bazi-psn.ir

بررسی کنسول‌های Xbox Series X|S 

بررسی-کنسول‌های-Xbox-Series-X&S-bazi-psn.ir

مقایسه کنسول‌های Xbox Series X|S ارزش وقت گذاشتن را دارد. شما هیچ کدام را اشتباه نمی‌گیرید، اما برخی تفاوت‌های عمده وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه بود. برخلاف انتخاب نسبتاً ساده بین PS5 Disc در مقابل دیجیتال، انتخاب بین آخرین جفت از کنسول Xbox تقریباً به اندازه انتخاب Nintendo Switch در مقابل Nintendo Switch OLED دشوار است.

شباهت‌های کنسول‌های Xbox Series X|S 

جدای از تفاوت‌ها، کنسول‌های Xbox Series X|S هر دو از بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته پشتیبانی می‌کنند که فقط در کنسول‌های نسل فعلی در دسترس هستند.

بازی نسل کنونی

اگرچه تعداد کمی از بازی‌های انحصاری کنسول‌های Xbox Series X|S هنوز منتشر نشده‌اند، اما آخرین بازی‌های Xbox همیشه با جدیدترین سخت‌افزار، بهتر به نظر می‌رسند. می‌توانید Halo Infinite یا Forza Horizon 5 را روی Xbox One بازی کنید، اما جزئیات بافت، نرخ فریم، زمان بارگذاری و کیفیت صدا همه در سیستم‌های نسل فعلی بهتر هستند.

Quick Resume

یک ویژگی ساده و جذاب، Quick Resume است که به شما امکان می‌دهد بازی را دقیقاً از جایی که آن‌ را رها کرده‌اید بازگردید. پس از خروج از یک بازی، Quick Resume به طور خودکار بازی شما را در حالت ذخیره به حالت تعلیق در می‌آورد و آن را از نقطه‌ای که هنگام بازگشت آن را ترک کرده‌اید بارگیری می‌کند. این باعث می‌شود تا بازی‌ها بسیار سریع‌تر راه‌اندازی شوند و شما را از نشستن در صفحه‌های بارگذاری طولانی یا منوهای اصلی نجات دهد. حتی زمانی که کنسول از برق جدا می‌شود نیز کار می‌کند که بسیار جادویی است.

Smart Delivery

مایکروسافت همیشه مطمئن می‌شود بهترین نسخه ممکن از یک بازی با استفاده از Smart Delivery بر روی کنسول Xbox شما نصب شده است. اگر صاحب یک بازی ایکس‌باکس وان (چه به صورت دیجیتال یا فیزیکی) هستید که به‌روزرسانی رایگان کنسول‌های Xbox Series X|S دریافت کرده است، Smart Delivery به‌طور خودکار تضمین می‌کند که ارتقا را دریافت کرده‌اید و آن را به جای نسخه قدیمی دانلود می‌کند. این یک صرفه‌جویی در زمان واقعاً مفید است و شما را از اجرای تصادفی اشتباه یک بازی باز می‌دارد.

سازگاری به عقب

اگرچه فقط X می‌تواند نسخه‌های دیسکی بازی‌های Xbox را پخش کند، اما کنسول‌های Xbox Series X|S با نسخه‌های عقب سازگار هستند. هر بازی دیجیتال ایکس باکس 360 یا ایکس باکس وان را که به حساب خود متصل کرده‌اید، می‌توانید دانلود کنید. بنابراین کتابخانه قدیمی شما کاملاً قطع نمی‌شود.

120 فریم بر ثانیه

جدیدترین کنسول‌های ایکس باکس اگر روان نباشند، دیگر به کار نمی‌آیند. ایکس باکس سری ایکس و اس می‌توانند بازی‌ها را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه رندر کند. این فریم‌های اضافی گیم‌پلی واکنش‌پذیرتری را تولید و به طور کلی تجربه فراگیرتری را ارائه می‌کنند. البته، باید از تلویزیونی استفاده کنید که از خروجی 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند تا مزیت را احساس کنید.

کدامیک از کنسول‌های Xbox Series X|S برای شما مناسب‌تر است؟

کدامیک-از-کنسول‌های-Xbox-Series-X-S-برای-شما-مناسب‌تر-است-bazi-psn.ir

کنسول‌های Xbox Series X|S مایکروسافت قابلیت‌های متفاوتی را با قیمت‌های بسیار متفاوت ارائه می‌دهند. در اینجا دلایل کلیدی وجود دارد که چرا باید یکی را بر دیگری ترجیح دهید. انتخاب کنسول بازی مناسب به سه چیز بستگی دارد: بودجه، قابلیت‌ها و در دسترس بودن. اولین چیزی که باید بفهمید این است که چقدر راحت می‌توانید پولتان را خرج می‌کنید. در مرحله بعد، کنسولی را با بهترین قابلیت‌ها در آن محدوده قیمت پیدا کنید. سپس مشخص کنید که آیا موجود است. کمبود عرضه باعث شده سیستم‌های بازی محبوبی مانند پلی‌استیشن 5 ماه‌ها در یک زمان در دسترس نباشند. ایکس باکس سری ایکس و اس هر دو در حال حاضر در دسترس هستند. اگر نمی‌خواهید 500 دلار برای Xbox Series X خرج کنید، اما همچنان می‌خواهید از بین صدها بازی یکی را انتخاب کنید، سری S بیش از 250 دلار ارزان‌تر از سری X است.

