bazi-psn.ir

راهنمای خرید بهترین تلویزیون‌های گیمینگ برای PS5 و Xbox Series X

بهترین-تلویزیون‌های-گیمینگ-برای-PS5-و-Xbox-Series-X-bazi-psn.ir

تلویزیون‌های گیمینگ تجربه جذابی از بازی را برایتان به ارمغان می‌آورند. در تلاش هستید که بفهمید کدام مدل‌ها به شما امکان می‌دهند از فناوری کنسول‌های نسل جدید نهایت استفاده را ببرید؟ PS5 و Xbox Series X کیت‌های باورنکردنی پر از ویژگی‌هایی هستند تا تجربه جدیدی به وجود آورند. در حالی که این ویژگی‌های اضافه شده فوق‌العاده هستند، اما نقطه ضعف آن این است که برای اجرا با قدرت کامل به سخت‌افزار و اتصال به تلویزیون‌های مخصوص PS5 و Xbox Series X نیاز دارند.

چگونه بهترین تلویزیون‌های گیمینگ را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب یک تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X باید توجه زیادی داشته باشید. مهمترین فاکتورهای موجود تلویزیون‌های گیمینگ این است که روی کدام کنسول بازی می‌کنید و تا چه اندازه می‌خواهید از پیشرفته‌ترین ویژگی‌های آن استفاده کنید. Xbox Series X (و تا حدودی برادرش سری S) به لطف پشتیبانی از بازی‌های 4K/120Hz، بازی‌های Dolby Vision، VRR، ALLM و HGiG، جز پیشرفته‌ترین کنسول‌ها هستند. تلویزیونی که برخی یا هیچکدام از این‌ها را پشتیبانی نمی‌کند، هنوز هم می‌تواند برای بازی عالی باشد. اما اگر می‌خواهید در لبه‌های فن‌آوری بازی باشید، این‌ها مشخصاتی هستند که باید در تلویزیون‌های گیمینگ به دنبال آن باشید.

 4K/120Hz حتی می‌تواند در بازی‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، یک مزیت رقابتی به شما بدهد. PS5 همچنین از بازی‌های 4K/120Hz، ALLM، HGiG و به لطف به روز رسانی اخیر از VRR پشتیبانی می‌کند. بازی Dolby Vision پشتیبانی نمی‌شود و هیچ نشانه‌ای مبنی بر اضافه شدن آن وجود ندارد، بنابراین لازم نیست نگران آن باشید. با رایانه های شخصی بازی، همه چیز بسیار پیچیده‌تر است. بسیاری از فناوری‌های ذکر شده در بالا توسط برخی از کارت‌های گرافیک پشتیبانی می‌شوند، اما نرخ تازه‌سازی، وضوح سفارشی و نسبت صفحه نمایش فوق‌العاده بالاتری را نیز باید در نظر بگیرید، به همین دلیل است که بسیاری از گیمرهای رایانه شخصی مانیتور را به تلویزیون ترجیح می‌دهند.

چگونه-بهترین-تلویزیون‌های-گیمینگ-را-انتخاب-کنیم-bazi-psn.ir

تلویزیون مخصوص کنسول قدیمی یا نینتندو سوییچ

اگر از یک کنسول قدیمی یا یک نینتندو سوییچ استفاده می‌کنید، تقریباً هر تلویزیون مدرن 4K HDR دارای مشخصات لازم برای پخش کردن آن است (اگرچه Xbox One X و One S از VRR پشتیبانی می‌کنند که کمتر رایج است). اما با همه کنسول‌ها شما باید به دنبال تلویزیونی با تاخیر ورودی کم باشید، که تعیین می‌کند چه مدت طول می‌کشد تا فشار دادن دکمه شما به عنوان عملکردهای روی صفحه نمایش داده شود.

بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X که می‌توانید بخرید

علاوه بر این، حتی اگر تلویزیون‌های گیمینگ از نظر تئوری از ویژگی‌های بازی مدرن مانند VRR و 4K/120Hz پشتیبانی می‌کنند، با آزمایش تلویزیون‌های بازی بیشتر از آنچه که می‌خواهیم ذکر کنیم، می‌توانیم تأیید کنیم که همه آن‌ها آن‌طور که می‌گویند عمل نمی‌کنند. اغلب اوقات، برگه مشخصات تلویزیون ممکن است گزارش دهد که تمام پورت‌ها و ویژگی‌های مناسب برای استفاده از سخت‌افزار کنسول‌های جدید را دارد، اما در اتاق‌های آزمایش ما، آن‌ها هنگام اجرای بازی‌ها به طور کامل عمل نمی‌کنند.

مشکلات رایج شامل همه چیز از عملکرد ضعیف HDR، ربودن پاپ و کنتراست بازی‌ها تا تاخیر وحشتناک ورودی است که می‌تواند بازی‌های مبتنی بر واکنش آنلاین را به یک تجربه خشم‌انگیز تبدیل کند. در اینجا برای کمک و نجات شما از کیفیت تصویر ضعیف و خرابی مالی ناشی از تعویض کنترلرهای شکسته، این راهنما را ایجاد کرده‌اند که جزئیات تلویزیون‌های گیمینگ برتر و با ارزشی را که ما آزمایش کرده‌ایم، ارائه کرده‌اند.

1. ال جی OLED42C2 (بهترین تلویزیون بازی برای اکثر مردم)

بهترین-تلویزیون-بازی-برای-اکثر-مردم-bazi-psn.ir

LG C2 یکی از بهترین تلویزیون‌های گیمینگ است که ما آزمایش کرده‌ایم و نسبت ارزش به عملکرد آن نیز مناسب است. مدل‌های 42 و 48 اینچی مجموعه‌هایی هستند که به چند دلیل به اکثر خریداران توصیه می‌کنیم. اول قیمت آن‌ها است، با قرار گرفتن آن‌ها در انتهای پایین‌تر از C-range، که اگر می‌خواهید تلویزیون بازی OLED داشته باشید، مقرون به صرفه‌ترین گزینه هستند.

OLED نیز مهم است زیرا رنگ‌های مشکی خالص آن، همراه با حداکثر روشنایی عالی که در بازی‌هایی مانند God of War و Elden Ring با آن مواجه شدیم، به C2 اجازه می‌دهد کیفیت تصویر با جزئیات درخشان و عملکرد فوق‌العاده غوطه‌وری HDR ارائه دهد. این به ویژه زمانی که حالت HGiG آن را روشن کردیم صادق بود. در طول بررسی‌هایمان، متوجه شدیم که این حالت نتایج دقیق‌تری در اجرای بازی‌های HDR ایجاد می‌کند، که از ظاهر پخته و اشباع شده‌ای که در تلویزیون‌هایی که فاقد چنین تنظیماتی هستند، در امان ماندند.

اندازه و قیمت 

اما چیزی که C2 را از سایر OLED‌هایی که با این اندازه و قیمت آزمایش کرده‌ایم متمایز می‌کند، مجموعه کاملی از ویژگی‌های C2 است. برخلاف رقبای خود، ال‌جی دارای چهار سوکت HDMI 2.1 با سرعت 48 گیگابیت در ثانیه است که می‌تواند سیگنال‌های 4K/120 هرتز را از سری Xbox Series X، PS5 و کارت‌های گرافیک PC پرچم‌دار کنترل کند. اکثریت قریب به اتفاق تلویزیون‌ها، به خصوص آن‌هایی که در این اندازه‌اند، حداکثر دارای دو سوکت HDMI 2.1 هستند و یکی از آن‌ها همیشه به عنوان درگاه eARC دو برابر می‌شود. به این معنی که اگر نوار صدا دارید، فقط یک سوکت 2.1 خواهید داشت.

C2 همچنین تنها مجموعه‌ای با این قیمت و اندازه است که از بازی Dolby Vision در 4K/120Hz پشتیبانی می‌کند. فقط Xbox Series X و S از بازی Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند. اما اگر بازی را روی یکی از این کنسول‌ها انجام می‌دهید، یک ویژگی عالی است، زیرا تعداد کمی از بازی‌ها در Dolby Vision حتی بهتر از فرمت استاندارد HDR10 به نظر می‌رسند.

