bazi-psn.ir

راهنمای خرید وب کم

راهنمای-خرید-وب-کم-bazi-psn.ir

فرقی نمی‌کند که با همکارانتان کنفرانس ویدیویی داشته باشید، با اعضای خانواده گپ بزنید یا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. همه ما می‌خواهیم خوب به نظر برسیم (یا حداقل، قابل ارائه). قبل از همه‌گیری بیماری کرونا، وب‌کم‌ها عمدتاً در قاب لپ‌تاپ شما تعبیه شده بودند. آن‌ها خوب نبودند و ما از آن‌ها استفاده نمی‌کردیم. اما از زمان کرونا، کار از راه دور روال عادی پیدا کرد و بازار وب کم‌ها نیز منفجر شد. به نظر می‌رسد بازار وب کم نیز همچنان ادامه خواهد داشت. این بیماری باعث ایجاد تعداد زیادی از وب‌ کم‌هابا نوآوری‌های جدید شد. وب‌ کم‌های امروزی دارای وضوح استاندارد از HD (1080p) تا رزولوشن 4K هستند و لنزها و حسگرهای بزرگ‌تری دارند. بسیاری از آن‌ها دارای فناوری داخلی چشمگیر مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که می‌توانند همه چیز را از بهبود عملکرد در نور کم تا ردیابی حرکات صورت و بدن انجام دهند.

نکات خرید وب کم مناسب

این روزها ویدیوهای پخش جریانی بسیار پرطرفدار شده‌اند. از وبلاگ نویسی گرفته تا پخش بازی‌های آنلاین خود، این ویدیوها می‌توانند به شما کمک کنند طرفداران زیادی جذب کنید. کیفیت و سرعت ویدیوی شما نیز می‌تواند باعث موفقیت یا شکست شما در جذب مخاطب شود. اینجاست که باید روی یک دوربین کامپیوتر قابل اعتماد برای پخش جریانی سرمایه گذاری کنید. اگرچه اکثر دستگاه‌ها دارای وب کم یکپارچه هستند، ممکن است کیفیت تصویر HD را ارائه ندهند. در اینجا چند فاکتور و ویژگی وجود دارد که باید هنگام خرید وب کم عالی در نظر بگیرید.

نکات-خرید-دوربین-کامپیوتر-bazi-psn.ir

وضوح

برچسب 4K به شما نشان می‌دهد که می‌توانید از یک وب کم با وضوح فوق‌العاده بالا استفاده کنید. برنامه‌های کنفرانس وب متداول مانند زوم، Google Meet و… ویدیوی خروجی شما را به 720p یا 1080p محدود می‌کنند. بنابراین بعید است که همکاران شما از این کیفیت اضافی بهره‌مند شوند.

میدان دید (FOV)

وب‌ کم‌هایی با FOV وسیع‌تر، فضای بیشتری را نشان می‌دهند. اگر چندین نفر در عکس حضور داشته باشند، یا اگر قصد دارید با استفاده از یک ابزار بصری مانند تخته سفید، ارائه دهید، این خوب است. با این حال، اگر نمی‌خواهید بینندگان چیدمان اتاق کار یا وضعیت آشفته و بهم ریخته خانه‌ی شما را ببینند، این چندان خوب نیست.

فوکوس خودکار، تراز سفیدی خودکار و تصحیح نور کم

اکثر وب کم‌‌ها با تنظیم نور حرفه‌ای، مجموعه‌ای با کادربندی متفکرانه و تنظیم‌شده و برخی تنظیمات دستی نرم‌افزار بسیار خوب به نظر می‌رسند. اما اگر فضا، تجهیزات، زمان یا حوصله کافی برای کامل کردن تصویر خود ندارید، به دنبال وب‌ کمی باشید که به خوبی کار کند. دوربین کامپیوتر را با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض و پیکربندی دستی، در تعدادی از سناریوهای روشنایی ایده‌آل و پایین‌تر از ایده‌آل آزمایش کنید.

