bazi-psn.ir

نحوه بکاپ گیری در PS4

نحوه-بکاپ-گیری-در-PS4-bazi-psn.ir

PS4 یکی از محبوب ترین کنسول‌های بازی خانگی است و دستگاه‌های زیادی مانند مایکروسافت ایکس باکس، نینتندو سوییچ و غیره وجود دارد. سونی پلی استیشن 5 را در سال 2020 منتشر کرد و اکثر کاربران مشغول بازی با PS4 و PS5 هستند. زمانی که PS4 دیگر نمی‌تواند بوت شود، برای پشتیبان گیری از سیوهای بازی خود در PS4 خیلی دیر است، بنابراین باید از قبل از PS4 نسخه پشتیبان تهیه کنید. ما سه روش بکاپ گیری در PS4 را برای کمک به شما ارائه می‌دهیم. می‌توانید از ذخیره‌های بازی در PS4 در فضای ابری، درایو فلش USB و رایانه شخصی (با نرم‌افزار پشتیبان‌گیری) نسخه پشتیبان تهیه کنید.

نسخه پشتیبان از بازی‌های PS4

امروزه، بازیکنان بازی متوجه می‌شوند که PS4 در مقایسه با PS5 دارای مشکلات بیشتری است. گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که PS4 نمی‌تواند به فضای ذخیره سازی سیستم دسترسی داشته باشد. ممکن است مجبور شوید خطای داده‌های خراب در PS4 را برطرف کنید. برخی مشکلات ممکن است شما را مجبور به بازنشانی کارخانه‌ای PS4 کند. اگر می‌خواهید نسخه پشتیبان از بازی‌های PS4 تهیه کنید سه روش زیر را امتحان نمایید.

1. نسخه پشتیبان از بازی‌های PS4 در فضای ابری

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که PS4 شما یک گزینه فضای ذخیره سازی ابری دارد؟ اکثر کنسول‌های بازی ویدیویی خانگی فضای ذخیره سازی ابری را برای کاربران خود ارائه می‌دهند. برای عضویت در PS Plus باید مقداری پول پرداخت کنید و فقط اعضای PS Plus می‌توانند از بازی ها در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کنند.

نحوه بکاپ گیری در PS4 از ذخیره بازی در فضای ابری

اگر عضو PS Plus هستید، اجازه دهید همین حالا پشتیبان‌گیری را شروع کنیم.

مرحله 1. وارد رابط تنظیمات PS4 شده و روی “Application Saved Data Management” کلیک کنید.

مرحله 2. “داده‌های ذخیره شده در سیستم ذخیره سازی” را انتخاب کنید.

مرحله 3. روی “آپلود به ذخیره سازی آنلاین” کلیک کنید.

مرحله 4. بازی‌های PS4 را انتخاب کنید و روی “آپلود” کلیک کنید.

2. نحوه بکاپ گیری در PS4 با هارد اکسترنال

PS4 بیش از یک پورت USB دارد و می‌توانید از اطلاعات و بازی‌های PS4 با یک درایو فلش USB نسخه پشتیبان تهیه کنید. تهیه نسخه پشتیبان از بازی‌های PS4 در هارد اکسترنال راه خوبی برای جلوگیری از از دست دادن بازی‌های PS4 شما است.

  1. برای نسخه پشتیبان از بازی‌های PS4 وارد رابط تنظیمات PS4 شده و روی “Application Saved Data Management” کلیک کنید.
  2. “داده های ذخیره شده در ذخیره سازی سیستم” را انتخاب کنید.
  3. روی «Copy to USB Storage Device» کلیک کنید.
  4. بازی های PS4 را انتخاب کنید و روی “Copy” کلیک کنید.

نسخه-پشتیبان-از-بازی‌های-PS4-bazi-psn.ir

چرا باید بکاپ گیری در PS4 روی هارد اکسترنال انجام داد؟

با گذشت زمان، فضای دیسک PS4 شما با افزایش ضبط، داده‌های ذخیره شده، تنظیمات و برنامه‌های نصب شده اشغال می شود. به دلایل زیر لازم است نسخه پشتیبان از بازی‌های PS4 تهیه کنید.

  • در صورت خرابی درایو، اطلاعات بازی خود را از نسخه پشتیبان بر روی هارد اکسترنال برگردانید.
  • فضای هارد دیسک پیش فرض PS4 در حال اتمام است و می‌خواهید هارد PS4 خود را به هارد اکسترنال ارتقا دهید.
  • از نسخه پشتیبان بر روی هارد اکسترنال در سیستم‌های دیگر مانند ویندوز و مک بدون نیاز به فرمت مجدد و خطر از دست دادن تمام داده های ذخیره شده استفاده کنید.

بکاپ گیری در PS4 با هارد اکسترنال و ابزار داخلی

از آنجایی که تهیه نسخه پشتیبان از بازی‌های PS4 روی هارد اکسترنال ضروری است، باید بدانید که چگونه این کار را انجام دهید. برای بکاپ گیری در PS4، ابتدا باید موارد زیر را بررسی کنید:

  • درایو فلش USB ،HDD خارجی یا SSD خود را به صورت FAT32 یا exFAT فرمت کنید.
  • اگر می‌خواهید از یک درایو کامل نسخه پشتیبان تهیه کنید، درایو خارجی باید حداقل دو برابر فضای ذخیره سازی هارد PS4 داشته باشد. همچنین می‌توانید از داده‌های برنامه نسخه پشتیبان تهیه نکنید.

