PS5 باید به روش‌های دیگر سفارشی سازی کنسول بسنده کنند. چرا تغییر پس‌زمینه PS5 شما غیرممکن است. این مقاله تمام راه‌هایی را به شما نشان می‌دهد که همچنان می‌توانید کنسول قدرتمند را شخصی‌سازی کنید.

پس‌زمینه-و-تم-PS4-bazi-psn.ir

آیا می‌توان تصویر زمینه PS5 را تغییر داد؟

اگر اخیراً نسخه دیجیتال یا استاندارد PS5 خریداری کرده‌اید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه تم پلی استیشن 5 را شخصی سازی کنم؟ متاسفانه از یک جنبه مهم در کنسول ناامید خواهید شد، این یک غفلت ناگوار برای PS5 است. زیرا نسخه قبلی آن، PS4، پس‌زمینه‌ها را به یک ویژگی مهم با مضامین ثابت و پویا تبدیل کرد. می‌توان آن‌ها را از طریق کسب جوایز پلاتینیوم، خریداری در بسته‌های الحاقی/نسخه‌های لوکس بازی‌ها، و گیمرهای پلی‌استیشن به دست آورد. حتی در صورت تمایل می‌توانید از تصاویر سفارشی و گالری‌های عکسبرداری خود به عنوان تصویر زمینه استفاده کنید.

سونی تأیید کرده است که PS5 از این نوع سفارشی سازی رابط کاربری پشتیبانی نمی‌کند.

سونی در بخش صفحه پرسش‌های متداول PS5 خود گفت: «نه، PS5 در زمان راه‌اندازی از پوشه‌ها یا تم پلی استیشن 5 پشتیبانی نمی‌کند». با پیگیری سریع تا جولای 2022، سونی نسخه بتا به‌روزرسانی نرم‌افزار سیستم جدیدی را منتشر کرده است که به شما امکان می‌دهد «بازی‌باز» کنید، که درست مانند پوشه‌ها در PS4 عمل می‌کند. طبق گفته سونی، شما می‌توانید تا 15 لیست بازی و 100 بازی در هر لیست بازی داشته باشید. همه بازی‌های زیر برگه مجموعه شما در کتابخانه بازی شما را می‌توان به فهرست بازی اضافه کرد، از جمله عناوین دیسک، دیجیتال و جریان. همچنین می‌توانید همان بازی را به چند لیست بازی اضافه کنید.

پس‌زمینه استاندارد ارتقا یافته PS5

استدلال سونی برای این موضوع به دلیل پس‌زمینه استاندارد ارتقا یافته PS5 است، که در هنگام انتخاب یک بازی خاص، تصویر زمینه را کمی تنظیم می‌کند. در برخی موارد که گیمرها برای تم‌های پویا بازی‌های مورد علاقه‌شان هزینه‌های اضافی پرداخت می‌کنند، تسلی کمی است. تنها می‌توان امیدوار بود که سونی این مشکل را در یک به‌روز‌رسانی کنسول برطرف کند و قابلیت شخصی سازی قبلی را به نسل بعدی بیاورد یا تم‌های پویا انحصاری جدید PS5 را برای گیمرها معرفی کند.

تم‌های پویا PS5

نسخه‌های قبلی پلی‌استیشن، تم‌های سفارشی را ارائه می‌کردند که بازیکنان می‌توانستند از بین آن‌ها انتخاب کنند. PS5 در زمان عرضه قابلیت تغییر تم پلی استیشن 5 را ارائه نکرد و تقریباً دو سال بعد به همین شکل باقی مانده است. PS5 دارای صفحه اصلی پویا است. با انتخاب یک بازی، پس‌زمینه صفحه تغییر می‌کند. به عنوان مثال، اگر Spider-Man Miles Morale’s را انتخاب کنید، یک صفحه پس‌زمینه منحصربه‌فرد خواهید دید. هنگامی که بازی Last of Us Part 2 را انتخاب می‌کنید، همین تغییر رخ می‌دهد. به طور پیش فرض، تم پلی استیشن 5 پویا است، این یکی از دلایل اصلی است که کنسول هیچ تنظیماتی را برای سفارشی کردن آن به شما ارائه نمی‌دهد.

تم-های-پویا-PS5-bazi-psn.ir

چگونه از تم‌های پویا استفاده کنم؟

برای استفاده از تم پویا پلی استیشن 5 و تغییر پس‌زمینه، کافی است بازی‌ای که مالک آن هستید را در صفحه اصلی برجسته کنید. پس‌زمینه به طور خودکار تنظیم می‌شود تا تصویر زمینه مربوط به بازی برجسته شده را نمایش دهد. علاوه بر تغییرات در تصویر پس‌زمینه، برخی از بازی‌ها موسیقی متن جدیدی را برای پخش در صفحه اصلی به نمایش می‌گذارند.

