bazi-psn.ir

راهنمای خرید میکروفون گیمینگ

راهنمای-خرید-میکروفون-گیمینگ-bazi-psn.ir

یافتن بهترین میکروفون گیمینگ برای هر گیمر، چه به دنبال تقویت ارتباط با هم تیمی‌های خود و چه به دنبال استریم باشد، یک گام اساسی است. با این حال، میکروفون‌های مخصوص بازی می‌توانند پیچیده باشند، زیرا در اشکال و اندازه‌های مختلف در بازار یافت می‌شوند. برخی برای اهداف خاصی ساخته شده‌اند، در حالی که برخی دیگر بر دسته‌بندی‌های صوتی گسترده‌تر تمرکز می‌کنند. خوشبختانه ما این راهنما را گردآوری کردیم تا شما را در سفر به سمت یک میکروفون گیمینگ خارق‌العاده راهنمایی کنیم. همراه ما باشید.

میکروفون‌های مخصوص بازی

در عصر حاضر، میکروفون‌ها دارای کاربردهای بسیار زیادی هستند و هر فرد به یک میکروفون گیمینگ متفاوت نیاز دارد. در سال‌های اخیر، میکروفون‌های خازنی USB که برای بازار مقرون به صرفه، ساخته شده‌اند، افزایش یافته است. میکروفون‌های خازنی مزایا و معایب خود را دارند. آن‌ها بسیار حساس هستند که دقت و عمق صدای ضبط شده شما را افزایش می‌دهد. بدون حساسیت بالا، نتایج شما کسل کننده و مسطح خواهد بود. با این حال، حساسیت می‌تواند برای کسانی که در محیط های پر سر و صدا هستند مشکل‌زا باشد. جایگزین‌های پویا مانند Audio Technica AT2005USB می‌توانند کیفیتی قوی و بدون نویز پس‌زمینه را برای شما به ارمغان بیاورند.

مشکل میکروفون‌های ارزان

مشکل دیگری که در میکروفون گیمینگ با آن ارزان مواجه می‌شوید تأخیر زیاد است. تاخیر صفر که بسیاری از بهترین میکروفون‌های مخصوص بازی ارائه می‌دهند برای پخش جریانی ضروری است. البته استریم تنها یک مورد استفاده است. مورد دیگر زمانی است که با دوستان خود در پلتفرمی‌ مانند Discord (یا یکی از بسیاری از گزینه‌های ناسازگاری) چت می‌کنید.

اگر تا به حال به جلسه‌ای رفته‌اید که همه از میکروفون‌های ارزان قیمت (مانند میکروفون‌های موجود در کنسول‌ها) استفاده می‌کنند، می‌دانید که چقدر می‌تواند مخرب باشد. مزایای صدای خوب ممکن است جزئی به نظر برسد، اما نتایج مثبت را احساس خواهید کرد.

الگوهای قطبی

الگوهای-قطبی-میکروفون-گیمینگ-bazi-psn.irالگوی قطبی میکروفون، حساسیت به صدا نسبت به جهت یا زاویه‌ای است که صدا از آن می‌رسد. به عبارت ساده‌تر، کدام طرف میکروفون شما می‌تواند صدا را دریافت کند. به عنوان مثال، بسیاری از میکروفون‌ها برای دریافت صدا از جلو ساخته شده‌اند. در حالی که دیگران می‌توانند ورودی شما را بدون توجه به اینکه در چه سمتی ایستاده‌اید، ضبط کنند. انواع مختلف پلاریزاسیون مزایا و معایبی دارد. اکثر میکروفون گیمینگ توانایی تغییر این موارد را ندارند، اما آن‌هایی که انجام می‌دهند شایسته توجه ویژه هستند. در نمودار الگوی قطبی چهار نوع رایج وجود دارد که به شما امکان می‌دهد قابلیت‌های میکروفون خود را گسترش دهید. تعداد کمی از میکروفون‌های مخصوص بازی به‌طور دائم کاردیوئید هستند. برای بسیاری، در بیشتر مواقع، این به خوبی جواب می‌دهد، اما این شما هستید که باید در مورد کاری که انجام می‌دهید فکر کنید و تصمیم بگیرید که به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید.

