bazi-psn.ir

بررسی ویژگی‌های کنسول پلی استیشن 5

بررسی-ویژگی‌های-کنسول-پلی-استیشن-5-bazi-psn.ir

PS5 یک کنسول قدرتمند که تجربه‌ای عالی از بازی‌های نسل فعلی را ارائه می‌دهد. کتابخانه بازی های انحصاری آن از کنترلر DualSense، صدای سه بعدی و SSD سریع کنسول پلی استیشن 5 استفاده فوق العاده‌ای می‌کند. با این حال، تعداد انگشت شماری از مشکلات، آن را از کامل بودن باز می‌دارد. ما بررسی PS5 خود را به‌روز کرده‌ایم تا برداشت‌های اولیه خود را پس از دو سال گذراندن با کنسول منعکس کنیم. سونی از طریق به‌روزرسانی‌های سیستم، تغییرات دلپذیری ایجاد کرده است و کیفیت بازی‌های انحصاری آن همچنان تحت تأثیر هستند. با این حال، چند موضوع باقی مانده وجود دارد. عدم پشتیبانی از 1440p ناامید کننده است، اما ما توصیه می‌کنیم یک کنسول پلی استیشن 5 را خریداری کنید.

بررسی PS5

دوران پلی استیشن 4 که در سال 2013 آغاز شد، به پایان رسیده است. عناوین بزرگ پلی‌ استیشن همچنان در سال‌های 2022 و 2023 روی PS4 عرضه خواهند شد، اما انتظار می‌رود PS4 تا سال 2023 تولید خود را متوقف کند. در سال 2022، خریداران جدید پلی‌ استیشن گزینه بهتری دارند: کنسول پلی استیشن 5 500 دلاری و برادر تا حدودی باریک‌تر 400 دلاری. اگر مجموعه بزرگی از بازی‌های فیزیکی پلی‌استیشن 4 دارید و می‌خواهید دیسک‌های بلوری 4K را روی کنسول خود تماشا کنید، یا اگر به دنبال بازی‌های جدید و کارکرده با تخفیف روی دیسک هستید، باید پلی‌استیشن استاندارد را خریداری کنید.

  • تاریخ انتشار PS5: در حال حاضر (منتشر شده در 12/19 نوامبر 2020)
  • قیمت PS5: 499.99 دلار / 479.99 پوند / 799.95 دلار استرالیا
  • قیمت نسخه دیجیتال PS5: 399.99 دلار / 389.99 پوند / 649.95 دلار استرالیا

نقاط قوت

  • SSD فوق‌العاده سریع
  • کنترلر ابتکاری DualSense
  • تصاویر 4K
  • رابط کاربری زیبا و تمیز
  • سازگاری چشمگیر

نقاط ضعف

  • طراحی بزرگ و غیر قابل انعطاف
  • کنترل ممکن است برای برخی احساس بزرگی داشته باشد
  • تعداد کمی از موارد انحصاری ضروری (در حال حاضر)
  • بدون Dolby Vision یا Atmos
  • 825 گیگابایت SSD سریع پر می شود

مجموعه بازی‌های پلی استیشنمجموعه-بازی‌های-پلی-استیشن-bazi-psn.ir

کنسول پلی استیشن 5 شکاف بین نسل گذشته و جدید را پر می‌کند، بنابراین احتمالاً دیگر نیازی به بوت کردن PS4 خود نخواهید داشت. بسیاری از بزرگترین بازی‌های پلی استیشن در سال 2022 به PS4 آمده‌اند، از جمله Horizon Forbidden West، Gran Turismo 7 و God of War: Ragnarok. اما سونی قبلاً با بازی‌های انحصاری پرمخاطب مانند Returnal و Ratchet و Clank: Rift Apart برای PS5 ساخته است. اگر زمان زیادی را با پلی‌استیشن 4 خود سپری کرده‌اید و برای بهبودهای قابل‌ ملاحظه در زمان بوت شدن کنسول و بارگذاری بازی و همچنین برخی بهبودهای عملکردی و بصری در بازی‌هایی که از قبل دارید، آماده هستید، می‌توانید همه اینها را در یک کنسول پلی استیشن 5 پیدا کنید.

