bazi-psn.ir

افزایش حافظه PS4

افزایش-حافظه-PS4-bazi-psn.ir

آیا هارد دیسک داخلی PS4 شما را عقب نگه می‌دارد؟ دوست دارید بازی­‌های بیشتری نصب کنید اما فضای کافی برای آن‌­ها ندارید؟ پلی استیشن 4 به ویژگی‌های شگفت انگیزی برای گیمرها مجهز شده است تا یک تجربه بازی استثنایی به وجود آورد و دنیای بازی را سرگرم کننده‌­تر کند. بسیاری از گیمرها منتظر استفاده از هارد اکسترنال برای افزایش حافظه PS4 بودند. کنسول دارای ظرفیت حافظه 500 گیگابایت تا 1 ترابایت است. این فضای حافظه برای یک گیمر بسیار کمتر است. اکثر کاربران آن را راحت می‌دانند. اما می­‌توان با افزایش حافظه PS4 بازی­‌های زیادی را انجام داد.

حافظه در پلی استیشن 4

پلی استیشن 4 به عنوان یکی از جالب‌ترین پلتفرم‌­های بازی در اواخر سال 2013 منتشر شد. این کنسول یک دستگاه بازی مبتنی بر پردازنده سفارشی قدرتمند و با قابلیت گرافیکی عالی است. همچنین مجهز به فناوری اترنت و بلوتوث برای اتصال روان است. کاربران فضای حافظه کم را سخت می‌دیدند زیرا تعدادی از بازی‌ها وجود دارند که حجم زیادی از حافظه را اشغال می‌کنند. برای جلوگیری از مشکل پر شدن حافظه که در نهایت بر عملکرد PS4 تأثیر می‌گذارد باید به فکر افزایش حافظه PS4 باشید.

هارد اکسترنال در پلی استیشن 4

مشکل حافظه در پلی استیشن 4 از مرحله بعدی عرضه دستگاه برطرف شد. کاربران منتظر چیزی بودند که به آن‌ها امکان اتصال و استفاده از هارد دیسک‌های خارجی با پلی استیشن 4 را بدهد. با معرفی نرم افزار سیستمی 4.50 مشکل حل شد. این برنامه برای دسترسی به واحدهای ذخیره سازی خارجی و اتصال به پلی استیشن 4 منتشر شد. اکنون می‌توانید هارد دیسک اکسترنال خود را به پلی استیشن متصل کرده و از آن به عنوان یک واحد ذخیره سازی ثانویه برای بازی خود استفاده کنید.

دیسک سخت خارجی

از هر هارد اکسترنال می‌توان برای ساخت یک واحد ثانویه حافظه در پلی استیشن 4 استفاده کرد. با این حال، محدودیت‌های خاصی برای اتصال هارد دیسک به پلی استیشن 4 وجود دارد. دیسک باید تمیز و خالی باشد.

مهم‌ترین جنبه‌ها

برخی از مهم‌ترین جنبه‌ها عبارتند از ماهیت پورت USB موجود در هارد دیسک و ظرفیت ذخیره سازی دستگاه. برای استفاده از هارد دیسک پلی استیشن 4 ابتدا باید دو پارامتر را بررسی کرده و سپس مراحل را ادامه دهید. برخی از مهم‌ترین چیزهایی که باید به آن‌ها توجه کرد ظرفیت حافظه است. ظرفیت حافظه هارد دیسک شما باید مطابق با نیازهای بازی شما کافی باشد، اما نه خیلی کمتر یا خیلی بیشتر از 8 ترابایت. هارد دیسک خارجی باید حداقل 250 گیگابایت یا حداکثر 8 ترابایت فضای ذخیره سازی داشته باشد. همچنین مطمئن شوید که هارد دارای یک پورت USB 3.0 برای اتصال به پلی استیشن 4 باشد. می‌توانید یک پورت 3.0 را به دستگاه متصل کرده و از هارد درایو پلی استیشن 4 خود استفاده کنید.

حافظه-در-پلی-استیشن-4-bazi-psn.ir

در مورد ماهیت هارد دیسک، امکان استفاده از هر نوع آن را دارید. می‌توانید از درایوهای حالت جامد و هارد دیسک معمولی استفاده کنید. ترکیبی از SSD و HDD نیز می‌تواند برای همین منظور استفاده شود. تا جایی که از محدودیت حافظه فراتر نرفته است، می‌توانید از واحد ذخیره سازی هیبریدی استفاده کنید.

نحوه انتخاب بهترین هارد اکسترنال برای PS4

این روزها اکثر گیمران بازی‌ها را به صورت دیجیتالی می‌خرند. آن‌ بازی‌هایی هم که روی دیسک های بلوری عرضه می‌شوند، حدود 50 گیگابایت یا بیشتر به فضا نیاز دارند. هیولاهایی مانند Red Dead Redemption 2 می‌توانند تا 105 گیگابایت از هارد دیسک گرانبهای شما را مصرف کنند. مشکل زمانی آغاز می‌شود که مدل استاندارد فقط 500 گیگابایت فضا برای بازی دارد که مقداری از آن نیز قبلاً توسط نرم افزار سیستم اشغال شده است. حتی هارد 1 ترابایتی PS4 Pro در مواجهه با فایل‌های مورد نیاز بازی‌های گرافیکی امروزی با مشکل مواجه می‌شود.

البته، اگر زمان بارگذاری سریع‌تری می‌خواهید، همیشه می‌توانید برای افزایش حافظه PS4 هارد داخلی موجود PS4 خود را با یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت بالاتر یا حتی یک درایو SSD یا هیبریدی جایگزین کنید. با این حال، لازم نیست درایوها را فقط برای به دست آوردن ظرفیت بیشتر تغییر دهید. زیرا PS4 همچنین از هارد دیسک‌های خارجی USB 3 به عنوان حافظه طولانی مدت پشتیبانی می‌کند. شما نیازی به انتقال داده یا از دست دادن فضای موجود خود ندارید.

