bazi-psn.ir

معرفی هدست PSVR 2

معرفی-هدست-PSVR-2-bazi-psn.ir

در حالی که پلی استیشن 5 چند سال پیش عرضه شد، گیمرها هنوز منتظر محصولات جدید سونی در دنیای واقعیت مجازی هستند. خوشبختانه، انتظار‌ها تقریبا به پایان رسیده است. از میان غول‌های کنسول (پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و نینتندو)، سونی هنوز هم تنها شرکتی است که تجربه‌ای همه‌جانبه از بازی را ارائه می‌دهد. PSVR در سال 2016 برای پلی استیشن 4 ارائه شد. خبر خوب این است که پلی استیشن اعلام کرده است که هدست PSVR 2 در فوریه 2023 عرضه می‌شود.

هدست PlayStation VR2 سازگار با PS5

در فوریه 2021، Hideaki Nishino، معاون ارشد تجربه پلتفرم سونی، تأیید کرد که این شرکت در حال توسعه یک هدست PlayStation VR2 سازگار با PS5 است. اوایل امسال، جزئیات و مشخصات تجهیز جدیدی را که هدست PSVR 2 نامیده شد، دریافت کردیم که انتظارات را افزایش داد. در ادامه به بررسی کامل هدست جدید پلی استیشن خواهیم پرداخت.

تاریخ انتشار PSVR2

PSVR2 برای نسخه پایه 549.99 دلار / 529.99 پوند / 599.99 یورو هزینه خواهد داشت که شامل هدست، دو کنترلر Sense و هدفون استریو است. اگر بسته‌ای را انتخاب کنید که شامل کوپن دانلود Horizon Call of the Mountain باشد، 599.99 دلار / 569.99 پوند / 649.99 یورو می‌پردازید. همچنین یک پایه شارژ Sense Controller به صورت جداگانه با قیمت 39.99 پوند / 49.99 دلار / 49.99 یورو در دسترس خواهد بود. سونی تایید کرده است که PSVR2 در 22 فوریه 2023 عرضه خواهد شد.

تاریخ-انتشار-PSVR2-bazi-psn.ir

مشخصات هدست PSVR 2

سونی با طراحی مجدد، ویژگی‌های زیادی را به هدست PSVR 2 اضافه کرده است. کنترلرها محرک‌های تطبیقی DualSense را قرض گرفته‌اند  و بازخورد لمسی را به تجربه واقعیت مجازی پلی استیشن اضافه کرده است. همچنین دارای قابلیت تشخیص لمس انگشت می‌باشد که به کاربران امکان می‌دهد در حین بازی، حرکات طبیعی‌تری با دست انجام دهند. در ادامه به صورت خلاصه مشخصات هدست را بیان کرده‌ایم.

  • صفحه نمایش: صفحه نمایش OLED Fresnel
  • وضوح: 4K HDR، 2000 x 2040 در هر چشم
  • FOV: 110 درجه
  • نرخ به روز رسانی: 90، 120 هرتز
  • FSR: وضوح مقیاس پذیری و انعطاف پذیر منابع رندرینگ را در ناحیه تمرکز بازیکن متمرکز می‌کند.
  • ردیابی چشم: بله
  • هپتیک در هدست: بله
  • کنترلرها: تریگرهای تطبیقی، حسگرهای لمسی خازنی

قیمت PSVR2 چقدر است؟

از آنجایی که هدست PlayStation VR2 سازگار با PS5 می‌باشد بدان معنا که کاربران برای تجربه واقعیت مجازی سونی باید هر دو PS5 و PS VR2 را تهیه کنند. پس ما در حال حاضر به دنبال یک نقطه ورود بسیار گران قیمت برای واقعیت مجازی در PlayStation هستیم. به این ترتیب، شما می‌خواهید بدانید که چقدر پول پس انداز کنید. سونی اعلام کرده که هدست نسل بعدی PSVR2 خود 529.99 پوند / 549.99 دلار / 599.99 یورو قیمت دارد که بیشتر از بهای یک کنسول PS5 است. 549.99 دلار یا 529.99 پوند ارزان‌ترین هدست واقعیت مجازی در بازار نخواهد بود، اما گران‌ترین هدست هم نیست. وقتی شروع به بررسی می‌کنید با توجه به فناوری به روز و مشخصات آن، قیمت کمی قابل تامل‌تر می‌شود.

مقایسه با Meta Quest 2

سونی کنترل‌کننده‌های حرکتی PlayStation Move را کنار گذاشته و شکلی شبیه به کنترلرهای Meta Quest 2 اتخاذ کرده است. کنترل‌کننده‌های جدید PS VR2 Sense هر کدام دارای یک دسته آنالوگ و همچنین یک حلقه ردیابی در سراسر کنترلر است که نسبت به دسته‌های کنترلر Move پیشرفت بزرگی به شمار می‌آید. امیدوار بودیم که هدست PSVR 2 در مقایسه با Meta Quest 2 قیمت رقابتی داشته باشد. همچنین نگران بودیم که شاهد افزایش قیمت 499 دلاری نسبت به PS VR باشیم. این ترس به وقوع پیوست و سونی تأیید کرد که PS VR2 549.99 دلار / 529.99 پوند / 599.99 یورو / 879.95 دلار استرالیا قیمت خواهد داشت.مقایسه-با-Meta-Quest-2-bazi-psn.ir

پیش‌سفارش‌ هدست PSVR 2

سونی چگونه می‌تواند انتظار داشته باشد که مخاطبان جدیدی را به هدست PSVR 2 جذب کند، در صورتی که PSVR 2 اینقدر گران است؟ PSVR2 در مقایسه با سایر دستگاه‌های VR موجود در بازار به خوبی قابل مقایسه است. اگر هدست واقعیت مجازی مقرون به صرفه‌تری مورد علاقه شماست، می‌توانید به مقایسه آن هدست با PSVR 2 بپردازید تا تفاوت‌ها را مشاهده کنید. پیش‌سفارش‌ها در 15 نوامبر 2022 فعال می‌شوند.