نقطه ضعف

تنها نقطه ضعف این است که بلندگوهای داخلی C2 حتی با توجه به استانداردهای نسبتا پایین تلویزیون‌های کوچک بسیار ضعیف هستند. با انجام بازی‌ها، متوجه شدیم که حداکثر سطح صدای C2 کمی پایین است و بلندگوها نمی‌توانند با فرکانس‌های بسیار پایین بازی‌هایی مانند Gears 5 مقابله کنند. تلویزیون کوچکی وجود ندارد که حداقل با نوار صوتی همراه نباشد، اما این موضوع در مورد C2 بیشتر از برخی رقبا است.

در حالی که ما قاطعانه معتقدیم که تلویزیون OLED بهترین تلویزیون‌های گیمینگ برای گیمرهایی است که به دنبال بهترین تجربه هستند، کسانی هستند که هنوز در مورد سوختگی آن‌ها عصبی هستند. در حالی که در تجربه گسترده ما، شانس سوختن بسیار نادر است، اما در حد صفر نیست. بنابراین اگر نگران هستید، باید QN90B QLED سامسونگ را در نظر بگیرید. اگر تمایل به بازی در یک اتاق روشن دارید، این نیز گزینه خوبی است.

دلایل خرید

+تصویر فوق‌العاده پویا و منقبض

+ مشخصات بازی بی‌عیب و نقص

+سیستم عامل پر از برنامه

دلایلی برای اجتناب

-به اندازه برخی رقبا تیز نیست

-کیفیت صدای متوسط

 

2. TCL 55C735K (بهترین انتخاب بودجه: هیچ چیز دیگری با این قیمت به گیمرها نزدیک نمی‌شود)

بهترین-انتخاب-اقتصادی-bazi-psn.ir

اگر تمایلی به صرف هزینه کلان یا بیشتر برای یک تلویزیون بازی ندارید، TCL 55C735K برای خرید مناسب است. علیرغم قیمت مقرون به صرفه‌تر، مجموعه میان‌رده بر اساس آزمایش‌های ما، یک تجربه بازی رقابتی شگفت‌آور را ارائه می‌کند. واحد 55 اینچی (در نسخه‌های 65، 75 و 85 اینچی نیز موجود است) برای تلویزیونی با این قیمت خوب به نظر می‌رسد. شگفت‌آورتر اینکه این دستگاه دارای تمام ویژگی‌هایی است که برای استفاده کامل از ویژگی‌های نسل بعدی PS5 و Xbox Series X نیاز دارید. برای شروع، دو ورودی از چهار ورودی HDMI آن قادر به اجرای بازی ها در 4K/120 هرتز هستند. علاوه بر این، پشتیبانی از سوئیچینگ ALLM، سازگاری با سیستم FreeSync Premium VRR و صفحه نمایش نوار بازی وجود دارد که به نظر ما برای تلویزیون‌های گیمینگ بسیار مفید است.

صفحه نمایش به آزمایش‌کنندگان ما دسترسی سریع به تنظیمات بازی تلویزیون را می‌دهد و به شما امکان می‌دهد در صورت نیاز آن را به سرعت تغییر دهید. در صورتی که تنظیمات آن را کمی بهینه کنید، کیفیت تصویر نیز از آنچه در اکثر تلویزیون‌هایی که با این قیمت آزمایش کرده‌ایم، بالاتر است. در خارج از جعبه، تنظیمات تصویر زنده TCL 55C735K نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهد، رنگ‌های بیش از حد پخته و سیاه‌های نسبتاً ضعیفی را ارائه می‌دهد که جزئیات زیادی را از صحنه‌های تاریک حذف می‌کند. خوشبختانه، هنگامی که تنظیمات سطح مشکی را به حدود 56 افزایش دادیم، گزینه Dynamic Color را خاموش کردیم و کنتراست تطبیقی ​​را به کم تغییر دادیم، همه چیز به شدت بهبود یافت.

