bazi-psn.ir

اپلیکیشن Media Player در PS4

اپلیکیشن-Media-Player-در-PS4-bazi-psn.ir

اکثر دارندگان پلی استیشن 4 متوجه نیستند که این کنسول دارای یک پخش کننده رسانه داخلی است. این برنامه در بخش «تلویزیون و ویدیو» در منوی اصلی PS4 پنهان است. پیدا کردن آن کمی سخت به نظر می‎‌رسد، اما وجود دارد. Media Player در PS4 از انواع فرمت­‌های رایج ویدیویی و صوتی پشتیبانی می­‌کند. این برنامه می‌تواند فایل‌های ویدئویی را از درایو USB پخش کند. پخش کننده رسانه همچنین می‌تواند فایل‌های صوتی از جمله MP3، AAC و FLAC را پخش کند. اگر می‌خواهید از پخش کننده رسانه PS4 استفاده کنید، ابتدا باید اپلیکیشن مدیا پلیر PS4 را از فروشگاه پلی استیشن دانلود و نصب کنید.

اپلیکیشن مدیا پلیر PS4

اپلیکیشن مدیا پلیر PS4 رایگان است و نصب آن تنها چند دقیقه طول می‌کشد. هنگامی که برنامه Media Player را نصب کردید، می‌توانید آن را از بخش «تلویزیون و ویدیو» در منوی اصلی PS4 اجرا کنید. از آنجا می‌توانید فایل‌های ویدیویی و صوتی خود را مرور کرده و پخش را شروع کنید. برنامه پخش کننده رسانه راهی عالی برای پخش فایل‌های ویدیویی و صوتی شخصی شما در پلی استیشن 4 است. استفاده از آن آسان است و از طیف گسترده‌ای از فرمت‌های فایل را پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن مدیا پلیر PS4 یک پخش کننده ویدیوی جایگزین است که می‌توانید در کنسول خود از آن استفاده کنید و گزینه پیش فرض کسانی است که از PS4 جیلبریک شده استفاده می‌کنند. این برنامه نه تنها از فرمت‌های کدک و ویدیوی بیشتری نسبت به پخش کننده پیش فرض PS4 پشتیبانی می‌کند، بلکه از فایل‌های زیرنویس نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند ویدیوها را از HTTP و FTP پخش کند.

فعال کردن Media Player در PS4

فایل‌های MP4 را می‌توان در PS4/PS4 Pro با پخش کننده PS4 Media Player پخش کرد. درایو USB خود را از طریق USB به PS4 وصل کنید. اگر برنامه PS4 Media Player را باز کنید، درایو USB خود را خواهید دید. برای فعال کردن Media Player با کنترلر خود در قسمت محتوای PS4، به قسمت محتوای PS4 بروید و آن را انتخاب کنید. با استفاده از اپلیکیشن مدیا پلیر PS4، می‌توانید رسانه خود را تماشا کنید. اگر به منوی پلی استیشن خود نگاه کنید، باید نماد «Media Player» را ببینید. برای شروع آن کافی است روی دکمه «X» ضربه بزنید. سه بخش اصلی که در بالای صفحه ظاهر می‌شوند عبارتند از: Recently Played ،Favourites و Universal Media Server.

فعال-کردن-Media-Player-در-PS4-bazi-psn.ir

فرمت‌های پشتیبانی

Media Player در PS4 با قابلیت پخش فایل‌های رسانه‌ای از درایو USB و سرور خانگی شما عرضه شده است. فرمت‌های ویدئویی پشتیبانی شده شامل MKV، AVI، MP4 و MPEG-2 TS می‌باشد. هیچ پخش کننده رسانه‌ای روی PS4 وجود ندارد و نمی‌توانید آن را دانلود کنید. PS4 از یک فرمت اختصاصی برای رسانه خود استفاده می‌کند، به همین دلیل است که نمی‌توانید فایل‌های رسانه‌ای را از رایانه خود در PS4 پخش کنید. با این حال، می‌توانید با استفاده از برنامه‌هایی مانند Plex، رسانه‌ها را از رایانه به PS4 پخش کنید.

Media Player در PS4 برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

با استفاده از Media Player در PS4 می‌توانید فیلم‌ها، عکس‌ها و موسیقی ذخیره شده در دستگاه‌های ذخیره سازی USB و سرورهای رسانه‌ای را پخش کنید. از آنجایی که PS4 از سی‌دی پشتیبانی نمی‌کند، نمی‌توانید به مجموعه موسیقی خود به این روش گوش دهید. اگر سی‌دی‌های زیادی در خانه خود دارید، آن‌ها را دیجیتالی کنید و آهنگ‌ها را روی هارد اکسترنال یا حافظه USB ذخیره کنید. این به شما امکان می‌دهد رسانه‌ها را در پلی استیشن 4 خود پخش کنید.

اگر فایل‌ها را روی رایانه شخصی خود دارید، باید نرم افزاری را نصب کنید تا رایانه شخصی و PS4 شما بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. ویژگی PS Music که یکی از موارد اضافه شده به فروشگاه پلی‌استیشن سونی می‌باشد، افزوده‌ای بسیار جذاب است. فروشگاه پلی استیشن این سرویس را ارائه می‌دهد که به اندازه پلی استیشن شما استاندارد نیست. برنامه Spotify یک برنامه فوق‌العاده است، اما عملکرد کنترلر شما را کمی کندتر می‌کند.

