bazi-psn.ir

هدف اصلی شرکت مایکروسافت از ارائه ایکس باکس سری ایکس چیست ؟

هدف مایکروسافت چیست

هدف مایکروسافت در نسل نهم

در پایان سال ۲۰۲۰ شاهد آغاز نسل جدید کنسول‌های بازی با عرضه دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس بودیم . کنسول ایکس باکس سری ایکس، چهارمین نسل از کنسول‌های مایکروسافت است و بار دیگر با کنسول‌های پلی استیشن رقابت خواهد کرد. نینتندو با عرضه کنسول Wii مسیر کاملا متفاوتی را پیش گرفت و علاقه‌ای به رقابت با سونی و مایکروسافت نداشت.

عملکرد نسبتا ضعیف مایکروسافت در نسل هشتم با عرضه کنسول ایکس باکس وان، باعث شد تا مایکروسافت در استراتژی‌های خود تجدید نظر کند. هدف مایکروسافت در نسل نهم ، می‌تواند جنگ کنسول‌ها را برای همیشه پایان دهد.

Microsoft's main goal is to offer the Xbox Series X-bazi-psn.ir

ایکس باکس سری ایکس

ایکس باکس سری ایکس مجهز به پردازنده‌ی AMD Zen 2  و حافظه‌ی ذخیره‌سازی NVME SSD است. سخت‌افزارهایی که قدرت پردازشی مدرن و ذخیره‌سازی با سرعت بالا را به کنسول جدید می‌دهند و پردازنده‌ی گرافیکی با قدرت پردازشی ۱۲ ترافلاپس دارد.

شرکت مایکروسافت در طی سالیان گذشته به دنبال جبران اشتباهات خود بوده است که می‌توان گفت تا حدی موفق شده است. خرید استودیو‌های First Party، ارائه سرویس‌های جذابی مانند Backward Compatibility و Xbox Games Pass، همه نشان از تغییر رویکرد این شرکت در برابر بازار کنسول‌ها دارد. حال شرکت مایکروسافت با کنسول جدیدش خبر از هدف مایکروسافت در نسل نهم میدهد که همه دنیا را غافلگیر کرده است.

هدف اصلی مایکروسافت گسترش پلتفرم‌های قابل پشتیبانی

هدف مایکروسافت در نسل نهم ، دسترسی کاربر به بازی قرار خواهد داد. هدف مایکروسافت در نسل نهم این است که شما روی چه پلتفرمی بازی می‌کنید. این کمپانی در تلاش است تا کاربرانش روی ایکس باکس، کامپیوترهای شخصی و حتی گوشی‌های هوشمند به سرویس‌های مایکروسافت دسترسی داشته باشند و هدف اصلی آن، گسترش پلتفرم‌های قابل پشتیبانی است.

مصاحبه Phil Spencer

فیل اسپنسر (Phil Spencer) رییس بخش ایکس باکس و سرگرمی شرکت مایکروسافت، استراتژی و هدف مایکروسافت در نسل نهم  نبرد کنسول‌های بازی تنها فروش بالا و موفقیت آمیز کنسول ایکس باکس سری ایکس نیست و المان‌های زیادی در تعیین موفقیت و یا شکست این شرکت دخیل خواهند بود.

در مصاحبه انجام شده با وب‌سایت خبری GameReactor، اسپنسر تصریح کرد که هدف مایکروسافت در نسل نهم روی جذب کاربران و مشتریان جدید سرویس‌ها و تکنولوژی‌های مرتبط با خانواده ایکس باکس متمرکز است و این اتفاق می‌تواند در چندین پلتفرم مختلف نظیر رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ و یا حتی کنسول‌های نسل گذشته ایکس باکس نیز به وقوع بپیوندد، و موفقیت و یا شکست ایکس باکس سری ایکس در زمینه آمار فروش نمی‌تواند تغییر شگرفی در این سیاست اقتصادی ایجاد کند.

