bazi-psn.ir

نحوه اتصال کنترلر PS Move به PS5

نحوه-اتصال-کنترلر-PS-Move-به-PS5-bazi-psn.ir

اتصال کنترلر PS Move به PS5

آیا پلی استیشن 5 و PSVR دارید؟ طراحی منحصر به فرد گوی شکل VR به شما امکان می‌­دهد کنترلر را به طور طبیعی نگه دارید و با درجه آزادی بالایی بازی کنید. هیچ محدودیتی در نحوه حرکت دادن دستان خود ندارید. همچنین به توسعه دهندگان این امکان را می­‌دهد تا تجربه­‌های منحصر به فردی را برای بازی‌ها ایجاد کنند. کنترلرهای PlayStation Move با PS3 ،PS4 و PS5 سازگار هستند. شما می‌­توانید بازی­‌های PS4 و PSVR خود را به PS5 انتقال داده و از تجربه آن­‌ها لذت ببرید. آیا می­‌توانید کنترلرهای حرکتی PlayStation Move خود را به PS5 متصل کنید؟ در ادامه به بررسی روش‌ها و رفع مشکلات اتصال کنترلر PS Move به PS5 پرداخته‌ایم.

روش­‌های اتصال کنترلر PS Move به PS5

کنترلرهای PS Move با استفاده از بلوتوث و کابل USB به راحتی با PS5 شما جفت می‌­شوند. برای اتصال کنترلر PS Move به PS5 از طریق کابل کافی است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

گام اول

ابتدا PS5 خود را روشن کنید. برای انجام این کار، دکمه پاور را در جلوی کنسول فشار داده یا دکمه PS را روی کنترلر PS5 فشار دهید. پروفایل کاربری خود را انتخاب کنید. اگر بیش از یک پروفایل روی PS5 خود تنظیم کرده‌اید، پروفایل کاربری خود را انتخاب کرده و روی X ضربه بزنید. منوی تنظیمات تصویر با عنوان settings را باز کنید.

گام دوم

اگر در حال حاضر روی صفحه اصلی PS5 نیستید، دکمه PS را در مرکز کنترلر PS5 فشار دهید تا به صفحه اصلی PS5 بازگردید. به پایین بروید و Accessories را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که هر دو بلوتوث و لوازم جانبی روشن هستند. باید دو گزینه را در منوی لوازم جانبی مشاهده کنید که به شما امکان می‌دهد بلوتوث و همچنین لوازم جانبی را روشن و خاموش کنید. هر دوی این گزینه‌ها باید روشن باشند. اولین گزینه در بالا در زیر “General” در منوی سمت راست را انتخاب کنید.

روش­‌های-اتصال-کنترلر-PS-Move-به-PS5-bazi-psn.ir

گام سوم

کنترلر PS Move را به PS5 متصل کنید. از کابل شارژ USB همراه با کنترلرهای PS Move برای اتصال آن به PS5 استفاده نمائید. می‌توانید هر یک از پورت‌های USB در جلو یا پشت PS5 را استفاده کنید. چراغ قرمز روی کنترلر PS Move باید شروع به چشمک زدن کند. دکمه PS را روی کنترلر PS Move فشار دهید. این کار کنترلر را با PS5 جفت می‌کند. در قسمت لوازم جانبی ثبت شده روی کنسول شما، “Connected” نشان داده می‌شود. اکنون، کنترلر PS move با موفقیت با کنسول PS5 شما جفت شده است. ممکن است لازم باشد دکمه PS را چند بار فشار دهید تا در نهایت اتصال کنترلر PS Move به PS5 انجام شود. اکنون می‌توانید کابل USB را از کنترلر حرکت خود جدا کنید اما همچنان متصل خواهد بود. برای اتصال کنترل دوم PS Move به کنسول PS5 کافی است همین مراحل را تکرار کنید.

انواع کابل برای اتصال کنترلر PS Move به PS5

برای جفت کردن کنترلر PS Move با PS5 به کابل USB نیاز دارید. اگر از کنترلرهای PS Move ساخته شده برای PS4 استفاده می‌کنید، باید از کابل Micro USB استفاده کنید. این همان کابلی است که برای اتصال کنترلرهای Dualshock 4 به کنسول‌های بازی پلی استیشن خود استفاده می‌کنید. همچنین اگر از کنترلرهای قدیمی PS Move که برای PS3 ساخته شده‌اند استفاده می‌کنید، باید از کابل Mini USB استفاده کنید. کابل شما باید قادر به انتقال داده باشد. استفاده از کابل USB که فقط شارژ می‌کند اما نمی‌تواند داده‌ها را منتقل کند کارآمد نخواهد بود.

جفت کردن کنترلر PS Move با PS5 بدون کابل

اگر هیچ کابلی برای اتصال کنترلر PS Move خود به کنسول PS5 ندارید، می‌توانید با استفاده از بلوتوث آن را به صورت بی‌سیم به کنسول متصل کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید. تا از تجربه بازی‌های PSVR مانند Astro Bot، Beat Saber، Superhot، No Man’s Sky، Resident Evil و The Walking Dead را روی کنسول PS5 خود لذت ببرید.

