bazi-psn.ir

دلایل پینگ بالای بازی‌ها

دلایل-پینگ-بالای-بازی‌ها-bazi-psn.ir

در عصر بازی‌های مدرن، بازی‌های چندنفره در بین گیمرها و پخش‌کنندگان بسیار محبوب‌اند. امروزه اکثر افراد صاحب یک کنسول یا رایانه شخصی با اتصال به اینترنت هستند. می‌توانید یک بازی دانلود کنید و دوستان خود را دعوت کنید تا با هم بازی کنید. همچنین می‌توانید در حین بازی با هم چت کنید. این‌ها پلتفرم‌­های عالی برای معاشرت و گذراندن وقت با دوستانتان هستند. اما پینگ در بازی­‌ها به یک کابوس برای هر گیمری تبدیل شده است. اگر می‌خواهید دلایل پینگ بالای بازی‌ها را بدانید تا بتوانید مشکلتان را حل کنید همراه ما باشید.

پینگ در بازی­‌ها به چه معناست؟

پینگ در بازی­‌ها به شما می‌گوید که رایانه یا کنسول شما با چه سرعتی سیگنال‌ها را به سرور بازی ارسال می‌کند. واحد اندازه‌گیری آن ms (میلی ثانیه) است. هر چه پینگ شما کمتر باشد، پاسخ و واکنش بهتری بین رایانه شخصی شما و سرور بازی خواهد بود. اما به نظر شما دلایل پینگ بالای بازی‌ها چیست؟ چه راهکاری برای کاهش آن وجود دارد؟

دلایل پینگ بالای بازی‌های ویدیویی

چرا پینگ من اینقدر بالاست؟ این یک مشکل رایج در بین کاربران اینترنت به خصوص گیمرها است. تجربه پینگ بالا در بازی می‌تواند خسته کننده باشد و بسیاری از گیمرها دلیل واقعی این اتفاق را نمی دانند. عوامل زیاد داخلی و خارجی وجود دارد که می‌تواند دلایل پینگ بالای بازی‌ها شما باشد. در ادامه مواردی را مشاهده می‌کنید که می‌تواند بر تجربه بازی شما تاثیر منفی بگذارد.

1.    ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما (ISP)

یکی از دلایل پینگ بالای بازی‌ها، اتصال نامناسب از ISP شما است. isp شما ممکن است خدمات خوبی به شما ارائه نکند و مشکلات بزرگی برای شما ایجاد کند. به خصوص اگر از بازی‌ها درآمد کسب می‌کنید و یا یک استریمر حرفه ای هستید. همیشه خدمات، سرعت و تأخیر ISP را قبل از خرید را آزمایش کنید. یک ISP خوب همیشه اول به رضایت مشتری اهمیت می‌دهد. تغییر سرویس اینترنت گزینه بهتر و راه‌حل معقولی برای این موضوع است.

2.    پهنای باند به اندازه کافی نیست

پهنای-باند-به-اندازه-کافی-نیست-bazi-psn.ir

قبل از انتخاب بسته، باید به خوبی از نیازهای خود به پهنای باند آگاه باشید. زیرا این موضوع یکی دیگر از اصلی‌ترین دلایل پینگ بالای بازی‌ها است. اینترنت را برای چه کاری استفاده می‌کنید؟ آیا شما استریمری هستید که کلیپ‌های برجسته خود را به صورت روزانه آپلود می‌کند؟ این عوامل مهم است که قبل از انتخاب یک طرح در نظر گرفته شوند. سرعت اینترنت نامناسب باعث ایجاد مشکلات اساسی می‌شود. زمان زیادی را برای مرور اینترنت صرف خواهید کرد، که می‌تواند بسیار خسته کننده باشد.

سرعت پایین اینترنت باعث تاخیر زیادی در ارسال سیگنال و در کل کند شدن روند می‌شود. همیشه بسته‌ای با پهنای باند متوسط ​​انتخاب کنید که بتواند برای نیازهای شما مناسب باشد و هر ماه هزینه‌ی زیادی نداشته باشد. البته، اگر توانایی مالی دارید، می‌توانید به سراغ بسته‌های پریمیوم بروید و بدون هیچ نگرانی از بازی لذت ببرید.

3.    تنظیمات فایروال

فایروال یک اقدام امنیتی است که ترافیک ورودی و خروجی را کنترل و بسته‌های ناامن را فیلتر می‌کند تا از دستگاه شما در برابر تهدیدات دیجیتال محافظت کند. فایروال می‌تواند بر اینترنت شما تأثیر منفی بگذارد و روند دریافت سیگنال‌های رایانه شخصی از دستگاه روتر شما را کند کند. این را می‌توان به راحتی از تنظیمات ویندوز غیرفعال کرد. همچنین می‌توانید نرم‌افزار و بازی‌های دلخواه خود را از فایروال حذف کنید. با این کار، رایانه شما این برنامه‌ها را نادیده می‌گیرد.

4.    فاصله سیستم شما از روتر

در صورت اتصال بی‌سیم، فاصله از روتر شما بر قدرت سیگنال‌های اینترنت شما تأثیر می‌گذارد. حتی یک افت سیگنال Wi-Fi می‌تواند عملکرد اینترنت را کاهش دهد. یکی دیگر از دلایل پینگ بالای بازی‌ها می‌تواند لوازم خانگی شما باشد. اقلام مختلف در خانه شما مانند دیوارها، مبلمان یا اگر در طبقات مختلف هستید و… به عنوان یک حصار بین شما و سیگنال‌ها، عمل کنند. نزدیک شدن به روتر تداخل سیگنال را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این فقط برای کاربران Wi-Fi اعمال می‌شود، کاربران اترنت توسط سیم متصل به روتر محدود می‌شوند، بنابراین آن‌ها بهم نزدیک‌تر هستند.