  • نوع رابط

 هر درایو USB 3 تقریباً با هر اندازه‌ای کار می‌کند. 250 گیگابایت حداقل ظرفیت و 8 ترابایت حداکثر ظرفیت است. نه PS4 و نه PS4 Pro از USB 3.1 Gen 2 یا USB Type C پشتیبانی نمی‌کنند.

  • قابل حمل یا رومیزی

 برای راحتی کار، توصیه می‌کنیم از یک هارد دیسک اکسترنال قابل حمل استفاده کنید. قابل حمل بودن در واقع چندان مفید نیست، اما یک اتصال USB 3 هم انتقال داده و هم برق را فراهم می‌کند. بنابراین شما به منبع تغذیه خارجی نیاز نخواهید داشت.

دلیل انتخاب هارد اکسترنال رومیزی

در حال حاضر، تنها دو دلیل برای انتخاب هارد اکسترنال رومیزی وجود دارد. اول، آن‌ها می‌توانند با ظرفیت‌های بیشتر کار کنند. حتی بزرگ‌ترین درایوهای قابل حمل حداکثر ظرفیت 5 ترابایت دارند. در حالی که درایوهای دسکتاپ حداکثر دارای ظرفیت 8 ترابایتی هستند. با این حال، باید یک کتابخانه بازی های عظیم داشته باشید تا آن را به یک عامل تعیین کننده تبدیل کنید. در غیر این صورت، برخی از درایوهای دسکتاپ دارای سرعت اسپیندل 7200 RPM و درایوهای قابل حمل معمولاً فقط 5400 RPM هستند. این می‌تواند به معنای عملکرد کمی بهتر و زمان بارگذاری کوتاه‌تر باشد.

  • چیز دیگری مد نظر دارید؟

درایوها باید مستقیماً به PS4 شما متصل شوند – نه هاب USB – بنابراین مطمئن شوید که یک پورت USB 3 در دسترس دارید. هر دو PS4 اصلی و PS4 Slim جدیدتر دارای دو درگاه USB 3 در جلو هستند. در حالی که مدل Pro دارای یک پورت USB 3 اضافی در پشت است. برای اتصال و شارژ کنترلرها یا اتصال واحد کنترل PSVR به یک دستگاه رایگان نیاز دارید، بنابراین این را در نظر داشته باشید.

نحوه-انتخاب-بهترین-هارد-اکسترنال-برای-PS4-bazi-psn.ir

  • چقدر فضای ذخیره سازی نیاز دارید؟

شما فقط می‌توانید یک درایو ذخیره‌سازی طولانی‌ مدت متصل به PS4 خود داشته باشید، بنابراین بزرگ‌ترین درایو را که می‌توانید، بخرید. بازی‌های این روزها می‌توانند حجم زیادی از فضای ذخیره‌سازی را بخورند، بنابراین اگر به طور انحصاری برای بازی Fortnite یا Minecraft برنامه‌ریزی نکنید، به یک درایو خارجی بزرگ نیاز خواهید داشت.

راهنمای استفاده از هارد اکسترنال در PS4

استفاده از هارد اکسترنال در پلی استیشن 4 بسیار آسان و راحت است. هنگامی که تمام تجهیزات مورد نیاز افزایش حافظه PS4 را دارید، می‌توانید آن را متصل کرده و استفاده کنید. با این حال، فقط به خاطر داشته باشید که هارد دیسک قبل از استفاده به عنوان یک حافظه خارجی برای PS4، فرمت شود. در اینجا نحوه استفاده از هارد اکسترنال برای افزایش حافظه PS4 آورده شده است.

مطمئن شوید که درایو خارجی مجهز به درگاه اتصال USB 3.0 است و کمتر از 8 ترابایت و بیش از 250 گیگابایت فضای حافظه دارد. پس از جمع آوری تمام اقلام مورد نیاز، هارد دیسک را به پورت USB پلی استیشن 4 خود وصل کنید. با چشمک زدن چراغ پاور متوجه می‌شوید که هارد دیسک متصل است و از پلی استیشن برق می‌گیرد. در اینجا چند مرحله برای کاربردی کردن هارد اکسترنال به عنوان حافظه ثانویه برای پلی استیشن 4 آورده شده است.

  • هارد دیسک را از طریق پورت USB 3.0 به PS4 وصل کنید.
  • بررسی کنید که هارد دیسک از چراغ پاور برق می‌گیرد.
  • به تنظیمات PS4 بروید.
  • به دستگاه > دستگاه ذخیره سازی USB بروید.
  • دستگاه ذخیره سازی خارجی و قالب را انتخاب کنید.

پس از تکمیل فرمت، می‌توانید از دستگاه خارجی با PS4 خود استفاده کنید. از هارد اکسترنال می‌توان به عنوان یک واحد اکسترنال برای پلی استیشن 4 خود استفاده کنید. همچنین روی حافظه هارد دیسک و حافظه داخلی PS4 جابجایی، کپی و عملیات مختلفی انجام دهید. مطمئن شوید که از تمام داده‌هایی که در درایو دارید، یک نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید.

سخن پایانی

شما می‌توانید از هر هارد موجود در بازار که با پلی استیشن سازگار است برای افزایش حافظه PS4 استفاده کنید. دستگاه‌هایی مانند وسترن دیجیتال، PKT، توشیبا و غیره. اینها از جمله بهترین انتخاب‌ها برای شما هستند، سخت، ایمن و دارای فضای ذخیره‌سازی عالی هستند.