bazi-psn.ir

مقایسه Nintendo Switch و Steam Deck

-مقایسه-Nintendo-Switch-و-Steam-Deck-bazi-psn.ir

Nintendo Switch و Steam Deck کنسول‌های بازی دستی پرطرفدار این نسل هستند، پس در هنگام خرید احتمالا بین این دو گزینه مردد خواهید بود. نمایشگر، عمر باتری، طراحی، عملکرد یا در دسترس بودن کلی بازی‌ها، فاکتورهای مقایسه بین استیم دک و نینتندو سوئیچ است. در حالی که این کنسول‌ها برای دو گروه مختلف از گیمرها ایجاد شده‌اند، اما اگر به بازی‌های موبایلی علاقمندید، احتمالاً هر دو گزینه‌ها برای شما جذاب خواهد بود. بنابراین، اگر پولی برای خرید کنسول دستی دارید اما مطمئن نیستید که کدامیک را تهیه کنید، در اینجا به مقایسه Nintendo Switch و Steam Deck پرداخته‌ایم.

صفحه نمایش استیم دک و نینتندو سوئیچ

در حالی که مدل‌های Switch و Switch Lite دارای صفحه نمایش لمسی LCD هستند، Switch OLED دارای یک صفحه نمایش لمسی OLED است که رنگ‌های غنی‌تر و عمیق‌تری را نسبت به مدل‌های دیگر نشان می‌دهد. Switch OLED همچنین دارای صفحه نمایش 7 اینچی بزرگتر است. در حالی که Switch معمولی دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی و Switch Lite دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی است. در حالی که روی صفحه نمایشگر گران قیمت‌ترین مدل Steam Deck یک پوشش شیشه‌ای ضد تابش ویژه وجود دارد، هر سه پیکربندی از یک نمایشگر LCD 7 اینچی استفاده می‌کنند. اما در مقایسه با نمایشگر 7 اینچی Switch OLED، رنگ‌های Steam Deck بیشتر محو می‌شوند.

انتخاب ما: نینتندو سوییچ (OLED)

قابلیت اتصال

اینجاست که همه چیز کمی جالب می‌شود. Nintendo Switch و Steam Deck می‌توانند به تلویزیون شما متصل شوند. پس اگر همیشه نمی‌خواهید به یک صفحه نمایش کوچک خیره شوید عالی است. درگاه HDMI برای هر دو سوئیچ و سوئیچ OLED در داک موجود تعبیه شده است، در حالی که برای دک به آداپتور USB-C به HDMI نیاز دارید. اما می‌توانید یکی از آن‌ها را با قیمت کمتر از 20 دلار پیدا کنید. همچنین می‌توانید داک Steam Deck اختصاصی Valve را با قیمت 89 دلار انتخاب کنید. با این حال، آن مدل‌های سوییچ تنها می‌توانند تا 1080p خروجی داشته باشند و سوئیچ فقط از HDMI 2.0 پشتیبانی می‌کند.

Steam Deck نه تنها از HDMI 2.0 پشتیبانی می‌کند، بلکه از DisplayPort 1.4 نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند محتوایی با وضوح 4K در 120 هرتز تولید کند. با اتصال به یک داک، حتی می‌توانید از Deck به عنوان یک HTPC کامل استفاده کنید. Nintendo Switch Lite نمی‌تواند هیچ یک از این کارها را انجام دهد. بنابراین از نظر فنی، Steam Deck بر سوییچ پیروز می‌شود، زیرا تمام مدل‌های آن می‌توانند به تلویزیون شما متصل شوند. اما همچنین برنده است زیرا بیش از یک خروجی و وضوح تصویر را پشتیبانی می‌کند.

انتخاب ما: Steam Deck

قابلیت-اتصال-استیم-دک-و-نینتندو-سوئیچ-bazi-psn.ir

سازگاری بازی

از نظر تئوری، بازی‌های رایانه‌ای که از استیم استور خریداری می‌کنید باید روی Deck نیز اجرا شوند. این یکی از بزرگترین ادعاهای Deck برای شهرت است. متأسفانه، کاملاً اینطور نیست. در حالی که Valve سازگاری Deck را برای بیش از هزاران بازی که در فروشگاه Steam خود به فروش می‌رساند تأیید کرده، اما هنوز تعداد زیادی از آن‌ها نامشخص مانده است. بنابراین، Valve یک سیستم رتبه‌بندی کامل ایجاد کرد تا به گیمرها اطلاع دهد که چه تعداد از بازی‌هایشان سازگار هستند و چقدر خوب کار می‌کنند.

شکی نیست که اگر یک بازی برای نینتندو سوییچ بخرید، روی سوییچ هم کار می‌کند. اگرچه برخی از بازی‌های جدیدتر مانند پوکمون اسکارلت و ویولت در حال مقابله با محدودیت‌های سخت افزاری کنسول هستند. Switch چند سالی است که بر خلاف Deck عرضه شده و دارای یک اکوسیستم بسته با هزاران بازی در دسترس است. بنابراین، بر خلاف بررسی سازگاری بازی‌های Steam برای Deck، اگر سوئیچ دارید، فقط دکمه خرید را فشار دهید، دانلود و بازی کنید.

