bazi-psn.ir

قابلیت Game Boost در PS5

-قابلیت-Game-Boost-در-PS5-bazi-psn.ir

پلی استیشن 5 در اواخر سال 2020 با مجموعه‌­ای از ویژگی­‌ها و پیشرفت‌­های جدید عرضه شد. یکی از جالب‌ترین موارد اضافه شده، توانایی PS5 برای افزایش عملکرد بازی‌های خاص PS4 است. قابلیت Game Boost در PS5 یک افزونه عالی برای کنسول می‌باشد. این ویژگی به شما امکان می­‌دهد نرخ فریم بازی­‌های خود را بهبود بخشید و تجربه بازی‌ها را نیز روان‌­تر می­‌کند. با گیم بوست، یک بازی PS4 را می‌­توان با فرمت اصلی خود در پلی استیشن 5 بسیار سریع‌­تر اجرا کرد. قابلیت Game Boost در PS5 با تعدادی از عناوین PS4 سازگار است و در نتیجه تصاویر و عملکرد این بازی‌ها بهبود می‌یابد. هر عنوان Game Boost را می‌توان به راحتی روی PS5 بازی کرد. شما فقط باید PS5 Game Boost را فعال کنید.

قابلیت گیم بوست در پلی استیشن 5 چگونه کار می‌کند؟

قابلیت Game Boost در PS5 از قدرت کنسول برای بهبود عملکرد نرم افزار PS4 استفاده می­‌کند. هنگامی که فعال شود، برخی از عناوین بر اساس نحوه برنامه ریزی خود، پیشرفت‌های قابل توجهی را مشاهده خواهند کرد. به عنوان مثال، اگر یک بازی دارای نرخ فریم آنلاک شده با محدودیت تئوری 60 فریم در ثانیه در PS4 Pro باشد، می‌تواند بین 40 و 60 فریم در ثانیه نوسان کند. با این حال، با PS5، همین عنوان می­‌تواند 60 فریم در ثانیه ثابت شود.

توجه به این نکته ضروری است که شما فقط بر اساس نحوه برنامه‌ریزی بازی، شاهد پیشرفت‌های آن خواهید بود. اگر عنوانی دارای محدودیت 30 فریم در ثانیه باشد، تنها مزیتی که در PS5 مشاهده خواهید کرد این است که هرگز به زیر 30 فریم در ثانیه نمی‌رسد. برخی از بازی‌ها از مقیاس‌کننده‌ها استفاده می‌کنند که وضوح را بر اساس آنچه روی صفحه می‌افتد تغییر می‌دهند. در این موارد، PS5 به حداکثر تئوری قابل دستیابی با عنوان نزدیک می‌شود. توسعه‌دهندگان می‌توانند DLCهایی را برای عناوین موجود در بازار اعمال کنند تا از گیم بوست در پلی استیشن 5، برای باز کردن قفل فریم و وضوح بیشتر استفاده کنند.

کدام بازی‌های Ps4 قابلیت Game Boost در PS5 را اجرا می‌کنند؟

یکی از مورد انتظارترین بازی‌ها برای نمایش قابلیت Game Boost در PS5 «Spider-Man: Miles Morales» است. این دنباله بازی Spider-Man 2018 در ابتدا برای PS4 ساخته شد. قدرت PS5 به آن اجازه می‌دهد تا با نرخ فریم بالاتر و با جلوه‌های بصری بهبود یافته اجرا شود. از دیگر بازی‌های PS4 که قرار است برای PS5 تقویت شوند می‌توان به «Horizon Zero Dawn»، «God of War»، «Days Gone» و «Death Stranding» اشاره کرد. این بازی‌ها همگی از قدرت افزایش یافته PS5 بهره‌مند خواهند شد و تجربه‌ای همه جانبه‌تر و روان‌تر را به گیمرها ارائه می‌دهند. بنابراین اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از PS5 خود ببرید، حتماً این بازی‌های پیشرفته PS4 را بررسی کنید.

 Game Boost اساساً به PS5 اجازه می‌دهد تا بازی‌های منتخب PS4 را با نرخ فریم بالاتر اجرا کند. بنابراین اگر از طرفداران Warzone یا هر عنوان دیگر پشتیبانی شده هستید، قطعاً می‌خواهید از این ویژگی استفاده کنید. بهترین مکان برای تجربه دوباره این بازی کلاسیک، PS5 است. زیرا بافت‌ها و گیم پلی آن واضح‌تر و روان‌تر می‌شوند.

گیم-بوست-در-پلی-استیشن-5-bazi-psn.ir

برترین بازی­‌ها

Days Gone دارای رزولوشن پویا 4K است که 60 فریم در ثانیه را صاف و روان اجرا می‌کند. God of War در سال 2018 منتشر شده و بر روی PS5 نیز قابل پخش است. از نظر وضوح و نرخ فریم، Star Wars Jedi: Fallen Order همچنان در پلی استیشن 4 پرو فوق‌العاده به نظر می‌رسد. قابلیت Game Boost در PS5  ظاهری تقریبا واقعی به Days Gone می‌دهد.