اندازه بزرگ PS5

در بررسی PS5 نمی‌توان از چشم نوازی کنسول اجتناب کرد اما ظاهر عجیب آن برای همه مناسب نیست. جنبه مثبت این موضوع این است که اندازه بزرگ PS5 باعث می‌شود، کنسول بی‌صدا و خنک کار کند. هنوز هم می‌توانید کنسول را به صورت عمودی یا افقی قرار دهید.. مهمتر از آن، از زمان راه‌اندازی هیچ مشکل سخت‌افزاری مهمی مانند خرابی سخت یا خرابی فضای ذخیره‌سازی را تجربه نکرده‌ایم.

پشتیبانی از VRR

اضافه شدن پشتیبانی از VRR به کنسول پلی استیشن 5 بسیار فوق‌العاده است. نرخ نوسازی متغیر عملکرد را در تلویزیون‌های سازگار روان نگه می‌دارد. با فعال کردن PS5 VRR، این کنسول می‌تواند نرخ فریم بالا را بدون مشکل حفظ کند. این یک ویژگی عالی است که ما از دیدن آن در PS5 بسیار خوشحالیم.

عملکرد بسیار عالی

کنسول پلی استیشن 5 با زمان بارگذاری سریع و باورنکردنی، عملکرد بسیار عالی و سطح بالاتری از وفاداری بصری باعث می‌شود در بازی‌های جدید و قدیمی به طور یکسان لذت ببرید. 4K با 3840×2160 پیکسل، گام بزرگ بعدی در ویدیوهای با کیفیت بالا را نشان می‌دهد. چهار برابر وضوح 1080p، که سال‌ها وضوح استاندارد بالا بوده است. از یک راه‌اندازی ساده‌تر تا یک رابط کاربری کاملاً فکر شده، سونی همچنین بخش‌های کلیدی تجربه کاربری را با برخی امکانات اضافی دلپذیر برای راه‌اندازی مجدد تصور کرده است. اعضای PS Plus Essential می‌توانند بلافاصله از مجموعه‌ای از بازی‌ها لذت ببرند، در حالی که Plus Extra و Premium به کاتالوگ بازی دسترسی خواهند داشت. سازگاری به عقب همچنین تضمین می‌کند که مجموعه قدیمی شما از بهترین بازی های PS4 در روز اول کار کند.

بررسی PS5 نسخه دیجیتال

بررسی-PS5-نسخه-دیجیتال-bazi-psn.ir

نسخه دیجیتال PS5 دقیقا مشابه کنسول پلی استیشن 5 استاندارد است، اما درایو 4K Blu-Ray را حذف می‌کند تا قیمت ارزان‌تری را در 399 دلار / 389.99 پوند / 649.95 دلار استرالیا ارائه دهد. هر مدل PS5 را که انتخاب کنید، این کنسول را به‌عنوان ارتقای خوش‌آمدگویی نسبت به PS4 و پورتالی هیجان‌انگیز برای گیم‌پلی نسل جدید توصیه کنیم. نسخه دیجیتال شامل درایو دیسک نیست، بنابراین نمی‌توانید بلو ری تماشا کنید یا از بازی‌های جدید یا استفاده‌شده یا دیسک‌های قدیمی PS4 استفاده کنید.

اگر از نسخه‌های دیجیتال استفاده می‌کنید، گرافیک، پردازنده، حافظه و سخت افزار ذخیره سازی مشابه PS5 استاندارد دارد. نسخه دیجیتال پلی استیشن 5 تمام کارهای نسخه استاندارد را انجام می‌دهد. اگر نمی‌خواهید 500 دلار برای یک کنسول جدید خرج کنید، اگر فیلم‌های UHD Blu-ray را نمی‌خرید یا تماشا نمی‌کنید، یا اگر به بازی‌های مبتنی بر دیسک اهمیتی نمی‌دهید، نسخه دیجیتال ممکن است منطقی‌تر باشد. مخصوصاً برای کسانی که از اشتراک بازی پلی استیشن پلاس استفاده می‌کنند.

