bazi-psn.ir

بررسی تنظیمات PS5

تنظیمات-PS5-bazi-psn.ir

ویژگی‌های زیادی برای دوست داشتن PS5 وجود دارد، اما با چند تغییر در تنظیمات کنسول، چیزهای بیشتری برای دوست داشتن به وجود می‌آید. بسیاری از تنظیمات PS5 در ابتدا قابل تغییر هستند. برای شروع بازی روی کنسول جدید خود، به راحتی می‌توانید این فرآیند راه اندازی را انجام دهید. خوشبختانه، تمام تنظیمات PS5 که در طول راه‌اندازی اولیه با آن‌ها مواجه می‌شوید قابلیت سفارشی‌سازی دارند. همراه ما باشید تا تمام این نکات را بیاموزید.

بررسی تنظیمات اصلی پلی استیشن 5

سونی تنظیمات پیش‌فرض مناسبی را پیش‌بینی کرده است که توسط اکثر کاربران ترجیح داده شود. اما سلایق و خواسته‌های همه افراد متفاوت است. هیچ راهی وجود ندارد که تنظیمات کامل یک نفر با دیگری مطابقت داشته باشد. برخی از تنظیمات PS5 می‌توانند تجربه شما را تغییر دهد. بنابراین ضروری است که مدتی را با منوی تنظیمات اصلی پلی استیشن 5 خود بگذرانید.

فضای ذخیره‌سازی گسترده برای بازی‌های PS4

فضای-ذخیره-سازی-گسترده-برای-بازی-های-PS4-bazi-psn.ir

SSD داخلی PS5 فقط 825 گیگابایت است و تنها 667 گیگابایت از آن در واقع برای ذخیره سازی بازی قابل استفاده می‌باشد. متأسفانه، حتی اگر برای فضای بیشتر روی یک درایو حافظه خارجی سرمایه گذاری کنید، نمی‌توانید بازی های PS5 را در آنجا نصب کنید. با این حال، می‌توانید بازی‌های PS4 خود را روی درایو خارجی نصب کنید.

این بدان معنی است که شما باید حافظه داخلی محدود بازی‌های PS5 را در اولویت قرار دهید و همه بازی‌های PS4 خود را در حافظه خارجی دانلود کنید. اگر یک درایو ذخیره‌سازی خارجی دارید و می‌خواهید چندین بازی PS4 دانلود کنید، یک سری تنظیمات PS5 وجود دارد که به‌طور خودکار بازی‌های PS4 را در درایو ذخیره‌سازی خارجی نصب می‌کند. سپس، لازم نیست هر بار که یک بازی جدید را دانلود می‌کنید، به صورت دستی انتخاب کنید.

برای انجام این کار، به تنظیمات PS5 خود بروید و بخش Storage را در منو پیدا کنید. هنگامی که در بخش ذخیره سازی قرار گرفتید، به عنوان مکان نصب به پایین بروید. در این صفحه، می‌توانید محل نصب پیش‌فرض بازی‌ها و برنامه‌های PS4 خود را تا زمانی که یک دستگاه ذخیره‌سازی USB متصل دارید، تنظیم کنید. اکنون، هر زمان که یک بازی جدید PS4 را دانلود می‌کنید، به‌طور خودکار در درایو خارجی شما دانلود می‌شود، مگر اینکه فضای شما تمام شود. اگر به حافظه داخلی بیشتری برای بازی‌های PS5 خود نیاز دارید، می‌توانید یک SSD سریع M.2 را از لیست سازگاری رسمی سونی به کنسول خود اضافه کنید.

سختی پیش فرض

سختی-پیش-فرض-bazi-psn.ir

هنگامی که یک بازی جدید را شروع می‌کنید، اغلب چند حالت دشواری برای انتخاب وجود دارد. بسیاری از بازی‌ها یک گزینه داستانی با مبارزات کم یا کم‌مشکل ارائه می‌کنند. یک گزینه بسیار سخت برای کسانی که می‌خواهند خود را به چالش بکشند و یک یا دو گزینه در میانه این دو حالت افراطی. اغلب، حالت «عادی» یا «پیش‌فرض» یک بازی را می‌بینید. اگر می‌دانید که همیشه به سمت حالت ساده‌تر یا سخت‌تر تمایل دارید، لازم نیست این تنظیمات PS5 را برای هر بازی تغییر دهید. در PS5، می‌توانید سختی ترجیحی را انتخاب کنید. بین آسان‌ترین، آسان‌تر، معمولی، سخت‌ترین و سخت‌ترین.

