bazi-psn.ir

تفاوت کنترلرهای PS5 سونی؛ DualSense و DualSense Edge

تفاوت-کنترلرهای-PS5-سونی-bazi-psn.ir

در مراسم افتتاحیه شبانه گیمزکام 2022، سونی یک وسیله جانبی جدید بسیار هیجان انگیز را برای گیمران خود معرفی کرد. یک نسخه فوق‌العاده قدرتمند از کنترل‌کننده‌های DualSense که دکمه‌های اضافی، قطعات قابل تعویض و موارد دیگر را در خود جای داده است. این وسیله جانبی کنترلر DualSense Edge است. اما این دسته بازی دقیقا چه چیزی برای ارائه دارد؟ تفاوت کنترلرهای PS5 سونی چیست؟ DualSense معمولی از قبل به عنوان یک کنترلر پیشرفته در نظر گرفته می‌شد که برای اولین بار در کنار PS5 در سال 2020 عرضه شد. بسیاری از گیمران ممکن است تصمیم بگیرند کنترلر جدید سونی را امتحان کنند. اگر در حال بررسی دسته‌های بازی نسل جدید هستید، این مقاله به مقایسه DualSense و DualSense Edge پرداخته­‌‌ و شما را با دنیای جذاب این کنترلر جدید آشنا می‌کند.

تفاوت کنترلرهای PS5 سونی و ویژگی های منحصر به فرد 

هنگامی که سونی برای اولین بار در آوریل 2020، چند ماه قبل از عرضه PS5، کنترلر DualSense PS5 را معرفی کرد، گیمران با مجموعه‌ای از ویژگی‌­های منحصر به فردی مواجه شدند که قبلا هرگز دیده نشده بود. قابلیت‌های اشتراک‌گذاری، میکروفون داخلی، بازگشت تاچ پد محبوب از DualShock PS4 و طراحی ارگونومیک کاملا جدید، همگی به متمایز شدن DualSense کمک کردند. دسته بازی ارتقا یافته DualSense مزایای خوبی را ارائه می‌دهد، بنابراین اگر به دنبال یک کنترلر جدید هستید، احتمالا می‌خواهید تفاوت کنترلرهای PS5 سونی را بدانید. در ادامه تمام جزئیات کلیدی مورد نیازتان وجود دارد.

طراحی نسخه قدیمی و اج دوال سنس

طراحی-نسخه-قدیمی-و-اج-دوال-سنس-bazi-psn.ir

اگر از جلو به DualSense Edge نگاه کنید، واقعا تفاوت چندانی با DualSense معمولی ندارد. اگرچه تاچ پد سیاه رنگ در مدل معمولی سفید است. واضح به نظر می‌رسد که این کنترلر در دست، بسیار شبیه به هم خواهد بود، که با توجه به ارگونومی عالی DualSense استاندارد، گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. همچنین این دسته بازی با یک کیف حمل سفید زیبا ارائه می‌شود.

رنگ‌ کنترلرهای سونی

DualSense معمولی اکنون در طیف وسیعی از رنگ‌ها، از مشکی گرفته تا صورتی و آبی نئون در دسترس است، بنابراین تنوع انتخاب بالایی خواهید داشت. با این حال کنترلر جدید، تا امروز فقط با رنگ سفید و مشکی ارائه شده است.

افزوده‌های مهم برای گیمرهای رقابتی

دو مجموعه سوئیچ به شما امکان می‌دهند فاصله توقف تریگر را تنظیم کنید، به طوری که برای فعال کردن تریگرها را تا آن‌جا فشار دهید. این‌ها افزوده‌های مهمی هستند که برای گیمرهای رقابتی ضروری خواهند بود. به ویژه در تیراندازی مفید‌اند و به شما امکان می‌دهند دکمه‌ها را بدون از دست دادن کنترل هدف خود حتی برای یک ثانیه، فشار دهید. داشتن توقف‌های متغیر برای آسان‌تر کردن عکس‌برداری، در حالی که هنوز می‌توانید از بازخورد لمسی و کشش تریگر DualSense استفاده کنید، ترکیبی عالی است. 

