bazi-psn.ir

حقایق و ویژگی‌های جذاب پلی استیشن 4

در 15 نوامبر 2013، سونی پلی استیشن 4 خود را در آمریکای شمالی عرضه کرد و در عرض 24 ساعت یک میلیون دستگاه به فروش رسید. کنسول جدید سونی رقیب اصلی ایکس باکس وان مایکروسافت نیز بود. این کنسول دارای قابلیت‌های PS4 جدید و فناوری‌های پیشرفته می‌باشد. پلی استیشن 4 از زمان عرضه انتخاب محبوبی برای گیمرها بوده و به دلیل سخت افزار قدرتمند، گرافیک چشمگیر و بازی‌هایش شناخته شده است. ویژگی‌های پلی استیشن 4 بسیار نوآورانه و مملو از فناوری پیشرفته است. در اینجا حقایق جالبی در مورد پلی استیشن 4 وجود دارد که شاید ندانید.

طراحی پلی استیشن 4

از اولین ویژگی‌های پلی استیشن 4، می‌توان به طراحی پلی استیشن 4 اشاره کرد. این کنسول به شکل متوازی الاضلاعی است که انتهای جلویی آن به سمت بالا و انتهای پشتی آن به سمت پایین زاویه دارد. شکل پلی استیشن 4 منحصر به فرد است و در هر دو طرف زاویه دارد تا کار را برای کاربران راحت کند. مقامات سونی بیان می‌کنند که دلایل خاصی برای این طراحی وجود داشته است. آن‌ها می‌گویند قسمت جلویی به سمت بالا زاویه دارد تا دکمه­‌های پاور و بیرون راندن برای کاربر راحت تر فشار داده شود. اگرچه پیدا کردن آن­ها در اولین استفاده از سیستم تا حدودی دشوار است. پشت سیستم به سمت پایین شیب دارد که کابل‌­های متصل به پشت را بهتر پنهان کند تا کنسول سرگرمی شما کمتر به هم ریخته به نظر برسد.

در این طراحی از چندین چیز الهام گرفته شده است، از جمله “حس یک ماشین اسپرت لوکس”. ظاهر کلی باید هم مدرن و جذاب باشد. پلی استیشن 4 در زمان عرضه در دو رنگ مشکی جت و سفید یخچالی عرضه شد. با این حال، از آن زمان، سونی تعدادی کنسول نسخه ویژه با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف منتشر کرده است. مانند کنسول «Battlefield 1» که به رنگ قهوه‌ای و سبز است.

کنترلرهای DualShock 4

کنترلرهای-DualShock-4-bazi-psn.ir

از دیگر ویژگی‌های پلی استیشن 4 همراهی کنترلر جذاب DualShock 4 با کنسول است. این کنترلر دارای ویژگی‌های نسبتاً پیچیده‌ای از جمله رابط صفحه لمسی و بلندگوی داخلی است. رابط روی کنترلر PS4 یک پد لمسی خازنی است، به این معنی که می­‌تواند از دو لمس همزمان پشتیبانی کند.  DualShock 4 همچنین دارای دکمه اشتراک گذاری است. این دکمه به شما امکان می­‌دهد اسکرین شات و گیم پلی را به فید فیس بوک و همچنین Twitch و Ustream اضافه کنید. کل سیستم سونی با ایده اشتراک گذاری و پخش جریانی در هسته خود ساخته شده است. بنابراین جای تعجب نیست که آن­‌ها تصمیم گرفتند دکمه‌ه­ا را برای آن در کنترلر قرار دهند.

همچنین دارای یک نوار LED در بالا است تغییر رنگ تغییر می­‌دهد تا مواردی مانند شماره بازیکن شما در بازی‌های چند نفره یا میزان آسیبی که در یک بازی تک نفره وارد کرده‌اید را نشان دهد. DualShock 4 همچنین با تعدادی از لوازم جانبی PS4 مانند دوربین PlayStation و کنترلر PlayStation Move سازگار است. در امتداد بالای کنترلر قرار می‌گیرد و برای سناریوهای مختلف بازی مانند پخش کننده یا نشانگر آسیب، رنگ را تغییر می دهد.