زیبایی میکروفون

بهترین میکروفون‌های مخصوص بازی می‌توانند بسیار جذاب باشند، اما ما به چیزی بیش از زیبایی‌ میکروفون نیاز داریم و باید به بسیاری از ویژگی‌ها و لوازم جانبی آن اهمیت دهیم.

تأخیر

تأخیر یکی از بزرگترین نگرانی‌ها است، به خصوص با افزایش پلتفرم‌های پخش بازی‌های ویدیویی، مانند آمازون لونا و نتفلیکس. ببینید که چگونه آن پلتفرم‌ها می‌توانند بر کیفیت صدای شما تأثیر بگذارند. میکروفون گیمینگ برای چیزهای دیگری مانند نواختن گیتار و آواز خواندن نیز مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا ببینند چگونه مقاومت می‌کند.

به دنبال چه نوع میکروفونی باشیم؟

نوع میکروفون گیمینگی که به دنبال آن هستید به شدت به چند عامل بستگی دارد: بودجه، تجهیزات و دانش ساخت. هر کدام مزایای خود را دارند. با این حال، برخی از برندها میکروفون‌های خازنی را به طور خاص برای اهداف پخش می‌سازند و در عین حال در محدوده قیمت مناسب نیز قرار می‌دهند. حتی ویژگی‌های انقلابی را برای جلوگیری از نیاز به تجهیزات بیشتر مانند پیش تقویت کننده‌ها اضافه می‌کنند.

تفاوت‌های بین کندانسور و میکروفون‌های دینامیک

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین کندانسور و میکروفون‌های دینامیک که مردم در مورد آن صحبت خواهند کرد این است که کندانسورها اغلب به برق فانتوم نیاز دارند. فانتوم پاور یک روش جهانی برای تامین انرژی الکترونیک داخلی در این میکروفون‌ها است که بر ضبط ظرفیت تاثیر می‌گذارد. با این حال، در حدود سال 2005، محبوبیت فزاینده‌ای از میکروفون‌های USB آغاز شد که بیشتر با کیفیت و نوآوری شرکت‌هایی مانند Audio Technica ،Blue و اخیراً کمپانی JLab تقویت شد. با استفاده از این میکروفون‌ها، توانایی “وصل و رفتن” به وجود آمد که آرزوی طولانی مدت نوآوران میکروفون خازنی بوده است. درگاه USB کامپیوتر به جای نیاز به پری آمپ برای تامین برق فانتوم، ولتاژ مورد نیاز میکروفون گیمینگ را تامین می‌کند که این باعث صرفه‌جویی در هزینه اضافی تجهیزات می‌شود.

حساسیت بالا

حساسیت-بالا-میکروفون-گیمینگ-bazi-psn.irیکی از دلایلی که میکروفون‌های خازنی می‌توانند یک میکروفون بهتر باشند این است که حساسیت بالا به شما امکان می‌دهد که با انعطاف بیشتری در حین ضبط صحیح صدای خود حرکت کنید. از سوی دیگر، میکروفون‌های پویا برای حذف نویز از بیشتر جهات (با استفاده از آنچه «الگوی کاردیوئید» نامیده می‌شود) ساخته شده‌اند. زیرا معمولاً برای استفاده در صحنه استفاده می‌شوند. بدون این ویژگی، شما قربانی بازخوردهای وحشتناک و سایر صداهای ناخواسته می‌شوید. علاوه بر این، میکروفون‌های پویا می‌توانند بهره کمتری داشته باشند و گرفتن صدای شما را دشوار کنند. بنابراین، مقرون‌به‌صرفه‌ترین میکروفون‌های پویا نیاز به ورودی مستقیم از جلو دارند.

