bazi-psn.ir

تریگرهای تطبیق پذیر پلی استیشن 5 باعث بهبود بازی ها

دسته ps5 چطور عمل میکند

تریگرهای تطبیق‌پذیر DualSense

سونی به شما اجازه نمیدهد که از کنترلر DualShock 4 برای بازی با پلی استیشن 5 استفاده کنید تنها ویژگی مثبت این قضیه تشویق بیشتر استودیوهای توسعه‌دهنده بازی‌ها برای استفاده از ویژگی‌های خاص تریگرهای تطبیق‌پذیر DualSense است.حدس می‌زنیم که دومین ویژگی تریگرهای تطبیق‌پذیر DualSense می‌تواند به بهبود و حس واقع‌گرایانه بازی‌های نسل بعد، کمک کند.

Rumble Triggers کنترلر ایکس باکس وان

این تکنولوژی کاملا متفاوت از Rumble Triggers در کنترلرهای ایکس باکس وان است. ایده اصلی این تکنولوژی این است که درون دکمه‌های R2 و L2، یک موتور قابل برنامه‌ریزی وجود دارد که به سازندگان بازی اجازه می‌دهد میزان تنش و شدت برخوردها را از طریق آن چه که در صفحه رخ می‌دهد، تغییر دهند.

DualSense adaptable triggers-bazi-psn.ir

حس‌های مختلفی با تریگرهای تطبیق‌پذیر DualSense

تریگرهای تطبیق‌پذیر DualSense به شکلی باورنکردنی می‌توانند حس‌های مختلفی را به دست‌های شما منتقل کنند. برای مثال در بازی Astro’s Playroom با برداشتن تیر و کمان و فشار دادن تریگر حسی درست مثل کشیدن زه کمان را تجربه می‌کنید یا موقعی که در Dirt 5 روی مسیرهای سخت آفرود جولان می‌دهید، آن حس اصطکاک شدید چرخ‌ها به دست‌هایتان منتقل می‌شود. این وسط اگر جایی هم احساس کردید این تکنولوژي دارد جلوی بازی کردن عادی‌تان را می‌گیرد یا به انگشت‌هایتان فشار می‌آرود، به راحتی می‌توانید آن‌ را خاموش کنید.

تریگرهای تطبیق‌پذیر DualSense باعث تحول اند

تریگرهای تطبیق‌پذیر DualSense ، نوآوری مهم و تحسین‌برانگیزی از فناوری Haptic Feedback هستند. این فناوری از سال 2013 تغییرات زیادی داشته است، اما ایده اولیه و اساسی آن یکسان باقی مانده است.

هیدئاکی نیشینو، قائم‌مقام ارشد سونی در بخش برنامه‌ریزی‌ و مدیریت پلتفرم‌ها، درباره نوآوری‌های سونی در نسل جدید می‌گوید: ما فرصت بزرگی با پلی‌استیشن 5 و کنترلر جدید آن برای خلاقیت داشتیم و می‌توانستیم به بازی‌سازها این قابلیت را بدهیم که بتوانند حس بازیکنان از حضور در دنیای بازی‌ها را ارتقا دهند. به همین خاطر است که از فناوری Haptic Feedback استفاده کردیم. این فناوری باعث می‌شود که در هنگام بازی کردن، با رنج وسیع و متنوعی از احساسات مختلف، مثل راندن خودرو در یک مسیر گِلی مواجه شوید. ما همچنین از تریگرهای تطبیق‌پذیر DualSense برای دکمه‌های L2 و R2 استفاده کردیم که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، حس تنش و هیجان تمام کارهای خود در درون بازی را احساس کنید، مثل وقتی که در حال کشیدن یک تیر درون تیرکمان هستید.

رامبل‌های پیشرفته‌ کنترلر DualSense

کنترلر DualSense از رامبل‌های پیشرفته‌تری بهره برده اند. یعنی هنگام تجربه بسیاری از بازی‌های پلی‌استیشن 5، حس واقعی بسیاری از اعمال خود را متوجه میشوید. به لطف استفاده از فناوریی Haptic Feedback، حسی که موقع تیراندازی، گاز دادن، مشت زدن و یا پرتاب کردن جسمی در متفاوت خواهد بود.

تجربه گیمینگ کاملا جدید

با توجه به این که سونی در بخش‌های دیگری مثل قابلیت‌های صوتی و لمسی کنترلر و کنسول نیز پیشرفت‌های بسیار قابل‌توجهی داشته است، می‌توانیم منتظر یک تجربه گیمینگ کاملا جدید و فوق‌العاده در نسل نهم باشیم. تریگرهای تطبیق‌پذیر DualSense که سازندگان با استفاده از آن‌ها، حسی بسیار واقعی‌تر به بازیکنان خود منتقل میکنند و تفاوت واقعی را رقم بزنند.

سرمایه گذاری سونی و مایکروسافت

سونی و مایکروسافت روی این فناوری سرمایه‌گذاری کرده‌اند، استفاده از آن بین تمام سازندگان بازی‌های این دو پلتفرم رایج است. بُعد مهم‌تر این قضیه با گذشت زمان و استفاده توسعه‌دهندگان بیشتر از این فناوری، شاهد متحول شدن و پیشرفت حتی روزبه‌روز تریگرهای جدید و Haptic Feedback نیز خواهیم بود چون سازندگان بیشتری به دنبال آزمایش و اجرای ایده‌های جدیدتر و جسورانه‌تر با تریگرهای تازه خواهند بود.

