bazi-psn.ir

معرفی کنسول Steam Deck

معرفی-کنسول-Steam-Deck-bazi-psn.ir

کنسول Steam Deck جایگزین قدرتمندتری برای نینتندو سوییچ است که می‌توان تقریباً هر بازی رایانه شخصی را در آن بازی کرد. عملکرد آن برای یک رایانه قابل حمل عالی است. با SteamOS تجربه‌ای شبیه به کنسول را ارائه می‌دهد، در حالی که هنوز همه تطبیق‌پذیری رایانه شخصی را نیز حفظ می‌کند. عمر باتری در هنگام انجام بازی‌ها عالی نیست. اما استیم دک بهترین گزینه برای بازی‌های رایانه‌های شخصی قابل حمل است.

طرفداران

  • عملکرد عالی نسبت به قابلیت حمل
  • به اندازه کافی سبک برای انجام بازی در حال حرکت
  • SteamOS مملو از ویژگی‌های مفید است

منفی

  • فضای ذخیره سازی محدود
  • عمر باتری ضعیف برای بازی‌های AAA
  • ناسازگار با بازی‌های چند نفره محبوب

کنسول دستی استیم دک

به نظر بازی روی یک کنسول دستی، حتی با یک صفحه نمایش کوچک، لذت بخش‌تر از بازی روی یک تلویزیون یا مانیتور غول پیکر است. کنسول Steam Deck یک کامپیوتر دستی یا یک کنسول قابل حمل مبتنی بر کامپیوتر است که توسط Valve ساخته شد. شرکت Valve زمانی برای بازی‌هایی مانند Half-Life ،Portal ،Counter-Strike و DOTA 2 شناخته می‌شد، اما اکنون بیشتر به خاطر بازی‌های خود شناخته شده است. Steam Deck یک نسخه سفارشی از سیستم عامل لینوکس به نام SteamOS را اجرا می‌کند. اگرچه دستگاه می‌تواند ویندوز را نیز اجرا کند، اگر بخواهید آن را نصب کنید.

مزایا

کنسول Steam Deck چیزهای زیادی دارد. قابل حمل بودن دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که در هر مکانی بازی کنید. یک کاتالوگ عظیم از بازی‌ها دارد. بنابراین می‌توانید به راحتی چیزی برای بازی پیدا کنید. این کنسول بر روی یک سیستم عامل منبع باز ساخته شده است، بنابراین می‌توانید ساعت‌ها با آن سر‌و‌کار داشته باشید. به عنوان مثال، نینتندو سوییچ، به عنوان پلاگین و بازی نیست. اما همچنین به پیچیدگی رایانه‌های شخصی بازی نیست.

به دلیل قابل تعمیر بودن، می‌توانید عمر دستگاه را تا زمانی که نرم افزار آن پشتیبانی می‌شود افزایش دهید. زمانی که Valve در جولای 2021 استیم دک را معرفی کرد، شک داشتم که مورد توجه قرار می‌گیرد یا نه. در آن زمان، دستگاه فقط برای پیش‌سفارش در دسترس و اولین دسته از تحویل‌ها برای فوریه برنامه‌ریزی شده بود. Valve سابقه عرضه محصولات فیزیکی با عملکرد ضعیف را دارد، از کامپیوترهای سنتی کنسول مانند تا کنترلری که فروش خوبی نداشت. قبل از Steam Deck، شرکت‌های بی‌شماری سعی کرده‌اند یک رایانه شخصی دستی با نتایج متوسط ​​(یا واقعاً گران‌قیمت) تولید کنند.

هنگامی که Steam Deck ارسال شد، واکنش‌های اولیه ظاهراً شک اولیه ما را تأیید کرد. بازبین‌ها در مورد نرم‌افزار مبتنی بر لینوکس Steam Deck گرم نبودند. اگرچه اکثر مردم هنوز هم وعده‌هایی را در دستگاه می‌دیدند، غلبه بر مشکلات سازگاری و خصلت‌های نرم‌افزاری که کاربران اولیه با آن مواجه بودند، یک مانع دشوار بود. در زمان راه‌اندازی دستگاه، بسیاری از بازی‌ها کار نمی‌کردند و نرم‌افزار باعث بروز انواع مشکلات، از جمله ناپدید شدن بازی‌ها، صدای فن بلند و قطع شدن Wi-Fi شد.