آیا Media Player در PS4 می‌توان MKV بازی کند؟

 MKV یک فرمت ویدئویی سازگار با PS4 است، اما پلی استیشن 4 فقط می‌تواند فایل‌های MKV را با فرمت کدگذاری H.264/MPEG-4 AVC پخش کند. به عبارت دیگر، اگر ویدیوی MKV شما با فرمت‌های کدنویسی دیگر مانند HEVC رمزگذاری شده باشد، PS4 آن را پخش نمی‌کند.

چرا PS4 من فایل‌های MKV را پخش نمی‌کند؟

در بیشتر موارد، دلیل اینکه PS4 شما نمی‌تواند MKV را بازی کند، ناسازگاری کدک است. پخش نشدن برخی از فایل‌های MKV توسط PS4 به دلیل کدک‌های صوتی و تصویری ناسازگار است. PS4 فقط می‌تواند ویدیوهای MKV کدگذاری شده با H.264/MPEG-4 AVC High Profile Level 4.2 را پخش کند. و کدک صوتی باید MP3، AAC LC یا AC-3 (Dolby Digital) باشد. برای اینکه بفهمید فایل MKV شما از چه کدک استفاده می‌کند، آن را در VLC پخش کنید، سپس Ctrl+J را روی صفحه کلید فشار دهید. این روش اطلاعات کدک ویدیو را به شما نشان می‌دهد.

چگونه مشکل پخش نشدن MKV در PS4 را حل کنیم؟

از آنجایی که PS4 فقط از فایل‌های MKV با کدک‌های ویدیویی و صوتی خاص پشتیبانی می‌کند، یک راه‌حل سریع برای رفع عدم امکان پخش MKV توسط PS4، تبدیل ویدیوی خود به فرمت‌های ویدیویی سازگار با PS4 است. مبدل VideoProc Converter یک مبدل ساده و قابل اعتماد MKV به PS4 است. حتی اگر فایل‌های MKV با بسیاری از فرمت‌های کدگذاری ویدیویی/صوتی سازگار هستند، می‌توانید به راحتی ویدیوی خود را با استفاده از تبدیل VideoProc با پشتیبانی از بیش از 420 کدک، به فرمت ویدیوی PS4 تبدیل کنید.

 این برنامه دارای یک پیش تنظیم PS4 داخلی است که برای کاربران تازه کار مناسب است. تبدیل ویدیوها به فرمت سازگار با PS4 فقط حداقل سه مرحله خواهد بود. در طول فرایند تبدیل، موتور با حداکثر کیفیت VideoProc Converter کیفیت اصلی ویدیوی شما را حفظ می‌کند و هیچ افت کیفیت قابل مشاهده‌ای وجود نخواهد داشت. حتی بهتر از آن، VideoProc Converter همچنین فناوری شتاب GPU را به اوج می‌رساند تا تبدیل رسانه‌ای بسیار روان را ارائه دهد.

مشکل-پخش-نشدن-MKV-در-PS4-bazi-psn.ir

آیا PS4 می‌تواند فایل‌های MKV را از USB پخش کند؟

PS4 از پخش فایل‌های رسانه‌ای از درایو USB پشتیبانی می‌کند. پس از تبدیل ویدیو به فرمت PS4، می‌توانید فایل‌های MKV را از USB روی PS4 پخش کنید. برای اینکه PS4 MKV را از طریق USB پخش کند، مراحل آسان زیر را دنبال کنید.

  • یک پوشه در پوشه اصلی ایجاد کنید و MKV را در پوشه قرار دهید.
  • درایو USB را در پورت USB کنسول PS4 قرار دهید.
  • از قسمت محتوا به Media Player در PS4 بروید.
  • USB را برای مرور لیست فایل‌ها انتخاب کنید.
  • ویدیو را انتخاب و پخش کنید.

آیا می‌توانم MKV را در PS5 تماشا کنم؟

بله، MKV یک فرمت ویدیویی پشتیبانی شده از کنسول PS5 است. برای پخش ویدیو از درایو USB روی کنسول‌های PS5، فرمت‌های ویدیویی پشتیبانی‌شده عبارتند از فایل H.264 MKV با صدای MP3 یا AAC-LC، فایل H.264 MP4 با صدای AAC-LC و فایل VP9 WebM با صدای Opus. همچنین حداکثر وضوح تصویر 3840 x 2160 است. کل دیسک و فرمت‌های فایل پشتیبانی شده را در مرکز پشتیبانی پلی استیشن مشاهده کنید.

سخن پایانی

اپلیکیشن Media Player در PS4 به کاربران اجازه می‌دهد موسیقی، فیلم و برنامه‌های تلویزیونی را از منابع مختلف پخش کنند. حتی می‌توانید از موسیقی در حین انجام بازی‌های دیگر لذت ببرید. این برنامه برای دانلود رایگان و در فروشگاه پلی استیشن موجود است. همچنین اپلیکیشن مدیا پلیر PS4 با هر پلی استیشن 3 و 4 سازگار است.