bazi-psn.ir

آموزش تعویض باتری کنترلر DualShock 4

آموزش-تعویض-باتری-کنترلر-DualShock-4-bazi-psn.ir

شاید پلی استیشن 5 جدیدترین کنسول باشد، اما پلی استیشن 4 تحت‌الشعاع کمیت و کیفیت کتابخانه بازی‌های ویدیویی خود قرار گرفته است. متأسفانه، باتری کنترلر PS4 مهر و موم شده و غیر قابل جابجایی است. به همین دلیل هرازچندگاهی نیاز به تعویض باتری کنترلر DualShock 4 دارید.

بهترین راه تعویض باتری کنترلر DualShock 4

اکثر دارندگان پلی استیشن 4 به محض اینکه باتری کنترلر PS4 از شارژ شدن امتناع می‌کند، کنترلر را کنار می‌گذارند. سونی از شما انتظار دارد برای خرید باتری جدید پول نقد بپردازید، اما تعویض باتری کنترلر ps4 با کسری از هزینه امکان‌پذیر است. با تست کردن کنترلر DualShock 4 برای مشکلات شناخته شده، می‌توانید از دردسر خرید کنترلر جدید خلاص شوید. تنظیم مجدد به تنظیمات کارخانه راه خوبی برای شروع است. گزینه دیگر تعویض باتری کنترلر DualShock 4 است که متخصصان در اختیار شما قرار می‌دهند.

کانکتور باتری

کنترلرهای DualShock 4 که پس از سال 2016 تولید شدند، از کانکتور باتری متفاوتی استفاده می‌کنند. برچسب انطباق در پشت، این موضوع را نشان می‌دهد. به این مقاله نگاه کنید تا ببینید چقدر راحت می‌توانید به تعویض باتری کنترلر DualShock 4 بپردازید.

چند نکته قبل از شروع در مورد تعویض باتری PS4 DualShock

قبل از شروع، چند نکته قابل توجه است. اولاً، دو نسل کنترلر جداگانه وجود دارد، بنابراین اگرچه یادگیری نحوه تعویض باتری کنترلر DualShock 4 در کل یکسان خواهد بود، اما برای باتری‌ای که برای تعویض خریداری می‌کنید اینطور نیست. نسل دوم کنترلرها با مدل‌های Pro و Slim عرضه شدند. باتری کنترلر نسل اول با نسل دوم متفاوت است. شایان ذکر است جدا کردن یک کنترلر مطمئناً ضمانت شما را باطل می‌کند. قطعات کوچکی نیز در کنترلرها وجود دارد که ممکن است حتی برای چنین تعمیر ساده‌ای گم شوند. باید در مورد استفاده از کانکتورها، کابل‌ها و سایر اجزای داخلی نیز مراقب باشید. بهترین کار این است که در حین کار یک فضای تمیز پیدا کنید و مراقب قطعاتی باشید که ممکن است شل شوند.

ابزار

جدا کردن کنترلر PS4 DualShock نسبتاً ساده است و یادگیری نحوه تعویض باتری کنترلر DualShock 4 یکی از ساده‌ترین تعمیرات است. بنابراین، به شرط داشتن ابزار مناسب، این روند خیلی طول نمی‌کشد. قبل از شروع، به یک ابزار پلاستیکی مانند آنچه در تصاویر نمونه ما نشان داده شده است، یک پیچ گوشتی کوچک – ما از یک فیلیپس از کیت تعمیر لوازم الکترونیکی استفاده کردیم – و یک جفت پنس الکترونیکی نیاز دارید. پنس‌های مستقیم برای این تعمیر بهتر از پنس‌های منحنی کار می‌کنند.

چگونه-باتری-کنترلر-PS4-را-تعویض-کنیم-bazi-psn.ir

چگونه باتری کنترلر PS4 را تعویض کنیم؟

اگر با مشکلاتی نظیر عمر باتری کم، روشن نشدن یا باتری متورم شده است مواجه شدید باید به فکر تعویض باتری کنترلر DualShock 4 باشید. مهندسان این امکان را داده‌اند که کاربران باتری کنترلر PS4 را به راحتی تعویض کنند.

کنترلر

با استفاده از پیچ گوشتی فیلیپس #00، چهار پیچ 6.0 میلی‌متری را که درب پشتی را روی کنترلر محکم می‌کند، بردارید. پیچ‌ها را به زور باز نکنید. با دست چپ شروع کنید. دسته سمت چپ کنترلر را بگیرید و دهانه را وارد کنید. یک ابزار بازکننده پلاستیکی را در دهانه قرار دهید و آن را به سمت جوی استیک بلغزانید. انبردست را پایین بکشید تا کیس باز شود. این مراحل را برای دسته سمت راست تکرار کنید. یک ابزار باز کننده پلاستیکی را در شکاف قاب قرار دهید و به سمت پایین بکشید تا در نزدیکی دکمه بعدی باز شود. دکمه اشتراک گذاری و دکمه‌های رادیویی پوشش پلاستیکی کنترلر را بردارید. توجه داشته باشید که تسمه‌های برد مدار هنوز وصل هستند. سه قطعه کوچک اغلب باید در قاب گنجانده شود. از یک محیط کاری تمیز و مرتب برای جلوگیری از ضرر اطمینان حاصل کنید.