طراحی PlayStation VR2

از آنجایی که PS VR2 به CPU و GPU PS5 نیاز دارد، نمی‌تواند به صورت بی‌سیم کار کند. با این حال، سونی توانسته است همه چیز را در یک سیم جمع کند که یک پیشرفت عظیم به شمار می‌آید. هدست PSVR 2 همچنین بسیار ارگونومیک طراحی شده است. این هدست باریک‌تر و سبک‌تر از مدل قبلی خود و دارای یک دریچه یکپارچه برای جریان هوای اضافی و یک صفحه تنظیم لنز می‌باشد. همه نشانه‌ها حاکی از آن است که تجربه راحت‌تری نسبت به PS VR خواهیم داشت.

اگرچه هدست PSVR 2 به قدرت محاسباتی PS5 متکی است اما به این معنی نیست که مقداری گرما از خود به همراه نداشته باشد. PS VR2 از دو تراشه MediaTek SoC تامین می‌شود. این تراشه‌های جدید از یکدیگر متمایز خواهند بود، یکی از آن‌ها صفحه نمایش هدست را تغذیه می‌کند و دیگری به کنترلرهای PS VR2 می‌رود. آن‌ها باید به PS VR2 تقویت بیشتری بدهند تا قیمت بالای آن را توجیه کنند.

تجربه واقعیت مجازی متمرکز بر بازی

هدست اصلی برای ارائه تجربه واقعیت مجازی متمرکز بر بازی به کاربران PS4 طراحی شد. هدست PSVR 2 نیز تفاوتی نخواهد داشت. نسل بعدی هدست واقعیت مجازی برخلاف رقبایی مانند Pico 4 و Meta Quest Pro بر روی بازی متمرکز است، اما این بار برای کار کردن به PS5 نیاز دارد. با این حال، این رویکرد مزایایی نیز خواهد داشت. یعنی، CPU و GPU در PS5 باید عملکرد بهتری نسبت به آنچه که یک هدست VR همه‌کاره دارد را ارائه دهد.

بازی­‌های PlayStation VR2

یکی از بازی‌هایی که در راه است Horizon Call of the Mountain از Guerrilla و Firesprite می‌باشد که به طور انحصاری برای هدست PSVR 2 ساخته شده است. برخی از روزنامه نگاران قبلاً Horizon Call of the Mountain را بازی کرده‌ و اکثریت آن‌ها تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. به گفته جی پیترز، یکی از روزنامه‌نگاران، «حس مقیاس در بازی شگفت‌انگیز است، و تماشای یک دینو مکانیکی غول‌پیکر که مستقیما بالای سر راه می‌رود، مانند بازدید از پارک ژوراسیک پسا آخرالزمانی بود.» این بازی همچنین برای تبلیغ و نمایش ویژگی‌های منحصربه‌فرد هدست مانند گنجاندن بازخورد لمسی در خود هدست، استفاده می‌شود. سونی تایید کرد که Horizon Call of the Mountain یک عنوان راه اندازی خواهد بود و سپس 11 بازی دیگر را برای این هدست، معرفی کرد.

میدان دید PlayStation VR2میدان-دید-PlayStation-VR2-bazi-psn.ir

سونی تایید کرده است که هدست PSVR 2 دارای میدان دید 110 درجه و نمایشگر دوقلو 4K HDR با رزولوشن 2000 در 2040 برای هر چشم خواهد بود. این هدست همچنین امکان ردیابی چشم را فراهم می‌کند تا بتواند بدون نیاز به حرکت دادن کل سر پاسخ دهد.

PS VR2 قادر به اجرای بازی‌های PS VR است؟

متأسفانه با همه ویژگی‌های جالب و مشخصات بالا، هدست PSVR 2 قادر به اجرای بازی‌های PS VR نخواهد بود. سونی این موضوع را در قسمتی از پادکست رسمی پلی استیشن تایید کرد. هیداکی نیشینو، معاون ارشد تجربه پلتفرم پلی‌استیشن، اظهار داشت که «توسعه بازی‌ها برای PSVR 2 به رویکردی کاملا متفاوت از PSVR اصلی نیاز دارد».

سخن پایانی

در نهایت، سرنوشت هدست PSVR 2 به این بستگی دارد که آیا سونی تجربه جذاب و فوق‌العاده‌ای از واقعیت مجازی را ارائه می‌دهد؟ در این صورت کاربران قیمت بالا را نادیده خواهند گرفت. اما اگر PS VR2 تا حد زیادی تکراری باشد، در این صورت پرداخت بیش از 1000 دلار برای یک هدست و یک کنسول PS5 کاربران را با مشکل مواجه کند. آن‌ها ممکن است به سادگی با PS5 سرگرم شوند و زمانی که خرید هدست مقرون به صرفه‌تر شد، وارد دنیای واقعیت مجازی شوند.