پیشرفت و رشد آمار کاربران مایکروسافت

هدف مایکروسافت در نسل نهم ، پیشرفت و رشد آمار کاربرانی است که درحال تجربه یکی از سرویس‌های برند ایکس باکس هستند. و زمانی که از برند ایکس باکس سخن می‌گوییم تنها کنسول‌های این شرکت مورد بحث نیستند، بلکه به این معنا است که کاربری در هر پلتفرم و یا با هر نوع وسیله ارتباطی وارد حساب ایکس باکس خود شده و اقدام به استفاده از سرویس‌های این برند می‌کند. و این اتفاق می‌تواند حتی در کنسول‌ها و پلتفرم شرکت‌های دیگر نظیر نینتندو سوییچ و تلفن‌های همراه نیز صورت پذیرد. پس همان‌طور که مشخص است اهمیت پلتفرم‌ها و کنسول‌های بازی دیگر همانند گذشته تاثیرات مستقیمی را روی موفقیت شرکت مایکروسافت ایفا نمی‌کنند.

تضاد کامل اهداف شرکت سونی و شرکت مایکروسافت

این سیاست اقتصادی شرکت مایکروسافت را می‌توان در تضاد کامل با اهداف و اندیشه‌های شرکت سونی و برند پلی استیشن توصیف کرد. بدین صورت که شرکت سونی در سال‌های گذشته نهایت تلاش خود را برای خلق و ایجاد تجربه و امکاناتی کرده است که تنها در کنسول‌های این شرکت امکان پذیر باشد. و مثال واضح این تفکر را می‌توان در سرمایه‌گذاری سرسام‌آور شرکت سونی در استودیو و عناوین اختصاصی خود مشاهده کرد.

 قبول زودهنگام شکست شرکت مایکروسافت

درحالی که این اظهار نظر شرکت مایکروسافت می‌تواند یک نشانه برای قبول زودهنگام شکست در نبرد کنسول‌ها تعبیر شود، اما باید در ذهن داشت که این شرکت در چندین سال گذشته توجه و تلاش‌های زیادی را معطوف بر سرویس‌های ماه پرداخت و آینده‌نگرانه‌ای نظیر سرویس Xbox Game Pass و سرویس استریم Xcloud کرده است، سرویس‌هایی که هرساله سود بسیار زیاد و سرشاری را برای شرکت مایکروسافت به ارمغان می‌آورند. به‌صورتی که درحال حاضر بیش از 15 میلیون کاربر عضو ثابت و ماهیانه سرویس‌هایی نظیر Netflix For Games و سرویس Xbox Game Pass هستند و بدیهی است که این پتانسیل می‌تواند برای هرشرکتی علی‌الخصوص مایکروسافت یک برنامه قابل اتکا و حیاتی محسوب شود.

مت بوتی، مدیر استودیو بازی‌سازی ایکس باکس این خبر را در اوایل سال ۲۰۲۰ تأیید کرد که بازی Halo Infinite که عنوان لانچ ایکس باکس سری ایکس است، برای ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی نیز عرضه خواهد شد.

جذب گیمرهای حرفه‌ای مایکروسافت با ایکس باکس سری ایکس

فرضیه دیگر این است که هدف مایکروسافت در نسل نهم با ایکس باکس سری ایکس به دنبال جذب گیمرهای حرفه‌ای است؛ همان استراتژی که با ایکس باکس وان ایکس آغاز شد. گفته می‌شود که این کنسول برای افرادی است که هنگام خرید آیفون جدید، حتما مدل Pro آن را می‌گیرند و هنگام جمع‌آوری یک کامپیوتر گیمینگ، آخرین مدل کارت گرافیک را برای آن تهیه می‌کنند تا بهترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی ممکن را داشته باشند. با توجه به مشخصات فنی ایکس باکس سری ایکس ، به نظر می‌رسد که هدف مایکروسافت، ارائه یک کنسول قوی برای گیمر حرفه‌ای است، هر چند که هنوز قیمت این کنسول اعلام نشده است.