طراحی ایکس باکس سری ایکس و اس

Xbox Series X هیولایی است که به بهترین وجه برای ایستادن به صورت عمودی طراحی شده است. اما می‌تواند به صورت افقی نیز قرار گیرد و فقط در رنگ مشکی با توری برجسته سبز در دسترس است. در همین حال، سری S بیشتر شبیه Xbox One S قبلی است. حتی در قسمت بالایی (در حالت افقی) یک جلوپنجره مشابه دارد. ایکس‌باکس تصمیم گرفته است که جلوپنجره را مشکی و کنسول را سفید کند، که باعث می‌شود وقتی در انتهای آن قرار می‌گیرید، شبیه یک بلندگو به نظر برسد.

  • Xbox Series X: روکش مشکی، کنترلر مشکی، 301 x 151 x 151 میلی متر، 4.5 کیلوگرم
  • Xbox Series S: روکش سفید، کنترلر سفید، 275 x 150 x 64 mm، 1.9 کیلوگرم

بازی‌های ایکس‌باکس

همه بازی‌های ایکس‌باکس اعم از ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس اصلی یا ایکس‌باکس 360 – در کل خانواده کنسول‌ها کار خواهند کرد. تنها استثناها مواردی هستند که به Kinect نیاز دارند. این شامل کنسول‌های Xbox Series X|S نیز می‌شود و بازی‌های دارای گرافیک پیشرفته و سایر تحت عنوان «بهینه‌سازی شده برای Xbox Series X/S» قرار دارند. سرویس اشتراک کتابخانه بازی‌های مایکروسافت، Xbox Game Pass، برای هر دو سری S و X در دسترس است. EA Play و Cloud Gaming نیز بخشی از Xbox Game Pass Ultimate هستند که یک سرویس اشتراک بسیار جذاب را ایجاد می‌کند.

ایکس باکس سری ایکس را در مقابل ایکس باکس سری اس

Xbox Series X پرچمدار فعلی کنسول بازی مایکروسافت است. این کنسول بسیار قوی، قدرتمند و مجهز به آخرین فناوری‌هایی است که بازی‌های Xbox می‌توانند از آن بهره ببرند. در همین حال، Xbox Series S برادر کوچک‌تر آن است که می‌تواند تقریباً همین کار را انجام دهد، اما از چند ویژگی جذاب برای قرار گرفتن در بسته‌ای باریک‌تر و مقرون به صرفه‌تر صرف نظر می‌کند.

ایکس-باکس-سری-ایکس-را-در-مقابل-ایکس-باکس-سری-اس-bazi-psn.ir

1. بازی‌های فضای ابری

سری S فاقد گزینه‌ای برای پخش دیسک‌های فیزیکی بازی است. بنابراین شما به بازی‌های دیجیتال محدود می‌شوید. با این حال، اگر مشترک Xbox Game Pass شوید، به همان کتابخانه دیجیتالی با بیش از 100 بازی با کیفیت بالا که در سری X ارائه شده‌اند، دسترسی فوری خواهید داشت و همه بازی‌ها، ذخیره‌ها و نسخه‌های پشتیبان در فضای ابری ایمن هستند. همچنین می‌توانید کلیپ‌ها را پخش زنده و با وضوح 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه ضبط و بازی‌های جدید را از قبل نصب کنید تا بلافاصله پس از راه‌اندازی، آن‌ها را پخش شوند.

2. شما همان قابلیت‌های صوتی و تصویری را با هزینه کمتر می‌خواهید.

هر دو سیستم از Dolby Atmos ،DTS 5.1 ،Dolby Digital 5.1 و Windows Sonic پشتیبانی می‌کنند. وقتی صحبت از ویدیو می‌شود، سری S و سری X از Dolby Vision، حالت خودکار کم تأخیر و فناوری نرخ تجدید متغیر پشتیبانی می‌کنند. در حالی که Xbox Series X دارای محدوده دینامیکی بالا تا 8K است. سری S برای دریافت 8K به خرید اضافی کابل HDMI با سرعت فوق‌العاده بالا نیاز دارد.

3. شما همان استریم 4K Ultra HD را می‌خواهید. 

سری S با همان ویدیوی 4K Ultra HD که سری X ارائه می‌کند، به صدها برنامه و سرویس استریم مانند Netflix، Hulu و Prime Video دسترسی یکسانی به شما می‌دهد.

دلایل کلیدی که چرا باید یک سری X یا سری S را نسبت به دیگری انتخاب کنید.

هر کدامیک از کنسول‌های Xbox Series X|S را که انتخاب کنید، مطمئن باشید می‌توانید بهترین بازی‌های Xbox Series X را بازی کنید، بسیاری از ویژگی‌های درخشان را تجربه و کنسول‌ها را با بهترین لوازم جانبی Xbox Series X و کنترلرهای Xbox Series X جفت کنید.

