bazi-psn.ir

بازی‌های بر بستر کلود

بازی‌های-بر-بستر-Cloud-bazi-psn.ir

اگر با بازی‌های بر بستر کلود (که به آن استریم بازی یا استریم ابری نیز گفته می‌شود) آشنایی ندارید، به نوعی شبیه پخش یک فیلم در نتفلیکس است. شما از راه دور و از طریق یک برنامه بازی ابری یا مرورگر اینترنت به یک رایانه مجازی متصل می‌شوید و از آنجا بازی را انجام می‌دهید. هیچ سخت‌افزار، کابل، انتظار برای نصب و دانلود بازی‌ها، به‌روزرسانی یا هر چیز دیگری که معمولاً با اجرای بازی‌ها در دستگاه‌هایی مانند PS5، Xbox Series X یا لپ‌تاپ همراه است، وجود ندارد. با این حال، یک مدل استاندارد اشتراک بازی‌های بر بستر کلود وجود ندارد و چندین پلت‌فرم محبوب داریم.

برای بازی‌های بر بستر کلود به چه چیزی نیاز دارم؟

برای بازی‌های بر بستر کلود بهینه، ما یک اتصال سیمی (اترنت) با سرعت دانلود حداقل 50 مگابیت در ثانیه را توصیه می‌کنیم. اتصال بی‌سیم 5.0 گیگاهرتز، 4G LTE یا 5G نیز کار خواهد کرد، اما اتصال سیمی اتصال پایدار را تضمین می‌کند. اکثر بازی‌های بر بستر کلود می‌گویند که بسته به تنظیمات وضوح، فقط به سرعت ۱۵ تا ۲۵ مگابیت بر ثانیه نیاز دارید. اما اگر چندین کاربر اینترنت در خانواده خود دارید، برای حفظ یک اتصال ثابت به کل پهنای باند موجود بیشتری نیاز دارید.

به غیر از آن، به دستگاهی نیاز دارید که بتواند ویدئو را پخش کند. مانند کروم بوک یا تبلت و چند دستگاه جانبی، مانند ماوس یا کنترلر بازی. (ما استفاده از کنترل‌های لمسی را در دستگاه‌های تلفن همراه توصیه نمی‌کنیم زیرا اجرای آن‌ها در بهترین حالت متزلزل است.) با این حال، برخی از الزامات سخت افزاری وجود دارد. به عنوان مثال، دستگاه شما باید پردازنده و کارت گرافیک به اندازه کافی سریع و حافظه کافی برای مدیریت پخش ویدیو داشته باشد. (اگر مطمئن نیستید که آیا دستگاه شما می‌تواند از بازی ابری پشتیبانی کند، باید الزامات سرویس Cloud Gaming خاص را بررسی کنید.)

بهترین خدمات سرویس Cloud Gaming

سرویس Cloud Gaming شیوه بازی‌های ما را متحول کرده است و به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا بدون توجه به قدرت سخت‌افزار، بازی‌های مورد علاقه‌شان را به همه جا بیاورند. به لطف قدرت ابر، بازی‌ها را می‌توان بی‌درنگ پخش کرد، بدون اینکه نگران به‌روزرسانی‌ها، دی‌ال‌سی‌ها یا ارتقاءها باشید. بازی‌های بر بستر کلود از زمانی که قطار هیپ ایستگاه را در سال 2018 ترک کرد، مسیر طولانی را طی کرده است. هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد که تجربه‌ای یکپارچه و ثابت داشته باشید، اما به نقطه‌ای رسیده است که احساس می‌کنید می‌توانید بنشینید و شروع به بازی کنید. مشکلات شبکه همچنان باقی مانده است، اما Wi-Fi 6 و 6E و سرویس سلولی 5G به رفع نقاط ناهموار کمک کرده است. با این حال، اگر در مکان‌هایی با اتصال ضعیف زندگی می‌کنید یا اگر هزینه‌های پهنای باند شما گزاف است، هنوز گزینه خوبی نیست.

