bazi-psn.ir

آموزش تغییر DNS در PS4

آموزش-تغییر-DNS-در-PS4-bazi-psn.ir

یکی از ساده‌ترین و در عین حال گاهی موثرترین راه‌ها برای رفع مشکل اتصال اینترنت پلی استیشن، تغییر DNS در PS4 است. در این راهنمای مختصر، ما توضیح خواهیم داد که DNS چیست و چگونه تنظیمات DNS پلی استیشن 4 را تغییر دهیم. تغییر تنظیمات DNS پلی استیشن 4 و 5 واقعاً آسان است و اگر سرورهای DNS ارائه‌دهنده پهنای باند شما غیر قابل اعتماد باشند و یا از نظر جغرافیایی در فاصله قابل توجهی از مکان شما قرار داشته باشند، می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

DNS چیست؟

DNS، به عنوان سیستم نام دامنه شناخته می­‌شود، به زبان ساده مانند یک دفترچه تلفن است. یک سیستم اینترنتی است که به دستگاه شما کمک می‌کند تا مکان یک وب سایت را با تطبیق دامنه‌ای مانند Google.com در مجموعه اعداد خاصی به نام آدرس IP پیدا کند. این یک سیستم مفید برای ما است. زیرا هیچ شخصی نمی‌تواند آدرس IP هر وب سایت را در شبکه جهانی وب حفظ کند. بنابراین، به جای تایپ یک آدرس IP مانند 172.217.17.46 برای باز کردن وب سایت Google، فقط باید دامنه Google.com را در نوار آدرس تایپ کنید.

چرا تنظیمات DNS را در PS4 خود تغییر دهید؟

سرورهای DNS به PlayStation 4 شما اطلاع می‌دهند که سرور یا وب سایت بازی در کجای وب قرار دارد. هر بار که به صورت آنلاین بازی می‌کنید، فروشگاه پلی استیشن را مرور می‌کنید، تراکنش آنلاین انجام می‌دهید یا با دوستان خود چت می‌کنید، PS4 شما از یک سرور DNS استفاده می‌کند. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید به فکر تغییر DNS در PS4 باشید.

کاهش تاخیر یا پینگ شبکه

بسیاری از گیمرهای پلی استیشن 4 که با مشکلات اتصال مانند تاخیر مواجه هستند ترجیح می‌دهند تنظیمات DNS پلی استیشن 4 خود را تغییر دهند. در واقع، تغییر DNS در PS4 یکی از مراحل اصلی عیب یابی است که ما نیز همیشه آن را توصیه می‌کنیم. به طور پیش فرض، PS4 شما از سرورهای DNS ارائه دهنده خدمات اینترنت شما استفاده می‌کند. برای بسیاری، این خوب است و معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کند. با این حال، برخی از سرورهای DNS ارائه شده توسط ISP کمتر قابل اعتماد هستند و ممکن است هر از گاهی دچار کندی شوند.

به منظور رفع مشکلات مربوط و تغییر DNS در PS4، می‌توانید از سرورهای DNS شخص ثالث قوی‌تری مانند سرورهای Google و سایر شرکت‌ها استفاده کنید. در حالی که استفاده از DNS شخص ثالث تضمین نمی‌کند که مشکلات اتصال شما فورا برطرف شود. چنین سرورهایی از نظر آماری قابل اعتمادتر از DNS استاندارد ISP هستند. یکی از سریع‌ترین سرورهای DNS، سرورهای Cloudflare هستند.

تغییر-DNS-در-PS4-bazi-psn.ir

مشکلات مرور کند را برطرف کنید.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است بخواهید تنظیمات DNS پلی استیشن 4 خود را تغییر دهید این است که PS4 شما وقت زیادی را برای بالا آوردن فروشگاه PlayStation، برنامه یا هر وب سایتی با استفاده از مرورگر کنسول صرف می‌کند. این امکان وجود دارد که DNS ISP شما خراب باشد یا مشکلات مازاد ظرفیت، به خصوص در ساعات اوج مصرف داشته باشد. می‌توانید با رفتن به تنظیمات شبکه مشکل را حل کنید تا دوباره اتصال اینترنت را راه‌اندازی یا DNS را تغییر دهید.

بهبود عملکرد شبکه

همانطور که در بالا ذکر شد، DNS شخص ثالث نسبت به ISP DNS قابل اعتمادتر است. اگر می خواهید با مشکل اتصال اینترنت در پلی استیشن 4 خود مواجه نشوید، توصیه می‌کنیم دوباره اتصال اینترنت را راه اندازی کنید و از یک جفت سرور DNS سریع استفاده کنید. دو سرور DNS وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. DNS اولیه و ثانویه.

چگونه تنظیمات DNS پلی استیشن 4 را تغییر دهیم؟

تغییر DNS در PS4 به سادگی رفتن به تنظیمات شبکه کنسول خود و تایپ کردن اطلاعات مورد نیاز است. با این حال، قبل از اینکه ادامه دهید، در مورد سرورهای DNS که می‌خواهید استفاده کنید، تحقیق کنید. یک جستجوی سریع در گوگل باید لیستی از DNS رایگان و سریع برای استفاده در اختیار شما قرار دهد. هنگامی که در مورد سرورهای DNS تصمیم گرفتید، این مراحل را دنبال کنید تا آن‌ها را در PS4 خود قرار دهید:

  • به صفحه اصلی PS4 خود بروید.
  • به تنظیمات بروید.
  • به شبکه بروید.
  • تنظیم اتصال اینترنت را انتخاب کنید.
  • اگر می‌خواهید با کابل متصل شوید، Use LAN Cable را انتخاب کنید، در غیر این صورت Use Wi-Fi را انتخاب کنید.
  • مطمئن شوید که حالت ایجاد شبکه سفارشی را انتخاب کرده‌اید. در غیر این صورت، روش امکان پذیر نخواهد بود.
  • Automatic را انتخاب کنید.
  • در قسمت DHCP Host Name، مطمئن شوید که Do Not Specify را انتخاب کنید.
  • در قسمت تنظیمات DNS، دستی را انتخاب کنید.
  • DNS اصلی و ثانویه دلخواه خود را وارد کنید.

تنظیمات-DNS-پلی-استیشن-4-bazi-psn.ir

آیا تغییر DNS در PS4 امن است؟

کاملا. تغییر DNS در PS4 هیچ تهدیدی برای بازی‌ها، برنامه‌ها یا فایل‌ها و پوشه‌های شما ایجاد نمی‌کند. با این حال، ما به شدت توصیه می‌کنیم که هنگام انتخاب سرور DNS برای استفاده، فقط شرکت‌هایی را انتخاب کنید که سوابق بهتری دارند. اکثر مردم از سرورهای DNS Google (8.8.8.8 و 8.8.4.4) استفاده می‌کنند. اما سایر شرکت‌ها مانند Cloudflare و OpenDNS به همان اندازه خوب هستند.

سخن پایانی

با تغییر DNS در PS4 و PS5 اتصال پهنای باند به کنسول خود را سریع‌تر و مطمئن‌تر کنید. امیدواریم این آموزش برایتان مفید بوده باشد. سوالات و مشکلات خود را از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت بررسی شوند.