bazi-psn.ir

نحوه استفاده از ماوس و کیبورد در PS5

نحوه-استفاده-از-ماوس-و-کیبورد-در-PS5-bazi-psn.ir

اگر می‌خواهید از ماوس و کیبورد در PS5 استفاده کنید، خوش شانس هستید. آخرین کنسول سونی از ورودی ماوس و صفحه کلید پشتیبانی می­‌کند، اما ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد. به گفته‌­ی سید شومان، مدیر ارشد سونی: توسعه‌دهندگان بازی تصمیم می‌گیرند که آیا بازی از قابلیت استفاده از ماوس و کیبورد در پلی استیشن 5 پشتیبانی کند یا خیر. استفاده از کنترلر DualSense برای تایپ یا مرور وب کار دشواری است که استفاده از ماوس و کیبورد در PS5 این امر را بسیار راحت کرده است. همراه ما باشید تا نحوه استفاده از ماوس و صفحه کلید در پلی استیشن 5 را به شما آموزش دهیم.

نحوه استفاده از ماوس و صفحه کلید در پلی استیشن 5

برای استفاده از پشتیبانی ماوس و کیبورد در PS5، گیمران باید مراحل زیر را انجام دهید. در نظر داشته باشید که برای صفحه کلید و ماوس بی‌سیم باید یک آداپتور تهیه کنید. صفحه کلید و ماوس را به آداپتور وصل کرده و سپس آداپتور را به پورت USB PS5 متصل نمایید.

  1. صفحه کلید و ماوس را به پورت‌های USB کنسول متصل نمایید.
  2. پس از شناسایی هر دو ورودی توسط کنسول، برای تغییر تنظیمات، به Settings > Devices بروید.

کیبورد و ماوس بلوتوثی

مشخصات کیبورد، ماوس و آداپتور را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز با PS5 سازگار است. اگرچه PS5 از اکثر موارد پشتیبانی می‌کند، اما همیشه این احتمال وجود دارد که دستگاه‌هایی کار نکنند یا الزامات خاصی داشته باشند.

  1. صفحه کلید و ماوس بلوتوث خود را روشن کرده و مطمئن شوید که شارژ شده‌اند.
  2. حالت بلوتوث را روشن و آن‌ها را برای جفت شدن با دستگاه‌های جدید تنظیم کنید. (روشی که برای این کار را انجام می‌دهید ممکن است از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت باشد).
  3. به Settings > Devices در PS5 خود بروید. صفحه کلید و ماوس خود را انتخاب کنید.

کدام بازی‌های PS5 از ماوس و کیبورد پشتیبانی می‌کنند؟

کدام-بازی‌های-PS5-از-ماوس-و-کیبورد-پشتیبانی-می‌کنند؟-bazi-psn.ir

اینکه PS5 از صفحه کلید و ماوس پشتیبانی می‌کند، لزوماً به این معنی نیست که همه بازی‌های موجود از ماوس و کیبورد در PS5 پشتیبانی خواهند کرد. زیرا این حق توسعه دهندگان بازی است. گاهی ممکن است از صفحه‌کلید و ماوس برای پیمایش منوها و رابط کاربری PS5 استفاده کنید، فقط برای اینکه وقتی بازی را باز می‌کنند پاسخگو نباشند. صادقانه بگوییم، بازی‌های زیادی وجود ندارد که از کیبورد و ماوس در PS5 پشتیبانی کنند. با این وجود سونی در را باز گذاشته است تا توسعه‌دهندگان رقابت بیشتری با یکدیگر داشته باشند. همچنین در برخی از این بازی‌ها مانند Hollow Knight فقط می‌توانید از صفحه کلید استفاده کنید و ماوس قابل استفاده نیست. معمولا به این دلیل که مکانیک یا طراحی بازی نیازی به آن ندارد.

سخن پایانی

در این آموزش سعی کردیم نحوه استفاده از ماوس و صفحه کلید در پلی استیشن 5 را بیان کنیم. پشتیبانی ماوس و کیبورد در PS5 کاملا وابسته به توسعه دهندگان است تا از آن استفاده کنند، اما به نظر می‌رسد بسیاری از آن‌ها تصمیم به انجام این کار ندارند. شما از ماوس و کیبورد استفاده می‌کنید؟ تجربیاتتان را از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.