bazi-psn.ir

روش‌های جلوگیری از داغ شدن و خنک کردن PS5

خنک-کردن-ps5-bazi-psn.ir

«PS5 شما خیلی داغ است. PS5 خود را خاموش کنید و صبر کنید تا دما پایین بیاید. اگر این پیغام خطا را روی صفحه نمایش خود مشاهده کرده اید، پس با مشکل داغ شدن بیش از حد کنسول مواجه شده‌اید و باید به فکر خنک کردن PS5 باشید. اما برای جلوگیری از داغ شدن PS5 چه کارهای می‌توانید انجام دهید؟ هنگامی که کنسول پلی استیشن 5 شما بیش از حد گرم شود، اگر به سرعت رسیدگی نکنید، می‌تواند آسیب جدی به اجزای داخلی کنسول شما وارد شود. برای جلوگیری از این اتفاق، ما این راهنما را ایجاد کرده‌ایم تا بدانید دفعه بعد که این پیام خطای وحشتناک را مشاهده کردید دقیقاً چه کاری انجام دهید.

چگونه PS5 خود را خنک نگه می‌دارد؟

PS5 در خنک نگه داشتن خود بسیار کارآمد است و اجزای مختلفی را در خود جای داده که به آن کمک می‌کند. PS5 مجهز به یک فن داخلی 120 میلی‌متری است. اندازه بزرگ فن به آن اجازه می‌­دهد تا با سرعت کمتری بچرخد و در عین حال کنسول شما را به طور موثر خنک نگه می‌دارد.

PS5 همچنین دارای یک هیت سینک است که گرمای تولید شده توسط کنسول را جذب و فن‌ها آن را دفع کنند. علاوه بر این، از فلز مایع به عنوان رابط خنک کننده CPU برای اطمینان و حفظ خنک‌سازی طولانی مدت استفاده شده است. حتی با وجود تمام آن قطعاتی که برای خنک کردن PS5 وجود دارد، همچنان ممکن است خطر داغ شدن بیش از حد آن وجود داشته باشد. اما درک اجزایی که کنسول شما را خنک نگه می‌دارد می‌تواند به شما در جلوگیری از وقوع آن کمک کند.

چگونه می‌توان از داغ شدن بیش از حد PS5 جلوگیری کرد؟

چگونه-می‌توان-از-داغ-شدن-بیش-از-حد-PS5-جلوگیری-کرد؟-bazi-psn.irپیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین برای جلوگیری از داغ شدن PS5 انجام اقداماتی برای اطمینان از اینکه کنسول شما در یک محیط امن نگهداری می‌شود تا در وهله اول از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری شود، ساده‌ترین راه حل به‌نظر می‌رسد. نگهداری PS5 در مکانی با تهویه مناسب می‌تواند برای خنک کردن PS5 شما معجزه کند.

وب سایت PlayStation.Blog توصیه می‌کند که کنسول خود را حداقل 10 سانتی متر (چهار اینچ) از هر سطح دیواری دور نگه دارید. قرار دادن آن در یک فضای تنگ فاجعه گرم شدن بیش از حد را به بار می‌آورد. بنابراین مطمئن شوید که PS5 شما در فضایی با تهویه مناسب باشد و در هیچ محیط بسته‌ای مانند کمد بسته قرار نگیرد.

تمیز نگه داشتن کنسول

قرار دادن PS5 روی فرش ممکن است راحت باشد، اما اصلا توصیه نمی‌شود. اگر PS5 خود را روی یک فرش یا موکت کرکی قرار دهید، این کار می‌تواند اساساً کنسول شما را تبدیل به عایق و آن را گرم کند. همچنین به مرور زمان ذرات کمی گرد و غبار و کرک را جذب می‌کند که می‌تواند فن را نیز مسدود کند. سعی کنید کنسول خود را روی یک سکوی چوبی یا سنگی قرار دهید. تمیز نگه داشتن کنسول خود راهی عالی برای اطمینان از عاری بودن آن از گرد و غبار یا هر چیزی که می‌تواند در سیستم خنک کننده آن اختلال ایجاد کند، است. پس برای خنک کردن PS5 به فکر تمیز کردن کنسول نیز باشید.

سیستم خنک کننده PS5

PS5 دارای سیستم خنک کننده کافی است و باید بتواند دمای خود را بدون کمک تنظیم کند، اما اگر بیش از حد کار کند ممکن است داغ شود. اگر پنج ساعت یا بیشتر بازی می‌کنید، برای خنک کردن PS5 یک فن خارجی بخرید.

