bazi-psn.ir

ردیابی پرتو در بازی چیست؟

Ray-Tracing-در-بازی-bazi-psn.ir

اگر گیمر هستید، می‌دانید که گرافیک نقشی حیاتی در ارائه یک تجربه بازی واقعی و جذاب دارد. نمایشگرهای بازی این حس را تشدید می‌کنند و دقیقا همان چیزی است که ردیابی پرتو در بازی آن را افزایش می‌دهد. بنابراین ردیابی پرتو یک فناوری بازی است که جلوه‌های بصری بازی را بهبود می‌بخشد. Ray Tracing در بازی ضروری است زیرا به بازیکنان یک تجربه بازی فوق‌العاده چشم نواز، غوطه‌ور و دلپذیر می‌دهد. پس ردیابی پرتو، گرافیک بصری را تا حدی بهبود می‌بخشد.

درک Ray Tracing در بازی

Ray Tracing در بازی، تکنولوژی است که نور و سایه‌ها را واقعی‌تر می‌کند. توضیحات RTX ممکن است ابتدایی به نظر برسد، اما جلوه‌های کلیدی زیادی را برای تجربه بازی شما به ارمغان می‌آورد. مزایای پرتوها و طلوع خورشید را ارائه می‌دهد به طوری که بازتاب‌ها و سایه‌هایی دریافت می‌کنید که تجربه بازی بصری شما را افزایش می‌دهد. این یک نوع آینه است که محیط اطراف شما را در حین بازی منعکس می‌کند. به عنوان مثال، ردیابی پرتو در بازی باید به شما اجازه دهد که اگر به یک گودال نگاه کنید، چهره شخصیت خود را ببینید. بازی‌ها بالاخره توانستند دریا را به درستی تکرار کنند. در عین حال، سایه‌ها پویاتر به نظر می‌رسند.

آشنایی با Ray Tracing در GamingTip

با ردیابی پرتو در بازی، سایه‌ها اثر مستقیم خواهند داشت و ایده این است که با حرکت خورشید حرکت می‌کنند تا حس واقعی‌تری به آن‌ها بدهد. محیط‌های تاریک و آتش با ردیابی پرتو در بازی نیز واقعی‌تر به نظر می‌رسند. برای اجرای یک بازی با RTX، به NVIDIA 2070، 2080 یا 2080 TI و همچنین آخرین به‌روزرسانی مایکروسافت نیاز دارید.

ردیابی اشعه در گرافیک کامپیوتری در مقابل شطرنجی سازی

ردیابی پرتو در گرافیک کامپیوتری تکنیک رندرینگی است که به طور واقع بینانه نور صحنه کامپیوتر را تحریک می‌کند. این انکسارها، انعکاس‌ها، نور مستقیم و سایه‌ها از نظر فیزیکی دقیق را بر روی رایانه شما ارائه می‌دهد که به عنوان گرافیک کامپیوتری تفسیر می‌شود. بنابراین ردیابی پرتو در گرافیک کامپیوتری با ردیابی مسیرهای پرتوهای نور از دید دوربین، تصاویر رایانه‌ای تولید می‌کند. این برای تعیین نحوه مشاهده تصویر از جایی که هستید، بسیار مهم است. پرتوهای نور از یک صفحه دید دو بعدی که صفحه پیکسلی است، از صحنه سه بعدی آن می‌گذرد و به منبع نور خود باز می‌گردد. این فعل و انفعالات ترکیبی نور، نور و رنگ نهایی پیکسلی را که روی صفحه نمایش خود می‌بینید، تولید می‌کند.ردیابی-پرتو-در-گرافیک-کامپیوتری-bazi-psn.ir

از سوی دیگر، تکنیک شطرنجی سازی چیزی است که شما برای نمایش اشیاء سه بعدی به صورت دو بعدی استفاده می‌کنید. از چند ضلعی‌ها و مش‌های مثلث مجازی با اندازه‌ها و شکل‌های مختلف استفاده می‌کند. رئوس مثلث‌ها موقعیت جسم در فضا، اطلاعات رنگ و بافت آن را نشان می‌دهد. پس از آن، هر پیکسل ارزش رنگ خود را از داده‌های ذخیره شده در پیکسل‌ها توسط یک سایه زن که رنگ‌ها، جلوه‌های نور و بافت شکل را تحت تاثیر قرار می‌دهد، می‌خواند. بنابراین شطرنجی‌سازی جایی است که رایانه‌ها آن مثلث‌ها را به پیکسل و نقطه در صفحه دو بعدی تبدیل می‌کنند. Rasterization در تصاویر کامپیوتری بلادرنگ رایج‌ترین است. اخیراً ردیابی پرتو در بازی و گرافیک از آن پیشی گرفته است زیرا این روش بازی‌های قبل از RTX بود.

Ray Tracing در بازی Minecraft چیست؟

Minecraft برای افراد مختلف چیزهای زیادی است. برای بسیاری از افراد، این یک ابزار خلاقانه و یک بازی جذاب است. بنابراین اساساً همان چیزی است که شما می‌خواهید. ردیابی پرتو در بازی یک نوآوری مهم برای ماینکرفت است زیرا به کاربران طعم سفارشی منحصر به فردی در هر بلوک می‌دهد که در هیچ جای دیگری ندیده‌اند. ظاهری معتبر از Minecraft وجود دارد که اکثر بازیکنان آن را دوست دارند. بنابراین حفظ آن برای توسعه دهندگان آن حیاتی بود. اما فشار دادن مرزها با ردیابی پرتو به بازی نمایش منحصر به فردی برای هر بلوک می‌دهد. از تصاویر، می‌توانید ببینید که یک بلوک طلا به طور معمول زرد است. اما با روشن شدن ردیابی پرتو در بازی، همان بلوک با برجسته‌سازی خاصی همراه می‌شود که انعکاس آن طلا را نشان می‌دهد.