مزایای-استیم-دک-bazi-psn.ir

100 به‌روزرسانی نرم‌افزاری

یک سال بعد، کنسول Steam Deck در حال رونق و در واقع برای خرید در دسترس قرار گرفت. سفارش‌ها حدود یک هفته طول می‌کشید تا برسند. پشتیبانی Valve و اصلاحات آن بی‌وقفه بوده است. این شرکت بیش از 100 به‌روزرسانی نرم‌افزاری را منتشر کرده و نرم‌افزار دستگاه را به چیزی قابل مدیریت برای تازه‌ واردها تبدیل کرده است. این پشتیبانی کلیدی است. می‌توانید رایانه‌های شخصی بازی دستی قدرتمندتری را در آنجا پیدا کنید، که معمولاً از ویندوز استفاده می‌کنند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها پایه کاربری یا پشتیبانی نرم‌افزار Steam Deck را ندارند.

معایب

استیم دک چند کاستی دارد. با عمر باتری ناچیز که بیش از چند ساعت با AAA مقابله می‌کند. همچنین هنوز تعدادی از بازی‌های چند نفره محبوب وجود دارد که در حال حاضر پشتیبانی نمی‌شوند مانند Destiny و Fortnite.

معرفی استیم دک

کنسول Steam Deck یک کامپیوتر بازی قابل حمل است که طراحی دستی مشابهی با Nintendo Switch دارد. با قدرت عملکرد کافی برای اجرای اکثریت قریب به اتفاق باز‌های رایانه شخصی، از جمله بازی‌هایی مانند Horizon Zero Dawn و Hitman 2. این یک گزینه عالی برای کسانی است که می‌خواهند کتابخانه Steam خود را در حال حرکت ببرند.

  • پردازنده: AMD APU
  • CPU: Zen 2 4c/8t، 2.4-3.5 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: 8 RDNA 2 CU
  • حافظه: 16 گیگابایت LPDDR5
  • افزایش فضای ذخیره سازی: microSD
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی 7 اینچی LCD، 1280×800 پیکسل
  • پورت ها و اتصالات: USB-C، جک هدفون 3.5 میلی متری، بلوتوث 5.0، Wi-Fi
  • حافظه ذخیره سازی: 64 گیگابایت eMMC ،256 و 512 گیگابایت NVMe
  • وزن و اندازه: حدود 1.5 پوند، 11.7 اینچ
  • قیمت: 400 دلار، 530 دلار یا 650 دلار

مدل‌ها

کنسول Steam Deck در سه نوع عرضه می‌شود که تنها تفاوت واقعی در میزان فضای ذخیره سازی است. (اگرچه مدل 512 گیگابایتی دارای صفحه نمایش ضد تابش نور نیز می‌باشد.) بازی‌های ذخیره‌شده روی کارت microSD تقریباً به همان سرعتی که روی SSD ذخیره می‌شوند کار می‌کنند، بنابراین مدل 64 گیگابایتی برای اکثر افراد، مناسب است.

مدل-های-استیم-دک-bazi-psn.ir

طراحی

وقتی طراحی کنسول Steam Deck را بررسی می‌کنید، غیرممکن است که آن را با Nintendo Switch مقایسه نکنید. این کنسول دارای یک صفحه نمایش ساندویچ شده توسط دو کنترلر (البته غیر قابل جدا شدن) با میله‌های آنالوگ در جلو و دکمه‌های سپر در بالا است. اما بزرگترین تفاوت در اندازه آن است. زیرا Steam Deck به طور قابل توجهی بزرگ‌تر است، هم از نظر عرض و هم از نظر عمق. با وجود اینکه به طور قابل توجهی دارای همان اندازه صفحه نمایش 7 اینچی Switch OLED است. برای یک دستگاه قابل حمل، Steam Deck غول پیکر است و تقریباً 12 اینچ عرض دارد. طراحی سودمند است و در دست گرفتن آن نسبت به سوئیچ کوچک‌تر، سبک‌تر و آسان‌تر است. هر مدلی یک کیف مسافرتی نیز دارد، بنابراین نیازی به خرید لوازم جانبی اضافی ندارید.