1. شما یک درایو دیسک نوری می‌خواهید

سری X مانند PS5 دارای یک درایو بلو-ری 4K UHD است. بنابراین می‌توانید فیلم‌های 4K را در بلوری تماشا و بازی‌های روی دیسک را دانلود کنید. اگر Blu-ray بخشی جدایی ناپذیر از تجربه سرگرمی شما است و نمی‌خواهید همه بازی‌های خود را به صورت دیجیتال دانلود کنید، سری X راه‌حل شما است. سری S یک نسخه کوچک‌تر و کاملا دیجیتالی سری X است اما در حالی که فاقد درایو دیسک نوری است، همچنان می‌توانید فیلم‌ها و نمایش‌ها را پخش و بازی‌ها را دانلود کنید.

2. می‌خواهید بازی‌ها را با وضوح بالاتر با پردازنده بهتر انجام دهید

بازی‌ها-با-وضوح-بالا-در-ایکس-باکس-سری-ایکس-اس-bazi-psn.ir

سری X بازی‌ها را با کیفیت واقعی 4K نمایش می‌دهد، در حالی که سری S تجربه بازی 1440p را ارائه می‌دهد. سری X همچنین دارای یک پردازنده 12 ترافلاپ است. در حالی که سری S تنها یک سوم آن را با 4 ترافلاپس دارد. اگر وضوح و پردازنده بهتر برای شما مهم باشد، قیمت بیش از دو برابر سری X می‌تواند ارزشش را داشته باشد. نرخ فریم است که تعیین می‌کند بازی چقدر روان اجرا شود. برای هر دو کنسول قابل توجه است که کنسول‌های Xbox Series X|S هر دو دارای نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه هستند. با توجه به اینکه اکثر بازی‌های ویدیویی با سرعت بین 30 تا 60 فریم در ثانیه ساخته می‌شوند، هر دو کنسول ایکس باکس به طور بالقوه تجربه بازی روانی را ارائه می‌دهند.

3. فضای ذخیره بیشتری می‌خواهید

در کنسول‌های Xbox Series X|S ارتفاع و طول سری X و سری S قابل مقایسه است. ایکس حدود 30 در 15 سانتی متر، اما S کمتر از نصف عرض X و نیمی از وزن آن را دارد. از نظر دیتا، سری X دارای 1 ترابایت و سری S نیمی از آن یعنی 512 گیگابایت را دارد. شما می‌توانید فضای ذخیره سازی هر دو کنسول را با یک کارت حافظه افزایش دهید. شما می‌توانید اینها را به صورت جداگانه در مقادیر 512 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت به ترتیب با قیمت‌های حدود 110، 200 و 360 دلار تهیه کنید.

بالاخره ایکس باکس سری ایکس یا ایکس باکس سری اس؟

انتخاب یکی از کنسول‌های Xbox Series X|S کار سختی است. Xbox Series X بدون شک دستگاه قدرتمندتری است، اما ارزش خالص Xbox Series S برای پول هرگز در هیچ نسل کنسولی دیده نشده است. اگر قصد دارید در درازمدت مشترک Xbox Game Pass شوید و بدتان نمی‌آید که خود را به مجموعه بازی‌های (بسیار بزرگ) آن محدود کنید، Xbox Series S بهترین است. صرفه‌جویی در هزینه با آن بسیار زیاد و عملکرد نسبت به قیمت عالی است. به علاوه، اگر تلویزیون 4K نداشته باشید، به هر حال واقعاً مزایای عملکرد Xbox Series X را نخواهید دید.

اگر یک گیمر اختصاصی با تلویزیون 4K هستید که قصد دارید ساعت‌های زیادی را در کنسول غرق شوید و با بازی‌های دیسکی ارزان، فراتر از Xbox Game Pass گسترش دهید، Xbox Series X را انتخاب کنید. پشتیبانی از وضوح بالاتر به این معنی است که می‌تواند تصاویری فوق‌العاده تولید کند. فضای اضافی SSD یک امتیاز خوب دیگر است. اما، در واقع، هر دو گزینه‌های عالی هستند. هر کدام را که انتخاب کنید، مطمئنا از خرید آن راضی خواهید بود.

بالاخره-ایکس-باکس-سری-ایکس-یا-ایکس-باکس-سری-اس-bazi-psn.ir

سخن پایانی

برای مایکروسافت کاملا منطقی است که دو کنسول با دو قیمت داشته باشد، درست مانند گذشته. با این حال، پس از بررسی کنسول‌های Xbox Series X|S احساس ما این است که X یک کنسول نسل بعدی پرقدرت است. در همین حال، سری S جای خود را دارد و یک ماشین عالی برای پول است. اما افت وضوح آن و نیمی از فضای ذخیره سازی، می‌تواند کمی مردد کننده باشد. همچنین باید گفت که با وجود دو مدل از پلی استیشن 5، این نسل یکی از هیجان انگیزترین نسل‌هایی است که در دهه‌های اخیر داشته‌ایم.