انتخاب ما: نینتندو سوییچ

قیمت

Nintendo Switch و Steam Deck هر دو دارای سه مدل و پیکربندی مختلف هستند. اما این سوییچ است که نه تنها کنسول بازی با قیمت بهتری دارد، بلکه بهترین ارزش را نیز دارد. در سمت Nintendo Switch، Switch Lite (199.99 دلار)، Switch (299.99 دلار) و Switch OLED (349.99 دلار) وجود دارد. سوئیچ لایت و معمولی با 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می‌شوند در حالی که نسخه OLED با 64 گیگابایت عرضه شد. البته، نسخه OLED نمایشگر بهتری دارد که تقریباً یک اینچ بزرگ‌تر از سوئیچ و 1.5 اینچ بزرگ‌تر از Switch Lite است.

Steam Deck از 399 دلار برای 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی eMMC شروع می‌شود که همچنین دارای کمترین سرعت ذخیره سازی در بین این سه دستگاه است. مدل میانی 529 دلار است و با 256 گیگابایت حافظه SSD NVMe عرضه می‌شود و مدل رده بالا با 512 گیگابایت حافظه SSD NVMe، 649 دلار قیمت دارد. هیچ تفاوت دیگری بین این سه مدل از نظر طراحی وجود ندارد و حتی می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را خودتان ارتقا دهید. با این حال، نسخه 512 گیگابایتی دارای بیشترین امتیازات، از جمله صفحه نمایش شیشه‌ای ضد تابش است. در اصل، گران‌ترین نینتندو سوییچ می‌تواند هر کاری را که کم‌هزینه‌ترین Steam Deck انجام می‌دهد، انجام دهد. نینتندو بدون هیچ سوالی از Valve هم از نظر قیمت و هم از نظر ارزش برتری دارد.

انتخاب ما: نینتندو سوییچ

Nintendo Switch و Steam Deck برای دو قشر مختلف گیمر ساخته شده‌اند.

Nintendo-Switch-و-Steam-Deck-برای-گیمران-bazi-psn.irبرای اکثر مردم، انتخاب Nintendo Switch و Steam Deck در حال حاضر بسیار منطقی است، به خصوص اگر یک گیمر مشتاق رایانه شخصی نیستید. اما در حالی که Nintendo Switch به لطف عمر باتری، نمایشگر و ارزش کلی بهتری از نظر فنی از Steam Deck دارد، هر دو با توجه به مخاطبان متفاوتی ساخته شده‌اند. علاوه بر این، مقایسه یک کنسول شناخته شده با کنسولی که اخیراً منتشر شده، دشوار است. بنابراین به خاطر داشته باشید که وضعیت فعلی Steam Deck شکل نهایی آن نیست. اگر می‌خواهید بازی‌های انحصاری نینتندو مانند Animal Crossing را بازی کنید، به یک سوییچ نیاز دارید. اما اگر در درجه اول یک گیمر رایانه شخصی هستید و همه بازی‌های خود را از فروشگاه Steam خریداری می‌کنید، Deck به خوبی رایانه بازی شما را تکمیل می‌کند.

بازی‌های زیادی روی استیم دک و نینتندو سوئیچ موجود است، مانند Stardew Valley، Carrion، Oxenfree، Life is Strange: True Colors و بسیاری دیگر. اگر در درجه اول یک گیمر رایانه شخصی هستید و مالک تمام یا بیشتر بازی‌های خود در Steam هستید، Steam Deck منطقی‌تر است. اما اگر می‌خواهید بازی‌های کلاسیک نینتندو را روی سوییچ بازی کنید، برای دسترسی به آن‌ها به اشتراک آنلاین Nintendo Switch نیاز دارید.

عمر باتری

هر سه مدل سوییچ نینتندو – سوئیچ اصلی، سوئیچ OLED و Switch Lite عمر باتری بیشتری نسبت به Steam Deck Valve دارند و بین 5 تا 8 ساعت متغیر است. Deck در آزمایش ما تنها چهار ساعت دوام آورد و گاهی اوقات باتری به سرعت در دو ساعت تخلیه می‌شود. بازی‌های با کیفیت بالا مانند Cyberpunk 2077 انرژی زیادی مصرف می‌کنند.

انتخاب ما: نینتندو سوییچ

سخن پایانی

Nintendo Switch و Steam Deck هر دو کنسول‌های بازی دستی جذابی هستند. به خاطر داشته باشید که هر دو کنسول مشکلات خاص خود را دارند، مانند دریفت Joy-Con در سوئیچ و عمر باتری در Deck. شما همچنین مانند Steam Deck به سیستم عامل Switch در سطح گرانول دسترسی ندارید. همچنین دسکتاپ مبتنی بر لینوکس Deck می‌تواند برای پیمایش سخت باشد. با این وجود، انعطاف پذیری بیشتری دارید و اگر صبور باشید، می‌توانید کارهای بیشتری با دستگاه انجام دهید.