حال آیا هنگام انجام بازی در مورد مکان میکروفون خود استرس دارید؟ میکروفون‌های مخصوص بازی بهینه می‌توانند در حین بازی روی میز شما بنشیند و صدایتان را بدون توجه به اینکه چقدر در اطراف حرکت می‌کنید، ضبط کنند. این قابلیتی است که شما می‌توانید از یک میکروفون خازنی داشته باشید. علاوه بر این، پاسخ فرکانس گسترده آن‌ها امکان خوانش امواج صوتی شفاف‌تر را فراهم می‌کند که باعث دقت و کیفیت بهترمی‌شود.

اجزای داخلی چگونه بر کیفیت تأثیر می‌گذارند؟

اجزای داخلی میکروفون گیمینگ همیشه نقش مهمی در کیفیت دارند. یک کندانسور با دیافراگم بزرگ در داخل کپسول در مقابل یک دیافراگم کوچک یا متوسط، قرائت قوی‌تری خواهد داشت و بنابراین دقت بالاتری دارد. هر میکروفونی بدون در نظر گرفتن نوع آن، متفاوت ساخته می‌شود. تطبیق‌پذیری و عملکرد یک میکروفون از موارد تاثیرگذار بر صدا است.

الگوی کاردیوئیدی

بسیاری از میکروفون‌ها و خازن‌های پویا از الگوی کاردیوئیدی استفاده می‌کنند که به قطع کردن ورودی‌های صوتی از کناره‌ها و عقب کمک کرده و فقط آنچه را که مستقیماً از جلو می‌شنوند ضبط می‌کنند. این می‌تواند برای زمانی که نویز دیگری در اتاق دارید و فقط نیاز به ضبط صدای خود دارید عالی باشد. یک کندانسور کاردیوئید دارای نکات مثبتی است که ما از میکروفون‌های بسیار حساس نیاز داریم و در عین حال صدای اضافی را که نمی‌خواهیم ضبط کنیم حذف می‌کند.

میکروفون‌های USB با خازن‌های سنتی

اکنون، میکروفون‌های USB با خازن‌های سنتی که در استودیوها آویزان می‌شوند متفاوت ساخته شده‌اند. لوازم الکترونیکی و منبع تغذیه آن‌ها با اولویت دادن به سهولت استفاده بر هر چیز دیگری ساخته شده است که برای هر گیمر یا پخش کننده‌ای عالی خواهد بود. با این حال، هنگام در نظر گرفتن یک میکروفون گیمینگ خوب، ضروری است که به چند ویژگی دیگر مانند نرخ نمونه ضبط و عمق بیت توجه کنید.

حداقل نرخ نمونه برداری

حداقل-نرخ-نمونه-برداری-میکروفون-بازی-bazi-psn.irدر عصر حاضر، اکثر دستگاه‌های ضبط، از جمله رایانه شما، می‌توانند حداقل نرخ نمونه برداری 96 کیلوهرتز را ضبط کنند و برخی از آن‌ها نیز بسیار بالاتر هستند. ما فقط نگران محدوده 48 کیلوهرتز – 96 کیلوهرتز هستیم. زیرا این همان چیزی است که به احتمال زیاد پیدا خواهید کرد. سوال اینجاست که چه فرقی می‌کنند؟ بحث‌های زیادی پیرامون این موضوع وجود دارد، اما ما میکروفون‌های دو طرف را تقریباً یکسان می‌بینیم. نرخ نمونه 96 کیلوهرتز به دلیل فیلترهای نمونه داخلی، رابط‌های صوتی قدیمی را بهبود بخشید. با این حال، تکنولوژی هر روز به سرعت در حال تغییر  است و نیاز به این نرخ‌های نمونه کمتر شد. نرخ‌های نمونه بالا بر روی رایانه‌تان سنگین خواهد بود، بنابراین 48 کیلوهرتز حتی ممکن است بهترین انتخاب برای پخش زنده باشد.

