bazi-psn.ir

پینگ و تاخیر در بازی

پینگ-و-تاخیر-در-بازی-bazi-psn.ir

شما اسلحه خود را مجهز کرده‌اید و به محض اینکه بازیکن را دیدید، دکمه آتش را فشار می‌دهید. کامپیوتر شما بلافاصله این عمل را تایید می‌کند، همه این‌ها به دلیل کم بودن تاخیر در بازی است. شما سریع‌تر شلیک خواهید کرد، زمان پاسخ به طور قابل توجهی کمتر خواهد بود. این یک مزیت بزرگ نسبت به سایر بازیکنان در هر بازی رزمی چند نفره است. اگر تأخیر شما بیشتر از آنچه که باید، باشد بود، حتی اگر دکمه صحیح را برای شلیک را فشار دهید، ثبت بازی شما زمان می‌برد و گلوله شما فورا شلیک نمی‌شود. هرچه تاخیر و پینگ در بازی شما کمتر باشد، بهتر است.

Latency چیست؟

تأخیر اغلب به عنوان یک اصطلاح برای تعریف زمان لازم انتقال سیگنال از مبدا به مقصد استفاده می‌شود. منظور زمانی است که اینترنت شما برای انتقال سیگنال‌ها از روتر به سرورهای کلاینت بازی طول می‌کشد. تاخیر در بازی نقش عمده‌ای در گیم‌های آنلاین دارد. همه چیز به پهنای باند خوب و ثابت در بازی‌های رقابتی چند نفره بستگی دارد. تاخیر کم به شما برتری بزرگی نسبت به سایر حریفان در بازی می‌دهد. در صورت داشتن تأخیر کم، پاسخ به سرور درون بازی فوری و سریع‌تر خواهد بود.

Lag به چه معناست؟

Lag و Latency بسیار شبیه به هم هستند اما چند تفاوت جزئی آن‌ها را از هم جدا می‌کند. هر دو، روی هم تاثیر می‌گذارند و می‌توان گفت رابطه بسیار نزدیکی دارند. lag می‌تواند به دلیل Latency وجود داشته باشد. همانطور که در بالا گفتم، latency ناشی از اتصال بد اینترنت، کمبود قدرت یا تغییر مسیر سرورها است. latency باعث می‌شود بازیکن عقب بماند. زیاد بودن latency در بازی، پاسخگویی سرورهای درون بازی را افزایش می‌دهد و زمانی که می‌خواهید اقدامی انجام دهید، متوجه می‌شوید که عمل مذکور آنی نیست بلکه کند است یا اصلاً اجرا نمی‌شود. در عوض تاخیری رخ می‌دهد که شما را از تعامل با سایر بازیکنان باز می‌دارد و شما را از نظر رقابتی به ضرر بزرگی می‌رساند. این همان چیزی است که می توانیم به عنوان Lag معرفی کنیم.

می‌توان آن را تا حدی کاهش داد که وجود نداشته و به هیچ وجه روی بازی شما تأثیری نداشته باشد، اما هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید latency را از بین ببرید. حتی اگر توانستید تاخیر را به حداقل ممکن نگه دارید، در صورت استفاده از قطعات قدیمی و ضعیف یا گرم شدن بیش از حد رایانه شخصی خود، باز هم با مشکل تاخیر مواجه خواهید شد.

زمان پاسخگویی پینگ خوب

زمان-پاسخگویی-پینگ-خوب-چیست؟-bazi-psn.ir

پینگ اصطلاحی است که برای توصیف انتقال داده از یک دستگاه به دستگاه دیگر استفاده می‌شود. سیگنال‌هایی که ارسال می‌کنید مدتی طول می‌کشد تا به دستگاه دیگر برسد و سپس به دستگاه شما برگردد. از تست‌های پینگ برای قضاوت در مورد سرعت و مدت زمان پاسخگویی اینترنت شما استفاده و با میلی ثانیه اندازه گیری می‌شود. بنابراین جای تعجب نیست که پینگ کم همیشه مطلوب و برای نتایج بهتر مورد انتظار است. در بازی، پینگ کم به شما برتری زیادی نسبت به سایر بازیکنان می‌دهد. پینگ کم فوراً اقدام شما را در بازی ثبت می‌کند.

