bazi-psn.ir

بررسی مشخصات و قابلیت­‌های PS5

مشخصات-و-قابلیت¬های-PS5-bazi-psn.ir

پلی استیشن 5 سونی از نوامبر 2020 عرضه شد و یکی از محصولات مورد علاقه صنعت بازی‌های ویدیویی است. خرید پلی استیشن 5 از زمان عرضه با مشکل مواجه بوده است. در ایالات متحده، PS5 استاندارد با قیمت 500 دلار به فروش می‌رسد، در حالی که نسخه دیجیتال بدون درایو دیسک 400 دلار قیمت دارد. پلی استیشن 5 سخت افزار بسیار قدرتمندتری نسبت به پلی استیشن 4 و PS4 Pro دارد. ارتقاء‌ها شامل هارد دیسک حالت جامد و کارت گرافیکی با قابلیت ردیابی پرتو است. اگر می‌خواهید بیشتر با مشخصات و قابلیت‌های PS5 آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید.

مشخصات PS5

پلی استیشن 5 جدیدترین کنسول سری سونی است که به‌روزرسانی‌های نسلی متعددی مانند پشتیبانی از 4K، نرخ نوسازی متغیر و یک SSD فوق‌العاده سریع برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری ارائه می‌دهد. از زمان عرضه آن در سال 2020، سونی تعدادی بازی برای پلتفرم PS5 منتشر کرده است. اگرچه پشتیبانی مداوم از PS4 قبلی به ظاهر مانع از پیشرفت فناوری‌های انحصاری مانند God of War Ragnarok و Horizon Forbidden West شده است. گفته می‌شود، مایکروسافت با مشکل مشابهی با کنسول‌های رقیب Xbox Series X و Xbox Series S مواجه است. در نتیجه، PS5 همچنان یکی از بهترین کنسول‌های بازی در بازار است، حتی با وجود افزایش قیمت اخیر. در ادامه خلاصه‌ای از مشخصات PS5 مشاهده می‌نمایید.

  • درایو دیسک: درایو بلوری 4K Ultra HD (فقط نسخه استاندارد)
  • فضای ذخیره سازی: 825 گیگابایت
  • خروجی HDMI: تا وضوح 4K در 120 هرتز با HDMI 2.1
  • پورت‌ها: 1x USB-C، 3x USB 3.1، 1x اترنت
  • پردازنده: AMD Ryzen Zen 2، 8 هسته، 16 رشته در 3.5 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: AMD Radeon RDNA 2 در 2.23 گیگاهرتز، 10.3 TFlops
  • حافظه: GDDR6 16GB، پهنای باند 44GB/s

مشخصات-PS5-bazi-psn.ir

لوازم جانبی پلی استیشن 5

کنترلر DualSense هفتاد دلاری سونی جانشینی شایسته برای DualShock محبوب PS4 است. این کنترلر جز برترین قابلیت‌های PS5 به شمار می‌رود. از یک میکروفون داخلی، بازخورد لمسی برای تنش قابل تنظیم ماشه و ویژگی‌های پیشرفته rumble استفاده می‌کند. در عین حال نیز عمر باتری را بهبود می‌بخشد و از کابل شارژ USB-C استفاده می‌کند.

PS5 یک جهش نسلی بزرگ از PS4 است

با بررسی مشخصات و قابلیت‌های PS5 چند دلیل وجود دارد که قبل از زدن دکمه خرید اندکی درنگ کنید. مجموعه راه اندازی PS5 حاوی موارد انحصاری بسیار کمی است. زیرا دارندگان PS4 هنوز هم می توانند از نسخه‌های اصلی مانند Spider-Man: Miles Morales و Assassin’s Creed Valhalla لذت ببرند. اندازه عظیم این کنسول ممکن است برای کسانی که فضای محدودی دارند نگران کننده باشد. همچنین کنترلر DualSense برای افرادی که دست‌های کوچکتری دارند کمی بزرگ است.

نقاط قوت 

  • SSD فوق‌العاده سریع
  • کنترلر ابتکاری DualSense
  • تصاویر 4K زرق و برق دار
  • رابط کاربری زیبا و تمیز
  • سازگاری چشمگیر به عقب

نقاط ضعف

  • طراحی عظیم و غیر قابل انعطاف
  • کنترل ممکن است برای برخی افراد بزرگ باشد
  • تعداد کمی از موارد انحصاری ضروری (در حال حاضر)

ویژگی‌های کلیدی و قابلیت‌های PS5

 قابلیت رزولوشن 4K: می‌تواند بازی‌های پشتیبانی‌شده را با وضوح 4K بسیار شارپ اجرا کند و جزئیات و وضوح تصویر بسیار بیشتری را نسبت به PS4 ارائه دهد.