5.    موقعیت جغرافیایی

فاصله از جایی که بازی را انجام می‌دهید تا سرور واقعی از دیگر دلایل پینگ بالای بازی‌ها است. این فاصله در محاسبه تفاوت بین پینگ‌ها بسیار مهم است.

انتخاب سرورها

فرض کنید در حال انجام یک بازی چند نفره هستید، اما در آسیا زندگی می‌کنید و روی سروری بازی می‌کنید که در ژاپن قرار دارد. شما با تاخیر قابل توجه و پینگ در بازی­‌ها مواجه خواهید شد. زیرا فاصله طولانی سرورها، باعث تاخیر بین سیگنال‌ها می‌شود. اگر گزینه‌ای برای انتخاب سرورها وجود دارد، همیشه نزدیکترین آن‌ها را به موقعیت مکانی خود انتخاب کنید.

6.    وب‌سایت‌هایی که در پس زمینه اجرا می‌شوند

این احتمال وجود دارد که برخی از وب‌سایت‌ها دلایل پینگ بالای بازی‌ها باشد. ممکن است آن­‌ها را ناخواسته رها کرده باشید و از آن‌ها بی‌اطلاع باشید. درست مانند بازی‌های آنلاین، وب‌سایت‌ها نیز بخشی از پهنای باند شما را مصرف می‌کنند. در این حالت استفاده از پردازنده به دلیل اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه، بیشتر از استفاده در هنگام بازی خواهد بود. این برنامه‌ها که در پس زمینه در حال اجرا هستند از رم و پردازنده استفاده می‌کنند، حافظه کمتری برای استفاده از بازی شما باقی می‌گذارند و این می‌تواند باعث مشکلات تاخیر شود. همیشه برنامه‌های پس‌زمینه را ببندید تا بتوانید از بازی بدون وقفه لذت ببرید.

7.    سرویس‌های استریمینگ در حال اجرا هستند

سرویس‌های-استریمنگ-در-حال-اجرا-هستند-bazi-psn.ir

سرویس‌های استریمینگ مانند نتفلیکس، آمازون پرایم یا دیزنی پلاس می‌توانند برای اینترنت شما بسیار سنگین باشند. زیرا برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی با کیفیت بالا ارائه می‌کنند. برخی برنامه‌ها به‌طور خودکار شروع به دانلود و آپدیت می‌کند و این می‌تواند بدون اطلاع شما اتفاق بیفتد. این برنامه‌های پخش اپیزودهای با کیفیت بالا ارائه می‌دهند، بنابراین 1080p یا بالاتر می‌تواند جلسه بازی شما را خراب کند. همیشه مطمئن شوید که این برنامه‌ها را بسته‌اید یا اولویت‌های دانلود را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید تا در طول بازی‌های آنلاین شما تداخل نداشته باشند و باعث پینگ در بازی­‌های شما نشوند.

8.    چیزی در حال آپلود یا دانلود است

یکی دیگر از دلایل پینگ بالای بازی‌ها اعضای خانواده‌تان هستند. اگر با خانواده‌تان زندگی می‌کنید که به طور روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند، می‌توانید در حین بازی خود با مشکل مواجه شوید. بسیاری از اوقات، وقتی پینگ بالا و تاخیر غیرقابل تحمل را تجربه می‌کنم، از ISP خود عصبانی می‌شوم، اما مدتی بعد متوجه می‌شوم که یکی از اعضای خانواده از اینترنت برای دانلود برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود استفاده می‌کند.

تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت شما می‌تواند بر اینترنت تأثیر بگذارد و باعث پینگ در بازی­‌ها شود. زیرا پهنای باند به طور همزمان در بسیاری از دستگاه‌ها توزیع می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم هنگام استفاده از رایانه شخصی خود، دستگاه‌های غیر ضروری را جدا کنید. تلفن همراه خود را بررسی کنید و اگر در حین بازی با رایانه شخصی خود به آن نیاز ندارید، می‌توانید اتصال خود را از Wi-Fi و سایر دستگاه‌هایی که در آن لحظه استفاده نمی‌شوند، قطع کنید.

9.    گرم شدن بیش از حد

روترهای Wi-Fi 24/7، هر روز و هر هفته بدون هیچ وقفه یا استراحتی کار می‌کنند. آن‌ها طوری طراحی شده‌اند که در هر ثانیه از عمر خود اینترنت را در اختیار ما قرار دهند. روترها اگر برای مدت طولانی کار کنند ممکن است قدیمی شوند. خرابی قطعات می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد آن‌ها شود. گرم شدن بیش از حد روتر شما به این معنی است که ممکن است گرد و غبار در داخل روتر شما جمع شده باشد و باعث از کار افتادن دستگاه شما شود. این موضوع باعث تولید گرمای زیاد می‌شود و با گرم شدن بیش از حد، روتر شما به درستی کار نکند. سعی کنید هر چند وقت یکبار روتر خود را خنک کنید یا آن را به یک مدل جدید و بهتر تغییر دهید.

سخن پایانی

برای حل هر مشکلی ابتدا باید عیب‌یابی کرد. در این مقاله سعی کردیم دلایل پینگ بالای بازی‌ها را بررسی کنیم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم. به زودی در مورد روش‌های کاهش پینگ نیز صحبت خواهیم کرد. شما چه روشی را برای کاهش پینگ استفاده می‌کنید؟ از تجربیاتتان برایمان بگویید.