bazi-psn.ir

ارتقا حافظه PS5

چگونه حافظه پلی استیشن ۵ را ارتقا دهیم؟-bazi-psn.ir

خرید SSD برای PS5 یکی از بهترین سرمایه گذاری‌هایی است که می‌توانید برای بازی کنسول خود انجام دهید. این موضوع تا حد زیادی به این دلیل است که خود سیستم تنها با 667.2 گیگابایت فضای قابل استفاده عرضه می‌شود. اگر فردی هستید که می‌خواهید تعداد زیادی تجربیات جدید را همزمان دانلود کنید یا از روی دیسک‌ها نصب کنید، حافظه داخلی پلی استیشن بسیار محدود کننده است و باید به فکر ارتقا حافظه PS5 باشید. همراه ما باشید تا بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

نصب حافظه SSD در PS5

با ارتقا حافظه PS5، فضای موجود خود را برای برخی از بهترین بازی‌های PS5 موجود در حال حاضر گسترش دهید. علاوه بر این، با توجه به اینکه PS5 اکنون دارای کاتالوگ بازی‌های PS Plus است، صدها عنوان وجود دارد که می‌توانید دانلود و بازی کنید. حتی یک درایو 1 ترابایتی فضایی بیش از دو برابر در اختیار شما قرار می‌دهد و این امکان را می‌دهد که کمتر نگران حذف بازی‌ها برای فضای بیشتر باشید. اما اگر نمی‌دانید ارتقا حافظه PS5 در جدیدترین سیستم سونی از کجا شروع کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. نحوه اتصال حافظه SSD به PS5 را نیز می‌توانید از اینجا مشاهده نمایید.

SSD داخلی PS5

SSD داخلی PS5 دارای 825 گیگابایت حافظه است. با قالب‌بندی، به‌روزرسانی‌ها و نرم‌افزار bloatware معمولاً حدود 670 گیگابایت را برای بازی‌ها در اختیار می‌گذارد. این خبر بدی است، زیرا بازی‌های امروزی با هر نسخه جدید بزرگ‌تر می‌شوند و همچنین باید تمام اسکرین‌شات‌ها و کلیپ‌های ویدیویی را که هنگام بازی جمع‌آوری می‌کنید، ذخیره کنید. Call of Duty: Black Ops Cold War به تنهایی بیش از 200 گیگابایت استفاده می‌کند! خبر خوب: سونی یک اسلات توسعه M.2 دارد که می‌توانید یک SSD دوم PS5 با ظرفیت حداکثر 4 ترابایت را در آن قرار دهید.

SSD-داخلی-PS5-bazi-psn.ir

شرایط ارتقا حافظه PS5

خوشبختانه، ارتقا حافظه PS5 برای تکمیل درایو داخلی کنسول شما کار سختی نیست. هر SSD PCIe 4.0 که حداقل 5500 مگابایت در ثانیه توان خروجی را از طریق رابط NVMe ارائه می‌کند، کار را انجام می‌دهد، مشروط بر اینکه دارای هیت سینک باشد. ارتفاع کلی را بیشتر از 11.25 میلی‌متر نگیرید. البته می‌توانید هیت سینک خود را به درایوهایی که به طور خاص برای PS5 عرضه نشده‌اند اضافه کنید. شما همچنین می‌توانید از یکی از بهترین درایوهای خارجی با PS5 برای ذخیره بازی ها استفاده کنید، اما این ها فقط برای ذخیره سازی بازی هستند. برای اجرای واقعی بازی‌ها به یک درایو توسعه داخلی نیاز دارید.

آیا باید یک SSD 1 یا 2 ترابایتی برای PS5 بگیرم؟

حداقل اندازه‌ای SSD برای PS5 که ما توصیه می‌کنیم باید 1 ترابایت باشد. دلیل آن این است که شما مقدار کلی فضای ذخیره سازی را که به صورت استاندارد دریافت می‌کنید بیش از دو برابر می‌کنید. با این حال، اگر فردی هستید که اغلب از کاتالوگ بازی های پلی استیشن پلاس دانلود می‌کنید، نسخه 2 ترابایتی بهترین گزینه برای نگه داشتن همه آن عناوین است.

آیا همه SSD‌ها در PS5 کار می‌کنند؟

به بیان ساده، نه همه SSD‌ها روی PS5 کار نمی‌کنند. شما به یک SSD Gen 4.0 NVMe با هیت سینک که عرض آن بیشتر از 22 میلی‌متر نباشد نیاز دارید.