کنسول بسیار پیشرفته با قیمت معقول

جیسون رانلد (Jason Ronald)، سرپرست توسعه ایکس باکس سری ایکس در مصاحبه‌ای به یوروگیمر گفت که هنگام طراحی این کنسول، قیمت آن را در نظر گرفته‌اند و اگرچه کنسولی که ساخته‌اند، بسیار پیشرفته خواهد بود، اما قیمت آن نیز معقول خواهد بود. تاریخ کوتاه بازی‌های ویدیویی ثابت کرده است که قیمت معقول برای یک کنسول بازی 400 دلار است.

میدان رقابت کنسول ها

دلیل دیگر مایکروسافت، تغییر میدان رقابت است. فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای با پروتکل گفت که علیرغم احترام زیادی که برای سونی و نینتندو قائل است، اما هدف مایکروسافت در نسل نهم رقابت با گوگل و آمازون هستند. دلیل این امر گسترش روزافزون استریمینگ در دنیای سرگرمی است.

سرویس استدیا

گوگل با سرویس استدیا وارد صنعت بازی‌های ویدیویی شد. سرویس استدیا به شما اجازه می‌دهد تا با پرداخت اشتراک ماهیانه، با هر وسیله‌ای بازی مورد علاقه خود را استریم و بازی کنید، پس اینگونه به کنسول نیازی ندارید.

سرویس‌های تحت وب آمازون (AWS)

آمازون نیز مشغول کار روی پروژه‌ای به نام Project Tempo است. آمازون دارای زیرساخت‌های ابری قدرتمندی به نام سرویس‌های تحت وب آمازون AWS است که با این سرویس ابری با مایکروسافت به نام Azure رقابت کند.

آمازون و گوگل در تلاش‌اند تا بازی‌های ویدیویی را به دستان 8 میلیارد جمعیت زمین برسانند و از نظر فیل اسپنسر، هدف مایکروسافت نیز همین است.

ایکس باکس

مایکروسافت نام ایکس باکس سری ایکس را برای نسل چهارم کنسول‌هایش انتخاب کرد. اما سری ایکس قرار نیست نام نسل جدید کنسول‌های مایکروسافت باشد و تنها نام کنسول جدید مایکروسافت است. فیل اسپنسر اعلام کرد نسل چهارم کنسول‌های مایکروسافت با نام ایکس باکس خطاب میشوند.

سرویس پشتیبانی بازی‌های نسل قبل

اسپنسر این نامگذاری را بدان معنا میداند که شما از تمام آرشیو خود می‌توانید روی کنسول‌‌های ایکس باکس بهره ببرید. شما می‌توانید تمام بازی‌های ایکس باکس را که روی کنسول ایکس باکس وان قابل اجرا بودند، به علاوه تمام بازی‌های ایکس باکس وان را روی ایکس باکس سری ایکس اجرا کنید.

ایکس باکس از خیلی جهات از پلی استیشن عقب است، اما سرویس پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل، یکی از مزیت‌های عمده آن به شمار می‌رود. با استفاده از این ویژگی روی ایکس باکس سری ایکس ، مایکروسافت یک اکوسیستم را به وجود آورده که در دنیای بازی‌های ویدیویی سابقه نداشته است.

ویژگی Smart Delivery

مایکروسافت با معرفی ویژگی جدید با نام ( تحویل هوشمند ) Smart Delivery ، به شما اجازه می‌دهد تا بازی را روی کنسول ایکس باکس وان خریداری کنید و آن را روی ایکس باکس سری ایکس نیز بازی کنید، در نتیجه،‌ نیازی به خرید دوباره بازی برای دو کنسول نیست.

تحویل هوشمند بدون دریافت هیچ هزینه دیگری، بازی شما را برای ایکس باکس سری ایکس آپدیت می‌کند و تنها کاری که باید بکنید، وارد شدن به حساب ایکس باکس لایوتان است.

علاوه بر تمام بازی‌های انحصاری مایکروسافت، بازی‌های ثرد پارتی نیز می‌توانند از این ویژگی در بازی‌های خود استفاده کنند. این ویژگی نه فقط برای کاربر، بلکه برای مایکروسافت نیز مفید است. با این ویژگی، مایکروسافت حتی بدون اتکا به فروش ایکس باکس سری ایکس ، به فروش بازی‌ها و ارائه خدمات خود ادامه می‌دهد. تحویل هوشمند در کنار پشتیبانی از نسل‌های قبل، از امتیازات بزرگ اکوسیستم ایکس باکس محسوب می‌شوند.