تفاوت عمده

یک نکته مهم در مقایسه DualSense و DualSense Edge وجود دارد.  هنگامی که زیر هر انگشت شست نگاه می‌کنید، یک ضامن کوچک خواهید دید. این‌ها به شما امکان می‌دهند به کنترل‌های سریع دسترسی داشته باشید. میزان صدا، سطوح ورودی میکروفون، یا نمایه دکمه‌ها را در لحظه تنظیم کنید. یک میکروفون و یک بلندگو در کنترلر شما تعبیه شده است و کنترل‌های حرکتی به شما امکان می‌دهد با گزینه‌های کنترل جالب نیز بازی کنید.

آنالوگ قابل تعویض

شاید هیجان انگیزترین تفاوت کنترلرهای PS5 سونی، معرفی آنالوگ قابل تعویض در نسخه اج باشد. با توجه به اینکه دریفت آنالوگ دوال سنس (و اکثر کنترلرهای مدرن) را خراب کرده است، یکی از نگرانی‌های بزرگ برای گیمران PS5 که از DualSense در مدت زمان طولانی استفاده می‌کنند، قابلیت تعمیر است. این قابلیت برای DualSense Edge یک ویژگی جدید بزرگ در قالب واحدهای آنالوگ قابل جابجایی و قابل تعویض است. شما می‌توانید فقط یک آنالوگ جایگزین را از پلی‌استیشن بخرید تا هر کدام را در DualSense Edge خود بدون نیاز به متخصص جایگزین کنید. این واحدهای جایگزین به صورت جداگانه با قیمت 20 دلار / 20 پوند / 25 یورو به فروش خواهند رسید تا مجبور نباشید کل کنترلر خود را برای تعمیر بفرستید، که این یک تغییر واقعاً خوشایند است. همچنین باعث بالا رفتن طول عمر کنترلر نیز می‌شود.

آنالوگ-قابل-تعویض-bazi-psn.ir

دکمه اضافی در پشت

یکی دیگر از تفاوت کنترلرهای PS5 سونی، دو دکمه اضافی در پشت به شکل لوزی است. اگرچه در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را با نسخه‌های اهرمی‌شکل تعویض کنید. این‌ها مانند هر دکمه روی کنترلر، قابل استفاده مجدد خواهند بود و به شما امکان می‌دهند برای بازی‌هایی که به دکمه‌های خاصی برای دسترسی سریع نیاز دارید، کنترل بهتری داشته باشید.

قیمت

شاید مهم‌ترین سوال برای گیمرها مسئله هزینه باشد. آمریکایی‌ها در فروشگاه ایالات متحده، DualSense Edge را با قیمت 199.99 دلار پیش‌خرید می‌کنند. برای کسانی که در بریتانیا هستند، پیش‌خرید با قیمت 209.99 پوند قابل انجام است.

باتری

باتری-دوال-سنس-bazi-psn.ir به گفته Tech Radar، باتری کنترلرهای DualSense فقط حدود 4 تا 10 ساعت دوام می‌آورند. بنابراین عمر باتری بیشتر، قطعا مزیت دیگری به نفع DualSense Edge خواهد بود. همچنین DualSense Edge با یک کابل USB-C و یک قفل کابل ارائه می‌شود که برای جلوگیری از قطع شدن کابل از دسته در هنگام شارژ است.

DualSense Edge در مقابل Scuf Reflex

یکی دیگر از بزرگترین رقیب موجود در بازار در حال حاضر برای DualSense Edge ،Scuf Reflex است. Scuf به شما اجازه می‌دهد تا ظاهر کنترلر خود را بسیار سفارشی کنید. در حال حاضر، سونی نگفته که چنین چیزی را ارائه خواهد داد. تفاوت دیگر این است که کنترلر Scuf به جای دو دکمه، چهار دکمه پشتی دارد.

سخن پایانی

در این مقاله با توجه به تریلر و صفحه پلی استیشن سعی کردیم تفاوت کنترلرهای PS5 سونی را بیان کنیم. به نظر می‌رسد این کنترلر یکی از جذاب‌ترین‌های نسل جدید باشد. نظر شما در مورد این کنترلر چیست؟ آیا قصد خرید این دسته بازی جذاب را دارید؟