باتری کنترلر PS4

از انگشتان خود برای کشیدن مستقیم بند مادربرد که دو طرف کنترلر را به هم متصل می‌کند، استفاده کنید. لطفاً به جهت کابل‌ها توجه کنید و هنگام اتصال مجدد مطمئن شوید که در جهت صحیح قرار دارند. پس از جدا شدن دو نیمه، قسمت بالای کنترلر را کنار بگذارید. با استفاده از پنس‌های کج، پنس را به آرامی از این طرف به سمت دیگر تکان دهید تا کانکتور شل شود و کانکتور باتری جدا شود.

هر چند وقت یکبار باید کنترلر PS4 را تعویض کرد؟

بسیاری از دارندگان پلی استیشن می‌توانند قبل از تجربه دریفت یا سایر مشکلات عملکردی، از کنترلرهای خود برای یک یا دو سال استفاده کنند. بسته به اینکه چند بار از کنترلر استفاده می‌کنید، باید تقریباً هر سال به فکر تعویض باتری کنترلر DualShock 4 باشید.

آیا با تمیز کردن PS4 عملکرد بهبود می‌یابد؟

پلی استیشن 4 خود را به صورت فیزیکی تمیز کنید. اگر PS4 شما برای مدتی استفاده شده است، ممکن است گرد و غبار و سایر آلودگی‌ها در داخل آن جمع شده باشند. تمیز نکردن کنسول ممکن است بر عملکرد تأثیر بگذارد. از آنجایی که گرما توسط زباله‌های درون سیستم به دام می‌افتد، فن‌های سیستم باید سخت‌تر کار کنند، کارایی کلی کاهش می‌یابد و در نهایت مجبور به تعویض باتری کنترلر ps4 می‌شوید.

باتری‌های-DualShock-4-چقدر-دوام-می‌آورند-bazi-psn.ir

باتری‌های DualShock 4 چقدر دوام می‌آورند؟

DualShock 4 می‌تواند 4-8 ساعت با یک بار شارژ (معمولاً در انتهای این محدوده) بازی کند.

چگونه سلامت باتری کنترلر PS4  خود را بررسی کنم؟

بسیاری از دارندگان پلی‌استیشن می‌توانند قبل از اینکه در بازی با اعضای گروه جامعه، با استیک دریفت یا مشکلات عملکردی مشابه مواجه شوند، یک یا دو سال از کنترلرهای خود لذت ببرند. بسته به اینکه چند بار از کنترلر استفاده می‌کنید، باید هر سال باتری را تعویض کنید. فرض کنید وضعیت سطح باتری در سطح پایین‌تری نشان داده می‌شود. در این صورت، به این معنی است که برای تعویض باتری کنترلر DualShock 4 باید به مراکز مطمئن مراجعه کنید.

طول عمر یک کنترلر PS4 چقدر است؟

یک کنترلر اصلی سونی PS4 به راحتی می‌تواند 5 تا 10 سال بدون استفاده زیاد کاربر دوام بیاورد. یک باتری استاندارد 1000 میلی آمپر ساعتی می‌تواند کنترلر PS4 را برای 4 تا 8 ساعت بازی معمولی قبل از نیاز به شارژ تغذیه کند.

آیا می‌توان نام کنترلر PS4 خود را ادیت کرد؟

از داشبورد Home، Controller Settings را در سمت چپ انتخاب کنید. پس از بارگیری صفحه پیکربندی، روی نماد کلیک کنید تا نام را ویرایش کنید.

چرا عمر باتری کنترلر PS4 کوتاه است؟

یکی از بزرگترین دلایل تخلیه سریع باتری این است که کنترلر PS4 در حین کار کردن کنسول خاموش نمی‌شود و این موضوع منجر به تعویض باتری کنترلر DualShock 4 می‌شود.

سخن پایانی

با بالا رفتن سن کنترلر PS4، باتری مانند گذشته دوام نمی‌آورد و یا شاید به طور کلی از کار بیفتد. کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید تا در این مدت بهتر کار کند. اما یک کنترلر کاملاً جدید راه حل مقرون به صرفه‌ای نیست. به خصوص زمانی که سعی می‌کنید این پول را برای کنسول، لوازم جانبی و بازی‌های نسل بعدی پس انداز کنید. بنابراین، بهترین و ساده‌ترین راه تعویض باتری کنترلر DualShock 4 است. در این آموزش سعی کردیم تمام مراحل را به صورت ساده و دقیق بیان کنیم. مشکلات و سوالات خود را از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.