تصاویر فوق‌العاده طبیعی

هنگامی که این کار انجام شد، تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X تصاویر فوق‌العاده طبیعی، ثابت و غوطه‌وری را در حین بازی ارائه می‌داد. اگرچه، علیرغم اینکه بهترین مجموعه با این قیمت است، تصویر هنوز به خوبی آن چیزی نیست که توسط مجموعه‌ای پریمیوم مانند LG C2 ارائه می‌شود. با تغییر از C2 به TCL، رنگ‌های مشکی به‌طور خاص عمیق و دارای همان سطح جزئیات نیستند. این امر به ویژه هنگام اجرای بازی‌های ترسناک در HDR قابل توجه بود. با این حال، با توجه به تفاوت قیمت، این قابل بخشش است و TCL بهترین تلویزیون بازی «ارزان» است که در حال حاضر می‌توانید خریداری کنید.

دلایل خرید

+ ارزش برجسته

+پشتیبانی عالی از بازی برای پول

+کیفیت عکس خوب

دلایلی برای اجتناب

-برخی تنظیمات تصویر باعث بروز مشکلاتی می‌شوند

-با HDR خیلی روشن نیست

 

3. ال جی OLED65C2 (بهترین تلویزیون بازی OLED با صفحه بزرگ)

بهترین-تلویزیون-بازی-OLED-با-صفحه-بزرگ-bazi-psn.ir

اگر بودجه بیشتری دارید و می‌خواهید یک تجربه بازی با صفحه نمایش بزرگ با تلویزیون‌های گیمینگ داشته باشید، نسخه‌های بزرگ‌تر LG C2 همان گزینه‌ای است که باید به آن توجه کنید. ما نسخه‌های 65 و 77 اینچی را بررسی کرده‌ایم، اما 55 اینچی را در عمل دیده‌ایم و به راحتی آن را در کنار برادران بزرگ‌ترش توصیه می‌کنیم. مانند مدل‌های کوچک‌تر 42 و 48 اینچی C2 که در بالای این لیست قرار دارند، نسخه‌های بزرگ‌تر دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های بازی بی‌عیب و نقص هستند. چهار ورودی HDMI 2.1 وجود دارد که همگی از گیمینگ 4K/120Hz، VRR و ALLM پشتیبانی می‌کنند. HGiG برای دقت HDR بیشتر در بازی‌ها و حالت بازی Dolby Vision برای ایکس باکس سری ایکس یا اس وجود دارد.

علیرغم اینکه فناوری و تجربه کلی بسیار شبیه به مدل‌های کوچک‌تر است، C2‌های بزرگ‌تر به دلیل داشتن پنل‌های روشن‌تر، کیفیت تصویر بهتری را ارائه می‌دهند. در طول آزمایش، متوجه شدیم که بازی‌های HDR به لطف آن پیک‌های روشن‌تر، تأثیر بیشتری دارند و جزئیات بیشتری در تصویر وجود دارد. بازی‌های Blockbuster AAA به‌طور پیش‌بینی‌شده بیشترین بهره را از مقیاس و روشنایی بیشتر این مدل‌های بزرگ‌تر C2 می‌برند. با رنگ‌های سبز و آبی سرسبز بخش Alfheim God of War به شکلی خیره‌کننده از صفحه نمایش بیرون می‌آیند، اما حتی عناوین مستقل بی‌صدا‌تر مانند علیرغم ارائه فقط SDR، در حال دیدن یک بالابر در سراسر صفحه هستید. تأخیر ورودی همانقدر عالی است که از تلویزیون‌های OLED انتظار می‌رفتیم و بازبینان ما آن را کمتر از 10 میلی‌ثانیه اندازه‌گیری کردند.

معایب

 مانند مدل‌های کوچک‌تر، تنها عیب واقعی که در مدل‌های بزرگ‌تر C2 تجربه کردیم، مربوط به صدا است. طبق معمول تلویزیون‌ها، این ست‌های بزرگ‌تر از خواهر و برادر کوچک‌ترشان بلندتر می‌شوند، اما زمانی که دستگاه با ضربات بیسی بلند به چالش کشیده شد، متوجه صدای بلندتر از کابینت بلندگو شدیم. این امر به ویژه در صورتی که بازی‌های بسیار باس سنگینی انجام دهید، مانند شوترهای آنلاین که در آن انفجارهای مکرر وجود دارد، قابل توجه است.