بلندگوی داخلی DualShock 4

 DualShock 4 همچنین دارای یک بلندگوی داخلی است که باعث می‌شود صداهای اضافی را هنگام بازی بشنوید. اگرچه یک جک هدفون نیز وجود دارد که به شما امکان می­‌دهد این صداهای اضافی را با جزئیات بیشتر و همچنین صدای دوستان خود را در حین چت بشنوید. دکمه‌­های Start و Select از تمامی نسخه‌­های قبلی کنترلر DualShock 4 به نفع یک دکمه Options حذف شده‌­اند که تمام جنبه­‌های دو دکمه قبلی را پوشش می­‌دهد. به غیر از این، دکمه‌های DualShock 4 طرح‌بندی مشابهی با DualShock 3 دارند. دکمه‌های کنترلر تغییر شکل و مدل‌سازی شده‌اند، با این حال، مهم­‌ترین آن­‌ها دکمه‌های L2 و R2 و آنالوگ دوگانه است. این طراحی مجدد بر اساس خواسته­‌های توسعه دهندگان سیستم­‌ها و همچنین جامعه بازی­‌های صوتی انجام شد.

دکمه PlayStation کنترلر دوال شاک

کنترلر DualShock 4 همچنین راه جدیدی برای سهولت انجام چندین کار دارد. هنگام استفاده از کنترلر، اگر روی دکمه PlayStation دوبار ضربه بزنید، بین دو برنامه اخیر استفاده شده خود جابه‌جا خواهید شد. اگر در حال بازی هستید، مکث کنید تا ببینید کدام یک از دوستانتان آنلاین هستند.

PlayStation Now

-PlayStation-Now-قابلیت‌-PS4-bazi-psn.ir

یکی دیگر از قابلیت‌های PS4 ،PlayStation Now است. یک سرویس بازی مبتنی بر فضای ابری است که به شما امکان می‌دهد مجموعه‌ای از بازی‌های پلی استیشن 3 را روی کنسول خود استریم کنید. این بدان معناست که وقتی پلی استیشن 4 می‌گیرید مجبور نیستید یک کتابخانه کاملاً جدید از بازی‌ها بخرید. زیرا می‌توانید به سادگی بازی‌هایی را که از قبل دارید پخش کنید.

فناوری قابل توجه PS4

PS4 خود یک فناوری قابل توجه است. سونی Cell، پردازنده قدیمی PS3 را به جای یک پردازنده سفارشی تک تراشه، یک x86-64 AMD “Jaguar” که دارای هشت هسته است، کنار گذاشته است. یک تراشه پردازشی دوم در سیستم وجود دارد که به مدیریت آپلود و دانلود اختصاص دارد. GPU یک موتور گرافیکی مبتنی بر Radeon AMD است که قادر به انجام 1.84 تریلیون محاسبه در ثانیه می‌باشد! PS4 همچنین دارای 8 گیگابایت حافظه GDDR5 است. برای اینکه تصوری از پیشرفت آن داشته باشید، در سال 2016 هنوز هم فناوری پیشرفته خواهد بود. این سیستم به گونه‌­ای طراحی شده است که همیشه به جای خاموش شدن در حالت آماده به کار بماند و حتی می­‌تواند چند کار را در حالت آماده به کار انجام دهد.

از ویژگی‌های پلی استیشن 4 این است که PS4 روند خسته کننده بارگیری یک به‌روز‌رسانی نرم افزاری بزرگ را با به روز رسانی در حالت آماده به کار متوقف کرده است. همچنین می‌تواند کنترلر DualShock 4 را زمانی که در حالت آماده به کار است شارژ کند. حالت تعلیق جدیدی وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد کنسول را خاموش کند و سپس حافظه داخلی بازی فعلی را ذخیره کند. وقتی کاربر بعداً به PS4 برمی‌گردد و برق را درگیر می‌کند، بازی فوراً از جایی که پایان داده است ادامه می‌یابد، بنابراین فرآیند بوت کردن سیستم و بارگذاری بازی پاک می‌شود.