فوکوس خودکار قابلیتی است که تقریباً تمام وب کم‌ها را همراهی می‌کند. این فوکوس ممکن است بسته به نوع و مدل دوربین متفاوت باشد. در نتیجه، کاربران باید وب‌ کمی را انتخاب کنند که مطابق با نیازهای آن‌ها باشد. به عنوان مثال، اگر در یک فضای باز با ترکیبی خیره کننده از نور و تابش خیره کننده عکس می‌گیرید، ممکن است تصاویر تار و در سایه به نظر برسند. برای مقابله با این مشکل باید روی یک وب کم رده بالا برای پخش جریانی سرمایه گذاری کنید. یک دوربین با طراحی خوب، بهینه سازی‌های لازم را برای ایجاد ظاهری پر جنب و جوش و طبیعی اعمال می‌کند.

نصب و حفظ حریم خصوصی

حفظ حریم خصوصی یک نگرانی واقعی است. امنیت اینترنت مهم است، اما در اینجا یک موقعیت محتمل‌تر وجود دارد: شما به طور تصادفی وب کم خود را روشن می‌کنید بدون اینکه متوجه شوید. بله – چیزی به سادگی پوشش حریم خصوصی فیزیکی می‌تواند شما را از شرمساری احتمالی نجات دهد و همه وب کم‌ها به آن نیاز دارند. وب کم‌های پخش جریانی می‌توانند به سرعت در بالای صفحه رایانه تنظیم شوند. اگر قصد دارید فیلم‌های تمام‌قد بگیرید باید دوربینی را با سه پایه خریداری کنید. شما همچنین می‌توانید یک سه پایه جداگانه خریداری و تنظیم عکس‌های خود را کنترل کنید. برخی از وب‌ کم‌ها برای پخش جریانی نیز دارای یک کلاهک پلاستیکی هستند که زمانی که از دوربین استفاده نمی‌کنید، در مورد حفظ حریم خصوصی، لنز را می‌پوشاند.

فشرده سازی ویدیو

فشرده-سازی-ویدیو-bazi-psn.ir

جریان‌های ویدئویی مجازی دارای حجم عظیمی از داده‌ها هستند. فشرده سازی ویدئو اغلب برای انتقال وضوح بالاتر نسبت به پهنای باند رایج اینترنت مورد نیاز است. اکثر دوربین‌های حرفه‌ای با استاندارد کدگذاری ویدیویی پیشرفته (AVC) H.264 طراحی شده‌اند. آن‌ها در ارائه نرخ بیت بسیار پایین‌تر از کدک‌های قبلی موفق هستند. هنگامی که بار رمزگشایی و رمزگذاری بر روی CPU کاهش می‌یابد، تضمین می‌کند که وضوح و نرخ فریم تجربه شده توسط کاربران در کیفیت مطلوب باقی می‌ماند.

کنترل‌های نرم افزاری

اکثر وب کم‌ها برای پخش جریانی به شما امکان می‌دهند تنظیمات تصویر را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید. برای مثال، برای عملکرد بهتر، می‌توانید لنز را با پان یا زوم تنظیم کنید. این برنامه‌ها همچنین به شما امکان می‌دهند شدت و روشنایی رنگ را تغییر دهید. اگر روی محتوایی کار می‌کنید که نیاز به پخش ویدیو با کیفیت بالا دارد، باید گزینه‌ای را جستجو کنید که پاسخگوی نیازهای شما باشد.

میکروفون‌ها

کیفیت صدای شما باید به خوبی ویدیو باشد. حتی اگر وب‌ کم‌های پخش جریانی دارای یک میکروفون داخلی هستند، اگر روی تماس‌های ویدیویی صوتی حرفه‌ای و پخش زنده کار می‌کنید، راه‌اندازی میکروفون دوگانه مناسب است. ایجاد محتوای پیشرفته‌تر به یک میکروفون خارجی نیاز دارد. هنگام پیدا کردن یک وب کم، مطمئن شوید که با صداهای پس‌زمینه مقابله و صدایی عالی ایجاد می‌کند.