کنسول سعی می‌کند هنگام شروع یک بازی جدید، سختی ترجیحی را به طور هوشمندانه با بهترین گزینه موجود مطابقت دهد. با این حال، از پیش تعیین شده ترجیحی شما فقط برای بازی‌هایی اعمال می‌شود که از این ویژگی PS5 پشتیبانی می‌کنند. برای تنظیم سختی پیش فرض خود، به بخش Saved Data and Game/App Settings در منوی تنظیمات اصلی پلی استیشن 5 بروید. از تنظیمات بازی، سختی و سپس سختی دلخواه خود را انتخاب کنید. این ویژگی واقعاً فقط در صورتی مفید است که جز آن دسته افرادی باشید که حالت ساده‌ترین یا سخت‌ترین مشکل را انتخاب می‌کنند.

حالت عملکرد یا وضوح

حالت-عملکرد-bazi-psn.ir

PS5 مجهز به انواع فناوری‌های فانتزی است که باعث می‌شود بازی‌های شما فوق‌العاده به نظر برسند. اگرچه می‌توانید تنظیمات PS5 خود را برای هر بازی شخصی‌سازی کنید. سونی به شما این امکان را می‌دهد اولویت‌بندی کنید که آیا می‌خواهید بازی‌هایتان بهترین به نظر برسند یا بهترین بازی را با حالت عملکرد یا وضوح انجام دهید. حالت عملکرد نرخ تازه سازی سریع را در اولویت قرار می‌دهد، در حالی که حالت وضوح ویژگی‌های گرافیکی مانند ردیابی پرتو و تعداد پیکسل بالاتر را در اولویت قرار می‌دهد.

بیشتر گیمرها نرخ فریم بالاتری را ترجیح می‌دهند زیرا حرکات درون بازی را بسیار روان‌تر می‌کند، مگر اینکه به طرز فوق‌العاده‌ای جذب ظاهر یک بازی شوید. در حالت عملکرد، بازی‌های شما اصلا بد به نظر نمی‌رسند. آنها قادر نخواهند بود جزییات کوچکی مانند انعکاس در گودال‌ها یا نوری که از بالای درختان می‌تابد، ثبت کنند. اگر حالت عملکرد را به‌عنوان پیش‌فرض انتخاب کنید، همه بازی‌هایی که چندین گزینه برای نرخ فریم و وضوح دارند، بالاترین نرخ فریم را در اولویت قرار می‌دهند. در تنظیمات اصلی پلی استیشن 5، عنوان منوی Saved Data and Game/App Settings را پیدا و سپس Game Presets را انتخاب کنید. حال می‌توانید به حالت عملکرد یا حالت وضوح بروید و اولویت خود را تنظیم کنید.

هشدارهای اسپویلر

هشدارهای-اسپویلر-bazi-psn.ir

اسپویل‌ها برای بازی‌هایی که به آن علاقه‌مند هستید، بدترین هستند. خوشبختانه، سونی دوری از آن‌ها را آسان می‌کند. برای جلوگیری از اسپویلر بازی، به تنظیمات اصلی پلی استیشن 5 بروید و بخش Saved Data و Game/App Settings را پیدا کنید. در اینجا، می‌توانید به قسمت «هشدارهای اسپویلر» بروید و «هشدار درباره اسپویلرهای بازی» را تغییر دهید. پس از روشن کردن این ویژگی، یک برچسب “Spoiler” ظاهر و محتوای حاوی اسپویل‌های احتمالی پنهان می‌شود. این ویژگی فقط برای بازی‌های PS5 اعمال می‌شود، اما معمولاً بازی‌های جدید تنها مواردی هستند که برای آن‌ها به هشدار اسپویلر نیاز دارید. اگر بازی خاصی وجود دارد که به آن علاقه دارید، اما هنوز نتوانسته‌اید آن را بازی کنید، می‌توانید با انتخاب سه نقطه عمودی کنار عنوان یک بازی و انتخاب گزینه Unfollow Game، تمام محتوای مرتبط را مخفی کنید.