شما واقعاً باید روی یک نوار صوتی سرمایه گذاری کنید تا در کنار C2 قرار بگیرید، اما تقریباً هیچ تلویزیونی وجود ندارد که به مشاوره مشابه نیاز نداشته باشد. ما C2 را در کنار مدل‌های متعددی از جمله سامسونگ S95B و QN95B، سونی A80K و A95K و G2 خود ال‌جی آزمایش کرده‌ایم و به راحتی بهترین گزینه عملکرد در هر پوند است. شایان ذکر است که C2 در ماه‌های آینده با C3 جدید جایگزین می‌شود، اما تخفیف‌هایی که اکنون بر روی مدل موجود ارائه می‌شود تنها باعث می‌شود خریدی حتی بهتر از قبل داشته باشد.

دلایل خرید

+تصویر روشن و منقبض اما طبیعی

+ مشخصات بازی بی‌نظیر

+صدای جذاب

دلایلی برای اجتناب

– بهترین OLED‌های جدید روشن‌تر هستند

-صدای بیس خفیف

چگونه تلویزیون‌های گیمینگ انتخاب و آزمایش کردیم

چگونه-تلویزیون‌های-گیمینگ-انتخاب-و-آزمایش-کردیم-bazi-psn.ir

جستجو برای بهترین تلویزیون‌های گیمینگ مانند شکار بهترین تلویزیون برای فیلم یا تلویزیون برای پخش است. شما باید تلویزیونی با کیفیت تصویر فوق‌العاده، بودجه مناسب برای شما و اندازه‌ای که به خوبی با فضای اتاق نشیمن شما مطابقت داشته باشد، پیدا کنید. اما چندین الزام خاص نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ما بسیاری از بهترین تلویزیون‌های گیمینگ را در طول سال‌ها آزمایش کرده‌ایم و می‌دانیم که چه چیزی یک تلویزیون بازی عالی را نیز می‌سازد. از آنجا که بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X نیاز به تاخیر ورودی پایینی دارند، به این معنی که بین فشار دادن یک دکمه و چیزی که روی صفحه نمایش می‌بینید، تاخیری وجود ندارد. البته، مشخصات دقیق بسته به ترجیحات شما و توانایی شما متفاوت است. اما، به طور کلی، تاخیر ورودی کمتر از 17 میلی‌ثانیه یا کمتر از 15 میلی‌ثانیه برای اکثر گیمرها مناسب است.

پشتیبانی از HDMI 2.1

برای اینکه بهترین عملکرد در تلویزیون‌های گیمینگ را با PS5 و Xbox Series X|S داشته باشید، یک تلویزیون به پشتیبانی کامل از ویژگی‌های HDMI 2.1 نیاز دارد.

تاخیر ورودی کم

هرچه تأخیر در تلویزیون‌های گیمینگ کمتر باشد، تلویزیون سریع‌تر به فشار دادن دکمه شما پاسخ می‌دهد و بازی روان‌تر احساس می‌شود.

کیفیت تصویر خوب

ما به دنبال تلویزیون‌های 4K HDR هستیم که کیفیت تصویر همه جانبه خوب، با کنتراست و روشنایی بالا و همچنین رنگ دقیق ارائه می‌دهند.

دسترسی آسان

دسترسی سریع به ویژگی‌های مخصوص بازی، تنظیمات را برای شما آسان و اطمینان حاصل می‌کند که تلویزیون برای بهترین عملکرد خود تنظیم شده است.

سخن پایانی

بسیاری از بهترین تلویزیون‌های گیمینگ موجود امروزی دارای ویژگی‌های بازی فراوانی هستند. مدل‌های سطح بالاتر، از جمله بسیاری از بهترین تلویزیون‌های OLED، معمولاً بدون توجه به اینکه کدامیک را انتخاب می‌کنید، برای بازی عالی هستند. برای انتخاب یکی از بهترین تلویزیون‌های گیمینگ برای همه کنسول‌ها که طیف وسیعی از بودجه‌ها را پوشش می‌دهد، ما این راهنما را گردآوری کردیم. از همراهیتان بسیار ممنونیم.