عمق بیت

در مورد عمق بیت چطور؟ این یک عامل مهم در تصمیم‌گیری ما است، زیرا بر وضوح و کیفیت صدا تأثیر می‌گذارد. استاندارد پایین 16 بیت که عمق بیت سی‌دی‌ها است. با این حال، استاندارد حرفه‌ای 24 بیت است و قطعاً می‌توانیم میکروفون‌های مخصوص بازی خوبی با این سطح از عمق بیت پیدا کنیم.

چگونه یک میکروفون گیمینگ را برای بازی تنظیم کنیم؟

با انجام چند مرحله ذکر شده در زیر می‌توانید به راحتی میکروفون‌های مخصوص بازی را تنظیم کنید:

  • با کلیک راست بر روی نماد صدای موجود در نوار وظیفه شروع کنید. با این کار تنظیمات صدا باز می‌شود.
  • روی کنترل پنل صدا کلیک کنید.
  • اکنون می‌توانید برگه ضبط موجود را انتخاب کنید. همچنین گزینه‌های خروجی را به عنوان برگه ضبط انتخاب و گزینه میکروفون را برگزینید.
  • پنجره را انتخاب کنید. علامت‌ها را بررسی و تنظیمات را باز کنید. حال میکروفون شما روشن می‌شود.

در یک میکروفون گیمینگ به دنبال چه چیزی باشیم؟

اگر از میکروفون گیمینگی در رایانه شخصی استفاده می‌کنید، چندین نکته را در نظر داشته باشید. می‌توانید در ابتدا به فاکتور فرم فکر کنید و آن را برای استفاده خود تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که میکروفون گیمینگ به راحتی قابل تنظیم و هنگام استفاده طولانی مدت از آن، مناسب و راحت است. داشتن مموری فوم روی هدفون صدای ملایم بهتری را ارائه می‌دهد.

میکروفون خود را برای بازی کجا قرار دهیم؟

میکروفون-خود-را-برای-بازی-کجا-قرار-دهیم-bazi-psn.irانواع مختلف میکروفون‌ها با توانایی‌های مختلف ضبط صدا ارائه می‌شوند. بنابراین مهم است که میکروفون را در فاصله خاصی از دهان قرار دهید. یک میکروفون جلو باید درست جلوی لب‌های شما باشد. میکروفون‌های جانبی، می‌توانند صدا را از کنار یا بالا دریافت کنند. برای بهبود صدا می‌توانید سر میکروفون را در یک زاویه راحت قرار دهید.

چرا خوانندگان دهان خود را روی میکروفون می‌گذارند؟

میکروفون‌ها حتی می‌توانند نویزهای کم را بگیرند. در نتیجه، آن‌ها یک خروجی صوتی عالی را به شما ارائه می‌دهند. حتی اگر کمی موسیقی پس‌زمینه وجود داشته باشد، به راحتی می‌تواند نویز را بگیرد. این نویز می‌تواند در هنگام ضبط صدا یا اجرا در مقابل مردم مشکل ساز باشد. بنابراین، مهم است هیچ شکافی باقی نماند. اگر به صداپیشگی علاقه دارید، راهنمای شروع گویندگی بازی‌های ویدیویی ما، بسیار جذاب و کارآمد است، حتما سری به آن بزنید.

سخن پایانی

یافتن بهترین میکروفون گیمینگ برای هر کسی که به داشتن بهترین تجربه چند نفره اهمیت می‌دهد ضروری است، اما برای پخش‌کننده‌ها در Twitch و YouTube بسیار حیاتی‌تر است. به دلیل طیف وسیعی از کاربردهایی که میکروفون‌های مخصوص بازی می‌توانند داشته باشند، امیدواریم این مقاله به ساده کردن کارهای شما کمک کرده باشد.