Shadow of The Colossus دقیقاً همانطور که انتظار می‌رفت اجرا می‌شود و زمان بارگذاری آن به نصف مقداری که در PS4 بود کاهش می‌یابد. با Game Boost، بازیکنان اکنون می‌توانند با ارتقاء رزولوشن 1440p به 4K و 60 فریم بر ثانیه خود را در دنیای Ellie و Abby غرق کنند. Modechecker دارای وضوح صفحه 4K و گزینه عملکرد پایدار 60 فریم در ثانیه است. این عنوان تعریف کننده نسل، به صورت رایگان در مجموعه PS Plus در دسترس است و با عضویت در PS Plus می‌توانید آن را دریافت کنید.

PS5 Game Boost  بهتر است یا Xbox Series X FPS Boost؟

بازی‌های Xbox One X دارای مقیاس‌کننده‌های وضوح پویا با سقف 4K و هدف 60 فریم در ثانیه هستند. فقط سری S اکنون از 1080p 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند و ویژگی FPS Boost فقط در سری S در دسترس خواهد بود. Days Gone، Ghost of Tsushima، Ratchet and Clank، The Last of Us: Part 2 و God of War تنها تعدادی از عناوینی است که از گیم بوست در پلی استیشن 5 بهره مند شده‌اند. با وجود این واقعیت که توسعه دهندگان وضوح تصویر را تغییر نمی‌دهند. بازی‌ها از رندر شطرنجی یا تکنیک‌های مشابه استفاده می‌کنند و می‌توانند از کیفیت تصویر بهبود یافته در PS5 بهره‌مند شوند. به جز The Last of Us Part 2 که از گرافیک 1440p استفاده می‌کرد، همه بازی‌ها ثبات تصویر جزئی را دریافت کردند.

بازی Days Gone در مقایسه با Ghost of Tsushima

بازی Days Gone در مقایسه با Ghost of Tsushima بیشترین افت را دارد، زیرا دنیای بزرگ آن پویا است. مایکروسافت نمی‌تواند راه حل/تنظیمات میانه‌ای بین ایکس باکس وان و ایکس باکس وان ایکس پیدا کند. اگر بازی برای پشتیبانی از FPS Boost مناسب نباشد، مایکروسافت تنها دو گزینه دارد: آن را متوقف کند یا به پایه کد Xbox One برگردد. اگر این گزینه اجرا شود، FPS Boost برنده خواهد بود.

پشتیبانی از 60 فریم در ثانیه

در حال حاضر، بهترین تجربه PS4 Pro این است که بازی‌های قدیمی را با کیفیت 1080p با محدودیت فریم 30 فریم بر ثانیه انجام دهید. با این حال، این وضعیت با PS5 آینده تغییر خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی های پلی استیشن 5 توانایی آن در پشتیبانی از 60 فریم در ثانیه است. هنگامی که یک سقف نرخ فریم از کنسول نسل قبلی حذف می‌شود، تجربه بسیار روان‌تر خواهد شد. به لطف PS5، برخی از بازی‌ها نیز می‌توانند با وضوح 4K اصلی اجرا شوند.

-PS5-Game-Boost-بهتر-است-یا-Xbox-Series-X-FPS-Boost؟-bazi-psn.ir

به طور کلی، نرخ فریم 4K/60 FPS برای اکثریت قریب به اتفاق بازی‌های جدید و مدرن امکان‌پذیر نیست. در آینده نزدیک نیز در PS5/Series X با فریم‌های ثابت امکان‌پذیر نخواهد بود. علاوه بر این، ممکن است حتی با نرخ فریم ثابت 4K/30FPS امکان پذیر نباشد. در حال حاضر، بهترین تجربه با PS4 Pro این است که بازی‌های قدیمی‌تر را با کیفیت 1080p با محدودیت 30 فریم بر ثانیه بازی کنید. در نتیجه، بازی‌های جدید PS5 که در ابتدا قرار بود با نرخ فریم بالاتر اجرا شوند، اکنون می‌توانند با نرخ فریم پایین‌تری در PS4 Pro اجرا شوند و به آن‌ها اجازه می‌دهد با وضوح بالاتری اجرا شوند. این خبر فوق‌العاده‌ای برای کسانی است که به دنبال ارتقا یا عدم ارتقا به یک کنسول جدید هستند. زیرا به این معنی است که می‌توانید بازی‌های قدیمی‌تر را با حفظ نرخ فریم دست نخورده بازی کنید.

سخن پایانی

قابلیت Game Boost در PS5 عملکرد بازی‌های PlayStation 4 سازگار با کنسول نسل بعدی سونی را بهبود می‌بخشد. هنگامی که فعال باشد، به لطف افزایش قدرت محاسباتی پلی استیشن 5، می‌توانیم از وضوح و نرخ فریم بهبود یافته در عناوین منتخب بهره‌مند شویم. این بدان معناست که بازی‌هایی که برای PS5 بهینه‌سازی شده‌اند، با نرخ فریم بالاتر، زمان بارگذاری کوتاه‌تر و گرافیک بهبود یافته اجرا می‌شوند. از همراهیتان بی‌نهایت متشکریم.