اعلان‌های پاپ آپ

اعلان-های-پاپ-آپ-bazi-psn.ir

بهترین تنظیمات PS5 برای سفارشی کردن، آن‌هایی هستند که تجربه خاص شما را بهبود می‌بخشند. ممکن است تنظیمات مشابه دوست خود را تغییر ندهید، حتی اگر هر دو زمان زیادی را در PS5 صرف کنید. در حالی که اعلان‌های PS5 به اندازه بسیاری از اعلان‌های اپلیکیشن‌های موبایل مزاحم نیستند، اما همچنان می‌توانند کمی آزاردهنده باشند. خوشبختانه، شما می‌توانید آنها را سفارشی کنید! در منوی تنظیمات اصلی PS5 خود، به سمت عنوان Notifications بروید و آن را انتخاب کنید تا اعلان های پاپ آپی را که می‌بینید شخصی سازی کنید یا به طور کلی آن‌ها را خاموش کنید. می‌توانید «Allow Pop-Up Notifications» را غیرفعال کنید یا به سادگی صدای اعلان را برای پنجره‌های بازشو بی‌صدا کنید.

همچنین می‌توانید فهرستی طولانی از همه اعلان‌های احتمالی را به پایین اسکرول کنید تا بفهمید که آیا پنجره‌های بازشوی وجود دارد که می‌خواهید روشن نگه دارید. برای مثال، شاید بخواهید ببینید چه زمانی دوستانتان آنلاین می‌شوند، چه زمانی به یک بازی دعوت شده‌اید، یا چه زمانی به‌روزرسانی‌هایی برای آیتم‌های موجود در لیست علاقه‌های شما وجود دارد. می‌توانید هر موردی را از این منو انتخاب و چهار گزینه را روشن یا خاموش کنید.

بازی از راه دور

بازی-از-راه-دور-bazi-psn.ir

اگر می‌خواهید بازی‌هایی را با وضوح وضوح ۴K انجام دهید، باید مستقیماً روی PS5 خود بازی کنید. اما اگر با وضوح کمی کاهش یافته مشکلی ندارید. بازی از راه دور یک ویژگی فوق‌العاده است که به شما امکان می‌دهد بازی‌های موجود در کتابخانه خود را از طریق تلفن هوشمند، رایانه یا حتی یک کنسول قدیمی PS4 انجام دهید. برای فعال کردن قابلیت پخش از راه دور، به تنظیمات اصلی PS5 خود بروید و بخش System را باز کنید. از آنجا به پایین بروید و به Remote Play بروید و «Enable Remote Play» را تغییر دهید.

برای پیوند دادن یک دستگاه جدید، پیوند دستگاه را انتخاب نمایید تا یک کد شماره منحصر به فرد را مشاهده کنید و هر دستگاهی که می‌خواهید وصل کنید را وارد نمایید. ممکن است سونی هنوز تمام مشکلات قابلیت پخش از راه دور خود را برطرف نکرده باشد، اما مطمئناً با گذشت زمان بهبود خواهد یافت. اجرای بازی‌های PS5 مورد علاقه خود از تلفن همراه یا رایانه در مکانی کاملاً متفاوت از کنسول یک مفهوم جالب و جذاب است.

ضبط ویدیوی جایزه

ضبط-ویدیوی-جایزه-bazi-psn.ir

هنگامی که در حین بازی یک جایزه جمع آوری می‌کنید، PS5 شما به طور خودکار یک کلیپ 15 ثانیه‌ای می‌گیرد که لحظه به دست آوردن جایزه را ثبت کند. زنده کردن لحظه ای که یک تروفی درون بازی به دست آورده‌اید می‌تواند فوق‌العاده سرگرم کننده باشد، به خصوص اگر کسب یک تروفی کمی سخت باشد. PS5 تنها دارای حافظه داخلی بسیار کمی است و این ویدیوهای کوچک 15 ثانیه‌ای می‌توانند به سرعت اضافه شوند و فضای گرانبهای شما را از بین ببرند. البته، می‌توانید به‌طور مرتب اسکرین‌شات‌ها و ویدیوهای جایزه خود را در بازی مرور کنید تا آن‌ها را حذف کنید و مطمئن شوید که مهم‌ترین‌ها را حفظ می‌کنید.

همچنین می‌توانید کلیپ‌های تروفی خودکار را به طور کلی غیرفعال کنید. سپس، اگر به دنبال یک تروفی خاص هستید، می‌توانید موقتاً دوباره آن را روشن کنید یا دکمه اشتراک‌گذاری را فشار دهید تا 15 دقیقه آخر بازی خود را ببینید، برش دهید و به اشتراک بگذارید. برای ویرایش کلیپ‌ها یا اسکرین‌شات های‌خودکار، بخش Captures and Broadcasts را در تنظیمات اصلی PS5 خود پیدا کنید. سپس به قسمت Auto-Captures به پایین بروید و Trophies را انتخاب کنید.

