bazi-psn.ir

10 ویژگی‌ PS5 که نمی‌دانستید!

ویژگی‌-PS5-bazi-psn.ir

در نظر گرفتن برخی ویژگی‌ PS5 می‌تواند به شما کمک کند تا از کنسول خود حداکثر استفاده را ببرید. چه از زمان راه‌اندازی مالک آن بوده باشید و چه به تازگی این دستگاه نسل جدید را خریده‌اید. در واقع، برخی از این نکات PS5 ممکن است برای شما کاملاً ناشنیده باشند. اما اگر می‌خواهید از سخت‌افزار حداکثر استفاده را ببرید، صرف چند دقیقه برای دانستن این ویژگی‌های PS5 ارزشش را دارد. به خصوص قبل از اینکه مشغول بازی‌های جذاب آن شوید. در اینجا، ما 10 نکته PS5 را فهرست کرده‌ایم که احتمالاً درباره و چرایی اینکه باید به محض راه‌اندازی آن‌ها را امتحان کنید، چیزی نمی‌دانید. همراه ما باشید.

1. پایه را جدا، یا عوض کنید.

اولین ویژگی‌ PS5 برخلاف Xbox Series X، پایه PS5 قابل جدا شدن آن است. کنسول با پایه ثابت برای قرار گرفتن در حالت عمودی عرضه می‌شود. با توجه به بزرگی کنسول، این تنظیمات ممکن است برای فنگ شویی خانه شما بسیار بلند باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توانید پایه را به پنل پایه PS5 تغییر دهید و آن را به صورت افقی قرار دهید. تنها چیزی که نیاز دارید یک پیچ گوشتی و پنج دقیقه زمان است. برای حالت عمودی پایه را بپیچانید، اگرچه حالت جانبی بدون نیاز به پیچ، فقط به آن متصل می‌شود. PS5 در هر صورت بسیار بزرگ است، اما برخی از قابلیت‌های در مورد نحوه قرار گیری وجود دارد تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

2. از DualShock قدیمی خود استفاده کنید.

در حالی که PlayStation در ابتدا اعلام کرده بود که کنترلرهای DualShock PS4 با PS5 سازگاری ندارند، اما می‌توانید از آن‌ها در هنگام اجرای بازی‌های PS4 سازگار با عقب بر روی سخت‌افزار نسل بعدی استفاده کنید. این ویژگی‌ PS5 بدان معنا است که شما نباید DualShock خود را دور بیندازید. به خصوص اگر در حال حاضر نمی‌توانید یک کنترلر DualSense دوم بخرید و به دنبال یک بازی co-op خوب هستید تا با خانواده بازی کنید.

3. از Game Boost برای بهبود خودکار بازی‌های PS4 استفاده کنید.

مشابه فناوری HDR Xbox Series X، با این ویژگی‌ PS5 می‌توانید به‌طور خودکار بازی‌های سازگار با PS4 را بدون هیچ ورودی توسعه‌دهنده، از طریق چیزی که سونی آن را Game Boost می‌نامد، بازسازی کنید. قابلیت Game Boost به طور خودکار در PS5 فعال است و نیازی به روشن شدن ندارد و بازی‌های منتخب PS4 را با زمان بارگذار، نرخ فریم و وضوح بهتر، بهبود می‌بخشد. فقط مطمئن شوید که آخرین به‌روز رسانی‌ها را برای PS5 و بازی مورد نظر خود دارید! Game Boost بهانه‌ای عالی برای پخش مجدد موارد دلخواه قدیمی شما است و فرصتی عالی برای مشغول نگه داشتن شما در آن خشکسالی‌های تابستانی بازی‌های سالانه.

4. با پخش عناوین سازگار با عقب خود، فضای ذخیره سازی را ذخیره کنید.

در مورد سازگاری با PS5، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید بازی‌های PS4 خود را روی هارد دیسک PS5 خود بیاورید. ساده‌ترین آن‌ها دسترسی به کتابخانه دیجیتالی خود از منوی اصلی و دانلود مستقیم از فروشگاه PSN است. با این حال با استفاده از این ویژگی‌ PS5، اگر حافظه‌تان کم است، قابلیت پخش از راه دور پلی‌استیشن به شما امکان می‌دهد بازی‌های PS4 را بدون نیاز به ذره‌ای از داده‌ها، روی PS5 خود استریم کنید. مطمئناً باید PS4 خود را روی همان شبکه وای فای اجرا کنید، اما در غیر این صورت این یک راه عالی برای لذت بردن از بازی‌های سازگار با نسخه قبلی است بدون اینکه نگران حافظه‌ای باشید که در PS5 شما اشغال می‌کنند.

5. کنسول خود را با پنل‌های جداشونده سفارشی کنید.

پنل‌های-جداشونده-ps5-bazi-psn.ir

یاسوهیرو اوتوری معاون طراحی مکانیکی سونی نشان داد که پنل‌های سفید درخشان کنسول را می‌توان به راحتی جدا کرد. سونی در سایت خود شش رنگ مختلف پنل را می‌فروشد. اگرچه طرح‎‌ها و رنگ‌های متنوعی برای فروش از طرف فروشندگان وجود دارد. مجموعه نکات PS5 را در اینترنت بررسی کنید و تصمیم بگیرید که می‌خواهید کنسولتان چه شکلی باشد.