بکاپ ذخیره بازی‌ها به USB در PS4

اگر آماده‌سازی USB را انجام داده باشید، می‌توانیم بکاپ گیری در PS4 را شروع کنیم.

مرحله 1. وارد رابط تنظیمات PS4 شده و روی “Application Saved Data Management” کلیک کنید.

مرحله 2. “داده های ذخیره شده در سیستم ذخیره سازی” را انتخاب کنید.

مرحله 3. روی “Copy to USB Storage Device” کلیک کنید.

مرحله 4. بازی‌های PS4 را انتخاب کنید و روی “Copy” کلیک کنید.

3. نرم افزار پشتیبان گیری

شما دو روش برای بکاپ گیری در PS4 یاد گرفته‌اید. اگر در مورد پشتیبان‌گیری مستقیم از داده‌های PS4 در رایانه سؤال دارید شما به یک ابزار پشتیبان قابل اعتماد نیاز دارید. نرم افزارهای بکاپ گیری حرفه‌ای می توانند به شما کمک کند از بازی‌ها، اسکرین شات‌ها و فایل‌ها با خیال راحت و به طور خودکار از همه چیز نسخه پشتیبان تهیه کنید.

قبل از شروع بکاپ گیری در PS4، به چند نکته توجه کنید:

باید هارد PS4 را بردارید و ابزارهایی را در مورد آن آماده کنید. مطمئن شوید که رایانه شما می تواند هارد دیسک را تشخیص دهد. اطمینان حاصل کنید که فایل ها رمزگذاری نشده اند. تهیه نسخه پشتیبان یا بازیابی اطلاعات رمزگذاری شده دشوار است. پیشنهاد می‌شود در صورت خرابی رایانه، رسانه‌ای قابل بوت را با USB یا CD/DVD ایجاد کنید. علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید یک محیط بازیابی برای بوت کردن کامپیوتر قبل از خرابی کامل PS یا از سیستم بدون بوت شدن در ویندوز تهیه کنید. به هیچ دستگاهی نیاز ندارد. همچنین می توانید بازی های PS4 را با استفاده از قابلیت Disk Clone روی هارد اکسترنال کپی کنید. زمانی که می‌خواهید هارد PS4 را به یک SSD یا یک HDD بزرگتر ارتقا دهید، بسیار مفید است.

بکاپ بازی‌های PS4 در رایانه شخصی

بکاپ-بازی‌های-PS4-در-رایانه-شخصی-bazi-psn.ir

چگونه گام به گام از بازی های ذخیره شده در PS4 در رایانه شخصی نسخه پشتیبان تهیه کنیم. اگر به خوبی آماده هستید، USB خود را به رایانه شخصی وصل کنید.

مرحله 1: EaseUS Todo Backup را باز کنید و “Create Backup” را در صفحه اصلی انتخاب کنید، روی “Select backup contents” کلیک کنید.

مرحله 2: همانطور که می‌خواهید از دیسک خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، فقط روی “Disk” کلیک کنید تا پشتیبان گیری شروع شود.

مرحله 3: EaseUS Todo Backup گزینه‌هایی را به شما ارائه می‌دهد. در صورت نیاز می‌توانید از یک دیسک کامل یا یک پارتیشن خاص نسخه پشتیبان تهیه کنید. و سپس روی “OK” کلیک کنید.

مرحله 4: مقصدی را که می‌خواهید نسخه پشتیبان را ذخیره کنید، انتخاب کنید. می توانید انتخاب کنید که دیسک در یک درایو محلی یا در NAS ذخیره شود.

مرحله 5: روی «Backup Now» کلیک کنید، پس از تکمیل فرآیند پشتیبان‌گیری، می‌توانید برای مدیریت بیشتر پشتیبان‌گیری خود، مانند بازیابی آن، ایجاد یک نسخه پشتیبان افزایشی و غیره، روی هر یک از وظایف کلیک راست کنید.

مرحله 6: پشتیبان گیری دیسک

چگونه بازی‌های حذف شده را برگردانم؟

بازگرداندن بازی‌های حذف شده با EaseUS Data Recovery Wizard کار دشواری نیست.

  1. EaseUS Data Recovery Wizard را راه اندازی کنید.
  2. هارد دیسک PS4 خود را انتخاب کرده و روی «Scan» کلیک کنید.
  3. از «فیلتر» یا «جستجو» برای یافتن فایل‌های گمشده بازی استفاده کنید.
  4. تمام فایل های بازی مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی «بازیابی» کلیک کنید. و مکان امن دیگری را برای ذخیره آنها مرور کنید.

آیا می‌توانید از 2 هارد اکسترنال روی PS4 استفاده کنید؟

بله، می‌توانید دو هارد اکسترنال را روی PS4 وصل کنید. PS4 دارای دو پورت USB برای ورودی و خروجی است. همچنین سه پورت USB در PS4 Pro وجود دارد.

سخن پایانی

در این مقاله سه روش تهیه بکاپ از کنسولتان را آموزش دادیم. پس از یادگیری نحوه بکاپ گیری در PS4 با ابزار داخلی PS4 یا پشتیبان گیری می‌توانید به راحتی نسخه پشتیبان از بازی‌های PS4 تهیه کنید. شما کدام روش را انتخاب می‌کنید؟