قیمت

شاید مهم­ترین بخش بررسی PS5 قیمت آن باشد. قیمت PS5، در اصل 499.99 دلار / 449.99 پوند / 749.95 دلار استرالیا برای نسخه استاندارد کنسول با درایو دیسک بلوری 4K هزینه داشت. با این حال، اگر این مبلغ بیشتر از آن چیزی است که می‌خواهید خرج کنید، نسخه دیجیتال PS5 نیز وجود دارد، که دقیقاً مشابه است جدا از اینکه درایو دیسک را به طور کامل حذف می‌کند. در زمان راه اندازی، هزینه آن 399.99 دلار / 359.99 پوند / 599.95 دلار استرالیا بود که در مقایسه با مدل استاندارد 100 دلار / 90 پوند / 150 دلار استرالیا صرفه جویی می‌کند.

PS5 گران‌تر از قیمت راه‌اندازی PS4، PS4 Slim و PS4 Pro است که هر دو با قیمت 399.99 دلار عرضه شدند، اما آن‌ها به ترتیب هفت و چهار سال پیش اکنون وارد بازار شدند و شما در اینجا جهش نسلی در سخت‌افزار دریافت می‌کنید. 100 دلار بیشتر PS5 هنوز گران است، اما جهش قیمت برای چیزی که دریافت می‌کنید ضروری به نظر می‌رسد.

دلیل قیمت بالای کنسول پلی استیشن 5

دقیقا همانند Oculus Quest 2، شاهد افزایش قیمت PS5 بوده‌ایم که سونی علت آن را افزایش تورم در سطح جهانی می‌داند. ایالات متحده تحت تاثیر قرار نگرفته است، اما این قیمت به 479.99 پوند / 549.99 یورو / 799.95 دلار استرالیا برای PS5 استاندارد و 389.99 پوند / 449.99 یورو / 649.95 دلار برای PS5 دیجیتال افزایش یافته است. سونی تنها سازنده کنسول با سخت‌افزار جدید در این بلوک نیست. شما باید Xbox Series X/S را نیز در نظر بگیرید که نزدیک‌ترین رقیب برای PlayStation 5 سونی است. با قیمت 499 دلار / 449 پوند / 749 دلار استرالیا و 299 دلار به ترتیب 249 پوند / 499 دلار استرالیا، این امر PS5 را گران‌تر از آخرین کنسول‌های مایکروسافت می‌کند.

جلوه نوری ظریف سیستم

جلوه نوری ظریفی در سیستم وجود دارد که وقتی کنسول در حالت کار یا استراحت است، رنگ آرامش بخشی ایجاد می‌کند. نوار نور به ظاهر و حس فضایی PS5 می‌افزاید و نشان دهنده تداوم خوبی از PS4 است. بسیار شبیه پلی استیشن 4، زمانی که کنسول در حالت استراحت است، نور نارنجی می‌شود و هنگامی که PS5 روشن می‌شود، از آبی به سفید تغییر می‌کند.

صدای سه بعدی

صدای-سه-بعدی-bazi-psn.ir

برای بررسی PS5 بهتر است سری به بخش تنظیمات کنسول پلی استیشن 5 بزنید. در این بخش می توانید صدای سه بعدی را مطابق با اولویت خود تنظیم کنید. پنج سطح برای انتخاب وجود دارد، بنابراین گزینه ای را انتخاب کنید که به سطح گوش شما نزدیک تر است. به یاد داشته باشید که صدای سه بعدی روی هر هدستی کار می کند، چه به صورت بی سیم یا زمانی که به کنترلر DualSense وصل می شود، و همچنین می تواند با استفاده از بلندگوهای تلویزیون شما فعال شود.

