bazi-psn.ir

نحوه عملکرد تریگرهای تطبیق پذیر پلی استیشن 5

کنترلر ps5

قابلیت Adaptive Triggers

قابلیت Adaptive Triggers یکی از ویژگی‌هایی است که تنها به دلیل واقع گرایانه‌تر شدن تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی به وجود آمده است. دو دکمه‌ی R2 و L2 در پلی استیشن 5 به گونه‌ای کار می‌کنند که حس نگه داشتن یا انجام دادن یک جسم را به بازیکن منتقل کنند. در این دسته از شرایط تریگرهای  Dualsense کمی نسبت به فشار دست شما، مقاومت می‌کنند قابلیت Adaptive Triggers یکی از ویژگی‌هایی است که سونی در زمینه‌ی بازاریابی حسابی رو آن مانور داد.

کنترلر DualSense علاوه بر طراحی مناسب‌تر خود، قابلیت‌های بسیار متنوع دیگری را نسبت به چهار نسل ابتدایی کنترلرهای DualShock دارا است که از مهم‌ترین آن‌ها نیز می‌توان به قابلیت Adaptive Triggers اشاره کرد.
قابلیت Adaptive Triggers یکی از قابلیت‌های کلیدی کنترلر DualSense است که به واسطه‌ی آن گیمران می‌توانند به خوبی تفاوت عملکرد پدال خودروها در شرایط گوناگون، تفاوت نیرویی که برای کشیدن ماشه‌ی تفنگ‌ها نیاز است و به طور کلی تفاوت تمامی مواردی که در بازی‌های ویدئویی گوناگون با دکمه‌های تریگر کنترلر DualSense سر و کار دارند را احساس کنند.

تریگرها

تریگرهای تطبیق پذیر پلی استیشن 5 را میتوان در قسمت دیگر کنترلر دکمه‌های L1 ،L2 ،R1 و R2 دید. دکمه‌های L1 و R1 تفاوتی نداشته‌اند ولی دکمه‌های L2 و R2 تریگرهای تطبیق پذیر پلی استیشن 5 هستند که به‌طور پیشفرض مانند سایر دکمه‌ها هستند ولی با توجه به موقعیت ممکن است موجب تغییراتی مانند افزایش مقاومت در هنگام فشردن تریگرها شوند.

تریگرهای تطبیق پذیر پلی استیشن 5

با دکمه‌های ماشه‌ای تطبیق‌پذیر دوال سنس، شما نیرو و تنش ناشی از لحظات پرهیجان بازی را در انگشتان خود حس خواهید کرد. این دکمه‌ها در مواردی چون استفاده از یک تیر و کمان یا ترمز گرفتن هنگام رانندگی، قدرت خود را نشان می‌دهند و شما را بیشتر از همیشه با بازی درگیر می‌کنند.

نحوه فعال یا غیر فعال سازی تریگرهای تطبیق پذیر پلی استیشن 5

مورد بعدی که در راهنمای کنترلر DualSense درباره آن توضیح می‌دهیم، تریگرهای تطبیق پذیر پلی استیشن 5 هستند. این تریگرها یکی از نوآوری‎‌هایی هستند که تجربه بازی را بیش از پیش به واقعیت نزدیک می‌کنند. با این ابداع شما می‌توانید هنگام کشیدن زه کمان فشار را احساس کنید یا قادر به حس لگد زدن اسلحه هنگام شلیک خواهید بود. اما شاید شما آن‌ را دوست نداشته باشید یا احساس خوبی هنگام استفاده از تریگرها به شما ندهد و بخواهید آن‌ را غیر فعال کنید.

از قسمت Settings به بخش Accessibility بروید و گزینه Controllers را انتخاب کنید. سپس گزینه Trigger Effect Intensity  انتخاب کنید که به صورت پیشفرض روی حالت Strong Standard قرار دارد. شما می‌توانید حالت آن‌ را به متوسط (Medium) یا ضعیف (Weak) تغییر داده یا حتی آن‌ را خاموش (Off) کنید.

نحوه عملکرد تریگرهای تطبیق پذیر DualSense

برنامه‌های پلی‌استیشن برای دگرگون و متحول کردن سرگرمی‌های تعاملی در نسل بعد چیست. کنترلر DualSense تحولی جسورانه نسبت به کنترلرهای افسانه‌ای DualShock محسوب می‌شود و قطعا مهم‌ترین چیزی است که سونی تا به حال از پلی‌استیشن 5 به صورت رسمی افشا کرده است. ویژگی‌های دوست‌داشتنی زیادی در کنترلر جدید قرار دارد، اما یکی از قابلیت‌های آن نظر بسیاری از متخصصین صنعت بازی‌سازی را جلب کرده است: فناوری Haptic Feedback و استفاده از آن چه که سونی آن را قابلیت Adaptive Triggers در دکمه‌های L2 و R2 می‌نامد.

