bazi-psn.ir

معرفی بهترین حافظه SSD مخصوص PS5 در سال 2022

معرفی-بهترین-حافظه-SSD-مخصوص-PS5-در-سال-2022-bazi-psn.ir

احتمالا شما هم با هشدار فضای ذخیره‌سازی پر است، مواجه شده­‌اید. کنسول جذاب و دوست‌داشتنی PS5 فقط 650 گیگابایت حافظه برای بازی دارد که با توجه به حجم بازی‌های امروزی، سریعا پر می‌شود. به عنوان مثال، بازی God of War: Ragnarok دو برابر نسخه 2018 خود فضا اشغال می‌کند و یا حجم A Plague Tale: Requiem 46گیگابایت است. یکی از راه‌های افزایش حافظه استفاده از SSDها است. اما کدام حافظه SSD مخصوص PS5 ارزش خرید بیشتری دارد؟ همراه ما باشید تا علاوه بر معرفی برترین‌ها، شما را با نکات مهمی در مورد SSDها آشنا کنیم.

بهترین SSD برای پلی استیشن 5

پس از به‌روزرسانی کنسول، می‌توانید با خرید SSD سازگار، ظرفیت ذخیره‌سازی PlayStation 5 خود را افزایش دهید. با این حال، به دلیل زیرساخت‌های PS5، باید از یک درایو حالت جامد استفاده کنید تا الزامات سخت‌گیرانه سونی را برآورده سازذ. در ادامه بهترین SSD برای PS5 که می‌توانید خریداری و نصب کنید را نام برده‌ایم.

بهترین-SSD-برای-پلی-استیشن-5-bazi-psn.ir

  • بهترین انتخاب

Crucial P5 Plus SSD 2TB

  • بهترین SSD 250 گیگابایتی

Samsung 980 PRO 250GB PCIe 4.0 M.2

  • بهترین SSD 500 گیگابایتی

PNY XLR8 CS3040 SSD, 500GB

  • بهترین SSD 1 ترابایتی

WD_BLACK SN850 1TB NVMe

  • بهترین SSD 2 ترابایتی

Crucial P5 Plus SSD 2TB

  • بهترین SSD 4 ترابایتی

Addlink AddGame A95 4TB SSD

هیت سینک‌

اگر یک حافظه SSD مخصوص PS5 بدون هیت سینک خریداری کرده‌اید، قبل از نصب درایو حالت جامد جدید خود، باید یک هیت سینک سازگار نیز اضافه کنید. هیت سینک‌ها SSD شما را خنک نگه می‌دارند. سونی جریان هوای پلی استیشن 5 خود را طوری طراحی کرده است که اسلات داخلی PCIe 4.0 M.2 NVMe SSD در کنسول قرار می‌گیرد. خوشبختانه، خرید این‌ها ارزان و نصب آسان است. در سال 2022، شرکت‌های زیادی، مدل‌های خاصی را با هیت سینک‌های داخلی منحصرا برای این کنسول می‌سازند، پس انتخاب یک از بهترین SSD برای پلی استیشن 5 کار سختی نیست.

مهمترین نک­اتی که هنگام خرید هیت سینک برای بهترین SSD برای پلی استیشن 5 باید به آن توجه کرد این است که ابعاد آن نباید از 110 × 25 × 11.25 میلی‌متر بیشتر باشد. همچنین نباید بیش از 2 میلی‌متر زیر SSD و 8 میلی‌متر بالای آن اشغال کند در غیر این صورت در شکاف جا نمی­‌شود. اگر قصد خرید یک حافظه SSD مخصوص PS5 با هیت سینک از پیش نصب شده را دارید، باید به این الزامات توجه داشته باشید. همچنین می‌توانید یک هیت سینک را به طور جداگانه برای SSD خود خریداری کنید و قبل از قرار دادن آن در PS5 خود آن را نصب کنید. این کار ممکن است مقرون به صرفه‌تر به نظر برسد، بنابراین قبل از خرید ارزش کمی تحقیق را دارد.