کنترلر DualSense

کنترلر PS5 DualSense پد هوشمند جدید سونی با بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی ترکیبی از سخت‌افزار قدرتمندتر، رابط کاربری جدید، زمان بارگذاری سریع و قابلیت‌های صدای سه بعدی فراگیر، جهشی نسلی نسبت به PS4 ایجاد می‌کند. ممکن است از شنیدن اینکه یک کنترلر DualSense را با کنسول پلی استیشن 5 در یک جعبه دریافت می‌کنید بسیار خوشحال شوید. DualSense در دست به طرز عجیبی شبیه به DualShock 4 است. برداشتن DualSense برای اولین بار، نسبتا سنگین است. در حالی که اکثر کنترل‌کننده‌ها دارای روکش پلاستیکی سفید مات هستند، قسمت پایینی دسته‌ها بافت خشن‌تر دارد که در واقع نگه‌داشتن کنترلر را آسان‌تر می‌کند و احتمال اینکه از دست شما خارج شود کمتر می‌شود.

آیا PS5 بخریم؟

آیا می‌خواهید بدون از دست دادن بازی های PS4 خود طعم نسل فعلی را بچشید؟ یکی از بهترین ویژگی های پلی استیشن 5 این است که به عنوان پل ارتباطی بین نسل‌ها عمل می‌کند. کل مجموعه بازی‌های دیجیتال PS4 شما از لحظه ورود به حساب PSN وجود دارند.

شما از بارگیری صفحه نمایش خسته شده‌اید و برای نرخ فریم بالاتر آماده‌اید؟

ویژگی‌های برجسته PS5 عبارتند از SSD آن، که زمان راه‌اندازی بازی‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، و GPU پیشرفته آن، که گرافیک‌های ردیابی پرتو و رزولوشن 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه را امکان‌پذیر می‌کند.

PS5 نخرید اگر…

شما به دنبال یک پخش کننده عالی Dolby Atmos و Vision Blu-ray هستید.اگر از علاقه‌مندان به رسانه‌های خانگی هستید که مجموعه‌ای از بلوری‌های 4K Dolby Vision در خانه و سیستم بلندگوی Dolby Atmos دارید، احتمالا PS5 را دوست نخواهید داشت. می‌تواند دیسک‌های Blu-Ray 4K را پخش کند، اما از فرمت‌های Dolby Atmos یا Dolby Vision پشتیبانی نمی‌کند.

شما می‌خواهید تعداد زیادی بازی انحصاری PS5 را بازی کنید

کاتالوگ بازی‌های انحصاری PS5 در حال رشد است، اما هنوز کمی کوچک است. این بدان معنا نیست که اوضاع بهبود نخواهد یافت. آن‌ها مطمئنا این کار را خواهند کرد، اما همانطور که هست، انتظار نداشته باشید که در گزینه‌ها غرق شوید.

فضای اتاق شما محدود است

فضای-اتاق-شما-محدود-است-bazi-psn.ir

ممکن است برای برخی مشکلی نباشد، اما ارزش آن را دارد که برای آخرین بار به بزرگی PS5 توجه کنیم. اگر فضای کمی دارید و از نظر فیزیکی جایی برای یک کنسول غول‌پیکر در اتاق یا میز خود ندارید، این کنسول پیشنهاد نمی‌شود.

سخن پایانی

اگر کنسول پلی استیشن 5 را انتخاب کنید، چه انتظاری از آن دارید؟ در حال حاضر، اکثر بازی‌ها می‌توانند هنگام استفاده از حالت عملکرد بازی، وضوح 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه یا 60 فریم بر ثانیه ارائه دهند. بسیاری نیز از تصویر 4K استفاده می‌کنند، در حالی که پشتیبانی HDR به ارائه رنگ‌ها و کنتراست بهتر کمک می‌کند. با بررسی PS5 به کنسولی رسیدیم که ما را تحت تاثیر قرار داد. PS5 یک کنسول بازی نسل جدید است که ما تا مدتی‌ها آن را به دوستان و خانواده‌هایمان توصیه می‌کنیم.