bazi-psn.ir

رفع مشکل روشن نشدن PS5

روشن-نشدن-PS5-bazi-psn.ir

اخیراً پلی استیشن 5 یا PS5 در بین علاقه‌مندان به بازی در سراسر جهان بسیار محبوب شده است. اگرچه این کنسول محبوب نیز با عاری از خطا نیست. طبق گفته چندین کاربر، علیرغم تلاش‌های متعددشان، با مشکل روشن نشدن PS5 رو به رو شده‌اند. کاربران شکایت دارند که PS5 روشن نمی‌شود یا ناگهان خاموش می‌شود. امروز در این مقاله دلایلی که منجر به روشن نشدن PS5 می‌شود را جمع آوری کرده‌ایم و سعی می‌کنیم راه‌حل‌های دقیقی برای آن مشکل درج کنیم.

دلایلی که PS5 روشن نمی‌شود

اگر اولین بار است که از کنسول خود استفاده می‌کنید و PS5 روشن نمی‌شود، مشکل آن احتمالاً جزئی است. ممکن است دکمه پاور را فشار نداده باشید یا کابل برق به درستی به جایی وصل نشده باشد. از سوی دیگر، اگر PS5 شما قبلاً خوب کار می‌کرد و اکنون با مشکل روشن نشدن PS5 مواجه شده‌اید یا با فشار دادن دکمه پاور هیچ اتفاقی نمی‌افتد، ممکن است یک نقص سخت‌افزاری یا مشکل جدی در یکی از دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

اجزای داخلی کنسول

دلیل دیگر روشن نشدن PS5 همچنین ممکن است مشکلی در نرم افزار باشد که از بالا آمدن صحیح سیستم جلوگیری می‌کند. اگر پلی استیشن 5 شما به دلایل سخت افزاری یا قطعات آسیب دیده روشن نمی‌شود، ممکن است مجبور شوید کنسول را به سونی یا فروشگاهی که از آن خریداری کرده‌اید، برگردانید. در زیر برخی از دلایل رایجی که باعث می‌شود PS5 شما روشن نشود را مشاهده می‌کنید.

دکمه پاور

دکمه روشن/خاموش PS5 شما طوری طراحی شده است که چندین سال از آن استفاده کنید یا چند هزار بار آن را فشار دهید. با توجه به اینکه چقدر از دکمه پاور در طول عمر کنسول خود استفاده کرده‌اید تقریباً غیرممکن است که در شرایط کاری عادی دچار مشکل شوید. هرچند احتمال خراب شدن این دکمه به ندرت وجود دارد. هیچ تضمینی 100٪ وجود ندارد که همه چیز بدون نقص باشد.

اگر شما یکی از معدود افراد بدشانس هستید که دکمه پاور شما ذاتاً از کارخانه معیوب است، هیچ کاری برای رفع مشکل روشن نشدن PS5 خود نمی‌توانید انجام دهید. شما باید کنسول را به سونی برگردانید و یا آن را تعمیر یا تعویض کنید. راه دیگری که ممکن است دکمه پاور خراب شود این است که به کنسول آسیب وارد کنید، مانند زمانی که با چیزی محکم به آن ضربه می‌زنید یا زمانی که آن را رها می‌کنید.

PS5-روشن-نمی‌شود-bazi-psn.ir

کابل برق AC آسیب دیده

تا‌کنون، این رایج‌ترین دلیل روشن نشدن PS5 است. از آنجایی که این کنسول دارای یک منبع تغذیه داخلی است، تنها لوازم جانبی مربوط به برق که می‌توانید بررسی کنید کابل است. اگر نشانه‌ای از آسیب دیدگی کابل مشاهده کردید، آن را تعویض کنید تا بتوانید فوراً به بازی بازگردید.

نرم افزار خراب

اگر مشکل روشن نشدن PS5 مربوط به نرم افزار باشد، ممکن است به دلیل به روز رسانی ناقص نرم افزار، خراب شدن فایل‌های بازی یا سیستم یا SSD نامناسب باشد.