آیا می‌توانم تم‌های پویا را خاموش کنم؟

PS5 به طور خودکار تصویر پس‌زمینه را به‌روز می‌کند. برخی از کاربران از تغییر مداوم پس‌زمینه‌ها در PS5 ناراحت هستند، اما متاسفانه راهی برای روشن یا خاموش کردن تصاویر وجود ندارد.

چگونه تم پلی استیشن 5 را تغییر دهیم؟

گزینه مستقیمی برای دانلود یا نصب تم پلی استیشن 5 وجود ندارد. در آینده ممکن است شاهد اضافه شدن چنین گزینه‌ای از طریق به‌روز‌رسانی باشیم. در فروشگاه پلی استیشن، اگر تمام موارد زیر دسته PS5 را اسکن کنید، هیچ تمی ارائه نمی‌شود. در PS4 می‌توانیم مضامین انحصاری مربوط به بازی‌های محبوب را ببینیم. این کنسول دارای یک منوی نازک در پایین‌ترین قسمت صفحه نمایش است.

غیرفعال کردن موسیقی صفحه اصلی

شاید برای برخی از بازیکنان آزاردهنده‌تر از تغییر مداوم تصاویر، تغییر مداوم موسیقی متن هنگام غربال کردن مجموعه بازی‌ها باشد. خوشبختانه، پخش کننده‌ها می‌توانند موسیقی صفحه اصلی را به طور کامل غیرفعال کنند و در هنگام جستجوی یک بازی، فضای آرامی را برای شما فراهم کنند. از بخش صدا، به خروجی صدا بروید و سپس موسیقی صفحه اصلی را در زبانه «عمومی» خاموش کنید. همچنین می‌توانید جلوه‌های صوتی صفحه اصلی خود را در این بخش غیرفعال کنید.

چگونه می‌توانم PS5 خود را سفارشی کنم؟

ممکن است صفحه اصلی در PS5 چندان قابل تنظیم نباشد، اما به نظر می‌رسد سونی روی مرکز کنترل جدید با آخرین کنسول خود تأکید ویژه‌ای دارد. شما نمی‌توانید پس‌زمینه مرکز کنترل را تغییر دهید، اما می‌توانید نمایشگر آن را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید. PS را روی کنترلر DualSense خود فشار دهید تا آن را پیدا کنید. دکمه گزینه‌ها را فشار داده تا کارت‌ها را در مرکز کنترل PS5 به دلخواه مرتب کنید. کارت‌هایی را که کاربرد خاصی دارند در بالای صفحه نمایش قرار دهید و با کشیدن آن‌ها به قسمت «کنترل‌های پنهان» روی صفحه، کارت‌های ناخواسته را پنهان کنید. سه کارت به طور پیش‌فرض پنهان می‌شوند (پخش، قابلیت دسترسی و شبکه). اما می‌توانید هر زمان که بخواهید آن‌ها را پنهان کنید.

خرید کاور کنسول PS5

خرید-کاور-کنسول-PS5-bazi-psn.ir

شاید نتوانید تم پلی استیشن 5 را شخصی سازی کنید، اما هیچ کس نگفته است که نمی‌توانید با سخت افزار کمی سرگرم شوید! کنسول را با روکش کنسولی که از سونی و چندین شرکت دیگر ارائه می‌شود، تزئین کنید. حتی می‌توانید یک مجموعه منطبق برای کنترلرهای DualSense خود دریافت کنید. اگر نمی‌توانید پوشش کنسولی را پیدا کنید که شما را مجذوب خود کند، در نظر بگیرید که PS5 خود را با برچسب بمب گذاری کنید! پوشاندن کنسول خود در استیکرها تا حد زیادی ایمن است.

سخن پایانی

PS5 بر ارائه تجربه فراگیرتر از طریق رابط کاربری جدید تمرکز دارد. پس‌زمینه پویا، نکات فوری و غیره برای چسباندن کاربران به کنسول است. هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای تم پلی استیشن 5 قابل تنظیم وجود ندارد. مشخص نیست که آیا سونی در حال حاضر این قابلیت را برای کاربران PS5 ارائه خواهد کرد یا خیر. از این گذشته، شعار PS5 سونی «بازی هیچ محدودیتی ندارد» است. خوب است اگر این موضوع برای رابط کاربری نیز صادق باشد.