معمولاً همه افراد کمترین پینگ ممکن را در بازی دوست دارد. اما آرزوی پینگ 0ms غیرممکن است مگر اینکه روی سرورهای LAN بازی کنید. اما در حال حاضر، بسیاری از بازی‌های چندنفره دسترسی به سرورها و مناطق مختلف را در سرتاسر جهان فراهم می‌کنند، بنابراین ۰ میلی‌ثانیه ممکن است آرزوی بزرگی باشد. بهترین نتیجه می‌توانید پینگ ۲۰ میلی‌ثانیه -۵۰ میلی‌ثانیه باشد. این مقدار نقطه شیرین برای اکثر گیمرها است. شما می‌توانید پینگ حدود 100 میلی‌ثانیه را انتخاب کنید، اما هر چیزی بیش از 100 میلی‌ثانیه باعث می‌شود متوجه تاخیر شوید. هرچه پینگ کمتر باشد، بهتر از بازی خود لذت خواهید برد.

سوالات متداول

چه چیزی باعث پینگ بالا می‌شود؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا شما با پینگ بالا مواجه هستید. ممکن است مشکل روتر شما باشد یا پهنای باند اینترنت شما برای انجام بازی‌ها کافی نباشد. همچنین برخی از وب‌سایت‌ها در پس‌زمینه باز شوند که مقدار قابل توجهی داده را در حین انجام برخی بازی‌ها استفاده کنند.

آیا پینگ 10ms خوب است؟

پینگ باید تا جایی که می‌تواند پایین بماند تا بهترین نتیجه را داشته باشید. هرچه پینگ شما کمتر باشد، سرورهای بازی شما پاسخگوتر خواهند بود و شما بلافاصله عمل خواهید کرد. 10ms برای بازی شما عالی است. با این حال، بازی‌های زیادی وجود ندارند که بتوانند به این میزان پایین بروند، اما اگر روی سرورهایی بازی می‌کنید که از نظر جغرافیایی به موقعیت مکانی شما نزدیک‌تر هستند، می‌توانید به سطوح پایین پینگ برسید.

آیا 30 پینگ خوبی است؟

اکثر بازیکنان ترجیح می‌دهند پینگ زیر 100 میلی‌ثانیه را داشته باشند. اگر در کل مسابقه خود کمتر از 100 میلی‌ثانیه بمانید، تفاوت زیادی وجود ندارد، بنابراین 30 میلی‌ثانیه برای بیشتر گیمرها نقطه شیرینی است.

آیا روترهای بازی پینگ را کاهش می‌دهند؟

روترهای بازی برای گیمرها هدف قرار می‌گیرند و دارای ویژگی خاصی هستند که تاخیر شما را برای عملکرد بهتر بازی بهینه می‌کند. این روترها به طور خودکار نزدیکترین سرور به منطقه شما را انتخاب می‌کنند، بنابراین تأخیر در کمترین میزان باقی می‌ماند. اگر اینترنت نامناسبی دارید، این روترها سعی می‌کنند تا حدالامکان تاخیر را به حداقل برسانند.

آیا پینگ 0 امکان پذیر است؟

سطح پینگ 0 شگفت انگیز است و بهترین چیزی است که می‌توانید در طول بازی تجربه کنید، اما به دلایل مختلف دریافت 0 پینگ دشوار است مگر اینکه در حال بازی در شبکه LAN باشید. در بازی‌های چند نفره، مدتی طول می‌کشد تا داده‌ها به سرور برسد، بنابراین زمان می‌برد.