در اینجا، می‌توانید به سادگی تغییر دهید که کدام درجه‌های جایزه را می‌خواهید اسکرین‌شات یا کلیپ داشته باشید. پلاتینیوم، پلاتینیوم و طلایی، پلاتینیوم، طلایی، و نقره‌ای، تمام درجات جایزه یا هیچ کدام. با تغییر این تنظیم به پلاتینیوم، همچنان می‌توانید غنائم بسیار دشوار و مهم را ضبط کنید، در حالی که از ذخیره‌سازی غیرضروری درجات تروفی پایین‌تر خودداری کنید.

پیش فرض حریم خصوصی

پیش-فرض-حریم-خصوصی-bazi-psn.ir

هنگامی که برای اولین بار PS5 خود را دریافت می‌کنید، می‌توانید تنظیمات حریم خصوصی خود را سفارشی کنید. با این حال، هنگامی که یک کنسول جدید را جعبه‌گشایی می‌کنید، به راحتی می‌توانید تنظیمات اولیه را سریع انجام دهید تا بتوانید بازی‌های خود را دانلود کرده و در اسرع وقت شروع به بازی کنید. مطمئناً باید تنظیمات حریم خصوصی PS5 خود را مجدداً بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز دقیقاً همانطور که می‌خواهید است. برای تغییر گزینه‌های حفظ حریم خصوصی خود در تنظیمات اصلی PS5، به بخش User and Accounts و Privacy بروید. از اینجا، چند کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.

می‌توانید نحوه جمع‌آوری و استفاده از داده‌هایتان توسط سونی و همچنین نحوه مشاهده سایر بازیکنان و تعامل با شما را کنترل کنید. اگر چندین پروفایل در PS5 خود دارید، می‌توانید تنظیمات حریم خصوصی را برای هر نمایه شخصی سازی کنید. اگر View and Customize Your Privacy Settings را انتخاب نمایید، می‌توانید مشخص کنید که کدام فعالیت‌ها یا اطلاعاتی را که می‌خواهید دیگران مشاهده کنند. فقط دوستان، فقط دوستان نزدیک، دوستان دوستان یا حتی هیچ‌کس. می‌توانید افرادی را که می‌توانند نمایه شما را در نتایج جستجو، فهرست دوستان، سابقه بازی‌هایتان و موارد دیگر ببینند، سفارشی کنید.

موسیقی پس زمینه و جلوه‌های صوتی

موسیقی-پس-زمینه-bazi-psn.ir

برخی افراد ممکن است استدلال کنند که موسیقی پس‌زمینه و جلوه‌های صوتی روی PS5 بخشی از تجربه‌ی جذاب یک بازی است. اما اگر در حین استراحت از بازی، مدام منوی اصلی پلی استیشن را رها کنید، چه؟ مطمئناً، می‌توانید تلویزیون را به طور کلی بی‌صدا کنید. یا، فقط موسیقی پس‌زمینه PS5 را خاموش کنید تا زمانی که زمان بازگشت به بازی‌تان فرا رسد، نگران بی‌صدا کردن تلویزیون نباشید.

برای خاموش کردن موسیقی پس‌زمینه در صفحه اصلی PS5، به منوی تنظیمات اصلی بروید، عنوان صدا را انتخاب کنید و سپس به سمت پایین به خروجی صدا بروید. در این بخش، می‌توانید برای غیرفعال کردن موسیقی صفحه اصلی، جلوه‌های صوتی یا هر دو، تا آخر پایین بروید. خاموش کردن جلوه‌های صوتی، صدای کوتاه در هنگام حرکت در منوها را از بین می‌برد. به خاطر داشته باشید که اگر موزیک صفحه اصلی PS5 را خاموش کنید، این کار هر موسیقی دیگری که روی یک بازی پخش می‌شود را خاموش می‌کند.

محدوده دینامیکی بالا (HDR)

محدوده-دینامیکی-بالا-bazi-psn.ir

اگر تلویزیون شما قابلیت HDR را دارد، تنظیمات محدوده دینامیکی بالا (HDR) در PS5 قطعاً مواردی هستند که می‌خواهید تنظیم کنید. در حالی که می‌توانید این تنظیمات PS5 را در حین راه‌اندازی سفارشی کنید، کنتراست و روشنایی را تا حد کمال قابل تنظیم است. برای ویرایش تنظیمات HDR PS5 خود، از منوی تنظیمات اصلی پلی استیشن 5 شروع کرده و Screen and Video را انتخاب کنید. در حالی که در تب خروجی ویدیو هستید، به پایین بروید تا قسمت Color را ببینید، جایی که می‌توانید چند کار مختلف مربوط به HDR را انجام دهید. می‌توانید HDR را بین خاموش، همیشه روشن و روشن در صورت پشتیبانی تغییر دهید. سپس، می‌توانید Adjust HDR را انتخاب کنید تا فوراً شما را وارد مجموعه‌ای از تنظیمات برای ترکیب کامل کنتراست و روشنایی کند. می‌توانید تنظیمات HDR خود را در هر زمان تغییر دهید.

