bazi-psn.ir

سونی دیسپنسرهای حرارتی داخل کنترلرهای PS5 را ثبت کرد

سونی-دیسپنسرهای-حرارتی-داخل-کنترلرهای-PS5-را-ثبت-کرد-bazi-psn.ir

در اینجا یک حق اختراع وجود دارد که سونی آن را ثبت کرده است. توانایی کنترلر PS5 DualSense برای پخش گرما به منظور انعکاس گیم پلی روی صفحه. بر اساس ارتقای ویژگی بازخورد لمسی پد فعلی، ایده این است که ارتعاشات، کنترلر را بسته به اتفاقی که در بازی شما می‌گذرد گرم یا سرد می‌کند. اگر به یک منطقه بیابانی بروید، آفتاب را روی کف دست خود احساس کنید یا هنگامی که چیزی را از فریزر بیرون می‌آورید، سرما را در نوک انگشتان خود حس خواهید کرد. سونی می‌گوید دیسپنسرهای حرارتی داخل کنترلرهای PS5 مواد ژل مانند هستند که جایگزینی پلاستیکی کنترلر پلی استیشن 5 است. به این ترتیب، اگر این امر محقق شود، این یک مدل جدید از پد DualSense خواهد بود، نه فقط یک به‌روز‌رسانی سیستم عامل. طبق پتنت، همه اینها برای “غنی سازی تجربیات لمسی” طراحی شده است.

دیسپنسر حرارتی دوال سنس

یک مورد عالی برای استفاده از دیسپنسرهای حرارتی داخل کنترلرهای PS5 در بازی Metal Gear Solid است. جایی که باید کلید PAL را تا پایان بازی خنک نگه دارید. ما تصور می‌کنیم که برخی بازی‌ها، کنترلر PS5 را تقریباً بیش از حد داغ می‌کنند که دیگر نمی‌توان آن را لمس کرد. با این حال، اگر قرار باشد یک بازسازی از Metal Gear Solid وجود داشته باشد، دیسپنسر حرارتی دوال سنس از قبل می‌داند چه کاری را انجام دهد.

پتنت سونی نشان می‌دهد که DualSense می‌تواند گرم و سرد شود تا گیم پلی بازی را منعکس کند

دیسپنسرهای حرارتی داخل کنترلرهای PS5 یکی دیگر از اختراعات سونی است. سونی طراحی کنترلرهای خود را از زمان پلی استیشن اصلی تغییر داده است. شرکت ژاپنی که به سخت افزار نوآورانه شهرت دارد و هرگز دست از بهینه سازی و تکرار برنداشته است. برای PS3، Sixaxis را اضافه کرد، در حالی که DualShock 4 PS4 دارای یک صفحه لمسی و نوارهای نور بود. DualSense پلی‌استیشن 5 ممکن است بهترین طراحی سونی باشد. بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی به غرق شدن بازیکنان در بازی‌هایی مانند Returnal ،Horizon Forbidden West و Gran Turismo 7 کمک می‌کند. سونی به این زودی‌ها متوقف نمی‌شود.

توصیف دیسپنسرهای حرارتی داخل کنترلرهای PS5

توصیف-دیسپنسرهای-حرارتی-داخل-کنترلرهای-PS5-bazi-psn.ir

حق ثبت اختراع دیسپنسرهای حرارتی داخل کنترلرهای PS5، یک ماده ژل مانند را توصیف می‌کند که دارای خواص کشسانی است و به کنترل کننده اجازه می‌دهد تا در صورت پیاده‌سازی، به نحوی تغییر شکل دهد. این اختراع جدید قرار است کنترل‌کننده‌ای را ارائه کند که «قادر به غنی‌سازی تجربیات لمسی» باشد. نحوه انجام این کار به الاستیک قابل تغییر شکل و همچنین حسگرها مربوط می‌شود. هر دو باید به بهبود بازخورد لمسی کمک کنند و با ارتعاشات بهتر بتوانند از طریق مواد الاستیک از طریق کنترلر عبور کنند. به هر حال این طور توصیف می‌شود. البته بازیکنان می‌خواهند آن را در عمل احساس کنند. اما از آنجایی که دسته DualSense به دلیل توانایی‌اش در شبیه‌سازی جلوه‌های درون بازی، همچون اثرات آب و هوا مانند باران و همچنین سطوح مختلف، بسیار مورد تحسین قرار گرفته است، غیرقابل تصور است که سونی بتواند این پتنت را عملاً اجرا کند.

دیسپنسرهای حرارتی داخل کنترلرهای PS5 چگونه عمل می‌کنند؟

حق ثبت اختراع یک مورد استفاده را توضیح می‌دهد. این ثبت اختراع نشان می‌دهد که چگونه یک کنترلر می‌تواند دما را در طول گیم پلی تغییر دهد تا چیزی را در بازی منعکس کند. مثلاً دیسپنسر حرارتی دوال سنس یک شمشیر آتشین، کنترل کننده را گرم کند، یا برعکس شما در یک محیط یخی قرار دارید و کنترل کننده احساس خنکی می‌کند.

هوش مصنوعی

علاوه بر ژل، حق ثبت اختراع دیسپنسرهای حرارتی داخل کنترلرهای PS5 به طور خلاصه شامل هوش مصنوعی نیز می‌شود. سونی می‌تواند از هوش مصنوعی برای تشخیص شدت تغییر شکل استفاده کند و آن را برای بازخورد لمسی بهتر، ثبت کند. در حالی که کنترلر تمام اقدامات انجام‌ شده توسط پخش‌کننده از جمله فشار دادن، چرخاندن و سایر ورودی‌هایی را که باعث تغییر شکل مواد کنترل‌کننده می‌شود، حس می‌کند.

سخن پایانی

به طور کلی، دیسپنسرهای حرارتی داخل کنترلرهای PS5 مفهوم جالبی به نظر می‌رسد و سونی عادت به ایده‌های جذاب دارد. در حالی که این شرکت دارای پتنت‌های مختلفی است، به این معنا نیست که همه آن‌ها در محصولات بازار پیاده‌سازی می‌شوند. اما به سونی اجازه می‌دهد در آینده در صورت تمایل از آن‌ها استفاده کند.