قابلیت پخش از راه دور

قابلیت-Remote-Play-bazi-psn.irیکی از جالب ترین ویژگی‌های پلی استیشن 4 قابلیت Remote Play است که به شما امکان می‌­دهد بازی­‌های PS4 خود را بر روی دستگاه‌های مختلف اجرا کنید. سونی اپلیکیشن پلی استیشن را برای دستگاه­‌های iOS و اندروید منتشر کرد که به شما امکان می‌­دهد از تبلت/گوشی هوشمند خود به عنوان صفحه نمایش دوم استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید «ندای وظیفه» را روی PS4 خود در اتاق نشیمن بازی کنید. سپس زمانی که شخص دیگری می‌خواهد از تلویزیون استفاده کند، به سادگی آن را روی ویتا در اتاقی دیگر پخش کنید. همچنین می‌توانید از Remote Play برای اجرای بازی‌های PS4 در رایانه شخصی یا مک خود و همچنین در برخی از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های Xperia استفاده کنید.

انجمن بازی PS4

پلی استیشن 4 تمایل زیادی به تعامل بیشتر بین بازیکنان در جامعه بازی سونی دارد. به عنوان مثال اکنون دو لیست از دوستان در حساب‌­‌های PSN شما وجود دارد، دوستان معمولی و دوستان واقعی. برای تبدیل شدن به PSN-BFF، هر دو بازیکن باید توافق کنند. دوستان معمولی فقط در لیست‌ها و بازی‌های شما با «دسته» (مانند JustBeans) نشان داده می‌شوند، در حالی که دوستان واقعی با نام واقعی‌شان نشان داده می‌شوند. این از کار سونی در ایده ادغام بازی با شبکه‌­های اجتماعی مانند فیس بوک ناشی می­‌شود.

صفحه منوی پلی استیشن 4 علاوه بر پیشنهاد بازی، فیلم، موسیقی و نمایش­‌های تلویزیونی به شما امکان می­‌دهد ببینید دوستانتان چه می­‌کنند. یکی دیگر از جالب‌­ترین ویژگی‌های پلی استیشن 4 که در سیستم وجود دارد این است که وقتی در بخشی از بازی گیر می‌کنید، از دوستان خود کمک بخواهید. کمکی که یکی از دوستان شما می‌تواند به شما بدهد، نظرات متنی است که روی صفحه ظاهر می‌شوند، مشابه اعلان‌ها.

چندین برنامه همزمان!

از دیگر ویژگی‌های پلی استیشن 4 این است که می‌تواند چندین برنامه را همزمان اجرا کند. این بدان معناست که در حین انجام یک بازی، می‌توانید یک مرورگر وب را بارگیری کنید تا مراحل را بررسی کنید یا تحقیقات آنلاین دیگری انجام دهید.

فروشگاه پلی استیشن

فروشگاه-پلی-استیشن-bazi-psn.ir

فروشگاه پلی استیشن نیز تغییراتی را به خود دیده است که قابل توجه‌ترین آن­‌ها این است که بازی­‌های دیجیتال خریداری شده از PS Store هم اکنون می­‌توانند در حین دانلود اجرا شوند. از دیگر ویژگی‌های پلی استیشن 4 این است که اجازه می‌دهد قسمت اول بازی را دانلود و  بازی را شروع کنید. سپس به دانلود بقیه بازی در پس زمینه ادامه دهید. حداکثر یک ساعت طول می‌کشد تا بازی اطلاعات کافی را برای شروع بازی دانلود کند. اما بسیار بهتر از این است که منتظر بمانید تا یکی از این بازی‌ها به طور کامل دانلود شود، زیرا آن­‌ها بسیار بزرگ هستند.