کنترل‌ها

Valve همان چیدمان کنترل را مانند پد Xbox اتخاذ کرده است، البته با آنالوگ‌هایی در موقعیت موازی. همچنین یک D-Pad در گوشه بالا سمت چپ دریافت می‌کنید که دسترسی به آن آسان است. همه دکمه‌های جلویی رضایت‌بخش هستند و به همان خوبی که می‌توانید امیدوار باشید کار می‌کنند. همچنین یک دکمه Steam دریافت می‌کنید که می‌تواند تنظیمات سیستم Deck را بارگیری کند. همچنین یک دکمه «دسترسی سریع» که مهم‌ترین تنظیمات را در یک منوی کوچک به نمایش می‌گذارد بدون اینکه مجبور شوید بازی خود را ترک کنید. این برای اتصال لوازم جانبی بلوتوث یا تنظیم تنظیمات عملکرد در پرواز بسیار مفید است. همچنین دکمه‌های «اسکرین شات» و «منو» درون بازی را دریافت می‌کنید که هر دو در کنترل‌کننده‌های امروزی رایج هستند.

اتصال بلوتوث

به لطف اتصال بلوتوث Deck، در صورت تمایل می‌توانید کنترلرهای خارجی را وصل کنید. از آنجایی که دستگاه قابل حمل پایه داخلی ندارد، توصیه می‌کنیم که از یک صفحه نمایش خارجی مانند تلویزیون یا مانیتور خود خروجی بگیرید. هر بازی که از ورودی کنترلر پشتیبانی می‌کند به طور پیش فرض کار می‌کند. فراتر از آن، می‌توانید مواردی را که استفاده نمی‌کنید نادیده بگیرید و بسیاری از بازی‌ها نمایه‌های کنترل‌کننده انجمن ویژه‌ای دارند که می‌توانید برای امتحان، آن‌ها را دانلود کنید.

این نمایه‌ها ممکن است ورودی‌های صفحه‌کلید خاصی را به دکمه‌های برگشت نشان دهند یا ورودی‌های ترک‌پد را تغییر دهند تا برای یک بازی خاص بهتر کار کنند. اگر پروفایلی را پیدا نکردید که در یک بازی خاص برای شما کار کند، همیشه می‌توانید پروفایل خود را بسازید. در کنسول Steam Deck یک دکمه روشن/خاموش، یک پورت USB-C برای شارژ، یک جک هدفون و دکمه های تنظیم صدا پیدا خواهید کرد. شما همچنین دو ضربه گیر و ماشه دریافت می‌کنید.

پشتیبانی-از-ورودی-کنترلر-bazi-psn.ir

ترک‌پد

ممکن است متوجه یک پد مربع شکل در دو طرف صفحه کنسول Steam Deck شوید. اینها ترک‌پدها هستند که به شما امکان می‌دهند مکان‌نمای ماوس را با ضربه‌های ملایم کنترل کنید. برخلاف اکثر گوشی‌های دستی، Steam Deck دارای یک جفت ترک‌پد است. آن‌ها پاسخگو هستند و به اندازه کافی بازخورد ارائه می‌کنند که استفاده از آن‌ها برای حرکات آهسته و کوتاه راحت باشد. اما آنقدر کوچک هستند که اعمالی مانند حرکت دادن نشانگر ماوس را در سراسر صفحه دست و پا گیر می‌کنند.

ترک‌پد سمت راست برای Football Manager 2022 فوق‌العاده مفید است. اما ترک‌پدها ورودی دقیق کافی برای بازی‌هایی مانند Total War: Warhammer 2 را ارائه نمی‌کردند. برای چنین بازی‌هایی، به جای آن به صفحه کلید و ماوس بلوتوث نیاز دارید، که مسلماً نقطه ضعف Steam Deck را شکست می‌دهد. ترک‌پدها برای کل بازی پازل نقطه و کلیک The Case of the Golden Idol بدون هیچ مشکلی استفاده می‌شود. دریافتیم که می‌توانیم با استفاده از ترک‌پدها در عناوین نوبتی – فکر کنید Civilization یا Tropico – کنار بیاییم، اما آن‌ها حتی برای بازی‌های آهسته‌تر مبتنی بر ماوس مانند Cities: Skylines، سخت‌تر می‌شوند.