بهترین-خدمات-سرویس-Cloud-Gaming-bazi-psn.ir

چهار گزینه اصلی برای بازی

از دیدگاه یک گیمر، واقعاً تنها چهار گزینه اصلی برای بازی وجود دارد. این چهار گزینه عبارتند از: Xbox Cloud Gaming ،Nvidia GeForce Now ،PlayStation Plus Premium و Amazon Luna. و از این چهار، فقط Xbox و GFN واقعاً به وعده‌های خود عمل می‌کنند، اگرچه لونا نیز امتیازات بالایی دارد. تنها دستگاه غیر پلی استیشن که PlayStation Plus Premium روی آن کار می‌کند رایانه های شخصی است. در حالی که Stadia گوگل دارای فناوری زیربنایی قوی بود، به نظر می‌رسید که گوگل همیشه بیشتر به کسب درآمد از پلتفرم علاقه‌مند است تا یک سرویس مصرف کننده، همانطور که ماه‌ها پیش هنگام اعلام تعطیلی Stadia نشان داد. دو انتخاب برتر نیز کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. Xbox Game Pass Ultimate بازی‌ها را از کتابخانه اشتراک خود پخش می‌کند، در حالی که GeForce Now بازی‌هایی را که قبلاً مالک آن بوده‌اید، تا زمانی که پشتیبانی می‌شوند، پخش می‌کند.

مزایا و معایب بازی‌های بر بستر کلود

فناوری بازی‌های بر بستر کلود در سال 2000 در E3 با Game Cluster معرفی  و در سال 2003 منتشر شد. اما علیرغم مدل اولیه امیدوارکننده برای بازی‌های بر بستر کلود، به دلیل کمبود زیرساخت قابل اعتماد، هرگز در اوایل دهه 2000 مطرح نشد. تا زمانی که مایکروسافت، سونی و حتی گوگل وارد این تصویر نشدند، سرانجام استریم بازی به اندازه کافی شتاب ایجاد کرد تا به طور کامل از بین برود. ایده پشت بازی‌های بر بستر کلود این است که وابستگی نیاز به سخت افزار پیشرفته برای بازی عناوین AAA را کاهش دهد.

به این ترتیب، هیچ کس نیازی به جمع کردن پول نقدی که به سختی به دست آورده است برای یک کنسول نیست تا با صنعت بازی همگام شود. تصور کنید بعد از خرید جدیدترین گوشی اندرویدی پریمیوم، عناوین Xbox One را بازی کنید. با این حال، برخی از اخطارها در مورد خدمات بازی‌های بر بستر کلود وجود دارد. ما اینجا هستیم تا در ادامه نحوه عملکرد این فناوری هنگام بازی را توضیح دهیم.

نحوه عملکرد بازی‌های بر بستر کلود

نحوه-عملکرد-بازی‌های-بر-بستر-کلود-bazi-psn.ir

شما در اصل یک بازی را از راه دور انجام می‌دهید. بازی‌ها روی سرورهای راه دور میزبانی و در دستگاه شما پخش می‌شوند. تمام قدرت پردازشی برای اجرای این بازی‌ها به سرور مجازی بستگی دارد، اما دستگاه شما باید پهنای باند اینترنت مورد نیاز را مدیریت کند. این یک معامله قابل قبول برای عدم نیاز به نصب مستقیم این بازی‌ها و در عین حال صرفه جویی در هزینه با عدم خرید سخت افزار قدرتمند و گران قیمت است. سقوط بازی‌های پخش‌شده از سرور، احتمال تأخیر بالا و افت فریم را دارد. هنگامی که یک دکمه را فشار می‌دهید، ممکن است تاخیر محسوسی در آن عمل وجود داشته باشد. این یک فاجعه در هنگام بازی‌هایی است که برای عملکرد به زمان پاسخگویی بالا نیاز دارند.

سرویس Cloud Gaming متکی به اتصال اینترنت پایدار است

سرویس Cloud Gaming به شدت به اتصال اینترنت شما متکی است. بنابراین اگر اتصال شما اغلب قطع می‌شود یا ثابت نیست، تجربه بازی‌های بر بستر کلود شما متفاوت خواهد بود. همه افراد دسترسی به یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد را نخواهند داشت، بنابراین ممکن است منجر به سقوط وابستگی به این فناوری برای تجربه بازی اولیه شود.