برخی از بازی‌ها، مانند Call of Duty: Ghosts، به شما این امکان را می‌دهند که بر اساس نحوه بازی، اولویت بندی کنید که کدام بیت‌ها ابتدا دانلود شوند. اکنون به لطف فناوری Gaikai می‌توانید بخش‌هایی از هر بازی را در PS Store نیز امتحان کنید. با این حال، فروشگاه پلی استیشن تنها جایی نیست که می­‌توانید بازی­‌های PS4 خود را به صورت دیجیتالی خریداری کنید.

دوربین چشمی پلی استیشن

یکی از ویژگی‌های پلی استیشن 4 نسخه به روز شده دوربین PlayStation Eye است. Eye دارای دو دوربین بسیار حساس با لنزهای زاویه باز است. هر دو دارای زاویه مورب 85 درجه هستند که عمق فضا را بسیار دقیق تشخیص می­‌دهند. این بدان معناست که PS4’s Eye می‌تواند تصویر یک بازیکن را از پس‌زمینه برش دهد، موقعیت بازیکن را در جلو و عقب درک کند و حتی راه‌های لذت بردن از بازی‌ها را بیشتر گسترش دهد. به این معنی که PS4 می‌تواند به بازیکن اجازه دهد تا با تشخیص چهره وارد سیستم شود.

Eye همچنین شامل چهار میکروفون است که به آن اجازه می­‌دهد تا منشاء صدا را مشخص کند. همچنین از دوربین دوگانه خود برای ردیابی نوار نور LED در جلوی کنترلر DualShock 4 استفاده می­‌کند. این همه راه‌های ممکن را برای بازی‌های آینده PS4 باز می‌کند، زیرا همه بازیکنان اکنون یک کنترلر دارند که می‌تواند به عنوان یک کنترلر Move مانند عمل کند. بنابراین بازار این نوع گیم‌پلی در میان طرفداران سونی بسیار رونق دارد.

سخت افزار

سخت-افزار-PS4-bazi-psn.irپلی استیشن 4 دارای برخی مشخصات و ویژگی‌های پلی استیشن 4 سخت افزاری بسیار چشمگیری است. پردازنده 8 هسته­ای x86-64 AMD “Jaguar” و یک پردازنده گرافیکی مبتنی بر Radeon 1.84 ترافلاپ دارد. پلی استیشن 4 همچنین دارای 8 گیگابایت رم GDDR5 است که دو برابر میزان رم موجود در کنسول Xbox One و به طور قابل توجهی بیشتر از Wii U است. فضای ذخیره سازی برای گیمرها نیز مهم است و پلی استیشن 4 به صورت استاندارد دارای هارد دیسک 500 گیگابایتی است. با این حال، اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، به درایو بزرگ‌تر ارتقا دهید. همچنین می‌توانید از دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی استفاده کنید.

واقعیت مجازی

یکی از مورد انتظارترین ویژگی‌های پلی استیشن 4، واقعیت مجازی است. PS4 با هدست سونی پلی استیشن واقعیت مجازی که در اکتبر 2016 عرضه شد، سازگار است. این به گیمرها اجازه می­‌دهد تا بازی­‌های مورد علاقه خود را به روشی کاملاً جدید تجربه کنند و آن‌­ها را به دنیای بازی منتقل می­‌کند. تعدادی بازی واقعیت مجازی مختلف برای PS4 در دسترس است، از جمله “Batman: Arkham VR”، “Resident Evil 7” و “Eagle Flight”.

سخن پایانی

همه ویژگی‌های پلی استیشن 4 و بسیاری از قابلیت‌های PS4 واقعاً نشان می‌دهند که چگونه سونی بر روی لبه فناوری کار می‌کند و آن را به روش‌های متعددی پیش می‌برد. PS4 واقعاً نسل بعدی کنسول‌های بازی است و با چیزهای عالی شروع می‌شود. بنابراین پلی استیشن 4 لیاقت این را دارد که برای آینده یک وسیله ثابت در برای سرگرمی ما باشد.