 پشتیبانی از ردیابی پرتو: فناوری جدید ردیابی پرتو اجازه می‌دهد تا نورپردازی و انعکاس بیشتری در بازی وجود داشته باشد.

 SSD با سرعت فوق العاده: SSD یکپارچه به PS5 اجازه می‌دهد تا از طریق صفحه نمایش بارگذاری شود. همچنین می‌توانید در صورت نیاز حافظه SSD را ارتقا دهید.

طراحی و اتصال

مدتی است که سونی رنگ مشکی را به عنوان رنگ اصلی طراحی کنسول‌های خود پذیرفته است، به استثنای پلی استیشن اصلی. این مسئله مترادف با برند سونی نیز شده است. بنابراین هنگامی که PS5 به عنوان یک برج عظیم از پلاستیک سفید رونمایی شد، بسیاری از ما با تردید سرمان را چرخاندیم. از دیگر مشخصات PS5 که لازم است هنگام خرید به آن توجه کنید نسخه استاندارد و دیجیتال آن است. اگر نسخه‌ای با درایو بلوری 4K را انتخاب کنید این کنسول بسیار بزرگ است و در ابعاد آن 390 میلی متر در 260 میلی متر در 104 میلی متر عرضه می‌شود. نسخه دیجیتال کمی باریک‌تر است، اما شما همچنان به فضای مشابهی برای قرار دادن کنسول نیاز دارید.

بازی­‌های انحصاری پلی استیشن 5

بازی¬های-انحصاری-پلی-استیشن-5-bazi-psn.ir

از دیگر قابلیت‌های PS5 که توجه بسیاری از گیمران را جلب کرد بازی‌های انحصاری پلی استیشن 5 بود. سونی متعهد به ایجاد یک مجموعه کامل از بازی‌های انحصاری برای پلی استیشن 5 است. این برند همان استراتژی را تکرار می‌کند که به موفقیت بزرگ PS4 کمک کرد. از آنجایی که هنوز گیمرهای زیادی در انتظار ارتقاء به PS5 هستند، بسیاری از بازی های عرضه شده بر روی کنسول جدید روی پلی استیشن 4 نیز کار خواهند کرد، مانند Spider-Man: Miles Morales و Horizon: Forbidden West. به خاطر داشته باشید که بازی‌های جدیدی مانند Elden Ring برای اجرای بهتر بر روی PS5 طراحی شده‌اند، حتی اگر روی PS4 در دسترس باشند.

مانند بسیاری از کنسول‌های عرضه شده، PS5 با بازی‌ها و ویژگی‌های انحصاری جدید، مخصوص کسانی است که صبر بیشتری دارند. اما اگر اکنون موفق به انتخاب یک PS5 شدید، بدانید که با توجه به قابلیت‌های PS5 یک تجربه واقعی نسل نهمی با لمس پیشرفته، گرافیک زیبا و اصطکاک تقریباً صفر بین شما و بازی‌ها، مواجه خواهید شد.

برنامه‌ها

از دیگر قابلیت‌های PS5، دسترسی به اکثر برنامه‌های سرگرمی است. از جمله دیزنی پلاس، نتفلیکس، یوتیوب، پرایم ویدیو و، جدید در اکوسیستم پلی استیشن، اپل تی وی پلاس. همه این برنامه‌ها مانند همتایان PS4 خود کار کردند. هر برنامه‌ای که آزمایش کنید به‌ سرعت بارگیری می‌شود. چه در حال تماشای برنامه Chappelle’s Show در نتفلیکس باشید و چه از اخبار کشتی در YouTube. اما مهم‌تر از آن، دسترسی به برنامه‌های استریم PS5 به لطف یک تب Media است که تنها با فشار دادن یک دکمه روی صفحه اصلی، آسان‌تر از قبل است. این یک ارتقای خوب از PS4 است که همه برنامه‌های پخش جریانی خود را در منوی تلویزیون و ویدیو با بارگیری آهسته مدفون کرد.

 سخن پایانی

کنسول نسل نهمی سونی یک جهش واقعی برای بازی‌های کنسولی است. قابلیت‌های PS5 از جمله عملکرد فوق‌العاده 4K، زمان بارگذاری فوق‌العاده سریع و کنترل‌کننده‌ای واقعاً متحول کننده بازی است که باعث می‌شود بازی‌ها بیشتر از همیشه غوطه‌ورتر و لمس‌کننده‌تر شوند. تقریباً تمام بازی‌های PS4 را اجرا می‌کند و در بسیاری از موارد به آنها اجازه می‌دهد تا بهتر از همیشه اجرا و بارگذاری شوند. نظر شما در مورد مشخصات‌های جذاب و دوست داشتنی این کنسول چیست؟