نمایش

کنسول Steam Deck دارای یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی 60 هرتزی با وضوح 1280 در 800 است. صفحه نمایش آنقدر کوچک است که پیکسل‌ها به اندازه کافی جمع و جور هستند تا تصویر واضحی داشته باشند، بدون هیچ پیکسلی قابل توجهی هنگام اجرای بازی‌های AAA.  رزولوشن 800p همچنین به Deck اجازه می‌دهد تا عملکردی روان را برای اکثریت قریب به اتفاق بازی‌ها داشته باشد. پس می‌توان گفت صفحه نمایش Steam Deck عالی نیست، اما خوب است. دقت رنگ یک شکایت رایج است. اگر قصد ندارید عکس‌ها را در دستگاه بازی خود ویرایش کنید، بنابراین به اندازه کافی قابل استفاده است. اگر بازی مورد نظر تنظیماتی برای تغییر اندازه متن نداشته باشد، وضوح و تراکم پیکسلی صفحه نمایش می‌تواند خواندن بازی‌های متن سنگین را سخت کند.

حالت قابل حمل بدون شک بهترین راه برای بازی است. مایه آرامش است که Deck یک صفحه نمایش عالی دارد. صفحه نمایش خوب و روشن است (575 نیت بر اساس رنگ سنج ما) با کنتراست 1213:1. با این حال، عملکرد آن در صحنه‌های تاریک می‌تواند بهتر باشد، زیرا هنگام هدایت Aloy در غاری در Horizon Zero Dawn تلاش می‌کردم جزئیات زیادی را ببینم. تغییر از Switch OLED به Steam Deck یادآوری کرد که ظاهر قبلی چقدر عالی است. با چسبیدن به صفحه نمایش ال‌سی‌دی، Deck به اندازه جدیدترین دستگاه قابل حمل نینتندو پر جنب و جوش به نظر نمی‌رسد و رنگ‌ها در مقایسه با آن ضعیف به نظر می‌رسند. اما با توجه به هزینه مشخصات داخل Steam Deck، می‌توانیم درک کنیم که چرا Valve تمایلی به اضافه کردن پنل OLED و افزایش قیمت بیشتر نداشت.

ورودی ها

کنسول Steam Deck دارای تمام ورودی‌هایی است که ممکن است در یک کنسول دستی انتظار داشته باشید. جدا از استانداردهایی مانند دکمه‌های استارت، انتخاب، D-pad، میله‌های آنالوگ و ماشه‌ها. شما همچنین دو پد لمسی کوچک، یک دکمه Steam که مانند دکمه هوم عمل می‌کند، یک دکمه که به سمت بالا کشیده می‌شود، دریافت می‌کنید. گزینه‌های اضافی در بازی مانند کنترل‌های Wi-Fi و نمایه‌های عملکرد و چهار دکمه قابل برنامه ریزی در پشت دستگاه. از آن زمان تا کنون ایستگاه Docking Deck Steam را راه اندازی کرده است. پورت‌های زیادی روی این داک وجود دارد، از جمله DisplayPort 1.4، HDMI 2.0، Gigabit Ethernet و 3x USB-A. با این حال، این لوازم جانبی همراه با Steam Deck نیست و 79 پوند برای شما به ارمغان می‌آورد.

ورودی‌های-استیم-دک-bazi-psn.ir

اتصال به تلویزیون

با این حال، زمانی که کنسول Steam Deck را از طریق درگاه USB-C به صفحه نمایش خارجی متصل می‌کنید، 800p مشکل ساز می‌شود. هنوز هم کاملاً خوب به نظر می‌رسد، اما کشیده شدن تصویر برای قرار گرفتن در یک صفحه نمایش بزرگ‌تر در مقایسه با PS5، Xbox Series X یا رایانه‌های بازی قدرتمندتر به نظر نمی‌رسد. اگر از علاقه مندان به قابلیت اتصال آن به تلویزیون خود هستید، اگرچه ای کاش این روند کمی آسان تر بود، وصل کردن کابل USB-C به USB-C همیشه کار نمی‌کند و مجبوریم به جای آن از آداپتور استفاده کنیم.

بلندگوهای داخلی

کنسول Steam Deck بلندگوهای داخلی دارد که واقعاً از خوب بودن آن‌ها شگفت زده خواهید شد زیرا به اندازه کافی دقیق هستند. اکثر مردم مایلند از هدست‌های بلوتوث یا سیمی استفاده کنند.