جفت-کردن-کنترلر-PS-Move-با-PS5-بدون-کابل-bazi-psn.ir-

  • به تنظیمات رفته و لوازم جانبی را برگزینید.
  • حال به General بروید و Bluetooth Accessories را انتخاب کنید.
  • هنگامی که در صفحه لوازم جانبی بلوتوث قرار گرفتید، کنسول PS5 شما به صورت خودکار شروع به اسکن لوازم جانبی و دستگاه‌های بلوتوث موجود می‌کند.
  • اکنون دکمه راهنما (دکمه PS) را روی کنترلر PlayStation Move فشار دهید و دکمه استریم (دکمه اشتراک گذاری) را که در کنار کنترلر Move قرار دارد نگه دارید تا به حالت همگام سازی برود و در لیست دستگاه‌های موجود نشان داده شود.
  • هنگامی که روی صفحه نمایش داده شد، کنترلر PlayStation Move را با کنترلر PS5 خود انتخاب کنید تا کنسول شما به آن متصل شود.
  • حال کنترلر PS Motion به PS5 متصل است.

چرا کنترلر PS Move به PS5 وصل نمی‌شود؟

اگر اتصال کنترلر PS Move به PS5 شما با کابل یا بدون آن انجام نمی‌شود، باید کنترلر را ریست کرده و دوباره آن را متصل کنید. برای تنظیم مجدد کنترلر، دکمه تنظیم مجدد را در پشت با یک خودکار فشار داده و نگه دارید تا کنترلر مجددا تنظیم شود. پس از انجام ریست، با کابل متصل شوید.

دلایل متصل نشدن PS Move به PS5

اگر نمی‌توانید کنترلرهای PS Move را با PS5 جفت کنید، ابتدا مطمئن شوید که آن‌ها کاملاً شارژ شده‌اند. با یک کابل یا پایه شارژ کنترلر‌هایتان را شارژ کنید.

  • مطمئن شوید بلوتوث و لوازم جانبی روشن هستند. برای انجام این کار، منوی تنظیمات را در PS5 خود باز کنید. Accessories و سپس Bluetooth Accessories را انتخاب نمائید. اطمینان حاصل کنید که هر دو بلوتوث و لوازم جانبی روشن هستند.
  • اگر کنترلرهای PS Move قبلا با کنسول PS4 جفت شده بودند، مطمئن شوید که PS4 شما در حین اتصال آن‌ها با PS5، خاموش باشند.
  •  PS5 با اکثر بازی‌های PS4 و PSVR سازگار است. با این حال، برخی از بازی‌ها ممکن است سازگار با نسخه قبلی نباشند یا فاقد ویژگی‌های خاص باشند.
  • همچنین توصیه می‌شود هنگام اجرای بازی‌های PSVR روی PS5 از کنترلر PS4 Dualshock استفاده کنید.
  • دوربین PS5 HD و دوربین چشمی PS3 با کنترلرهای PSVR یا PS Move در PS5 سازگار نیستند. باید از دوربین PS4 استفاده کنید.

نحوه اتصال دوربین PS4 

نحوه-اتصال-دوربین-PS4-bazi-psn.ir-

PSVR و اکثر بازی‌هایی که از کنترلرهای PS Move استفاده می‌کنند به دوربین PS4 نیاز دارند. پلی استیشن 5 درگاهی برای دوربین PS4 ندارد. اگر دوربین پلی استیشن 4 دارید، به یک آداپتور نیاز خواهید داشت تا به PS5 متصل شوید. دوربین PS5 HD و PS3 Eye با کنترلرهای PSVR یا PS Move سازگار نیست. مراحل زیر را برای اتصال دوربین PS4 به پلی استیشن 5 انجام دهید.

  • دوربین PS4 را به آداپتور وصل کنید.
  • آداپتور را به یکی از پورت­‌های PS5 متصل کنید.
  • دوربین را در مرکز منطقه مشاهده خود قرار دهید. آن را در بالا یا پایین تلویزیون خود و در مرکز قرار دهید. با اتصال دوربین PS4، می‌توانید از کنترلرهای PS Move در PS5 خود استفاده کنید.

سخن پایانی

کنترل‌کننده‌های حرکتی PS Move می‌توانند تجربه بازی پیشرفته‌تری را با واقعیت مجازی در کنسول پلی استیشن 5 برای شما به ارمغان آورند. در نتیجه، بسیاری از کاربران به دنبال راه‌هایی برای اتصال کنترلر PS Move به PS5 هستند. می‌توانید برای متصل کردن کنترلر به کنسول خود از روش‌های کابلی یا بلوتوثی استفاده نمائید. با این کار هر بازی PSVR را با استفاده از کنترلر حرکتی و PS5 خود بازی کنید. از اینکه همراه ما بودید، متشکریم.