حالت استراحت

حالت-استراحت-bazi-psn.ir

روزهایی که کنسول بازی شما خاموش یا روشن بود، گذشته است. اکنون، کنسول‌های نسل فعلی می‌توانند به حالت خواب زمستانی بروند و در حالت استراحت بین روشن و خاموش بودن کامل بمانند. در PS5، این حالت استراحت نامیده می‌شود. چند دلیل وجود دارد که ممکن است بخواهید استفاده از حالت استراحت را متوقف کنید، اما در بیشتر موارد، حالت استراحت می‌تواند فوق‌العاده مفید باشد.

هنگامی که در حالت استراحت هستید، کنسول شما می‌تواند برق پورت‌های USB شما را تامین کند، به این معنی که به راحتی می‌توانید کنترلرهای خود را شارژ کنید. حتی می‌توانید محدودیت زمانی خاصی را برای تامین برق پورت های USB تعیین کنید تا خطر شارژ بیش از حد کنترلرهای خود را نداشته باشید.

در حالت استراحت، همچنین می‌توانید به اینترنت متصل بمانید، که به شما امکان می‌دهد از بازی از راه دور و کنسول خود برای دانلود و نصب خودکار به‌روزرسانی‌های بازی استفاده کنید تا هر زمان که بخواهید آماده بازی باشید. برای یافتن ویژگی‌ها و تنظیمات حالت استراحت، به بخش System در منوی تنظیمات اصلی پلی استیشن 5 بروید. سپس به پایین رفته و به Power Saving بروید.

مرکز کنترل

مرکز-کنترل-bazi-psn.ir

این ممکن است بیشتر یک تنظیمات زیباشناختی برای سفارشی کردن در PS5 شما باشد، اما صادقانه بگویم، ارزش آن را دارد. شما زمان زیادی را صرف نگاه کردن به مرکز کنترل در کنسول خود می‌کنید و به طور مکرر از آن برای پرش سریع به مناطق مختلف PS5 خود استفاده می‌کنید. اگر با این اصطلاح آشنا نیستید، Control Center عنصر رابط کاربری است که با فشار دادن دکمه PlayStation روی کنترلر DualSense ظاهر می شود.

اینجاست که می‌توانید به راحتی اعلان‌های جدید را مشاهده کنید، به سرعت بین بازی‌ها جابه‌جا شوید، تنظیمات صدا را تنظیم کنید، موسیقی خود را به هم بزنید، و موارد دیگر. در حالی که آیکون های پیش فرض مرکز کنترل بسیار مفید هستند، چند آیکون مخفی وجود دارد که ممکن است برای شما مفیدتر باشد.

برای سفارشی کردن Control Center، دکمه PlayStation را روی کنترلر DualSense خود و سپس دکمه Options را فشار دهید تا منوی سفارشی سازی ظاهر شود. سه نمادی که به طور پیش فرض مخفی هستند عبارتند از Broadcast، Accessibility و Network. شما می‌توانید هر یک از این نمادها را به مرکز کنترل خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید به سادگی آیکون‌های موجود را که هرگز استفاده نمی‌کنید پنهان و یک مرکز کنترل سازمان یافته ایجاد کنید.

سخن پایانی

پلی استیشن 5 سونی مدتی است که عرضه شده، پس احتمالا برای آشنایی با قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، جستجوهایی کرده‌اید. این کنسول دارای لیست گسترده‌ای از ویژگی‌ها و کارهایی است که می‌توانید انجام دهید تا خود را سرگرم کنید و از خرید خود نهایت استفاده را ببرید. با این حال، کشف همه این موارد و تنظیمات PS5 می‌تواند دلهره آور و وقت گیر باشد. ما در این آموزش لیستی از کارهایی که ممکن است ندانید می توانید با PS5 خود انجام دهید را گردآوری کردیم. از همراهیتان بسیار ممنونیم.