کارایی

بزرگترین نقطه قوت کنسول Steam Deck قدرت عملکرد آن است. یک APU AMD با پردازنده Zen 2 و GPU RDNA 2 و همچنین 16 گیگابایت رم LPDDR5. این یک جهش عملکرد بزرگ در نینتندو سوییچ است. به این معنی که می‌تواند گستره وسیع‌تری از بازی‌ها را اجرا کند. بارگیری Horizon Zero Dawn تجربه شگفت‌انگیزی بود. زیرا هنگامی که یک بازی PS4 را روی یک دستگاه دستی بازی می‌کردیم جلوه‌های بصری نیز خیره‌کننده به نظر می‌رسیدند. Deck می‌توانست بازی را با تنظیمات گرافیکی فوق‌العاده با سرعت متوسط ​​31 فریم بر ثانیه اجرا کند.

از آنجایی که Steam Deck یک رایانه شخصی است، توانستیم تنظیمات گرافیکی را به کیفیت «متوسط» کاهش دهیم تا به سرعت 40 فریم در ثانیه حتی نرم‌تر برسیم. گاهی اوقات این امر برای دستیابی به عملکرد قابل پخش ضروری است. Steam Deck تنها زمانی که روی تنظیمات گرافیکی “High” تنظیم شده بود، توانست عملکرد 20 فریم در ثانیه را برای Dying Light به دست آورد که منجر به تجربه‌ای غیرقابل بازی و تکان دهنده شود. اما کاهش کیفیت گرافیکی به “پایین” به ما امکان داد تا عملکرد را تا میانگین 32 فریم بر ثانیه به مراتب نرم‌تر برسانیم. ما حتی توانستیم Elden Ring را روی دستگاه قابل حمل اجرا کنیم.

کارایی-استیم-دک-bazi-psn.ir

عمر باتری

Valve ادعا می‌کند که استیم دک می‌تواند بین 2 تا 8 ساعت گیم پلی را دوام بیاورد، بسته به اینکه کدام بازی را انجام می‌دهید. آزمایش ما نیز از این ارقام پشتیبانی کرد. اگرچه برای رسیدن به 2 ساعت برای بازی‌های مدرن AAA باید مصالحه کنید. هنگام بازی Horizon Zero Dawn با تنظیمات گرافیکی فوق‌العاده و حداکثر روشنایی، فقط یک ساعت قبل از اینکه شارژر را وصل کنیم می‌توانیم به بازی ادامه دهیم. این باعث نگرانی ما شد. زیرا یک کنسول قابل حمل اگر فقط یک ساعت دوام داشته باشد برای سفرهای طولانی چندان مناسب نیست. خوشبختانه، توانستیم با کاهش روشنایی به 50٪، کاهش تنظیمات گرافیکی، محدود کردن عملکرد به 30 فریم در ثانیه و فعال کردن حد توان حرارتی، استقامت دستگاه قابل حمل را به علامت 2 ساعت افزایش دهیم.

با این حال، مسلماً این باعث شد که افت فریم بیشتر شود. خوشبختانه، این بازی توانست زمان بازی بسیار بیشتری را از بازی‌هایی مانند Football Manager و Stardew Valley بدست آورد. در این حالت به راحتی حدود 4 تا 5 ساعت با حداکثر روشنایی و تنظیمات گرافیکی دوام می‌آورد. اما با توجه به عمر باتری متوسط ​​و اندازه بزرگ دستگاه قابل حمل، ما فکر می‌کنیم که کنسول Steam Deck بهتر است برای زمانی که روی مبل خود می‌نشینید یا در رختخواب دراز می‌کشید، استفاده کنید تا در طول رفت و آمد روزانه به محل کار.

نقطه فروش: یک کتابخانه عظیم از بازی‌ها

بزرگترین نقطه قوت کنسول Steam Deck کتابخانه بازی آن است که از نظر تئوری شامل هر بازی رایانه شخصی موجود در Steam می‌شود. برای دانلود بازی‌ها از فروشگاه Steam، به دنبال نشان «تأیید شده» در فهرست بازی بگردید. این نشان می‌دهد که با Steam Deck سازگار است. آن بازی باید بدون نیاز به سرهم بندی از طرف شما کار کند. اگر بازی فاقد آن نشان باشد، ممکن است اصلا کار نکند. همچنین ممکن است برای کار کردن نیاز به تغییراتی داشته باشد.

