bazi-psn.ir

روش‌های انتقال بازی از PS4 به PS5

روش‌های-انتقال-بازی-از-PS4-به-PS5-bazi-psn.ir

PS4 کاتالوگ فوق‌­العاده‌ای از بازی­‌های AAA و با قیمت مقرون به صرفه ارائه می‌کند. با توجه به عرضه کنسول جدید سونی شاید دوست داشته باشید آن‌ها را با هم تجربه کنید. آیا می‌پرسید راهی برای انتقال بازی از PS4 به PS5 وجود دارد تا بتوانید بازی‌های قدیمی PS4 خود را نگه دارید و آن‌ها را روی PS5 خود بازی کنید؟ آیا می‌توان اطلاعات را از PS4 قدیمی به PS5 جدید منتقل کرد؟ بله. از آنجایی که PS5 دارای ویژگی سازگاری با عقب است، منطقی به نظر می‌رسد که اجازه انتقال بازی از PS4 به PS5 را نیز بدهید. اگر می‌خواهید در مورد نحوه انجام این کار بیشتر بدانید، به خواندن این آموزش ادامه دهید.

روش‌های انتقال بازی از PS4 به PS5

برخی از بهترین بازی‌های PS4 با نسخه‌های نسل جدید به شما اجازه نمی‌دهند اطلاعات خود را به PS5 منتقل کنید. همچنین در صورت نداشتن پلی استیشن پلاس، مشکلاتی برایتان به وجود می‌آید. بنابراین توصیه می‌کنیم مشترک آن شوید زیرا کار را بسیار آسان‌تر می‌کند. مشکل دیگری نیز برای انتقال بازی از PS4 به PS5  وجود دارد. اگر یک بازی روی دیسک خریدید و آن را به فروش رساندید، احتمالاً باید آن را دوباره بخرید یا یک نسخه دیجیتال بخرید. زیرا تعدادی از بازی‌های PS5 نیاز دارند که نسخه PS4 موجود خود را بوت کنید. ابتدا فایل ذخیره شده را به صورت دستی دانلود/آپلود کنید.

چگونه بازی‌ها و داده‌ها را از PS4 به PS5 منتقل کنیم؟

3 راه ساده و سریع برای انتقال دیتا و بازی از PS4 به PS5 جدید شما وجود دارد. با توجه به شرایطتان یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید.

روش 1: انتقال دیتا از PS4 به PS5 از طریق انتقال داده (از طریق WiFi یا راه اندازی سیمی)

اگر یک اتصال اینترنت مناسب در خانه دارید، توصیه می­‌کنیم فقط با استفاده از این روش اطلاعات خود را انتقال دهید. این مراحل را برای شروع انتقال دنبال کنید:

  • برای انتقال بازی از PS4 به PS5 مطمئن شوید که هر دو کنسول به اینترنت متصل هستند و آخرین نسخه نرم افزار را اجرا می­‌کنند.
  • مطمئن شوید که با هر دو کنسول به یک حساب شبکه پلی استیشن (PSN) وارد شده‌­اید.
  • همچنین هر دو کنسول باید به یک شبکه یا روتر متصل باشند.
  • هر دو کنسول را با استفاده از کابل اترنت به یک روتر وصل کنید (دو کابل برای این تنظیم لازم است).
  • در PS4 خود، به Settings > System > Transfer Data from Another PS4 بروید.

روش 2: انتقال بازی از PS4 به PS5 با درایو خارجی

راه دیگر انتقال دیتا از PS4 به PS5  درایو خارجی است. بازی‌­ها، داده­‌ها و سایر اطلاعات خود را زودتر در یک درایو یا هارد اکسترنال ذخیره کنید. سپس، هنگامی که PS5 خود را باز و راه اندازی کردید، می‌­توانید به سادگی هارد اکسترنال خود را به آن متصل کنید تا نصب و انتقال داده‌های خود را آغاز کنید. اگر بازی‌های دیجیتالی را از فروشگاه پلی‌استیشن خریداری کرده‌اید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به حساب PSN خود وارد شوید و در PS5 خود به فروشگاه پلی‌استیشن دسترسی داشته باشید. پس از آن، بازی­‌ها را از آنجا دانلود کنید تا نصب شروع شود.

از آنجایی که امروزه بازی‌ها فضای ذخیره‌سازی زیادی را اشغال می‌کنند. سونی توصیه می‌کند که، یک هارد دیسک خارجی یا فضای ذخیره‌سازی را برای ذخیره بازی‌های خود خریداری کنید. به خاطر داشته باشید که شما تنها حدود 650 گیگابایت فضای SSD در PS5 خواهید داشت. بنابراین می‌توانید از حافظه داخلی فقط برای بازی‌هایی استفاده کنید که به آن نیاز دارند. بقیه بازی‌ها باید به هارد شما منتقل شوند.

روش 3: بازی PS4 را از دیسک روی PS5 نصب کنید

راه دیگری که می­‌توانید به انتقال بازی از PS4 به PS5 بپردازید نصب مستقیم آن‌ها از طریق دیسک است. البته این روش فقط در صورتی کار می‌کند که نسخه PS5 شما دارای دیسک خوان باشد. اگر PS5 شما فقط دیجیتال است، باید به دو روش ذکر شده در بالا تکیه کنید.

  • اگر PS5 شما دارای دیسک درایو است، دیسک بازی PS4 خود را در آن قرار دهید و بازی را نصب کنید.
  • اگر بازی‌های سازگار با عقب (بازی‌های دیجیتال PS4) را قبلاً از فروشگاه پلی‌استیشن خریداری کرده‌اید، قبل از دانلود آن‌ها در PS5، مطمئن شوید که به حساب PSN خود وارد شده‌اید.

چگونه بازی‌های ذخیره شده را از PS4 به PS5 منتقل کنیم؟

اگر قصد دارید بازی­‌های ذخیره شده را به PS4 خود جابجا یا منتقل کنید، می­‌توانید از یک دستگاه ذخیره سازی USB نیز استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که یک کپی از بازی‌های ذخیره شده خود را قبل از فروش یا دادن PS4 خود ایجاد کرده اید. به خاطر داشته باشید که اگر ترجیح می‌دهید داده‌های ذخیره شده خود از روش اول انتقال بازی از PS4 به PS5 منتقل کنید، نیازی به استفاده از یک دستگاه ذخیره سازی USB یا یک هارد USB خارجی برای انتقال داده‌های بازی نخواهید داشت.

چگونه-بازی‌های-ذخیره-شده-را-از-PS4-به-PS5-منتقل-کنیم؟-bazi-psn.ir

PlayStation Plus

اگر به PS4 خود دسترسی ندارید، تنها راه انتقال دیتا از PS4 به PS5 یا ذخیره بازی ها از طریق PlayStation Plus است. البته فرض را بر این است که بازی‌های ذخیره شده خود را قبل از از دست دادن دسترسی به PS4 خود در فضای ابری آپلود کرده باشید. همچنین، فراموش نکنید که برای آپلود اطلاعات ذخیره شده بازی خود در فضای ابری، به عضویت فعال پلی استیشن پلاس نیاز دارید. به سادگی وارد حساب PSN خود شوید و داده‌های ذخیره شده بازی خود را از فضای ذخیره سازی ابری PlayStation Plus دانلود کنید.

سخن پایانی

در این آموزش، مراحل انتقال بازی از PS4 به PS5 را به شما نشان داده‌ایم تا بتوانید بازی، دیتا و سایر اطلاعات خود را به پلی‌ استیشن 5 منتقل کنید. تجربیات و نظرات خود را از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. از همراهیتان بسیار ممنونیم.