خرابی سخت افزار کنسول

یکی دیگر از دلایل احتمالی روشن نشدن PS5 شما ممکن است خرابی قطعات آن باشد. از آنجایی که برای یک کاربر معمولی دشوار است که دقیقاً مشکل را پیدا کند، باید به یک متخصص اجازه دهید در این زمینه به شما کمک کند.

چگونه مشکل روشن نشدن PS5 را رفع کنیم؟

تعدادی از مراحل عیب‌یابی وجود دارد که باید انجام دهید تا بدانید چرا PS5 روشن نمی‌شود. بیایید هر یک از مواردی را که می‌توانید امتحان کنید بررسی کنیم.

دکمه پاور را از نظر نقص بررسی کنید.

اولین چیزی که باید برای بررسی مشکل روشن نشدن PS5 چک کنید دکمه پاور است. اگر همه چیز در قسمت جلوی PS5 شما عالی به نظر می‌رسد اما با فشار دادن دکمه پاور، کنسول پاسخ نمی‌دهد، به مراحل بعدی بروید.

کابل برق را جدا کرده و بررسی کنید.

مرحله بعدی که می‌توانید برای مشکل روشن نشدن PS5 انجام دهید این است که ببینید آیا سیم برق مشکلی دارد یا خیر. نگاهی سریع به نشانه‌های آشکار آسیب فیزیکی روی کابل و کانکتورهای آن داشته باشید. برای انجام این کار، مطمئن شوید که دو سر کابل برق را جدا کرده‌اید. پس از بررسی کابل برق، آن را دوباره وصل و دوباره کنسول را روشن کنید.

سیستم را به پریز برق دیگری وصل کنید.

اگر هنوز هم PS5 روشن نمی‌شود، ممکن است علت آن کنسول نباشد، بلکه دوشاخه یا پریز برقی باشد که استفاده می‌کنید. در صورت امکان، سیم برق را از دوشاخه یا پریز برق فعلی که در حال حاضر به آن متصل است جدا و از یک پریز برق دیگر استفاده کنید.

از کابل برق دیگری استفاده کنید.

اگر PS5 شما هنوز پاسخگو نیست و اصلا روشن نمی‌شود، می‌توانید از سیم برق دیگری نیز استفاده کنید. اگر می‌خواهید از سیم جایگزین استفاده کنید، مطمئن شوید که سیم جایگزین شما دقیقاً همان مشخصات را دارا باشد.

سعی کنید دیسک بازی را وارد کنید.

برای برخی از کاربران، مشکل روشن نشدن PS5 بسیار راحت و بی دردسر حل می‌شود. اگر PS5 شما نسخه دیجیتال نیست و روشن نمی‌شود، این پیشنهاد را انجام دهید تا ببینید آیا چیزی تغییر می‌کند یا خیر. کافی است دیسک بازی و درایور دیسک کنسول خود را چک کنید. گاهی اوقات نیز نوسانات برق با قطع منبع تغذیه کنسول، برطرف می‌شود.

SSD را تعویض کنید.

این راه حل مشکل روشن نشدن PS5 فقط برای کاربران قدیمی و حرفه‌ای است. اگر PS5 شما هنوز گارانتی دارد توصیه نمی‌شود. با این حال، اگر ناامید هستید و کنسول گارانتی ندارد، آن را باز کنید، SSD را برداشته و جایگزین کنید.

چگونه-مشکل-روشن-نشدن-PS5-را-رفع-کنیم؟-bazi-psn.ir

اگر PS5 شما همچنان روشن نشود چه؟

اگر هیچ یک از راه حل‌های موجود در این راهنما به شما در رفع مشکل روشن نشدن PS5 کمک نکرده است، ما به شدت توصیه می‌کنیم که کنسول را همانطور که هست رها کنید و آن را برای نمایندگی‌های سونی ارسال کنید. برخی از مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری به عیب یابی و ابزارهای پیشرفته نیاز دارند. اگر برای انجام کارهایی که فراتر از جدا کردن کابل برق یا حتی باز کردن کنسول، مجهز نیستید، به تکنسین‌های تعمیر PS5، اجازه دهید این مشکل را برای شما برطرف کنند.