چرا پینگ منطقه جنگی من اینقدر بالاست؟

دلایل مختلفی می‌تواند به تأخیر زیاد و پینگ بالا کمک کند. می‌توانید ISP خود بررسی کنید که آیا سرعت اینترنت شما پایین است یا اینکه پهنای باند کافی برای بازی کردن ندارید. سرورهای نامناسب نیز می‌توانند نقش خود را در پینگ ناپایدار ایفا کنند. این قضیه معمولاً در شروع فصل جدید اتفاق می‌افتد، زمانی که اکثر بازیکنان سعی می‌کنند وارد سیستم شوند و محتوای جدید را پخش کنند. این موضوع می‌تواند باعث ناپایدار شدن سرورها شود و شما می‌توانید پینگ و لگ بالا را تجربه کنید.

چگونه پهنای باند را بررسی کنم؟

یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای بررسی پهنای باند اینترنت، باز کردن Task Manager و انتخاب عملکرد بالا است. در آنجا می‌توانید بخش اترنت یا وای فای را ببینید. (بستگی به این دارد که از کابل استفاده می‌کنید یا خیر). روی آن کلیک کنید، و جزئیات اولیه در مورد اینترنت خود و استفاده فعلی از پهنای باند را دریافت کنید.

چرا در شب پینگ زیاد دارم؟

چرا-در-شب-پینگ-زیاد-دارم؟-bazi-psn.irاگر با هم اتاقی‌ها یا اعضای خانواده خود زندگی می‌کنید و از یک مودم استفاده می‌کنید، پهنای باند شما بین همه کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود و به احتمال زیاد کمی برای شما باقی خواهد ماند که با آن بازی کنید. معمولاً، مردم برنامه‌های تلویزیونی را در شب دانلود، مرور و پخش می‌کنند، بنابراین ترافیک کاربران در نیمه‌شب زیاد می‌شود.

آیا گرافیک روی پینگ تأثیر می‌گذارد؟

گرافیک کاملاً به سخت افزار شما بستگی دارد. از چه نوع GPU و CPU استفاده می‌کنید؟ چند گیگ رم نصب کرده‌اید؟ هیچ ارتباطی بین گرافیک و اتصال به اینترنت وجود ندارد. بهینه سازی گرافیک شما به هیچ وجه بر پینگ شما تأثیر نمی‌گذارد.

چگونه پینگ خود را تست کنم؟

اگر کاربر ویندوز 10 هستید، می‌توانید پینگ خود را با یک خط فرمان تست کنید. cmd را در نوار جستجو تایپ کنید تا خط فرمان باز شود. ping را تایپ کرده و فاصله را فشار دهید. اکنون باید آدرس IP را بنویسید و سپس اینتر را بزنید. نتایج پینگ فعلی شما را نشان می‌دهد.

بهترین کاهنده پینگ رایگان چیست؟

کاهش‌دهنده‌های پینگ، ترافیک اینترنت شما را به نزدیک‌ترین سرور به موقعیت مکانی شما هدایت می‌کنند تا بتوانید تأخیر و پینگ کم را تجربه کنید. کاهنده‌های پینگ مختلف این ویژگی را بدون اینکه شما را مجبور به پرداخت هزینه کنند، ارائه می‌دهند. Battleping یکی از پرکاربردترین کاهش دهنده‌های پینگ در بازی است به غیر از Kill ping که پولی است. Battleping کار را به درستی انجام می‌دهد بدون اینکه شما آن را بخرید.

سخن پایانی

پینگ و تاخیر در بازی از مهم‌ترین مشکلات گیمران است. داشتن سطح پینگ پایین می‌تواند به شما برتری قابل توجهی نسبت به همه افراد در بازی شما بدهد و شما می‌توانید هر بازی را بدون نگرانی انجام دهید. با این حال، هنوز راهی برای کاهش کامل تاخیر وجود ندارد. تأخیر را هر کاری هم انجام دهید باقی می‌ماند، اما چیز بدی نیست. آن را به اندازه کافی پایین نگه دارید تا به گیم پلی شما آسیب نرساند.