روش های تریگرهای تطبیق‌پذیر DualSense که باعث واقعی تر شدن حس بازی میشوند

1.خستگی در بازی‌های ورزشی

به غیر از یک نوار Stamina روی صفحه، غیرممکن است که بتوانید متوجه شوید کدام یک از بازیکن‌هایتان در بازی خسته شده اند. از دیگر کارکردهای ساده ولی موثر فناوری تریگرهای تطبیق‌پذیر DualSense بسته به میزان خستگی بازیکن‌ها در بازی‌های ورزشی، این تریگرها کمی سخت میشود.

2.قلاب چنگکی

Grappling Hook یکی از مکانیسم‌های رایج بازی‌های اکشن و ماجراجویی است که کارهای زیادی می‌شود با آن انجام داد. فناوری Haptic Feedback می‌تواند حس واقعی پرتاب کردن قلاب و وصل شدن آن به جسمی را منتقل کند. فناوری Adaptive Triggers نیز با تریگرهای تطبیق‌پذیر DualSense می‌توانند حس آزاد و رها بودن قلاب و طناب متصل به آن را منتقل کنند و وقتی هم که شخصیت شما میان زمین و هوا است، این حس معتلق بودن را هم می‌توان از طریق فشارهایی روی تریگرها حس کرد.

3.گاز و ترمز

فناوری Haptic Feedback تاثیر بیشتری روی بازی‌های مسابقه‌ای و رانندگی دارد زیرا شما می‌توانید از طریق آن، تغییر سطح مسیر و استحکام خودروی خودتان را حس کنید. فناوری Adaptive Triggers هم می‌تواند نقش مهمی در این ژانر دارد.

4.ماشه سلاح‌ها

از دکمه R2 برای کشیدن ماشه در اسلحه استفاده می‌کنیم و می‌دانیم عناوینی مثل بازی Ratchet & Clank: Rift Apart از تکنولوژی جدید کنترلر دوال سنس استفاده می‌کنند تا حس بافت سلاح‌های مختلف را انتقال دهند. به عنوان مثال، سلاح Enforcer Shotgun در این بازی، اجازه می‌دهد که دو یا یک گلوله را با هم شلیک کنید و شما می‌‌توانید تفاوت این دو را با کشیدن ماشه، حس کنید. می‌توان از همین ویژگی در دیگر بازی‌های تیراندازی نیز استفاده کرد. دریک سلاح لیزری برای تیراندازی، باید آن را شارژ کنید. می‌توانید فشار و تنش روی ماشه را هم‌زمان با پر شدن انرژی تفنگ، حس کنید.

5.نقاشی کردن

استفاده از خلاقیت بازیکن‌ها یک مکانیسم درون بازی ست، که از ویژگی‌های جدید عناوین امروزی است. مثلا در بسیاری از بازی‌های رانندگی می‌توانید خودتان ظاهر خودروی اسپرتی که دوست دارید را طراحی کنید. با فناوری تریگرهای تطبیق‌پذیر DualSense ، می‌توانید کنترل کاملی روی رنگ و حتی اندازه قلمی که می‌خواهید با آن نقاشی کنید داشته باشید. این ویژگی در بازی هایی که کاملا متکی به خلاقیت و دقت بازیکن آن است، بسیار اهمیت دارد.

6.بالا رفتن و گرفتن اجسام

بالا رفتن از موانع مختلف خیلی هیجان‌انگیز نیست، اما ناتی‌داگ قصد داشت در بازی A Thief’s End، مکانیسم Stamina با کنترلر دوال سنس چه حسی خواهد داشت ؟  وقتی که در نقطه نه چندان محکمی قرار گرفته‌اید، کشاندن تریگر برای حفظ تعادل شخصیتتان، کار بسیار سخت‌تری خواهد بودید و می‌توانید با کم شدن میزان Stamina، تنش موجود در آن لحظات را حس کنید.در بازی Fall Guys پریدن برای گرفتن دم از یکی از اعضای تیم رقیب اکنون نیازمند تلاش بیشتری است.

7.کشیدن تیرها

سونی از زمان رونمایی از کنترلر DualSense، تاکید زیادی روی کشیدن تیرها داشته است. عناوینی مثل بازی Horizon Forbidden West به شما اجازه می‌دهد وقتی که زه کمان خود را می‌کشید، بتوانید شدت تیر کشیدن را حس کنید. حتی اگر بیش از حد زه را نگه دارید، میتوانید سختی نگه داشتن تیر را هم حس کنید. این یک روش ساده ولی بسیار موثر برای این تکنولوژی است و علاقه‌مندان بسیاری مشتاقند تا بتوانند هر چه سریع‌تر، از این روش در بازی نسل بعد استودیو Guerrilla Games استفاده کنند.

8.استقامت در بازی‌های اکشن

مکانیسم  Stamina در بازی هایی مثل Dark Souls یا بازی Bloodborne،  از جمله ویژگی‌هایی است که باید به بهترین و موثرترین شکل ممکن مدیریت شوند. اگرچه نوار استقامت معمولا سریع پر می‌شود، اما شما نمی‌توانید با فشردن دکمه حمله پشت سر هم و به تعداد زیاد، امید چندانی به موفقیت و از بین بردن دشمنان خود داشته باشید. در بازی‌های استودیو FromSoftware میتوان خستگی شخصیت ها را دید .این موضوع نه تنها باعث واقع‌گرایانه‌تر شدن بازی می‌شود، بلکه می‌تواند مدیریت بهتر Stamina را هم به شما آموزش دهد.

دیدگاه‌ها (0)

*
*