الزامات گسترش SSD PS5 M.2

به منظور نصب و استفاده از حافظه SSD مخصوص PS5 برای گسترش فضای ذخیره سازی داخلی کنسول خود، باید یک درایو حالت جامد خریداری کنید که شرایط زیر را مطابق با آنچه سونی مشخص کرده، داشته باشد.

  • فرمت: PCIe 4.0 M.2 NVMe SSD
  • ظرفیت: 250، 500 گیگابایت، 1، 2 یا 4 ترابایت
  • سرعت خواندن: 5500 مگابایت بر ثانیه یا سریع‌تر
  • سایز 110 (طول) × 25 (عرض) × 11.25 میلی‌متر (ضخامت)

اقدامات قبل از نصب حافظه SSD مخصوص PS5

قبل از اینکه بهترین SSD برای پلی استیشن 5 سازگار با PS5 M.2 را نصب کنید، باید مطمئن شوید که نرم افزار سیستم PS5 شما بر روی سیستم عامل نسخه 21.02-04.00.00 یا بالاتر است. برای اطمینان از به روز‌رسانی سیستم عامل کنسول خود، ابتدا به Settings و سپس به System رفته و System Software Update and Settings را انتخاب کنید. حال کافی است Update System Software را باز کرده و روی گزینه Update Using Internet ضربه بزنید. اگر مطمئن هستید که PS5 شما بر روی آخرین سیستم عامل است، قطعا برای نصب SSD آماده خواهید بود.

آیا باید برای پلی استیشن 5 SSD تهیه کنیم؟

آیا-باید-برای-پلی-استیشن-5-SSD-تهیه-کنیم؟-bazi-psn.ir

باتوجه به عرضه بازی‌های حجیم، فضای ذخیره‌سازی قابل استفاده 667.2 گیگابایتی شما به سرعت با چند بازی پر خواهد شد. در این حالت، حافظه SSD مخصوص PS5 وارد می‌شود که می‌توانید به بازی‌های بیشتری که می‌خواهید دانلود و یا نصب کنید، فضای تنفس بیشتری بدهید.

آیا USB با PS5 سازگار هستند؟

بله، شما می‌­توانید از درایو خارجی USB برای PS5 استفاده کنید. اما، نمی‌توان مستقیما بازی‌های PS5 را از آن بازی کرد. در عوض باید آن‌ها را در درایو اصلی یا درایو حافظه SSD مخصوص PS5 ذخیره کنید. با این حال، می‌توانید بازی‌های سازگار با PS4 را نیز با این روش تجربه کنید.

بهترین اندازه SSD برای PS5 چیست؟

به طور کلی، ما فکر می‌کنیم که یک SSD با 1 ترابایت حافظه برای اکثر گیمرها ایده‌آل خواهد بود، زیرا این گزینه تعادل خوبی بین قیمت و عملکرد برقرار می‌کند. یک درایو 1 ترابایتی نسل 4.0 NVMe معمولا با قیمت 150 دلار یا کمتر یافت می‌­شود که به شما امکان می‌دهد فضای ذخیره سازی داخلی استاندارد PS5 خود را دو برابر کنید. اگر به حافظه بیشتری احتیاج دارید، مدل­‌های 2 ترابایتی نیز توصیه می‌شود. پورت PS5 M.2 حداکثر 4 ترابایت را پشتیبانی می‌کند، بنابراین اگر می‌خواهید بیشترین فضای ممکن را برای کنسول خود ایجاد کنید، این گزینه‌ یکی از بهترین SSD برای پلی استیشن 5 در سال 2022 خواهد بود.

سخن پایانی

شما می‌توانید فضای ذخیره سازی PS5 خود را افزایش دهید. برای اینکار به یک حافظه SSD مخصوص PS5 نیاز دارید. نسبت قیمت به عملکرد یکی از فاکتور‌هایی است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. در این مقاله سعی کردیم گزینه‌هایی را معرفی کردیم که با توجه به نیازهای خاص و قیمتشان، انتخاب‌های عالی باشند. از اینکه همراه ما بودید بسیار متشکریم.