چگونه وب کم را تست کنیم؟

هر وب کم را با بررسی مشخصات، طراحی و کیفیت ساخت آن‌ها و همچنین نحوه پوشاندن لنز آن برای حفظ حریم خصوصی آزمایش ‌کنید. همچنین پایداری و انعطاف پذیری هر پایه مانیتور داخلی یا همراه را نیز در نظر بگیرید. سپس عکس‌های آزمایشی را در سه شرایط نوری بگیرید: 

  1. با نور خوب، با نور روشن هم در جلو و هم در پشت سوژه. 
  2. نور پس زمینه/ نوردهی بیش از حد، با نور روشن در پشت سوژه و یک نمایشگر 27 اینچی در جلوی سوژه.
  3. نور کم، بدون نور به غیر از یک مانیتور 27 اینچی در جلوی سوژه. روشنایی دفتر کاملاً کنترل شده باشد.

دور اول تصویربرداری از تنظیمات پیش‌فرض و خارج از جعبه دوربین استفاده کنید. سپس با استفاده از نرم افزار همراه دوربین، در صورت وجود، تنظیمات دوربین را به صورت دستی تنظیم کنید. اگر دوربین با نرم افزار همراه نبود، از یک برنامه شخص ثالث مانند (YouCam 9) برای تنظیم تنظیمات آن استفاده کنید.

جایگزینی دوربین موبایل به جای وب کم

جایگزینی-دوربین-گوشی-موبایل-به-جای-وبکم-bazi-psn.ir

از اینکه در تماس‌های خود مانند یک لکه پیکسلی به نظر می‌رسید خسته شده‌اید؟ چرا از وب کم کوچک و کم کیفیت که در لپ‌تاپ خود تعبیه شده است استفاده کنید، در حالی که یک دوربین گوشی هوشمند بسیار عالی در جیب خود دارید؟ این روزها استفاده از تلفن هوشمندتان به عنوان وب‌ کم بسیار آسان شده است و برخی از گزینه‌ها حتی نیازی به وصل کردن چیزی ندارند. این کار چه در آیفون یا اندروید و چه در ویندوز یا مک قابل تنظیم است.

چه چیزی یک دوربین کامپیوتر خوب برای پخش جریانی را تعریف می‌کند؟

یک وب کم پخش جریانی خوب می‌تواند تصاویر واضحی را در تنظیمات نوری مختلف ایجاد کند. اتاقی با نور ضعیف یا فضای باز روشن. این دوربین روشی خودکار برای مقابله با مسائل نوری دارد.

آیا وب کم‌های پخش جریانی ارزش سرمایه گذاری دارند؟

یک وب کم با طراحی خوب مطمئناً ارزش خرید دارد. اگر نقدهای خوبی شنیده‌اید و می‌دانید که به ارتقای محتوای بازی شما کمک می‌کند، باید روی آن سرمایه گذاری کنید.

هنگام خرید وب کم برای پخش جریانی چقدر باید پرداخت کنید؟

قیمت دوربین کامپیوتر برای پخش جریانی ممکن است متفاوت باشد. باید مزایا و معایب را بسنجید، بودجه خود را در نظر بگیرید و اگر به نظر می‌رسد در آینده سودی به همراه دارد، به سراغ خرید بروید. وب‌ کم‌های سطح بالا با ویژگی‌های غنی، کیفیت تصویر و صدای بهتری را نسبت به مدل‌های پایین‌تر ارائه می‌کنند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با فاکتورهای خرید یک وب کم مناسب آشنا کنیم و به تمام سوالات شما در مورد بهترین دوربین کامپیوتر پاسخ دهیم. این به شما کمک می‌کند هنگام اسکن گزینه‌های خود تصمیمی آگاهانه بگیرید. از همراهیتان بسیار ممنونیم.