برای رسیدن به یک درک درست از نحوه کارکرد تریگرهای تطبیق پذیر پلی استیشن 5، به سراغ مایکروسافت و فناوری سال 2013 هنگام عرضه ایکس‌باکس وان میرویم. توسعه‌دهندگان زیادی از Xbox Game Studios ، به خوبی از این ویژگی استفاده کردند و آن را در بازی‌های خود قرار دهند

تریگرهای ضربه‌ای ایکس‌باکس وان را به یاد دارید؟

مهم‌ترین نوآوری‌ها و خلافیت‌های مایکروسافت در پایان نسل قبل، نهایتا به خاطر ایده‌هایی که مجبور به کناره‌گیری از آن‌ها شد، دیده نشدند. لازم نیست که اینجا هم درباره تصمیمات اشتباهی که بخش ایکس‌باکس برای رونمایی از ایکس‌باکس وان در سال 2013 گرفته بود اشاره کنیم، اما کاملا مشخص است که این تصمیمات بیشتر از این که به نفع ایکس‌باکس تمام شوند، به ضرر این کنسول تمام شد. یکی از بزرگ‌ترین تلفات این تصمیم‌ها، نادیده گرفتن تریگرهای ضربه‌ای (Impulse Triggers) کنترلر ایکس‌باکس وان در غوغای رسانه‌ای پس از اتفاقات مراسم رونمایی بود. متاسفانه حتی امروز هم، این ویژگی آن طور که باید و شاید، شناخته‌شده نیست.

تریگر‌های ضربه‌ای

تریگر‌های ضربه‌ای همزمان با عرضه کنترلر ایکس‌باکس وان در دسترس بودند و نسخه‌ای تحول‌یافته از فناوری Haptic Feedback (البته درکی که از این فناوری در آن زمان داشتیم.) محسوب می‌شدند. کنترلر ایکس‌باکس وان به جای این یک سری پالس‌های لرزشی در کفت دست بازیکن ایجاد کنند، باعث تحول این فناوری شد و کاری کرد که سازندگان بازی‌ها بتوانند از طریق تریگرها، احساسات بیشتری به بازیکنان منتقل کنند و این کار را از طریق فرستادن پالس‌ها به نوک انگشتان آن‌ها انجام دهند.

زیرا درون هر کدام از تریگرها، نوعی موتورهای کوچک رامبل قرار داده شده که به طور مستقل و بدون نیاز به اتکا به دیگر تریگرها، می‌توانند کار کنند. این یعنی توسعه‌دهندگان بازی‌ها می‌توانند لرزه‌های جهت‌دهی خاصی برای بازیکن ایجاد کنند تا فیدبک‌های لمسی متفاوتی به او منتقل شود.

نتیجه استفاده از تریگرهای ضربه‌ای

نتیجه استفاده از تریگرهای ضربه‌ای همانند استفاده از نشانه‌های صوتی، بسیار زیرکانه است .بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن در طول سالیان گذشته، طراحی و ایده‌های فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و دقت به جزئیات در آن‌ها به طرز عجیبی بالا بوده است، اما با نوعی حس بی‌وزنی توجیه‌ناپذیر همراه بودند . شاید این حس به خاطر نبود یک فناوری همانند Haptic Feedback بوده است که به بازیکن این حس را القا می‌کند که درون دنیای بازی قرار دارد و به غیر از زدن چند دکمه که در واقع خودش به کنترلر و کنسول وارد می‌کند، خروجی‌هایی نیز وجود دارد که کنسول و کنترلر آن به او القا می‌کند.

می‌توانیم امیدوار باشیم که با عرضه بازی‌های بعدی این فرنچایزها برای پلی‌استیشن 5، حس واقعی مشت زدن به یک دشمن، شوک سقوط از یک ساختمان بلند یا لذت گاز دادن روی آسفالت. اضافه شدن تریگرهای تطبیق پذیر پلی استیشن 5 به کنترلر DualSense واقعا مهم است باید دید که سونی و توسعه‌دهندگان بااستعداد آن، چطور می‌توانند از این تکنولوژی در دوران پلی‌استیشن 5 استفاده کنند.

دیدگاه‌ها (0)

*
*