استریم برای اندروید عالی است

بازی‌های موبایل شامل محدودیت‌هایی هستند. فضای ذخیره‌سازی و دیگری دسترسی به عناوین AAA منتشر شده بر روی پلتفرم است. فضای ذخیره سازی یک مشکل برای عموم مردم است و نمی‌توان انتظار داشت که فضای ذخیره سازی شما با آنچه می‌توانید در رایانه شخصی دریافت کنید مطابقت داشته باشد. برخی از بازی‌های رایانه شخصی می‌توانند تا 50 گیگابایت برای نصب پایه نیاز داشته باشند و با به‌روزرسانی‌ها حتی بیشتر رشد کنند. در این صورت، ما مجبور به خرید حافظه خارجی و ارتقاء به مدل‌های پایه گران‌تر (حافظه بالاتر) هستیم.

بازی‌های ابری Xbox Game Pass

Xbox Game Pass چیزی را برای همه کسانی که بازی می‌کنند ارائه می‌دهد و آن را به گزینه‌ای عالی برای بسیاری از گیمرها تبدیل می‌کند. اگرچه این ویژگی هنوز از نظر فنی در مرحله بتا است، اما با سطح اشتراک ۱۵ دلاری Game Pass Ultimate ماهانه (قیمت تبلیغاتی ۱ دلار برای ماه اول) بازی‌های بر بستر کلود قوی را نیز ارائه می‌کند. علاوه بر تمام امتیازات Game Pass، می‌تواند از طریق برنامه‌های اختصاصی (کامپیوتر، برخی تلویزیون‌ها، تلفن‌های اندروید)، مرورگرها (برای آی‌پد، آیفون و کروم‌بوک) یا Xbox به هر دستگاهی پخش شود.

بازی‌های-ابری-Xbox-Game-Pass-bazi-psn.ir

این کتابخانه نزدیک به 500 بازی دارد که تقریباً 400 تای آن‌ها از طریق فضای ابری قابل بازی هستند. این شامل EA Play نیز می‌شود که تعداد کمی از بازی‌هایش را پشتیبانی می‌کند. این باعث می‌شود آن را به یکی از بزرگترین کتابخانه‌های ابری موجود تبدیل کند. Game Pass برخی از بازی‌های استودیوی Xbox Game را در روز اول ارائه می‌کند. استودیوها تعداد نسبتاً زیادی بازی تولید می‌کنند و مایکروسافت می‌گوید قصد دارد پشتیبانی را گسترش دهد تا به شما امکان دهد بازی‌هایی را که دارید از طریق ابر بازی کنید.

پلی استیشن پلاس پریمیوم

این قدیمی‌ترین سرویس است و سونی PlayStation Now را در سال 2014 راه‌اندازی کرد. سپس دارایی‌های OnLive را در سال 2015 خریداری کرد. هنگامی که در ژوئن 2022 در یک مدل پله‌ای راه‌اندازی شد، کاتالوگ نسبتاً بزرگی از عناوین قدیمی‌تر و نسخه تازه‌سازی‌شده PS Now را که در طرح Premium هجده دلاری در ماه (در صورت پرداخت سالانه 10 دلار در ماه) گنجاند. بازی‌های بر بستر کلود غیر کنسولی صرفاً برای رایانه‌های شخصی و فقط برای زیرمجموعه کوچکی از کاتالوگ است. برخی از ویژگی‌های مطلوب سرویس یا ویژگی‌های ارائه‌شده توسط سایر سرویس‌ها، مانند کیفیت بهتر از 1080p و در دسترس بودن یک روز را شامل نمی‌شود.

سخن پایانی

بازی‌های بر بستر کلود راهی عالی برای از بین بردن برخی دردسرهای فنی و همچنین صرفه جویی در هزینه است. چه بازی‌های خود را به‌صورت جداگانه خریداری کنید و چه بازی‌های زیادی انجام می‌دهید، به یک بستر نیاز دارید که به شما امکان دسترسی به صدها را در یک زمان بدهد. سرویس Cloud Gaming با نیازهای شما مطابقت دارد.