چگونه بفهمیم که PS5 من بیش از حد داغ شده است؟

PS5 شما علائمی را در مراحل اولیه گرم شدن بیش از حد از خود نشان می‌دهد. اگر این علائم را بشناسید، می‌توانید قبل از ظاهر شدن خطای وحشتناک، آن‌ها را درمان و به فکر خنک کردن PS5 خود باشید. پیام خطای «PS5 شما خیلی داغ است» آخرین مرحله گرم شدن بیش از حد کنسول شما است. این پیام زمانی ظاهر می‌شود که کنسول شما به دمای داخلی رسیده و به قدری داغ است که می‌تواند آسیب جبران ناپذیری به اجزای داخلی شما وارد کند. پس PS5 شما برای جلوگیری از آن خود را خاموش می‌کند. حواستان باشد که پیشرفت بازی خود را قبل از خاموش شدن سیستم خود ذخیره کنید.

هنگامی که PS5 شما بیش از حد گرم می‌شود، ممکن است متوجه موارد زیر شوید:

فن ممکن است به شدت تکان بخورد زیرا در تلاش است تا تمام گرمای اضافی را دفع کند. گاهی نیز متوجه مشکلات گرافیکی مانند نویز سفید یا سیاه و یا چشمک‌های سبز یا صورتی ثابت روی صفحه‌نمایش خواهید شد. همچنین ممکن است عملکرد ضعیفی را تجربه کنید، مانند افت نرخ فریم و یا بازی به طور غیرمنتظره‌ای از کار بیفتد. دانستن علائم نشان‌دهنده‌ی داغ شدن کنسول، می‌تواند به جلوگیری از سوختن زودرس قطعات کمک کند.

روش‌های خنک کردن PS5

تشخیص علائم یا نشانه‌هایی که نشان می‌دهد PS5 شما بیش از حد گرم شده، موضوع بسیار مهمی است. در صورتی که کنسول شما به دلیل گرما خاموش شود، چه می‌کنید؟

روش‌های-خنک-کردن-PS5-bazi-psn.ir

گام اول خنک کردن سیستم

در صورت داغ شدن بیش از حد کنسول اولین کاری که باید انجام دهید این است که پیشرفت خود را ذخیره کنید و به خنک کردن PS5 خود بپردازید. کافی است سیستم را خاموش کرده و قبل از شروع مجدد بازی، منتظر بمانید تا کاملا خنک شود. بازی کردن پنج ساعت یا بیشتر می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد سیستم شود. برای رفع مشکل شما کافی است مدتی منتظر بمانید تا PS5 دوباره خنک شود.

بهترین راه برای جلوگیری از داغ شدن PS5

بهترین راه برای جلوگیری از داغ شدن PS5 بررسی فن‌ها است. مطمئن شوید که به درستی می‌چرخد و هوای گرم را بیرون می‌زند. فن برای دفع گرما و خنک کردن PS5 وجود دارد. اگر فن هوای سرد را بیرون می‌زند، به این معنی است که هوای گرم در داخل کنسول محبوس شده و باعث گرم شدن بیش از حد آن می‌شود. گاهی اوقات گرد و غبار و خاک فن را مسدود می‌کند. اگر اینطور است، تمیز کردن آن می‌تواند مشکل شما را حل کند و فن شما را به حالت عادی بازگرداند.

بررسی SSD

اگر یک SSD در PS5 خود نصب کرده‌اید، مطمئن شوید که یک هیت سینک به آن متصل است. برخی از SSD‌ها دارای هیت سینک نیستند بهتر است به فکر تعویض آن‌ها باشید. اگر به دنبال یک SSD برای PS5 خود هستید، راهنمای ما را بررسی کنید تا بهترین SSD برای PS5 خود پیدا کنید.

سخن پایانی

تا زمانی که کنسول شما تمیز و عاری از گرد و غبار است و در فضایی با تهویه مناسب نگهداری می‌شود، نباید دچار مشکل گرمای بیش از حد و مکرر شود و نیازی به خنک کردن PS5 ندارید. اما اگر همچنان با گرم شدن بیش از حد PS5 خود مشکل دارید، ممکن است سیستم شما معیوب باشد. سوالات و مشکلات خود را از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. از همراهیتان بسیار متشکریم.