دو میلیارد کاربر بازی‌های ویدیویی در دنیا

به گفته فیل اسپنسر، دو میلیارد کاربر بازی‌های ویدیویی در دنیا وجود دارند و مسلم است که مایکروسافت نمی‌تواند دو میلیارد کنسول بازی بفروشد. فیل اسپنسر معتقد است که هدف مایکروسافت در نسل نهم  تمام افراد است، حتی افرادی که تلویزیون یا کامپیوتر ندارند و فقط با یک گوشی هوشمند زندگی می‌کنند. مایکروسافت قصد دارد تا هر فردی با هر وسیله‌ای، بازی‌های ایکس باکس را بازی کند.

سرویس استریم بازی xCloud

مایکروسافت در کنار عرضه یک کنسول جدید، سرویس ابری خود با نام Project xCloud که به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌های خود را روی هر دستگاهی استریم کنند، و سرویس اشتراکی خود به نام گیم پس را عرضه کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد تا با پرداخت اشتراکی ماهیانه، به بیش از ۲۰۰ عنوان دسترسی داشته باشد و آن‌ها را دانلود و بازی کند.

پروژه xCloud یک سرویس استریم بازی به کاربر اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک اینترنت پرسرعت، بازی مورد نظر خود را به صورت استریم، بازی کند. مایکروسافت قصد دارد تا با پروژه xCloud به جنگ گوگل استدیا و پروژه استریم بازی آمازون برود.

سرویس ایکس باکس گیم پس

مایکروسافت در این رقابت با سرویس ایکس باکس گیم پس وارد شده است . این سرویس شامل آرشیوی حداقل با 200 بازی ست و تمام انحصاری‌های مایکروسافت، از جمله سری Gears یا Halo در آن موجود هستند. گیمر با پرداخت مبلغ ماهیانه‌ بازی مد نظر خویش را دانلود و تا زمانی که بازی در این سرویس قابل دسترس است یا گیمر اشتراک دارد میتواند از بازی بهره ببرد.

سرویس گیم پس از هر نظر یک معامله عالی است. اگرچه در حال حاضر بازی‌های گیم پس فقط قابل دانلود هستند، اما مایکروسافت به زودی قابلیت استریم آن‌ها از طریق پروژه xCloud را نیز اضافه خواهد کرد. این اتفاق در سال ۲۰۲۰ رخ خواهد داد و پس از آن، استدیا و آمازون کار سختی را برای رقابت خواهند داشت، مخصوصا که استدیا از زمان عرضه تقریبا یک پروژه شکست‌خورده بوده است.

اپل و مایکروسافت

الگوی فعلی مایکروسافت در بازار بازی‌های ویدیویی، اپل است. اپل با ایجاد یک اکوسیستم برای تمام دستگاه‌هایش، کاربران خود را وادار می‌کند که همواره از محصولاتش استفاده کنند. در ایکس باکس، شما علاوه بر این که یک کنسول بازی در اختیار دارید، یک اشتراک برای بازی آنلاین، یک اشتراک گیم پس با بیش از ۲۰۰ بازی و یک اشتراک استریم بازی در اختیار دارید که به شما اجازه می‌دهد تا در هر جایی که هستید از بازی خود لذت ببرید. این کمپانی حتی سرویس میکسر را نیز در اختیار کاربرانش گذاشته تا بتوانند بازی‌های خود را برای دیگران به نمایش بگذارند یا بازی‌های دیگران را به صورت استریم تماشا کنند.

مایکروسافت با توجه به این اکوسیستم، ریسک زیادی نیز متحمل می‌شود.ولی مایکروسافت اهمیت چندانی به این قضیه نمی‌دهد و در تلاش است تا با ایجاد اکوسیستم ایکس باکس، کاربران فراوانی را به دست آورد که تا سال‌ها از سرویس‌های مایکروسافت کنند.

دیدگاه‌ها (0)

*
*