طبق منبع غیررسمی، ۲۷۶۴ بازی دارای رتبه «تأیید شده» و ۴۵۷۹ بازی دیگر «قابل پخش» هستند. این رتبه‌بندی‌ها با به‌روزرسانی‌های Valve و با وصله بازی‌ها توسط توسعه‌دهندگان تغییر می‌کند. ما بازی‌های بسیار متنوعی را بازی کرده‌ایم. از عناوین بزرگ AAA مانند Marvel’s Spider-Man Remastered و Death Stranding گرفته تا هندهای کوچک‌تر مانند Rollerdrome و Return to Monkey Island. Steam Deck. همه انواع بازی‌ها را به خوبی مدیریت می‌کند. ما همچنین عملکرد خوبی را در بازی‌های غیر Steam مانند Diablo 2: Resurrected دیده‌ایم. 

کتابخانه-عظیم-بازی-برای-استیم-دک-bazi-psn.ir

Steam Deck در مقایسه با دیگر کنسول‌های بازی

در حالی که یافتن یک بازی برای گذران اوقات فراغت و سرگرمی به اندازه کافی آسان است، تجربه در کنسول Steam Deck در مقایسه با یک کنسول بازی تمام عیار هنوز عجیب است. در حالی که می‌توانید یک بازی را در روز اول دانلود کنید و بلافاصله آن را روی سوئیچ، ایکس‌باکس سری X|S یا پلی‌استیشن 5 شروع کنید، ممکن است لازم باشد برخی از تغییرات را در Steam Deck انجام دهید تا یک بازی کار کند.

برای مثال، نمی‌توانستیم بازی Marvel’s Midnight Suns شرکت توسعه‌دهنده Firaxis را بازی کنیم. تا اینکه چند نفر ترکیبی از ترفندها را پیدا کردند که باعث شد بازی در Steam Deck قابل اجرا باشد. در موارد دیگر، Valve این وظیفه را بر عهده گرفته است که بازی‌ها را قبل از توسعه‌دهنده تعمیر کند، همانطور که در مورد Elden Ring انجام داد. اخیراً، بازسازی Dead Space در هنگام راه‌اندازی در Steam Deck قابل پخش نبود، اما یک تعمیر داغ منتشر شده چند روز بعد به بازی اجازه داد تا کار کند.

آیا باید آن را خرید؟

می‌خواهید بازی‌های رایانه شخصی را در حال حرکت انجام دهید: جذابیت اصلی کنسول Steam Deck واضح است. شما می‌توانید به مجموعه گسترده بازی‌های Steam خود در حال حرکت دسترسی داشته باشید، چه در هواپیما باشید و چه در اتاق هتل گیر کرده باشید.

شما می‌خواهید تیراندازی چند نفره بازی کنید: بسیاری از بزرگترین شوترهای آنلاین در حال حاضر با استیم دک ناسازگار هستند، از جمله Destiny 2، Apex Legends و Fortnite.

ویژگی‌های کلیدی

بازی‌های رایانه‌ای را در حال حرکت انجام دهید: کنسول Steam Deck به شما امکان می‌دهد بازی‌های رایانه شخصی را در هر کجا که دوست دارید، با طراحی دستی مانند سوییچ بازی کنید.

پشتیبانی از بازی‌های ابری: اگر اشتراک Google Stadia یا Games Pass دارید، Steam Deck به شما امکان می‌دهد در حال حرکت به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

می‌تواند به عنوان یک رایانه رومیزی موقت استفاده شود: Steam Deck قابلیت اتصال به مانیتور، صفحه کلید بلوتوث و ماوس را دارد و به شما امکان می‌دهد از آن به عنوان رایانه رومیزی استفاده کنید.

آیا-استیم-دک-بخریم-bazi-psn.ir

سخن پایانی

کنسول Steam Deck یک تغییر دهنده بازی است. بازی‌های رایانه‌ای هرگز تا این حد در دسترس نبوده‌اند. SteamOS تجربه‌ای شبیه به کنسول و طراحی قابل حمل عالی به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌هایی مانند Elden Ring ،God of War و تعداد زیادی عناوین AAA را در حال حرکت بازی کنید. از آنجایی که این یک رایانه شخصی است، هنوز تنظیمات زیادی برای دستیابی به عملکرد بهینه دارید. با گنجاندن مرورگر گوگل کروم و حالت دسکتاپ لینوکس، می‌توانید بازی‌ها را از طریق فضای ابری انجام دهید. بسیار هیجان‌زده هستم که ببینم استیم دک در چند سال آینده چگونه تکامل و بهبود خواهد یافت.