bazi-psn.ir

آیا دیسک PS5 در PS4 اجرا می‌شود؟

با عرضه پلی استیشن 5، ممکن است وسوسه انگیز باشد که تمام بازی‌های جدید را روی پلی استیشن 4 خود امتحان کنید. اما آیا PS4 دیسک­‌های PS5 را می­‌خواند؟ متاسفانه، این امکان وجود ندارد، زیرا پلی استیشن 4 با آخرین دیسک­‌های کنسول جدید سازگار نیست. بالعکس پلی استیشن 5 که به راحتی می­‌تواند بازی‌های کنسول قبلی را بخواند و اجرا کند. دیسک PS5 قطعا می‌تواند وارد PS4 شود، اما این بدان معنا نیست که بازی می‌تواند توسط کنسول بازی خوانده شود. در واقع، یک دیسک PS5 در PS4 داخل درایو دیسک قرار می‌گیرد و در یک حلقه خواندن بی‌پایان گیر خواهد کرد، بنابراین توصیه نمی‌شود این کار را انجام دهید.

دیسک PS5 در PS4

قرار دادن دیسک PS5 در PS4 به شدت منع می‌شود زیرا می­‌تواند آسیب­‌های جبران ناپذیری را نه تنها به دیسک، بلکه به درایو دیسک شما وارد کند. شما فقط می‌توانید بازی‌های PS5 را بازی کنید که نسخه‌های مربوط به PS4 آن نیز در دسترس هستند. حتی در این صورت، مراقب باشید که دیسک PS5 را در PS4 خود قرار ندهید.

آیا PS4 دیسک­‌های PS5 را می­‌خواند؟

برخی از دیسک‌های پلی استیشن 5 کاملاً با بازی‌های پلی استیشن 4 سازگار است. اما آیا در بازی‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 هم همینطور است؟ پاسخ منفی است. نه تنها PS4 با بازی‌های PS5 سازگار نیست، بلکه حتی قرار دادن دیسک PS5 در PS4 شما نیز خطرناک است. PS4 شما نمی‌تواند بازی‌های PS5 را بخواند.

دارندگان PS4 باید فقط به بازی‌های نسل خود پایبند باشند

به عنوان یک قانون کلی، دارندگان PS4 باید فقط به بازی‌های نسل خود پایبند باشند. به امید لذت بردن از بازی‌های PS5 در کنسول نسل قبل، نباید هیچ آزمایش خنده‌داری انجام دهید. در غیر این صورت، خطر گیر کردن دیسک‌ها در یک حلقه بی‌پایان را تجربه خواهید کرد. سیستم سعی می‌کند دیسک را بخواند و اجرا کند اما هر بار با شکست مواجه می‌شود. در همان زمان، دکمه بیرون راندن خراب می‌شود و دیسک شما در درایو دیسک گیر می‌افتد. این قضیه می‌تواند منجر به آسیب دائمی به دیسک و حتی خود درایو دیسک شود.

چگونه یک دیسک گیر کرده را از PS4 خود خارج کنیم

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به زور دیسک PS5 در PS4 را خارج کنید، باز کردن پیچ خروجی زیر کنسول به صورت دستی است. از این پیچ می‌توان برای جدا کردن موارد ناخواسته گیر کرده در درایو دیسک استفاده کرد، اما نباید به آن وابسته باشید. PS4 برای خواندن دیسک‌های پلی استیشن 5 ساخته نشده است و امتحان کردن آن، ارزش آسیبی که ممکن است به دیسک و کنسول شما وارد کند، را ندارد.

بازی­‌های PS5 را می‌­توان روی PS4 بازی کرد؟

بازی­‌های-PS5-را-می‌-توان-روی-PS4-بازی-کرد؟--bazi-psn.ir

حال که جواب سوال آیا PS4 دیسک­‌های PS5 را می­‌خواند؟ را می‎‌دانیم سراغ مسئله‌ی دیگری می‌رویم و آن این است که بازی­‌های PS5 را می­‌توان روی PS4 بازی کرد؟ خبر خوب این است که بازی‌های بین نسلی زیادی وجود دارند که هم برای PS4 و هم برای PS5 در دسترس خواهند بود. با این حال، هنوز به این معنی نیست که می‌­توانید نسخه PS5 همان بازی را در PS4 خود استفاده کنید. شما فقط می‌توانید آن بازی‌هایی را که به صراحت برای کنسول PS4 منتشر شده‌اند، بازی کنید. نمونه‌هایی از بازی‌های تایید شده برای هر دو نسل شامل Watch Dogs Legion و Cyberpunk 2077 هستند.

سخن پایانی

در این مقاله دیدیم که دیسک PS5 در PS4 اجرا نمی‌شود. با این وجود سونی بر روی گسترش بازی‌های متنوعی متمرکز است که از آخرین کنسول بیشترین استفاده را می‌کنند. بعید است که بازی‌های PS4 به این زودی‌ها متوقف شوند. بازی‌های بسیاری وجود دارند که در اصل و به طور انحصاری برای PS5 طراحی شده‌اند و بیش از آنچه انتظار دارید به نسل‌های متقابل تبدیل شده‌اند. به عنوان مثال می‌توان به Spider-Man: Miles Morales و Horizon: Forbidden West اشاره کرد. از همراهیتان بسیار ممنونیم.