آیا SSD‌های PS5 ارزش خرید دارند؟

SSD برای PS5 را به دلیل فضای محدودی که سیستم عرضه می‌کند، اولین چیزی است که باید برای کنسول خود تهیه کنید. می‌توانید یک درایو 1 ترابایتی را با قیمتی حدود 100 دلار یا بیشتر در اختیار داشته باشید. نسخه‌های 2 ترابایتی با قیمت حدود 200 دلار. اکنون زمان ایده آلی برای سرمایه گذاری در آن است.

چگونه SSDS را برای PS5 آزمایش کنیم؟

ما SSD برای PS5 را با ضبط زمان انتقال فایل و همچنین زمان بارگذاری در بازی آزمایش می‌کنیم. بنچمارک رسمی سونی سرعت خواندن ثابتی را به ما می‌دهد. پس از آن، نحوه مقایسه SSD PS5 را با درایو حافظه داخلی مقایسه می‌کنیم تا ببینیم که آیا در یک سطح است یا از آنچه که سیستم به صورت استاندارد انجام می‌دهد، پیشی می‌گیرد. ما به قیمت درایوها نگاه کرده و آن‌ها را با عملکردی که در احکام کلی تأثیر می‌گذارد مقایسه می‌کنیم.

بهترین SSD خارجی برای اجرای بازی‌های PS4 در PS5 چیست؟

اگر برای اجرای بازی‌های PS4، چه در PS5 یا PS4، به یک SSD خارجی علاقه دارید، به یاد داشته باشید که این درایوها روی PS5 عالی کار می‌کنند. اما شما فقط می‌توانید بازی‌های PS4 را از درایوهای خارجی اجرا کنید.

SSD-برای-PS5-bazi-psn.ir

آیا واقعاً به هیت سینک نیاز است؟

تنها آزمایش طولانی مدت جواب را به طور قطع نشان می‌دهد، اما توصیه سونی این است که از هیت سینک برای اطمینان از عملکرد ثابت استفاده کنید. ما چند هفته‌ای است که از SSD‌ها در PS5 بدون هیت سینک استفاده می‌کنیم و متوجه هیچ مشکلی نشدیم. بنابراین همیشه می‌توانید ابتدا درایو را دریافت کنید و اگر متوجه لکنت یا کاهش سرعت در بازی‌های خود شدید بعداً یک هیت سینک بخرید. به طور کلی، SSD‌های داغ فقط کندتر کار می‌کنند. بنابراین نباید زیاد نگران آن باشید. گفته می‌شود، از آنجایی که هیت سینک‌ها را می‌توان با قیمتی کمتر از 5 تا 10 پوند پیدا کرد. دریافت آن در کنار یک درایو با مشخصات بالا نسبتاً گران قیمت اضافی است. من شخصاً آن را خریداری می‌کنم تا در امنیت باشم.

آیا کنسول دارای پایه و پیچ است؟

بله، پایه و پیچ از پیش نصب شده‌اند تا با بزرگی اندازه درایو پشتیبانی شده PS5 (22110) مطابقت داشته باشند. احتمالاً باید این قسمت را به ناحیه‌ای که “2280” مشخص شده است منتقل کنید، زیرا با اکثریت قریب به اتفاق SSD برای PS5 با NVMe PCIe 4.0 مطابقت دارد. پیچ باز می‌شود و پس از بیرون آمدن پیچ می‌توان اسپیسر را برداشته و در جای خود انداخت.

آیا می‌توانم پوشش را برای قرار دادن درایوها و هیت‌ سینک‌های بلندتر کنار بگذارم؟

از نظر فنی، بله، اما پوشش فلزی اگر هدفی را دنبال نمی‌کرد، وجود نداشت. کمک به دور کردن گرما از درایو، جلوگیری از ورود گرد و غبار یا رطوبت یا ترکیبی از آن‌ها باشد. بهتر است در صورت امکان این پوشش را در جای خود نگه دارید. همچنین یک پوشش کاملاً نازک است، بنابراین برداشتن آن تعداد درایوهای مناسب را افزایش نمی‌دهد.

سخن پایانی

در نهایت، برای ارتقا حافظه PS5 بهترین درایو برای پلی استیشن شما SSDی است که ظرفیت کافی برای نگهداری بازی‌ها و داده‌های شما را با قیمتی که می‌توانید بخرید فراهم کند. اگر SSD برای PS5 را پیدا کردید که به نظر می‌رسد با مشخصات مطابقت دارد، از نظرات به ما اطلاع دهید. امیدواریم این مقاله مفید بوده باشد!