
3 بازی که قابلیت های کنترلر Dualsense را به خوبی نشان میدهند
زمانی که از کنسول نسل نهمی سونی پرده برداری شد، چیزی که شاید حتی بیشتر از ظاهر و سخت افزار آن جلب توجه میکرد قابلیت های کنترلر Dualsense آن بود که در یک کلام میتوان گفت که شایسته ی کلمه ی بی نظیر است. قابلیت هایی مانند Haptic Feedback (بازخورد لمسی) و Adaptive Triggers (تریگر های تطبیقی) نسبت به نسل قبل یک دستاورد مهم محسوب میشود که به شما اجازه میدهد بیش از پیش در جهان بازی غرق شده و احساس کنید واقعا در بازی حضور دارید؛ این قابلیت ها به شما اجازه میدهد صدای تیری که از کنارتان میگذرد را بشنوید و برای کشیدن زه کمانی که به تازگی بدست آورده اید به زحمت افتاده و سختی کشیدن زه آن را احساس کنید.
در حال حاضر تعداد بازی هایی که از قابلیت های این کنترلر استفاده میکنند چندان زیاد نیست و باید کمی صبر کرد تا این لیست گسترده تر و پربار تر شود. البته باید اشاره کنم که ممکن است که بعضی بازی ها آنقدر از این قابلیت ها استفاده کنند که در نهایت گاهی باعث آزارمان شوند، شکایت هایی از این دست درمورد بازی Spider-Man: Miles Morales شنیده میشود که هرچند این گونه نظر ها سلیقه ای هستند ولی باید مورد توجه قرار گیرند تا در نهایت منجر به تجربه ای بی کم و کاست شوند.
بیش از این پر چانگی نمیکنم و مستقیم میروم سر اصل مطلب و یک به یک این سه بازی را به همراه شما بررسی میکنم:
ASTRO’S PLAYROOM

خب طبیعتا حضور این بازی در اول لیست نباید باعث تعجب کسی شود، زیرا این بازی در ابتدا برای نشان دادن و آموزش دادن قابلیت های این کنترلر توسعه داده شده است. این بازی قابلیت های کنترلر PS5 را به گونه های مختلف به شما نشان میدهد، از کشیدن زه کمان برای شلیک پیکان گرفته تا حس کردن برخورد قطرات باران با سر شخصیت شما به وسیله ی تکنولوژی بازخورد. این بازی از بخش های بسیاری متشکل شده و به طرق مختلف قابلیت های بی نظیر Dualsense رو به رخ میکشد، هرچند بعضی از بخش ها بهتر از باقی هستند ولی با این حال به خوبی شما را چندین ساعت سرگرم میکنند. این بازی به صورت رایگان از پیش بر روی دستگاه شما نصب شده است.
CALL OF DUTY: BLACK OPS COLD WAR

اگر راستش را بخواهید خیلی انتظار نداشتم که بازی های Third-Party چندان از قابلیت های کنترلر Dualsense استفاده کنند ولی عنوان Call of Duty: Cold War پا را فراتر از انتظار گذاشته و این قابلیت ها را به خوبی به رخ میکشد. از Adaptive Triggers و Haptic Feedback در طول بازی به خوبی استفاده میشود؛ به گونه ای که اگر از یک اسلحه ی سنگین وزن استفاده میکنید فشار دادن L2 برای نشانه گیری تلاش بیشتری را نسبت به اسلحه های سبک تر نیاز دارد، هنگام تیر اندازی با مسلسل شما نمیتوانید کاملا R2 را فشار دهید و دلیلی که پشت این امر وجود دارد سنگین بودن این اسلحه است؛ همچنین هنگام لگد زدن اسلحه در حین شلیک، R2 نیز لگد میزند تا احساسی طبیعی تر از پیش را به شما القا کند.
شاید افراد زیادی این قابلیت را غیر فعال کنند مخصوصا برای بازی در حالت چند نفره ولی اطمینان داشته باشید که حتی بدون تریگر های تطبیقی باز هم تکنولوژی بازخورد لمسی (Haptic Feedback) ;احساس بی نظیری را به شما میدهد و به حس سینماتیک کمپین میافزاید.
DEMON’S SOULS

عنوان بی نظیر Demon’s Souls اخرین محصول استودیو Bluepiont است و این استودیو این بار به سراغ پدر سبک سولزبورن رفته و شاهکار میازاکی کبیر را بازسازی کرده است. این استودیو تنها به گرافیک فوق العاده بسنده نکرده، بلکه به خوبی از قابلیت های کنترلر Dualsense نیز بهره برده است.
شما در این بازی با استفاده از هر اسپل، لرزشی را در کنترلر احساس خواهید کرد که بسیار مشابه به واقعیت است، همچنین صدای آن را از طریق میکروفون کنترلر نیز خواهید شنید. درمورد دشمنان نیز باید بگویم تجربه ای خارق العاده در انتظار شما است، زمانی که یک Creepy Mage با طلسمش به شما شلیک میکند، نزدیک شدن این طلسم را به بدن شخصیتتان حس خواهید کرد. شاید این عنوان به اندازه ی COD: Cold War از قابلیت های این کنترلر استفاده نکرده باشد ولی واقعا شما را در بازی غرق میکند و تجربه ای نزدیک به واقعیت را به شما ارائه میدهد.
دیدگاهها (0)