Ray Tracing بازی را زنده می‌کند

هنگامی که نور از پنجره‌ها نفوذ می‌کند، انعکاس نور ظریف را در تخته‌های چوب می‌بینید. اگر فرشی وجود داشته باشد، اشعه‌ها به آن برخورد می‌کنند و از روشنایی خوب آن اطمینان می‌دهند. ناگهان روی دیوار و محیط اطراف منعکس می‌شوند. با توانایی مدل سازی هر پرتو نور، می‌توانید مواد پیشرفته‎‌ای مانند آب را تحریک کنید. همچنین بلوک‌های غوطه‌ور با شدت بیشتری می‌درخشند. تابش نوری که بر روی بلوک‌های مجاور پخش می‌شود، انعکاس هاله را نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید نحوه فیلتر کردن پرتوهای نور از طریق علوفه، فرود روی زمین و شدت نور اتمسفر را مدل‌سازی کنید. علاوه بر این، RTX در Minecraft آب را شبیه آب واقعی می‌کند که دارای انعکاس، شکست و تغییر رنگ در سطح آب است. بنابراین، ray tracing بازی را زنده می‌کند.

Ray Tracing روشن در مقابل خاموش

آیا داشتن RTX تفاوت گرافیکی قابل توجهی ارائه می‌کند؟ پاسخ بله است. اما برای اولین بار به یک چشم اضافی نیاز دارید تا تفاوت را متوجه شوید. همچنین، برخی از بازی‌ها با RTX روی گرافیک تاثیر زیادی دارند، در حالی که برخی دیگر چندان تاثیرگذار نیستند.

نحوه روشن و خاموش کردن ردیابی پرتو در بازی

روشن-و-خاموش-کردن-ردیابی-پرتو-در-بازی-bazi-psn.ir

بیایید از Minecraft Bedrock Editions استفاده کنیم. روشن یا خاموش کردن مانع یک ویژگی داخلی در تنظیمات Minecraft است. اما روشن کردن آن بستگی به این دارد که آیا دستگاه بازی شما می‌تواند از RTX پشتیبانی کند یا خیر. بنابراین بررسی کنید که آیا دستگاه شما با Minecraft RTX سازگار است یا خیر. برای بررسی آن موارد زیر را انجام دهید.

  1. به تنظیمات Minecraft و سپس Minecraft Marketplace بروید.
  2. به دکمه جستجو بروید و RTX را جستجو کنید.
  3. پس از جستجو، مجموعه‌ای از محتوای ویدیویی ساخته شده توسط NVIDIA را خواهید دید. وجود چنین ویدیوهایی نشان می‌دهد که دستگاه شما با RTX سازگار است. اگر محتوا وجود ندارد، ابزار بازی شما با RTX سازگار نیست.
  4. اگر محتوا را می‌بینید، روی آن کلیک کنید. با مانعی برای دانلود رایگان روبرو خواهید شد، آن را انتخاب کنید. اگر شروع به دانلود نقشه کند، نشان می‌دهد از که سخت افزار شما از Minecraft RTX پشتیبانی می‌کند. اگر این کار را نکرد، دستگاه شما آن را پشتیبانی نمی‌کند و یک پیام خطا به شما نشان می‌دهد. همچنین حداقل الزامات مورد نیاز برای پشتیبانی از ویژگی و سخت افزار مورد نیاز را به شما ارائه می‌دهد.
  5. پس از دانلود محتوا، برای پخش نقشه به ادامه مطلب بروید. می‌توانید از پک بافت نیز استفاده کنید. اگر می‌‌خواهید از RTX در دنیای خود استفاده کنید، منبعی را از Minecraft RTX دانلود کنید. در اینجا، مطمئن شوید که یک بسته منبع را نصب کرده‌اید. هر بسته‌ای که داشته باشید اشکالی ندارد.
  6. یک دنیای کاملاً جدید بسازید. به بسته‌های منابع بروید و منبعی را که به تازگی دانلود کرده‌اید فعال کنید. پیش بروید و RTX را فعال کنید. سپس وارد دنیا شوید. RTX را روشن خواهد کرد.
  7. در مرحله بعد، برای خاموش کردن RTX، به تنظیمات رفته، روی دکمه RTX بروید و آن را خاموش کنید.

سخن پایانی

ردیابی پرتو در بازی ارزش زیادی دارد زیرا لحظات فوق‌العاده‌ای در سطح بعدی ایجاد می‌کند. اما در برخی موارد، مانند پردازنده‌های گرافیکی GTX، عملکرد اضافی مورد نیاز تأثیر قابل توجهی بر عملکرد آن دارد. این ممکن است باعث تاخیر خفیف در بازی شود، به خصوص زمانی که وای فای شما تاخیر بالایی دارد. Ray Tracing در بازی را به عنوان آنچه در اطراف خود می‌بینید در نظر بگیرید. آنچه می‌بینید همان چیزی است که نور آن را روشن می‌کند تا بتوانید آن را ببینید. اگر پرتوها را از چشمان خود به سمت اجسام اطراف بچرخانید، ردیابی پرتویی نامیده می‌شود. این اثر واقعی ردیابی پرتو در بازی است.