6. نصب انتخابی

درست زمانی که سونی برای اولین بار جزئیات برنامه‌های نسل بعدی خود را به اشتراک گذاشت، مارک سرنی، معمار اصلی PS5 نیز تأیید کرد که این ویژگی‌ PS5 به کاربران اجازه می‌دهد فقط بخش‌های منتخبی از بازی‌ها را روی سیستم نصب کنند. بنابراین می‌توانید نیازهای بالای حافظه را دور بزنید. این چیزی است که برخی بازی‌ها قبلاً روی PS4 اجازه آن را می‌دهند. اما سرنی قول داده است که جانشین آن «دسترسی دقیق‌تری به داده‌ها» ارائه دهد. مانند امکان حذف بخش‌هایی از عنوان بدون حذف کل برنامه از سیستم شما.

7. با استفاده از میکروفون DualSense، بدون هدست به جلسات بپیوندید.

ارتقای قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود یک ویژگی‌ PS5 جذاب به کنترلر DualSense اضافه شد و آن یک میکروفون داخلی است.  این میکروفن می‌تواند بدون نیاز به هدست خارجی برای چت با دوستان در مهمانی خود استفاده کند. به خاطر داشته باشید که این ویژگی را می‌توان با دکمه‌ای که با میکروفون روی کنترلر PS5 نشان داده شده است تغییر داد. زمانی که کنسول را بوت می‌کنید به طور خودکار روشن می‌شود. البته می‌توانید آن را در تنظیمات نیز تغییر دهید تا وضعیت پیش فرض آن خاموش شود. میکروفون کنترلر فوق‌العاده نیست، اما به‌عنوان یک جایگزین به خوبی کار می‌کند. به این معنی که بازیکنان در صورت عدم توانایی مالی، لزوماً مجبور نخواهند بود برای میکروفون یا هدست پول خرج کنند.

8. از PS5 Activities برای پرش به حالت‌های خاص بازی مستقیماً از منوی اصلی استفاده کنید.

از اینکه باید GTA 5 را بوت کنید، سپس وارد GTA Online شوید و به لابی یکی از دوستانتان بپیوندید، خسته شده‌اید؟ پلی استیشن جدید شما باید یک ویژگی‌ PS5 ارائه دهد تا تمام این مقدمات از طریق یک گزینه قابل دسترس باشد. این گزینه PS5 Activities نام دارد. همانطور که مارک سرنی در سال گذشته توضیح داد، این به کاربران PS5 اجازه می‌دهد تا مستقیماً از منوی اصلی سیستم به بخش خاصی از یک بازی دسترسی داشته باشند. سرنی می‌گوید: «سرورهای بازی چند نفره مجموعه‌ای از فعالیت‌های قابل اتصال را در زمان واقعی به کنسول ارائه می‌کنند. “بازی‌های تک‌نفره اطلاعاتی مانند ماموریت‌هایی که می‌توانید انجام دهید و چه پاداش‌هایی ممکن است برای تکمیل آن‌ها دریافت کنید ارائه می‌کنند. همه این انتخاب‌ها در رابط کاربری قابل مشاهده خواهند بود. 

9. دکمه Create را برای ضبط بزرگترین دستاوردهای خود فشار دهید.

از دیگر نکات PS5 دکمه اشتراک گذاری DualShock 4 می‌باشد که با دکمه Create دوال سنس جایگزین شده است. با فشار دادن آن، می‌توانید منویی را برای گرفتن و اشتراک گذاری اسکرین شات‌ها و فیلم باز کنید. با نگه داشتن آن، نیز می‌توانید به طور خودکار شروع به ضبط کنید. این بدان معناست که ضبط، ویرایش و اشتراک‌گذاری تجربه‌ای قابل تنظیم و بدون مشکل است.

دکمه-Create-bazi-psn.ir

10. با استفاده از نوار نور DualSense به راحتی coco-op را راه اندازی کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های کنترلر PS5 نوار لمسی اصلاح شده آن است. زیرا اطلاعات بیشتری را از طریق سیستم روشنایی داخلی خود برای کاربر ارسال می‌کند. یکی از این اطلاعات، وضعیت بازیکن شما در طول جلسات همکاری است. با تعداد چراغ‌های بالای نوار که نشان می‌دهد با کدام بازیکن در بازی هستید. دیگر نیازی نیست بفهمید کدام کنترلر کار نمی‌کند، بازیکن سه کیست، یا کدام هم تیمی به طور تصادفی دکمه PS را فشار می‌دهد. فقط کنترلرها را روشن کنید، به چراغ‌ها نگاه کنید. مسلماً این بستگی به بازی‌ای دارد که شما در حال انجام آن هستید. اما سونی تصمیم دارد افراد را وادار به استفاده از فناوری‌های ارائه شده، کند.

سخن پایانی

ترفندها و ویژگی‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که از همه قابلیت‌ها و نکات PS5 مفید موجود در کنسول خود استفاده می‌کنید. فراتر از رزومه دستگاه، بازخورد لمسی و صدای سه بعدی، کنسول شما کارهای بیشتری می‌تواند انجام دهد. به همین دلیل بود که ما این 10 ویژگی‌ PS5 را جمع آوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم از دستگاه خود بیشترین بهره را ببرید. از همراهیتان بی‌نهایت متشکریم.